Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 82 Guests are viewing this topic.

vancouver

E vorba presupun de podul CF peste Mures, care se si vede in pozele de mai sus (extrase din filmarea ASCORO) si care trece numai putin peste DN. Daca A se facea la nivelul DN atunci si CF trebuia refacuta in zona, iar DN avea de asemenea nevoie de lucrari ample de urcare si coborare de pe deal - fie viaduct ca acum autostrada, fie serpentine.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Am mai spus-o, acolo solutia corecta era mutarea albiei raului Mures si constructia autostrazii pe terenul astfel eliberat. Cu refacerea partiala sau totala a podului CF peste Mures. Fara afectarea DN si fara afectarea dealului. Si fara o urcare puternica urmata de coborare.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rocklee

spunea cineva ca pe vreme lui nea nicu ...autostrada pe acolo era prevazuta pe unde este linia punctata a lui vancouver...erau prevazute doua poduri peste mures ... O:-)

horatiu.cosma

Am scris un mesaj mai lung referitor la răspunsurile CNAIR la poziția API în care cere demisia lui Ioniță și nu numai aici. Pun doar ce e referitor la A1.

2. Pe Lugoj - Deva lotul 3, într-adevăr deficiențele de la km 76 (nod Ilia) și 68 (lângă podul peste Mureș) sunt responsabilitatea constructorului. Și putem observa și din filmări că s-a scot asfaltul, terasamentul, au început să refacă, deci se repară. Pe orice șantier de autostradă apar probleme nespecificate în proiect, dar se remediază din mers. Faptul că le-a luat așa de mult la cei de la Comsa e o altă discuție, acolo există prevederi contractuale dacă se demonstrează că Antreprenorul a acumulat întârzieri peste perioada contractuală, dar nu cred că e cazul. De ce? Fiindcă drumul critic al lotului, problema 0 de care CNAIR nu spune nimic în comunicat e nodul Holdea. CNAIR l-a cerut, l-a ales din variantele propuse de constructor, a aprobat PT-ul, a solicitat MT-ului să emită AC și acum nu mai recunoaște nimic, nu mai vrea să plătească, se face că plouă, deși se încadrează perfect în cei 10% diverse și neprevăzute. Aici e cheia LD 3, nu într-o cedare de terasament sau crăpătură locală în terasament. E în curtea CNAIR rezolvarea, altfel dejaba rezolvă constructorul crăpăturile, că tot nu vom putea circula pe LD 3.

3. Pe lotul 4 din Lugoj - Deva doar în august au reînceput lucrările, conform CNAIR, fiindcă abia atunci s-au relocat liliecii. CNAIR uită să spună că lucrările au (re)început în august doar pe cei 250 de metri din zona peșterii. În rest au început în 2013 pe vreo 10 km și în martie 2017 (oficial) pe alți 10 km. Faptul că LD 4 nu e gata în 2017, așa cum CNAIR a declarat constant prin Ioniță pe parcursul anului 2017, nu are nicio legătură cu liliecii. Dacă liliecii ar fi problema, ar fi trebuit să avem autostrada la cheie astăzi mai puțin acei 250 de metri, dar se poate observa cu ochiul liber că mai e mult până departe la Șoimuș, la viaductele de urcare și coborâre de pe deal, la Minția etc.

NGC

Quote from: NGC on November 03, 2017, 11:55:58 PM
^^^

Quote from: NGC on November 03, 2017, 10:14:28 PM
CNAIR se preface ca ne informeaza, iar noi ne prefacem ca nu stim nimic. ;) :p :D

In timp ce Ionut scria pe FB, CNAIR avea alte planuri.

Sa vedem ce au mai trimis vrabiutele catre centrul de comanda. :D

Timeline
04.10.2017, 05:28 - Ionut scrie pe FB
04.10.2017, 16:14 - CNAIR intentioneaza cumpararea directa a serviciilor de mai jos
05.10.2017, 15:36 - Incepe cumpararea directa
05.10.2017, 16:14 - Contractul este atribuit catre IGR contra 44,500.00 RON fara TVA

"Servicii de Cercetare Geofizica in zona Tunelului Poiana pentru Autostrada Sibiu-Pitesti"

Quoteservicii de cercetare geofizica a terenului de fundare prin utilizarea metodei electrometrice/metoda rezistivitatii in curent continuu, varianta sondajelor electrice verticale(SEV), ce cuprind urmatoarele lucrari:-1 profil SEV longitudinal cu lungime de 630 m si adancime de investigare de 100 m; 2 profile SEV transversale langa forajele beneficiarului cu lungime de 630 m si adancime de investigare de 100 m. La sfarsitul cercetarilor se v-a preda beneficiarului profilele electrometrice, interpretarea lor cu EarthImager 2D cat si coordonatele lor, precum si datele brute daca sunt necesare.Termenul de finalizare a studiului este de 7 zile de la terminarea masuratorilor de teren.

Quote
Prin Servicii de cercetare geofizica se vor obtine informatii privind configuratia reliefului masivului de roca (grosimea depozitelor acoperitoare si accidentele tectonice care le-au afectat, prezenta acumularilor de ape subterane).
Investigatiile vor fi realizate in scopul analizarii terenului de fundare pentru tunel si vor fi realizate astfel încât pe baza interpretarilor datelor obtinute din aplicarea metodelor de cercetare geofizica sa fie obtinute:
  - dimensiunile, adancimea, configuratia elementelor geologice si nivelul apelor subterane;
  - dimensiunile si localizarea neomogenitatilor din adancime (falii, planuri de alunecare, goluri, obiecte îngropate etc).
  - tipurile de accidente tectonice care ar putea afecta terenul de fundare.
Pentru atingerea scopului propus, cercetarea geofizica a terenului de fundare pentru tunel, cercetarea va fi executata prin utilizarea metodei de investigare electrometrica, mai precis a metodei rezistivitatilor in curent continuu, varianta sondajelor electrice verticale (SEV).
Vor fi executate cel putin doua profile SEV transversale, de lungime minima de 620 m/profil, pe langa forajele Beneficiarului, si un profil longitudinal de minim 620 m in axul tunelului, astfel incat sa fie acoperita conditia de investigare, adancimea de circa 100 m.

Acum putem sa mai adaugam la acest timeline si a doua procedura de achizitie directa.


Timeline
04.10.2017, 05:28 - Ionut scrie pe FB
04.10.2017, 16:14 - CNAIR intentioneaza cumpararea directa a serviciilor de mai jos
07.12.2017, 16:27 - Incepe cumpararea directa
12.12.2017, 10:58 - Contractul este atribuit catre IGR contra 49,900.00 RON fara TVA

"Servicii de Cercetare Geofizica pentru Autostrada Sibiu-Pitesti in zona Tunelului Curtea de Arges"

QuoteServicii de cercetare geofizica a terenului de fundare prin utilizarea metodei electrometrice/metoda rezistivitatii in curent continuu, varianta sondajelor electrice verticale(SEV), ce cuprind urmatoarele lucrari:-1 profil SEV longitudinal cu lungime de 630 m si adancime de investigare de 100 m; 2 profile SEV transversale langa forajele beneficiarului cu lungime de 630 m si adancime de investigare de 100 m. La sfarsitul cercetarilor se v-a preda beneficiarului profilele electrometrice, interpretarea lor cu EarthImager 2D cat si coordonatele lor, precum si datele brute daca sunt necesare.Termenul de finalizare a studiului este de 7 zile de la terminarea masuratorilor de teren.

QuotePrin Servicii de cercetare geofizica se vor obtine informatii privind configuratia reliefului masivului de roca (grosimea depozitelor acoperitoare si accidentele tectonice care le-au afectat, prezenta acumularilor de ape subterane).
Investigatiile vor fi realizate in scopul analizarii terenului de fundare pentru tunel si vor fi realizate astfel încât pe baza interpretarilor datelor obtinute din aplicarea metodelor de cercetare geofizica sa fie obtinute:
  - dimensiunile, adancimea, configuratia elementelor geologice;
  - dimensiunile si localizarea neomogenitatilor din adancime (falii, planuri de alunecare, goluri, obiecte îngropate etc).
  - nivelul apei subterane cantonata in masivul cercetat;
  - stabilirea accidentelor tectonice care ar putea afecta terenul de fundare.
Pentru atingerea scopului propus, cercetarea geofizica a terenului de fundare pentru tunel, cercetarea va fi executata prin utilizarea metodei de investigare electrometrica, mai precis a metodei rezistivitatilor in curent continuu, varianta sondajelor electrice verticale (SEV).
Vor fi executate cel putin patru profile SEV longitudinale si transversale, de lungime minima de 500 m/profil, pe langa forajele Beneficiarului, si pe axul tunelului, astfel incat sa fie acoperita conditia de investigare, adancimea de circa 80-90 m.

cristi5

#37640
Am potrivit plansele SF pe imaginile satelitare Bing, si am ajustat traseul pe OSM dupa aceasta calibrare.

Aplicatii:
1) Incepand de maine sau poimaine se va putea verifica pe harta proiectelor (alegeti Satellite sus in centru) daca se potriveste cu SF ceea s-a construit (sau sapat in deal) pana la data imaginilor satelitare Google
2) Daca cineva are imagini satelitare mai recente din zona (acum ca Insperctorul Padurii ne-a parasit), putem sa vedem daca ce se construieste potriveste cu traseul din SF, asa cum l-am ajustat pe OSM
3) Putem oricand verifica daca coordonatele GPS ale fotografiilor luate de pe traseu (de exemplu la capetele unui pasaj, sau sub el) "cad" pe traseul OSM/SF.




De exemplu se vede ca punctul de unde am facut fotografia cu care am verificat cota din SF, cu coordonatele 45°55'37.002"N 22°51'59.73"E, este foarte aproape de  axul autostrazii conform SF (punctul rosu din centrul imaginii). Deci desi in dreapta mea era prapastie, eu eram un pic la sud de axul autostrazii! Adica in dreapta pozei va fi umplutura de minim 10m latime (daca s-a proiectat conform SF).



Acest exercitiu cartografic mi-a intarit convingerea ca s-a proiectat dupa SF pentru ca datele corespund atat ca altitudine (cota) cat si ca latitudine si lognitudine. Deci presupunerile in afara SF (gen sensuri pe platforme separate sau autostrada pe terasa pe toata latimea ei) sunt intersante dar deocamdata nu se confirma dupa parerea mea.

Dar vom vedea pe masura ce apar imagini satelitare noi sau fotografii noi (cu informatie GPS) de pe aliniament.

PS: pe harta proiectelor apare inca pestera liliecilor fara AC, am corectat asta, vizibil maine-poimaine ca si traseul ajustat.

PS2: pentru cei interesati de harti, pot trimite bucuros fisierele de calibrare pt JOSM.

Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

In legatura cu lamentarile patetice din comunicatul unui CNAIR ranit in fudulie si orgoliu. Se plang de exemplu de solutia schimbata la pasaj Ilia. Cine a aprobat acel proiect, nu CNAIR? Asta au uitat sa scrie in comunicat.

reed

Sunt in China zilele astea,ca pasionat de infrastructura sunt mut,nu vezi nicaeri ce fac astia.Au solutii pentru dealul cu lilieci,sunt coloane si pe inaltimi de30 metri,in forma de XXX pe tot dealul.Pun poze mai tarziu

AdrianB1

Quote from: vancouver on December 16, 2017, 12:40:00 PM
Am mai spus-o, acolo solutia corecta era mutarea albiei raului Mures si constructia autostrazii pe terenul astfel eliberat. Cu refacerea partiala sau totala a podului CF peste Mures. Fara afectarea DN si fara afectarea dealului. Si fara o urcare puternica urmata de coborare.
Era posibil asa ceva, dar nu foarte simplu; trebuia escavata albia noua, dar nu se poate folosi ca umplutura pentru albia veche. De asemenea ar fi fost nevoie de betonare pe partea nordica pentru ca altfel eroziunea ar fi sapat treptat pana la autostrada, iar betonarea albiei ar fi fost foarte problematica din punct de vedere al acordului de mediu. Probabil solutia cu 2 poduri mentionata mai sus era la fel de buna, desi scumpa.

wifi

Deja zona dintre viaductul nod Soimus si deal 1 este problemtica, este zona inundabila. Acolo a stat in anii 70 apa pana la acoperis la casele alea.

rocklee

#37645
aceia si este o zona de acumulare a apelor inainte de baraj.....in caz de precipitati abundente ....de acea nu au dus autostrada pe acolo .... :)

cristi5

Harta proiectelor de infrastructura la Soimus
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.924/22.87/0

contine acum traseul din SF. Se vede ca se suprapune f bine peste pasajul existent, deci e foarte probabil ca in teren UMB implementeaza solutia/traseul din SF.

Am sa adaug mai multe puncte pe segmente, pt a urmari traseul din SF cu o precizie mai mare.




Powered by API/PUM imgur uploader

nrb

Sunt obligați să urmeze traseul din SF, nu au fost solicitate modificări, trec și peste lilieci

cristi5

#37648
Nu stiu sigur daca au fost obligati (la faza de proiectare puteau cere AC pt un proiect care muta cu cativa metri daca era nevoie, puteau sa urce sau sa coboare traseul, ceea se intampla foarte des pe FIDIC galben, etc). Am aratat mai sus ca si cota autostrazii e tot la nivelul din SF (205 pe deal). Deci e foarte posibil sa nu fi mutat nimic, pe nicio axa.

Cat despre lilieci, inteleg ca pestera era la nivelul DN? Daca e asa, intre autostrada si DN sunt cativa metri pe orizontala, si 20m pe verticala, deci in sens strict, autostrada nu interesecteaza intrarea in pestera, vorba CNAIR. Ca trebuie facuta o structura care sa tina autostrada si aia distruge pestera, despre asta nu vorbim :) :) Au ridicat fuga de raspundere la rang de arta :)

cristi5

#37649
Sa observam si ca autostrada se indeparteaza destul de mult de DN la mijlocul dealului, in punctul in care acum este intrarea pe santier. Deci autostrada nu va merge paralel cu DN cum suntem tentati sa credem intuitiv, ci se indeparteaza si la 50m in ax, adica 35m de extremitatea sudica.


http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.926/22.862/0
(se vede scara imaginii in dreapta jos, si DN poate fi luat ca masura, latime 10m)

Asta explica si de ce in mijlocul dealului s-a sapat mai mult, ramanand si loc de acces pt sapaturi in restul dealului.

Punctele unde DN e cel mai aproape de A (deci structura de sustinere va fi abrupta) sunt capetele, adica la curba DN din est (langa acea constructie de pe malul Muresului) si la curba spre Bejan a DNului in vest (pe sub pasajul CF). In ambele puncte diferenta de cota fata de DN este aprox 19m (DNul coboara spre vest, dar in vest e si autostrada in coborare spre pasaj)


Powered by API/PUM imgur uploader