News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 25 Guests are viewing this topic.

udar


si nodul de la Pecica cu devierea circulatie pe langa sensul giratoriu.........


http://www.youtube.com/v/SObPG7d673k

vancouver

Quote from: iuli on September 05, 2012, 12:25:28 AM
Da-o in mama ei de treaba. Pai faci nodul de la Ortisoara in middle of nowhere ca un pom de Craciun iar nodurile de la Giarmata si Remetea in bezna completa. Asta e faza logica. Faza legala e ca nodurile TREBUIE sa aibe iluminat. Asa stiu eu... Din cauza traficului e posibil sa fie accidente si de aceea e bine sa vezi de la distanta cine ce si cum, ca sa nu vorbesc de faptul ca iti da o sansa sa te orientezi in spatiu.

Hai sa nu dam in SF-uri. In Germania NICI UN SINGUR NOD RUTIER NU ESTE LUMINAT. Nici o iesire de pe autostrada nu este luminata.
Nici in Austria si nici in Franta în general nu sunt (dar exista si exceptii aici). Si nu se întâmpla nici un accident.

Nemtii sunt maniaci cu siguranta rutiera - tocmai pentru a putea permite circulatia si la peste 130 la ora, toate regulile trebuie respectate cu strictete iar normele sunt adaptate ca atare.
Ori dupa parerea lor, luminare nodurilor nu este necesara, mai ales ca si bretelele sunt prevazute cu parapeti laterali in curbe, pe care se monteaza ochi de pisica, asadar drumul este perfect clar si vizibil. In plus pe asfalt marcajul trebuie si el sa fie clar.

Treaba cu iluminarea nodurilor este o recomandare a UE, nicidecum o obligatie.

Argumente contra iluminarii:

1. Personal pot spune ca la condusul pe distanta lunga (de ex. România - Germania) si deci cu ochii obositi, orice zona iluminata este deranjanta, mai ales daca este scurta - adica alternanta lumina-întuneric, care obliga ochiul sa se adapteze la lumina si apoi din nou la întuneric.

2. In schimb iluminarea unei portiuni mai lungi, cum ar fi centura Arad, cred ca este buna, desi si aici am experiente neplacute de condus prin Belgia noaptea, unde toate autostrazile sunt iluminate. Lumina de acolo este obositoare si îndeamnă la adormire.

3. In plus, autoritatile, stiind ca autostrada este mereu iluminata, sunt mai "puturoase" în a marca cu vopsea ca lumea drumul, astfel ca pe ploaie (fie zi sau noapte) marcajele sunt abia vizibile - ceea ce in Germania nu se întâlneste decât prin exceptie.

4. Lumina pe timpul noptii face mersul pe ploaie mai dificil. Toate picaturile de apa devin mici steluțe care reflecta becurile si luminile si vizibilitatea scade. Când am trecut noaptea pe ploaie din Belgia luminata si enervanta înapoi în Germania, nu stiam de ce deodata vad mult mai departe. Simplu: picaturile de apa din aer (spray-ul aruncat de alte vehicule) nu mai erau vizibile si nu mai deranjau.

5. Nu în ultimul rând, stâlpii de iluminat trebuie întretinuti. Asta înseamna pe de o parte cheltuieli, pe de alta parte închiderea unei benzi de circulatie si interventia cu un utilaj pentru schimbarea becurilor arse, de exemplu. Adica se creeaza o congestie si o situatie delicata pe autostrada. La traficul din Germania, schimbarea repetata a becurilor ar crea un adevarat haos. In plus s-a dovedit ca orice santier sau congestie creste mult riscurile de accident, atât in zona efectiva a santierului, dar si inainte de acesta (zona de aglomerare, in care masinile trebuie sa frâneze puternic), sau chiar dupa, unde se revarsa nervii soferilor frustrati ca nu au circulat fluid. (suntem oameni, nu roboti, dotati cu rabdare infinita, iar Românii exceleaza în aceasta directie).

6. Un ultim argument: daca stâlpii sunt amplasati pe mijlocul autostrazii, constituie ei insisi un pericol. De ce podurile peste autostrada s-au facut fara stâlp central? aaaa, pentru ca exista un anumit risc de a lovi sau chiar strapunge parapetul median (mai ales un camion trece prin parapetii de metal ca un cutit prin telemea), iar daca acolo se afla un obstacol fix, acesta va intra in respectivul vehicul cu o viteza de 80-100 km/h. Adica este mortal. Cum a fost de ex. autocarul rasturnat pe contrasens in Franta. Cu siguranta soferul sau un alt pasager din fata ar fi murit daca autocarul nimerea intr-un stâlp, nu mai vorbim ca stâlpul putea sa cada peste o alta masina din trafic...


Asta e parerea mea. Cine are o gândire pur si simplu din topor si ignora argumentele prezentate mai sus, poate sa creada in continuare ca e mai bine cu noduri luminate. E foarte simplu sa gândesti primitiv: aaaa, mai multa lumina, deci mai multa vizibilitate, deci mai bine. Cine insa tine cont de fiecare situatie descrisa mai sus, eu zic ca ar trebui sa aibe unele îndoieli legate de oportunitatea iluminarii intersectiilor de pe autostrazi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

@drian

Quote from: ciprebbe on September 05, 2012, 05:51:15 PM
cred ca toti stim de acest viaduct cand vedem o poza cu el....insa la acest hobanat ma mir ca au folosit tehnica asta

Scuze ca nu am postat si dovada:



Ionut

@udar: multumim de info & video! :cheers:

Stie cineva cum se va repara? Vor asterne pur si simplu un nou strat de asfalt si cu asta basta sau mai "instaleaza" ceva in zona rosturilor?

iuli

@vancouver: nu te contrazic la argumentele tale, pentru ca asta e alta discutie. Eu doar ziceam ca normele sunt ca pe CIV toate nodurile trebuie luminate.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nenea_hartia

^ Da, se iluminează nodurile, podurile mai lungi de 200 m şi spaţiile de servicii (plus, acolo unde e cazul, spaţiile CIC). Fără excepţii.

davyl

Quote from: Ionut on September 06, 2012, 06:04:26 AM
@udar: multumim de info & video! :cheers:

Stie cineva cum se va repara? Vor asterne pur si simplu un nou strat de asfalt si cu asta basta sau mai "instaleaza" ceva in zona rosturilor?
Numai un specialist ne poate spune cum vor repara acolo, insa va fi destul de greu... Ultima oara cand am trecut pe acolo (1 septembrie) aveam aproximativ 90 km/h si stiam ca sunt probleme cu trecerile peste poduri, gratie voua si forumului. Pe langa mine a trecut un "furios" cu cel putin 170 km/h. In zona aia pur si simplu a zburat cativa metri dupa care a pus o frana zdravana. Probabil s-a speriat rau de tot!  :lol:

Asa ca o reparatie se impune, nu de alta, dar cei care merg cum a mers tipul ala, sa nu mai faca asa cu una cu doua infarct!  :lol: Ionut, scuza-mi off topicul!

Ionut

Nu este deloc offtopic. Din pacate sunt unii care nu respecta deloc limitarile de viteza pe autostrazi, li se pare lor ca indicatoarele sunt puse degeaba. Bine ca repara...

adsailton92

Pe SSC, am citit ceva nasol, @alecu, chiar confirma...."la Orastie s-a oprit complet lucrul. La Sebes inca nu.

dar, se pare ca Falimentul este doar gura rea si barfa din piata.

Realitatea pare a fi lipsa in ultima vreme a platilor. Cred ca vom primi tot mai des aceste stiri"
-userul@sicafarafrica:''E adevarat de 2 zile nu mai misca nici un camion din Zona Turdas. Au trimis oamenii care nu erau din zona Orastiei cu autobuzele acasa... Plus de alta a crescut numarul agentilor de paza pe timp de noapte si zi.... Asta e valabil pe Deva-Orastie... "
Foarte prost pica aceasta veste. Aseara la Digi24, Dmna Boagiu, a dat cu toti de pamant. Daca e asa, vremuri urate vom trai :(

MRS

Quote from: iuli on September 05, 2012, 12:31:01 AM
Aaaa... era sa uit. Cine naiba supravegheaza normele?!  >:( Pai panourile fonoabsorbante de aici sunt fix ca c**u  :rant:
Fiecare face pe lotul lui cum ii trece prin cap si pune ce si cum vrea el... Autostrada asta cand va fi gata va fi fix ca un papagal!
Unu face parapetele de un fel si de un model, altul pune in alt fel panourile, altul nu le pune, altul pune un fel de indicatoare, altul pune la podete panouri fonoabsorbante altul pune un gard de o culoare... Pai pe astia vreo 50 de km cat sunt aici deja e nebunie totala...
Ca sa nu mai vorbesc de pasajele peste autostrada  >:(

Uita-te pe filmarea lui marius_ar de pe A3 la nodul de la Moara Vlasiei (3:10-3-14), acolo 2 modele unul in continuarea celuilalt  :headbash: deci nu e doar pe A1 aceasta situatie....


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

ciprebbe

#3265
si eu am citit acest mesaj a lui alecu 26....aici nu a zis nimic inca... e nasol daca e adevarat....insa el e din zona aia si cam stie :(
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

3 poze de acum cateva zile de la o sursa secreta... de pe Lugoj-Deva lot 1, nodul Balint.






stangabriel

#3267
 NEOFICIAL :

Tatal prietenului meu care face rigole acum pe lotul Alpine cu 2 excavatoare mici isi cauta excavatoare mari deoarece i s-a spus ca Alpine a castigat "ceva mare" intre Lugoj-Deva.

lautaxi

Am un prieten care e sofer la Straco, Lucra pe Orastie-Simeria si mi-a zis ca nu mai lucreaza de 2 zile...deci e adevarat!!!!!!!!!!!! :((

panda05

era previzibila treaba asta , - ma si miram ca inca construiau cu atat elan firmele pe A1  - sunt convins ca micsorarea deficitului realizat de guvernul asta USL s-a facut si prin plata cu taraita sau chiar deloc pe lucrari inclusiv la autostraza , daca au mai si taiat acum ~ 1 miliard puteam vedea ce urmeaza relative usor. bravo doamnei boagiu ca a facut partea mai grea si a facut proiect, licitatie, inceput lucrari dar foarte usor marile asta lucrari se pot opri !!! pentru fanii infrastructurii asta e marele minus prin actualii guvernanti : apropo ati mai auzit de silaghi asta sa mai fi facut ceva in afara de singularele vizite initiale de pe santierele tarii ? "doarme si asta ca antonescu toata ziua" - nu m-am putut abtine
IT Manager