Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 52 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

S-a mai discutat pe acest thread despre acest subiect.

Se poate folosi functia de cautare pentru cei care vor mai multe info.

TBM nu se preteaza pentru ca:
- costuri mari de productie a TBM (pe care poate il folosesti la tunel si apoi se recicleaza)
- tunelurile noastre au relativ distante scurte
- TBM iti face o galerie perfect rotunda (vezi la NATM ca nu avem o galerie perfect rotunda, semicercul de jos lipseste), dupa care trebuie sa umpli cel putin 1/4 din ea


alecu26

Era enorm lotul 2 ca valoare pentru Porr si chiar pentru Strabag. Si valoarea potentialelor riscuri/pierderi probabil la limita bagarii in faliment. O pierdere de 10% pe un proiect asa complex si cu atatea riscuri e foarte usor. Deci 100 milioane de euro.
Faptul ca nici Porr, nici Strabag si mai ales nici Astaldi nu au depus oferta arata ca pur si simplu riscurile erau imposibil de estimat.
Cat despre folosirea TBM...in toata lumea se.numara pe degetele de la o mana...sau hai doua proiectele rutiere facute cu TBM.
Exista intradevar o discutie pt lotul 3 de a folosi un TBM cu mai multe capete de sapare, care sa urmareasca mai bine gabaritul rutier, dar am dubii ca se va concretiza. In orice caz, daca Webuild.nu are acest TBM pe undeva pe.ceva lucrare, e deja prea tarziu sa il comande.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

oneLess

Imagini interesante surprinse în

A1 23.04.2024 Manicasti-Crampotani-Arges


Mulțumim OL10X !

survola

Oare de ce au făcut acest tunel artificial aici și nu cutia uzuală paralelipipedică?

naivu

Pare mult mai lat tunelul "artificial" față de cutiile uzuale, cine știe ce trebuie să treacă pe dedesubt!

slartibartfast

Cale ferată, aparent, vezi la 1:37. Probabil CFR a insistat să fie loc de dublare/electrificare, chiar dacă nu are planuri de așa ceva.

survola

Desigur, linie dublă. dar în alte părți s-a facut cutie. Culei plus grinzi.
De exemplu la Sebeș.

miahi

^^ Doar cand nu se fac pe banii CFR, cand se fac pe banii CFR si linia simpla e buna...

oneLess

4^, CFR nu insistă niciodată. Impune! Cum a făcut și cu giratoriul triaj suspendat la Găneasa pe DEx12 T2L2 și peste tot oriunde altundeva.

tom_sawyer

#60429
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 28 martie 2024

3. NOTĂ privind transmiterea unei cereri către Consiliul Judeţean Vâlcea, judeţul Vâlcea, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea sectorului de drum judeţean DJ 703 M km 9+984 - km 11+000, cu terenul aferent acestuia şi a podului peste râul Olt km 10+666, din domeniul public al Judeţului Vâlcea în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A.
gov.ro
sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-28-03-2024/



Valens

https://interesargesean.ro/lucrarile-de-modernizare-a-dn-73c-curtea-de-arges-tigveni-ramnicu-valcea-urmeaza-sa-fie-scoase-la-licitatie/

QuoteCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va lansa licitația pentru modernizarea  DN 73 C Curtea de Argeș-Tigveni-Râmnicu Vâlcea, așa numitul lot 6 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești în această vară, a informat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Astfel, acesta a precizat că săptămâna aceasta, ,,aproape sigur" CNAIR va recepționa studiul geo pe care l-a realizat Proiect Construct Regiunea Transilvania, iar licitația pentru execuție să fie lansată la vară.

Studiul geo pentru modernizarea DN 73 C Curtea de Argeș – Râmnicu Vâlcea este aproape gata, a mai declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Proiectul pentru modernizarea DN 73 C, ruta ocolitoare pentru DN 7 – Dealul Negru, este practic legătura municipiului Râmnicu Vâlcea la Autostrada de pe Valea Oltului. Totodată, pentru investigațiile din teren pentru proiectul de reabilitare DN 73 C Curtea de Argeș – Tigveni termenul de realizare este luna iunie, precizează CNAIR.

oneLess

QuoteUn mic update - stadiul lucrărilor  - A1 - zona Curtea de Argeș.
23.03.2024

Mulțumirile către OL10X

A1 Sibiu-Pitești Curtea de Argeș


esendy

Quote from: dr4qul4 on March 20, 2024, 08:26:45 PMwow cat optimism. Ar fi sanse 0 pana in 2026! Sunt vreo 7 poduri peste Topolog! Si oricum, sa speram ca termina Porr in 2026!

Si oricum, PiSi3 pana la Suici e cam degeaba. Sunt doar 9 km intre cele 2 noduri. Pe un DJ plat, cu destul de putine case si cu un dop major imediat dupa Suici. Adica doar maxim 10 minute in plus.
Macar sa faca ei DJ703G, ca altfel vor circula doar cei cu simt de aventura pe acolo. Chiar si daca il asfalteaza complet, cei 6 km vor fi calcaiul lui Ahile, astfel ca in rest se va circula fluent.

chiar ar fi necesar sa asfalteze in judetul Arges DJ703G dela limita de judet Valcea pana la Suici; stie cineva daca esta la CNIR un plan in acest sens?

Ash94

Quote𝗦𝘁𝗮𝗱𝗶𝘂𝗹 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗰𝗲𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗼𝘂𝗮 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 - 𝗔𝗹𝗶𝗻𝗮 𝘀𝗶 𝗗𝗮𝗻𝗶𝗲𝗹𝗮, 𝗱𝗮𝗿 𝘀𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗿𝗲𝘀𝘁𝘂𝗹 𝗮𝗺𝗽𝗹𝗮𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶
Sunt pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, stadiul lucrărilor este următorul:
✅️ au fost executați în total 855 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗳𝗼𝗿𝗮𝘁 pe ambele fire, din care 491 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) şi 364 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)
✅️ au fost forați, armați și betonați 88% din totalul de 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
✅️ continuă lucrările de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot
✅️ continuă lucrările de terasamente pe mai multe sectoare ale proiectului, inclusiv la nodul rutier Țigveni
✅️ se lucrează la relocarea DJ678 și DN73C
✅️ au fost realizate 6 din 16 fundații aferente podețelor
✅️ au fost finalizate şi puse în funcțiune cele două stații de betoane din organizările de șantier
✅️ au fost turnați 26.500 mc de beton necesar structurilor
✅️ continuă producția în șantier a grinzilor și predalelor prefabricate necesare structurilor
✅️ continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră
Tunelul Momaia va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii regăsim:
✅️ 1,3 km lungime
✅️ 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu
✅️ câte 2 benzi pe sens și acostamente
✅️ sistem de ventilație
✅️ sistem de evacuare
✅️ iluminat public
✅️ sistem de comunicare
✅️ câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului
Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România.
Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, sunt pe întregul amplasament al proiectului cca 550 muncitori și 180 utilaje și echipamente de construcții.
Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴

Sursa: FB Irinel Ionel Scriosteanu

dr4qul4

CNIR momentan nu are nici un plan.
Si nu exista nici la CNAIR vreun plan deoarece este un DJ, care se afla in administrarea Consiliului Judetean Arges.
La CJ Arges exista un plan pentru asfaltare, dar probabil este gandit doar ca o pjghita de asfalt si este pe la sfarsitul listei de prioritati (pt ei este util pentru doar cateva case, dupa limita de judet nu-i mai intereseaza).
Ca sa fie preluat de CNAIR, ar trebui o hotarare de guvern si transformat in DN, ceea ce nu prea are sens pentru ca va fi folosit doar cativa ani..

E bine macar ca s-au miscat cu DN73C. Sa speram ca vedem si licitatia finalizata cat mai repede.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist