Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 64 Guests are viewing this topic.

TibiV

Ba fix burlane vor fi acolo, pentru preluarea apei de sus, de pe deal. Dar ochiometric burlanele alea mi se par sa fie pe la minim 250 mm...
(110 mm au burlanele banale, ale oricarei case - si tot 110 mm are tubul de la hota din bucatarie...)
Jgheaburile vor prelua doar apa de pe suprafata autostrazii...
Quote from: anacronox on May 02, 2019, 09:43:09 AM
Două poze, mai vechi, din 24 aprilie, cu instalarea scurgerilor la dealul Soimus.




PS
Quest, bravo!
De doua zile tot vreau sa fac exact aceleasi capturi de pe video, dar efectiv nu am avut timp... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Nu e cam stupid să pui burlan, în loc de jgheab? Dacă ai fenomene care duc la un debit peste cât duce acel burlan, pe lângă faptul că apa nu se va scurge de la nivelele superioare, presiunea nu poate deteriora acel burlan? Dacă ar fi jgheab, dezavantajul ar fi că se va scurge apa și pe lângă, dar cred că pentru o durată scurtă nu ar fi așa problemă, nu?

TibiV

Nu vorbim de debite de hidrocentrala.
Iti explica Adrian Rosca, chiar se pricepe...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Kidu

Si daca debitul ar fi mai mare decat poate prelua teava de PVC tot nu se ajunge la o presiune care poate deteriora teava.
O teava de 250 mm poate acumula aproximativ 50 litri pe o lungime de 1 metru. Nu e deloc putin.

dragos76

Ok, deci pică asta.. dar nu e mai ineficientă evacuarea în cazul debitului mai mare decât capacitatea? Apa aia se va acumula la nivelele superioare, nu? Față de varianta de a curge direct jos, chiar dacă și pe lângă jgheab. Asta ca să nu mai vorbim de întreținere: cât de ușor poți ajunge la colmatare pe jgheab.

rusugxg


TibiV

#46296
@rusugxg

Iarna apa nici macar nu curge... STA! In turturi sau alte forme... Da, dilatarea ete o problema. Adevarata problema...;)

@dragos76

Debitul=Sectiunea x Viteza
NU sunt constructor, dar la ~20-30 metri inaltime (vorbim doar despre apele care vin de sus, de pe deal) presiunea va fi suficienta ca sa desfunde frunzele ramase de la ploaia trecuta.... (despre resistenta conductelor de PVC/poliuretan NU ma pot pronunta, am zero instruire in domeniu....)
Dar din cate imi amintesc, 11 metri coloana de apa = 765 mm coloana Hg (nu dati cu pietre, nu am mai profesat de muuulti ani... :( )

Iar schema vizibila in poze este exact asta:
- debite si presiuni mici (de pe carosabil) -> pe jgheaburi (mai sare apa pe DN76, dar nu exagerat)
- debite si presiuni mari (de pe deal) -> pe burlane (aici va fi prea multa apa. deci NU se poate inunda DN-ul...

Cred ca burlanele se vor auto-curata la fiecare ploaie mai serioasa....
Pentru jgheaburi am dubii, dar fiind deschise, ce ar putea face extrem de rau?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paullie

Quote from: gdaniel on May 16, 2019, 10:02:01 AM
@paullie: Daca se facea trecerea pe acolo erau 2 muchii de trecut , intre Topolog si raul care da la Calimanesti si dupa aia inca o trecere intre raul asta si valea Baiasului.

Ok multumesc pentru lamuriri.

Acum uitându-ma la ce scriu colegii despre DN73C, la filmarea de la 703G, si pe YT la DN7D vad ca in zona aceea multe drumuri sunt zdrente.

Pacat.

Io

Noroc ca Deva nu e intr-o zona foarte rece, altfel iarna jgheaburile de tabla le-am fi putut folosi foarte bine la catarare pe cascade de gheata pe structura artificiala.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

andrei_rou

#46299
La instalatiile de evacuare a apelor meteorice folosind conducte de PVC niciodata nu se dimensioneaza instalatia pentru curgere la sectiune plina, in cazul in care imbinarile dintre tuburile de canalizare se realizeaza prin mufe (cum sunt 99% din conductele de evacuare a apelor pluviale de pe elementele compenente ale sistemelor rutiere) . Se ia in calcul zona, suprafata, tipul suprafetei, intensitatea ploii de calcul si alti parametrii... Daca se vrea se poate face un calcul destul de alambicat. Avand in vedere ca este o zona inierbata, si nu cred ca are o suprafata foarte mare, nu are de unde sa vina multa apa de pe deal. Cea mai multa apa se va colecta de pe drum si de pe stancile de langa carosabil.

dragos76

Ok, ms mult de explicații.
Deci rămâne doar problema estetică :) Putem trăi cu asta.

SB76UFO

Sper ca jgheaburile sa fie bine galvanizate, altfel, iarna, de la sare, nu le vad prea bine
"Prostia este eternă și invincibilă"

Morosanu

Cred ca era mai bine daca le puneau de plastic.
Politica distruge tot ce atinge.

andrei_rou

#46303
Orice fel de material din categoria plasticelor imbatraneste foarte repede cand este pozat aparent si in principal cand bate soarele mai mult timp pe el. (de exemplu multitudinea de conducte de PVC-kg, prin care se evacueaza apele de pe drumuri/poduri, si care in doar cativa ani dupa instalare, din portocalii devin albe). Problema este ca plasticul devine si casant si se poate sparge foarte usor. Din punctul meu de vedere, daca zincarea acelor canale este realizata corect este o solutie mai buna in acest caz.

rocklee

#46304
dupa ce am iesit de la servici pe la ora 19 ....am tras o fuga pana pe dealul PLESU ...[delul cu llieci ]....unde am ajuns in jurul orei 20 15...sa vedem cum sta UMBul cu lucrarile ... atunci incheiau lucrul pe ziua de azi...se mai misca ceva la compactare ....am fost putin dezamagit ....pentru ca inaintarea la terasament este ...cam intarziata si sa inaintat putin din cauza ploilor din aceasta saptamana .....din ce am oservat la fata locului sa ridicat doar un rand de gabiona ...dar sa inaintat in sapatura ..

am sa pun cateva imagini  :)

:)