Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 48 Guests are viewing this topic.

anacronox

#3150
poze nu am apucat sa fac, poate apuca boier_escu sau mariansb  O:-)
oricum se lucreaza puternic pe toate tronsoanele. la nodul de la Geoagiu, intre CF si DN 7 se ridica armatura pentru piciorul podului de la autostrada, iar pe cealalta parte a DN 7 deja era si betonat piciorul podului. La Sacel am vazut ca s-a avansat cu grinzile, daca nu ma insel mai au unul sau doi piloni si termina tablierul pana la baza tunelului

radutm

#3151
Quote from: Ionut on August 28, 2012, 05:32:13 PM
Eu am gasit pe Google Maps tot traseul Deva-Sibiu...
Traseul complet pentru A1 si nu numai este si aici, pe openstreetmap.
Am parcurs traseul pe google maps si e f. interesant. Cel putin pentru cei din Timisoara si jud. Timis se deschid o multime de posibilitati. Dupa calculele mele, dupa finalizarea tronsoanelor lipsa, judetul Timis ar trebui sa aiba pe teritoriul sau
18 km limita jud. Arad - Timisoara
9,5 km pe Timisoara - Lugoj lot I
25,6 km Timisoara - Lugoj lot II
11 km legatura intre A1 - Lugoj
27,5 km Lugoj - Dumbrava
cca 27 km Dumbrava - limita de judet
TOTAL 118,6 km, aprox 120
Asta inseamna ca Timisul va fi unul din judetele cu cei mai multi km de autostrada. Mai sunt si alte avantaje: traditionala ruta de pe valea Muresului se va muta pe valea Begai; vor fi legate direct cele doua municipii ale judetului; vor intra in raza autostrazii aproximativ o treime din suprafata judetului si aproximativ doua treimi din populatie; economia zonei de est (Faget), printre cele mai sarace, va fi stimulata; se va face legatura foarte rapida intre Timisoara si zona turistica Muntii Poiana Rusca - Lacul Surduc.  Si ar mai fi si alte avantaje imediate.
cont inchis

savagedanyro

Ai omis un lucru foarte important.

Mandria banatenilor de a avea autostrada !!!

:))
:))
...live the moment...

iuli

Si totusi sunt multi suparati ca de ce Aradul are mai multe noduri sau ca autostrada trece foarte aproape de oras :D
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

mns

Sau ca de ce are Aradul autostrada, ca trebuia sa vina direct pe la Cenad sau mai stiu eu pe unde. :D

radutm

#3155
Quote from: savagedanyro on August 29, 2012, 02:32:25 PM
Ai omis un lucru foarte important.

Mandria banatenilor de a avea autostrada !!!

:))
:))
Asta e clar! Ce se facem acum ne va deschide apetitul pentru autostrazi. Imi aduc aminte si acum de comentariul unui banatean pe SSC, pe cand am inceput sa citesc SSC, care spunea cam asa: "noi banatenii nu mai apucam sa vedem autostrazi in Banat, poate doar copiii sau nepotii nostri". Asta era acum vreo 4/5 ani, cand Arad - Timisoara era doar la stadiul de proiect futurist. Uite ca s-au schimbat totusi multe de atunci.
Quote from: mns on August 29, 2012, 02:57:40 PM
Sau ca de ce are Aradul autostrada, ca trebuia sa vina direct pe la Cenad sau mai stiu eu pe unde. :D
e o ipoteza foarte plauzibila si e chiar o nedreptate ca s-a facut ocolul prin Arad! :lol:
cont inchis

iuli

Quote from: radutm on August 29, 2012, 03:03:09 PM
Imi aduc aminte si acum de comentariul unui banatean pe SSC, pe cand am inceput sa citesc SSC, care spunea cam asa: "noi banatenii nu mai apucam sa vedem autostrazi in Banat, poate doar copiii sau nepotii nostri". Asta era acum vreo 4/5 ani, cand Arad - Timisoara era doar la stadiul de proiect futurist. Uite ca s-au schimbat totusi multe de atunci.

Sau poate omul astepta nepoti in 4-5 ani ;)

Quote from: radutm on August 29, 2012, 03:03:09 PM
e o ipoteza foarte plauzibila si e chiar o nedreptate ca s-a facut ocolul prin Arad! :lol:

Buna asta!!!  :lol:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

savagedanyro

Sincer nu ma derajeaza ca Aradul are mai multe noduri si trece pri oras. E mai bine asa cum e la TM , mai departe.

Pe autostrada vreau sa merg la Salzburg sau la Constanta, nu la Ortisoara sau Vinga !!!!
...live the moment...

iuli

Pe tine in particular poate ca nu, dar am auzit pe atatia din Timisoara care erau atat de revoltati, uitand (sau nestiind) ca CIV a fost mutat la sud tocmai pentru a include si Timisoara in traseu.
Pai la Vinga cam greu pe autostrada, dar la Ortisoara de ce nu?  8)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

radutm

#3159
Acuma mai e o chestie, aradenii ca sa creasca numarul de km pe teritoriul lor trebuie sa faca lobby pentru continuarea centurii catre nord si apoi pentru legatura cu Oradea, timisenii pentru autostrada catre Serbia, pornind de la Izvin catre sud si prelungirea drumului de legatura A1 - Lugoj catre Caransebes.

Quote from: iuli on August 29, 2012, 03:16:39 PM
Pe tine in particular poate ca nu, dar am auzit pe atatia din Timisoara care erau atat de revoltati, uitand (sau nestiind) ca CIV a fost mutat la sud tocmai pentru a include si Timisoara in traseu.
Pai la Vinga cam greu pe autostrada, dar la Ortisoara de ce nu?  8)
CIV era oricum demodat! Drumul trebuia mutat de la desfiintarea Imperiului austro-ungar incoace, nu acum :p Motivul pentru care valea Muresului era in continuare principala artera de comunicare a Romaniei moderne tine mai mult de istorie decat de geografie sau de economie.
cont inchis

BoGDaN

#3160
Sa nu se supere banatenii forumului dar, acum ca ardelean  :lol:, era mai bine ca A1 sa mearga direct de la Deva la Arad pe langa DN7. Pun pariu ca tot traficul greu tot pe acolo o va lua pentru se ocoleste. Parerea mea.

sau nu prea...desi distanta este mai mare pe A1, tinand cont ca mergi pe autostrada..... Cu toate astea psihologic vorbind multi tot pe DN7 o vor lua stiind ca numai ocolesc atat. "Don't know"

tonică

BoGDan, s-a scris despre acest subiect intr-atat de mult incat daca vei citi pe forumuri despre el iti va maca cateva zile din viata. In timp ce vei citi vei da dreptate ba uneia dintre idei, ba celeilalte facand cu siguranta un ping pong intre ele. Intr-un final, sper eu obosit si resemnat vei consimti cum ca asa cum este, este cel mai bine.
Legat de km...km in plus pe care-i vei face pe autostrada intre ilia si arad de ex. se vor anula din start atunci cand vei merge cu 50 pe drumul ala serpuitor de pe dn, prin sate, eventual stand si dupa mai stiu eu ce accident. Asa ca, tocmai acel trafic greu de care zici va fi primul care va folosi autostrada, dn 7 fiind probabil lasat traficului local.

Shhhh


In primul rand salutari tuturor si felicitari pentru munca depusa!

Urmaresc cu foarte mare interes discutiile de pe forum de cateva luni bune, in special cele legate de CIV.
Cu scuzele de rigoare in cazul in care s-a detaliat undeva acest subiect, imi permit si eu sa pun o intrebare referitoare la ce a spus iuli:

Quote from: iuli on August 29, 2012, 03:16:39 PM
CIV a fost mutat la sud tocmai pentru a include si Timisoara in traseu.

Exista undeva informatii oficiale referitoare la acest subiect?

Am mai auzit, in urma cu ceva timp, despre acest lucru de la un prieten si am vrut sa verific daca chiar este adevarat. Tot ce am gasit referitor la subiect (si am cautat prin documente si harti unele din 2002 sau mai vechi din arhivele UE - TEN-T) aratau acelasi traseu al CIV ca in prezent. Ce mi s-a parut interesant era faptul ca ruta CIV feroviara (?) ocolea Timisoara in timp ce ruta rutiera trecea prin Timisoara.

Daca are cineva un link ceva cu info oficiale as aprecia mult! Multumesc si din nou scuze daca s-a discutat deja acest subiect.

Ionut

S-a tot discutat despre povestea asta cu S-ul facut de A1 intre Arad si Timisoara. Din ce stiu eu, din faza NEGOCIERILOR s-a stabilit coridorul prin Timisoara, nu direct Arad-Deva (asa cum e coridorul feroviar). Deci nu o sa gasiti harti cu Arad-Deva direct... pentru ca pur si simplu nu exista, nu s-a stabilit niciodata la Comisia Europeana coridorul direct si apoi a fost modificat. Repet, din ce stiu eu, a fost negociat initial si stabilit din start cu acel "S".

Un alt motiv probabil a fost si ramura de sud a coridorului (Lugoj-Severin-Craiova-Calafat). Era peste mana sa faca Arad-Deva si sa lege Lugojul de Deva... nu avea rost.

Plus ca si Comisia intelege ca autostrazile nu sunt DOAR pentru traficul de tranzit, ci in primul rand autostrazile sunt facute pentru locuitorii acelei tari. Grosul traficului, indiferent de coridor, este dat de traficul national, ba uneori chiar local (a se vedea Bucuresti-Brasov, de exemplu, cel mai aglomerat drum din tara unde grosul traficului este dat de navetistii Bucuresti-Ploiesti si de cei care fac Brasov-Bucuresti din diverse motive).

Asadar toata lumea castiga din acest "S"... si localnicii, si traficul de tranzit (pentru ca e trafic de tranzit si pe sud, prin Calafat, dupa ce se deschide podul)... si europenii... toti. Cheia este sa legi cat mai multe orase mari cu bani cat mai putini. Efectul Arad-Timisoara-Lugoj este mult mai mare decat Arad-Deva direct, oricum privesti.

Eurocopter

Buna dimineata :)

http://www.youtube.com/v/v_7YhnweWPg

Inca un filmulet realizat din contributiile membrilor SSC si peundemerg.ro aduce vesti bune. Forfota mare pe toate loturile. :cheers:

Sambata frumoasa!