Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 64 Guests are viewing this topic.

florin74

Ca sa clarificam lucrurile. Conform HG 907/2016, documentaţiilor tehnico - economice pentru realizarea obiectivelor/proiectelor noi de investiţii în domeniul construcţiilor, a lucrărilor de intervenţii la construcţii existente şi a altor lucrări de investiţii se elaborează, pe etape, astfel:
a) în etapa I:
(i)nota conceptuală;
(ii)tema de proiectare;

b)în etapa a II-a:
(i)studiul de prefezabilitate, după caz;
(ii)studiul de fezabilitate sau documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii, după caz;

c) în etapa a III-a:
(i)proiect pentru autorizarea/desfiinţarea executării lucrărilor;

d) în etapa a IV-a:
(i)proiectul tehnic de execuţie.

Momentan am parcurs primele 3 etape, urmeaza intr-o perioada scurta (maxim 1 luna) si proiectul tehnic de executie.
Rezumand etapele sunt SF-PAC-PTE

gruiarew

Cine vrea să vadă horror movie în pădure:



Dacă mă credeţi până şi capeţii de chei din trusă i-am amestecat. Viteza de deplasare e 40-50 km/h.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

^multumim pt filmare....se pare ca pe autostrada limita trebuie "redusa" la 40 km/ora ,iar aici,pe maretul DN68A sa fie crescuta la minim 100 in afara localitatilor....e mai "sigur" decat autostrada >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Mă gândesc cu groază când se ridică restricțiile pe LD3. O să fie macadam bucata asta. Ziceau că nu-l repară ca să nu deranjeze traficul? Sau care a fost ideea?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Ziceau si ca LD3 e drum de mare viteza in regim de autostrada sau altele la fel.

Intradevar aici daca il repara blocheaza drumul.

Pe VO ca s-a blocat natural o banda ... asta e, repara, desi deranjul e cam la fel, pentru ca traficul e cam la fel. Bine pe VO se rezolva mai repede, dar daca pe VO se poate bloca o banda, pe DN68A de ce nu?

alin2pas

Despre DN68A... mai știți bancul acela când a apărut Dacia Duster? ,,Ce au fost în stare să facă românii ăștia numai să nu-și repare drumurile!" Acum avem de ceva timp și Duster cu șenile. Drumul e bun dacă e parcurs cu mașina potrivită  :lol: :lol: :lol:

germanul2012

@gruiarew, mă mir că încă nu te contrazic unii cum că drumul respectiv e destul de fresh și se poate circula pe el mult și bine că doar sunt drumuri și mai rele prin alte țări care se spune că sunt mai civilizate decât noi. Sau, mă mir cum de nu ți-a șters adminul postarea negativa despre acest drum, deoarece mie îmi șterge regulat postările cu tenta critică la aceasta porțiune de DN, sau poate au numai unii dreptul să posteze și aspecte negative?  :-[
    Și când mă gandesc la câți ani vom mai face off road prin această mirifica zona de cratere, Holdea-Margina..... :offtopic:

lupualb

Am citit un articol despre constructia secțiunilor A1, Pitesti-Sibiu. Acolo Scarlat spunea că lucrările vor fi dificile si pentru a se asigura că, firma constructoare are capacitatea de a duce lucrarea la bun sfârșit,  licitația va fi una cu precalificare. Ce inseamna practic  precalificarea?

horatiu.cosma

Cuvinte mari pentru nimic. Și acum pe licitațiile actuale se face precalificare. Adică ofertanții să aibă o cifră de afaceri minimă în ultimii ani, experiență în domeniul construcțiilor de autostrăzi de x milioane de euro, angajați cu experiență de y ani ca manageri/șefi de șantier/ingineri de nu știu care, laborator de nu știu care, z utilaje la dispoziție etc.

Puffyk

"Autostrada Sibiu – Pitești

Este o chestiune de suflet pentru mine să unim țara peste Carpați, să facem autostradă. De aceea, de când am venit în Ministerul Transporturilor am urmărit îndeaproape și am făcut tot ce a depins de poziția mea să rezolvăm acest proiect. Faptul că ieri am semnat autorizația de construire pentru prima secțiune a celui mai important proiect rutier al țării, Autostrada Sibiu – Pitești, îmi dă speranța că România poate să depășească impasul creat de lipsa drumurilor.

Este vorba despre autorizația de construire pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Lotul 1, care traversează localitățile Șelimbăr, Tălmaciu și Boița. Contractul de proiectare și execuție dintre CNAIR și Compania PORR Construct se află în derulare, studiile topografice, geotehnice, arheologice, hidrologice, precum și lucrările de asanare și deminare au fost finalizate, astfel încât, în prezent, se lucrează la drumurile tehnologice și la platformele pentru foraje piloți.

Durata de execuție a lucrărilor este de 36 de luni."

Irinel Ionel Scriosteanu

Am dat copy-paste acestei postari de pe FB, cu toate ca este 99% politica, in ideea ca poate reprezenta o oarecare informatie....

cristi5

#51400
Din cate inteleg acest AC valoreaza fix zero (sau hai 0,1) pana la aprobarea PT, care, pe deasupra e si un proces obscur intre CNAIR si constructor, greu de monitorizat. Macar cand se da AC apare un document pe site-ul MT. Ce facem, intrebam CNAIR saptamanal daca au aprobat PT? O sa ne si raspunda. Intrebam la constructor? Paradisul secretomanilor publici si privati.

Am propus API sa explicam societatii ca uralele din presa cu "inceperea oficiala a lucrarilor" sunt ca alea despre "productia la hectar".

Intrebarea e: PT se aproba pe portiuni sau numai integral?

Va trebui sa modificam si logica Hartii Proiectelor de Infrastructura, pt ca ea presupune ca AC inseamna si PT aprobat, adica se poate intra in teren...

horatiu.cosma

#51401
HG 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice


Documentaţiile prevăzute la alin (1) se elaborează, pe etape, astfel:
a)în etapa I:
(i)nota conceptuală;
(ii)tema de proiectare;
b)în etapa a II-a:
(i)studiul de prefezabilitate, după caz;
(ii)studiul de fezabilitate sau documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii, după caz;
c)în etapa a III-a:
(i)proiect pentru autorizarea/desfiinţarea executării lucrărilor;
d)în etapa a IV-a:
(i)proiectul tehnic de execuţie.

Detaliile de execuţie se elaborează, de regulă, odată cu proiectul tehnic de execuţie, constituind parte integrantă a acestuia, şi explicitează soluţiile de alcătuire, asamblare, executare, montare şi alte asemenea operaţiuni privind părţi/elemente de construcţie ori de instalaţii aferente acesteia şi care indică dimensiuni, materiale, tehnologii de execuţie, precum şi legături între elementele constructive structurale/ nestructurale ale obiectivului de investiţii.

Proiectul tehnic de execuţie, inclusiv detaliile de execuţie se verifică de către specialişti verificatori de proiecte atestaţi pe domenii/subdomenii de construcţii şi specialităţi pentru instalaţii, în scopul verificării îndeplinirii cerinţelor fundamentale aplicabile construcţiilor, pentru protejarea vieţii oamenilor, a bunurilor acestora, a societăţii şi a mediului şi pentru asigurarea sănătăţii şi siguranţei persoanelor implicate, pe întregul ciclu de viaţă a construcţiilor.


După logica mea e cam complicat să te apuci să lucrezi pe baza unui proiect ce va fi verificat și validat în viitor și pe baza unor detalii de execuție la fel, verificate și validate în viitor. Oricum, contractual ordinul de începere la etapa de execuție se dă DUPĂ aprobarea PT-ului.

cristi5

Se publica ordinul de incepere undeva? Sau numa pe surse?

NGC

Ordinul de incepere il aflam mai "pe surse", mai dintr-un comunicat de-al lor, mai din documentul ala cu stadiul proiectelor, mai din stanga, mai din dreapta. Oferta variata. :D

adrian sibiu

Salutări de la Sibiu azi am fost in vizita pe santierul lotului 1 la oraganiazarea de la Mohu unde activitatea era la fel de intensa ca la ultima vizita .Am sperat sa vad vre-o foreza Zublin dar inca nimic,poze am putine le voi pune mai tarziu.😉😉