Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 24 Guests are viewing this topic.

Ionut

Breteaua va ramane, va fi doar o bretea de iesire de pe A1 si doar de pe sensul Ilia->Holdea. Sensul celalalt, evident, va fi blocat. Nu vei putea intra pe autostrada, doar sa iesi. Deci practic va fi doar "un sfert" de nod (un nod complet permite intrari si iesiri din ambele directii, pe ambele drumuri - aici va ramane DOAR iesire si DOAR de pe A1 sensul spre vest/Holdea/Lugoj).

vasile.silion

Mulțumesc pentru informație. Încă o întrebare, dacă se poate: din filmări și poze, mi se pare că există o diferență destul de mare de nivel (cotă) între porțiunea deja asfaltată din A1 în aval de Holdea (capătul vestic al asfaltării) și porțiunea de sub pasajul DN (unde, evident, încă se sapă). Cât de ,,adânci" sunt picioarele pasajului, cât mai trebuie săpat sub pasaj, ce înălțime va avea în final acel pasaj peste A1?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Ionut

5 metri. Standard pe autostrăzile de la noi. De la asfaltul (stratul de uzura) de pe A1 și până sus la grinzile pasajului DN68A peste A1 vor fi 5 metri. Evident, sapatura va fi sub cota de 5 metri pentru că trebuie să avem loc pentru fundația autostrăzii, terasamente apoi sistemul rutier (balast stabilizat și cele 3 straturi de asfalt).

Quest

#43923
Quote from: vasile.silion on October 28, 2018, 10:19:35 AM
(...)
Cât de ,,adânci" sunt picioarele pasajului, cât mai trebuie săpat sub pasaj, ce înălțime va avea în final acel pasaj peste A1?

Vasile uite o poza din 08.2017, relevanta ptr intrebarea ta, facuta de colegul Rocklee
Cota autostrazii cred ca va fi pe la -12 m fata de cota inferioara a tablierului de pasaj. Daca cineva stie cota exacta sa ma corecteze va rog. Eu m-am ghidat dupa profilul longitudinal al zonei pasajului Holdea.



Te mai poate ajuta o randare facuta in 2014 de colegul Delacroix la zona pasajului (vedere catre Deva) la vremea la care descarcarea Holdea inca nu se intrevedea, motiv ptr care pasajul pe DN68A supratraversa A1 orizontal. Dupa decizia construirii nodului Holdea, pasajul a fost mutat cu ~30 m mai in amonte fata de SF si e inclinat cu -5,9% catre culeea nord, pe stinga imaginii.



Cam asa va arata zona nodului temporar Holdea (ulterior sfert de nod). Randare facuta in 05.2018 tot de colegul Delacroix.


Common sense will get you far !

stefan_cel_mic

Daca completarea A1 la Holdea va dura cel putin 5 ani, o solutie intermediara ar fi asfaltarea si completarea drumului local 100 (care se afla la capatul A1 de la Margina si merge pana la Costeiu de Sus langa Holdea) la doua doua benzi cu sens unic pana la Holdea si reciclarea DN68A la doua benzi cu sens unic de la Margina la Holdea. In felul acesta ar fi 4 benzi de circulatie intre Margina si Holdea. 5 ani ar fi suportabili.

tom_sawyer

#43925
^^

Pasajul peste autostrada de la Holdea va avea mai precis 5,5 metri inaltime. A se vedea la pagina 12 din normativ:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg43#msg43

gruiarew

Şi de la Coşteiul de Sus cum treci la Holdea? E ditamai dealul. Pe unde vrei să bagi trafic greu? De ce se face tunel? Nu ca să nu se strice ecosistemul? Acum ce facem? Sens unic peste şi tunel pe sub? Sau cum?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

stefan_cel_mic

#43927
^
Un drum de 2 benzi nu are acelasi eco-impact ca o autostrada. In plus ar fi doar o solutie temporara. Dar daca dealul de la Holdea e de netrecut, atunci ramane DN69A ca singura solutie. Macar ar trebui latit la 3 benzi din cand in cand.

dorum

cu sa faci drum sens unic prin Margina???
cum sa faci sens unic cand ai intersectie DN68 cu DJ684 in Cosava???

gruiarew

Pe același raționament se face sens unic și pe Valea Oltului la dus și pe Valea Prahovei la întors.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Quote from: stefan_cel_mic on October 28, 2018, 03:11:32 PM
Daca completarea A1 la Holdea va dura cel putin 5 ani ...

Nu, 5 ani dureaza constructia propriu-zisa a tunelurilor. Noi nu avem nici macar licitatiile pornite. Cu tot cu licitatii si contestatii, apoi proiectare, apoi obtinere avize, apoi abia executie, o valoare realista ar fi 10 ani. Plus orice neprevazut.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

#43931
@stefan_cel_mic

Subiectul a fost amplu dezbatut... In urma cu vreo 100 de pagini...
Si concluzia a fost ca "nu merge"...
Daca vei cauta postarile in cauza, vei afla si "de ce nu merge"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Morosanu

Nu inteleg de ce tot ii dati inainte cu constructia tunelurilor de la Holdea ca trebuie sa dureze 5 ani. Citeam acuma un pic de istorie autostradala, ca in anii 60 Autostrada del Sole A1 755 km in Italia de la Milano la Napoli au facut-o in 8  ani (1956-1964) cu tot cu galeriile (vreo 63 de 11 km in total) care strapung Apeninii intre Bologna si Firenze. Pai ma gandesc ca in 50 de ani omenirea a progresat ceva , nu a regresat.... Sau gresesc?
Politica distruge tot ce atinge.

cristi5

#43933
Experienta in verificarea si managerierea proiectelor de tunel rutier e foarte putina la noi.

Uita-te pe mesajele recente ale lui Quest sa vezi ce reputatie au tunelurile in CNAIR. Cauta si pe google "frica de tuneluri", o sa gasesti un articol pe contributors al lui frunzaverde.

Si oricum politicul tot ezita sa lanseze (cel mai probabil din cauza pretului si a atractivitatii solutiei cu debleu din SF, rejectata de acordul de mediu). Cum a ezitat 5 ani, mai poate ezita cativa.

gerulus

Care o fi fost raționamentul pentru care la Holdea s-a dorit doar un sfert de nod, ar fi fost așa costisitor sa facă o urcare pe A1 și din spre Coșevița ?