Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

strainu

Quote from: vancouver on January 11, 2020, 01:27:27 PM
DN 1B Mizil Buzau arata ba asa (cam 70% din distanta):

ba asa (restul de 30%, portiuni intercalate):


Adica galben in general, cu zone de verde-albastru. Pe harta as pune galben, pana nu refac macar 80-90% din drum. Oricum nici zonele reasfaltate nu sunt perfecte, se simt denivelari usore si urmele de camioane. Cand ajungi mai apoi pe DN2 afli ce inseamna albastru.

Și cu toate astea, din București spre Focșani e preferabil s-o iei prin Mizil. Și numai și numai din cauza unei minorități de berbeci care nu pot să stea 2 minute în plus pe banda aia nenorocită.  >:(

Dar de fapt nu intrasem să ventilez, ci să vă zic din nou mersi pentru hartă, iar mi-a fost de mare folos și anul ăsta!   :cheers:
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

oaspetele

Am facut astazi Bistrita-Intorsura Buzaului dus-intors.
De la Bistrita la Tg Mures fara probleme, cu 2-3 exceptii (una dintre ele e un viraj pe dealul Tecii, la care se lucreaza, alta e centrul orasului Reghin).
Dar de la Tg Mures pana la intrarea in Padurea Bogatii, drumul s-a deteriorat accentuat, aparand multe gropi, multe denivelari ce daca nu sunt remediate vor duce la alunecari puternice de teren, precum si multe zone unde stratul de uzura e deterioarat.
Ce am observat si nu e prima data, faptul ca exista sleauri uneori greu vizibile, dar sesizabile daca ploua prin aparitia din senin a fenomenului de acvaplanare. Fiti cu bagare de seama.
Zona de dupa centura Brasovului pana la Teliu prezinta puternice deteriorari ale stratului de uzura, dar nu pare ceva foarte serios. Mai o zona cu alunecari chiar in varful Predelusului, inainte de Intorsura Buzaului, din ce am vazut se intervine.

Pentru mine acest drum, E60, are o dubla incarcatura emotionala si ma doare faptul ca daca nu se intervine, va ajunge de galben. Stiti cumva daca exista in plan o reabilitare?

Astazi, duminica, la dus (dimineata) a fost OK. Dar la intors (dupa 12) era plin de masini mai ales pe banda opusa (de la Tg Mures spre Brasov). Se formaau efectiv coloane. Si totusim n-am auzit de drum expres Tg Mures _ Brasov. De autostrada nu mai zic nimic.

vancouver

Multe drumuri se aglomereaza duminica dupa amiaza si fenomenul se va accentua, cu ambuteiaje de toata frumusetea. Mai ales vara. Concret la DN13 trebuie asteptata finalizarea A10 Sebes - Turda. Atunci tot traficul Cluj - Brasov va folosi A10 + A1 si DN13 posibil sa fie mai putin solicitat. In schimb va fi mai rau pe DN1 Sibiu - BV.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

DN68A Coşava - Coşeviţa merită un roşu. E groaznic de rupt. E imposibil să stai pe bandă dacă ţii cât de cât la maşină.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

@vancouver nu as consideră că traficul TGM - BV e format în măsură atât de mare din traficul CJ - BV.Dupa cum a relatat chiar oaspetele, mai exista trafic ce are O/D și în bazinul TGM + Reghin + BN.

Pe de altă parte eu sincer sa fiu nu prea vad valorile acestea atât de mari. DN13 e cu mult mai aglomerat între TGM și Sighișoara decât între Saschiz și Hoghiz. Sunt incomparabile situațiile. Dar chiar și așa nu as zice că "trebuie" neapărat autostrada (tot la fel cum nu ți-am dat neapărat dreptate când ai găsit tu aglomerație pe DN11, Tg. Secuiesc - Reci).

Mai exact, pe zona asta as prefera mult mai mult să fie redeschisă discuția cu centura Sighisoara + Albești, să fie lărgită la 3 benzi (2 pe zonele de urcare) măcar trecerea Hetiur / Nadeș și să întrețină drumul reparând toate alunecările ce distrug porțiuni din unele benzi.

vancouver

@pasadia, de acord cu tine. Ma gandeam doar sa asteptam inca 3-4 ani legat de DN13, sa vedem daca (sau daca nu) se reduce traficul dupa deschiderea completa a A10. Poate ca nu se reduce si atunci trebuie ceva masuri.

Legat de duminica, de acord ca nu trebuie imediat sa sarim cu o autostrada sau un DX cand se aglomereaza un drum o singura zi pe saptamana, pentru ca toti se bulucesc la aceeasi ora. Cea mai buna masura de reducere a coloanelor de duminica este .. sa nu se mai buluceasca toti la aceeasi ora  :D. Asta presupune un lucru esential: DRUMURI ALBASTRE PESTE TOT. Adica asfalt ireprosabil, marcaje ireprosabile, elemente reflectorizante in curbe, o buna scurgere a apelor, etc... Si atunci multi o sa accepte sa plece duminica mai tarziu la drum, seara. Sau unii, care nu au asa de mult de mers, vor pleca luni dimineata cu noaptea in cap, pe la 3 - 5 dimineata.

Se adauga ceva centuri bine gandite, asa cum spui, de ex. la Sighisoara.

Si atunci, cu drumuri DN + DJ albastre + ceva centuri - nu mai e nevoie imediat de asa multe autostrazi, aglomeratiile reducandu-se semnificativ.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danpandrea

Recomand ca DJ100B, între nodul A3 Gherghița și DN1B (Urziceni - Albești-Paleologu) să fie retrogradat la culoarea galbenă. Din păcate, nu am imagini, dar vă pot descrie pe bucăți problemele:

  • Nod A3 - Gherghița: asfalt în general OK. Pe sensul spre Gherghița sunt porțiuni cu asfalt lăsat pe margine;
  • Gherghița - Drăgănești: Prima problemă apare la podul peste râul Prahova, unde calitatea asfaltului este execrabilă. Mai departe, lăsarea asfaltului în direcția de mers Drăgănești este mai pronunțată decât pe prima secțiune;
  • Drăgănești - Bărăitaru: Bucata cu cele mai mari probleme. Deși s-a intervenit cu petice de asfalt, drumul este în continuare vălurit, iar lăsarea asfaltului în aceeași direcție, spre Bărăitaru, determină mașinile să circule cât mai aproape de axul drumului;
  • Bărăitaru - DN1B: Zone în care asfaltul pur și simplu s-a hotărât să plece. În zona podului peste Cricovul Sărat este asfalt satisfăcător doar pe mijlocul drumului, cât să încapă o mașină.

Mulțumesc!

vancouver

Un update la harta. Deocamdata cu toate informatiile noi din august 2019 pana la 02.01.2020.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver


Logul modificarilor:





A fost foarte multa informatie, mai ales in perioada concediilor: august + sept. 2019. Nu am putut sa tin cont chiar de fiecare parere, am mai sarit atunci cand descrierea era prea stufoasa sau concluzia neclara. Dar nu ma supar daca cineva observa că am trecut cu vederea ceva important și revine acum. Cine insistă in general are mai mult câștig de cauză  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Ca sa dau un exemplu de postare de care nu am tinut seama:

Quote from: Jordan on October 11, 2019, 08:48:49 AM

Girov – Hanul Ancuței
De câțiva ani, drumul Girov – Hanul Ancuței a fost modernizat și are în plus și o bandă pt bicicliști, care, în lipsa bicicliștilor, se dovedește a fi f. utilă.
Cu remarca că am parcurs traseul ZIUA, drumul are marcaje vizibile, cu excepția unei porțiuni de 2-3 km.
Porțiunea respectivă se află la ieșirea din Tupilați, pe sensul Girov-Hanul Ancuței, și trebuie parcursă cu atenție: o curbă strânsă, în coborâre spre balastieră, șoseaua se îngustează brusc în apropierea  podului peste Moldova, iar acesta este mai îngust și cu denivelări.
Atenție la acest pod și din sensul Hanul Ancuței-Girov: la intrarea pe pod șoseaua se îngustează brusc și dacă ai viteză riști să intri într-o bordură care limitează lățimea de circulație.

Eu de aici n-am inteles daca e buna culoarea actuala, galben, sau daca trebuie modificat. In afara de asta pentru a lucra mai usor am nevoie sa fie trecut mereu clar NUMARUL DRUMULUI. De ex. DJ208G
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

#2365
Culoarea Galben in exemplul tau e buna, cel putin la data la care am notificat-o.
Si din postul colegului care cerea "mai mult" rezulta situatia drumului = ambigua.
E acelasi tip de galben ca si pe DJ 248 Iasi-Podeni. Drum inselator, asfalt ok in mare parte, dar cu probleme de geometrie si mai ales de marcaj.

Verde de ex. pt mine e DN28A Tg. frumos - Pascani = marcaje bune si recente (mai putin o linie discontinua unde poti sa ai surpriza sa iti apara o masina dintr-o vale a drumului), dar drumul nu e de albastru pentru ca are valuriri deja, lasari-impingeri pe laterale, etc. 

DN28B Tg. Frumos-Botosani pe bucati mari eu aproape l-as trece in rosu, e clar sub un galben decent. Nu stiu sa spun exact zonele, poate intervin alti colegi din zona. Acum 2 luni ultima deplasare cu o masina cu suspensie medie-usor mai tare mi-a produs un puternic disconfort, pe langa dezastrul general de pe acel drum. Insa poate se apuca de el si statusul va fi in lucru. Spre ex. e mult mai rau decat DN2 Sabaoani-Motca cum era(care apropo, nu a fost reasfaltat si el? Eu asa tin minte ca se lucra, cel putin pe Hanu Ancutei-Sabaoani).

PS: se reasfalteaza DN2 zona galbena ramasa pana la Siret din ce am vazut pe facebook. Dar acelasi sistem pe care l-au practicat in toata Moldova. strat de uzura peste fundatia existenta. Va fi albastru probabil pt 2-3 ani, cum e acum si restul DN2 la nord de Motca.

marinul

#2366
Quote from: marinul on November 29, 2019, 02:33:05 PM
DN 19E se poate modifica in verde deocamdata desi pare de albastru o sa apara probabil denivelari mai pronuntate in primavara.Pana in prezent s-a lucrat pe sectiunea Chiribis-Sarsig sicred ca  vor relua lucrarile in primavara

Trebuie sa dau quote, DN19E este doar intre Chiribis-Sarsig de verde, restul ramane galben. Nu au revenit inca utilajele, este posibil sa ramana asa o lunga perioada

strainu

#2367
Quote from: strainu on September 09, 2019, 03:29:50 PM
Am fost zilele astea pe DN75 între Câmpeni și Ștei și mi s-a părut galben tot, cu excepția portiunii dintre Albac și Arieșeni, care era proaspăt asfaltată si se aplicau marcaje și care e de verde din cauza denivelărilor. Și pe serpentinele dintre Nucet și Vârtop s-a mai asfaltat prin curbe, dar sunt denivelări semnificative și petice care te scutură calumea.

Roșie, ba chiar spre mov, e bucata de jos a buclei de la Abrud (care bănuiesc că e strada Decebal) - Waze m-a pus s-o iau pe acolo la coborârea spre Alba Iulia.

DN1R între Albac și Horea e mai bun ca DN75, dar nu sunt convins că e chiar de verde. Alte păreri de la oameni care au trecut recent pe acolo?

Porțiunea verde din DN1A lângă Brașov e acum de galben.

Deși nu apare pe hartă, am fost plăcut surprins de DJ763 spre Peștera Urșilor - verde spre albastru.

Vad din log că pe DN75 mi-a luat-o înainte un alt utilizator și a fost trecut ca albastru. Nu sunt de acord cu culoarea asta pe porțiunea asfaltată, drumul e cam la același nivel cu dn61 la Clejani - fără gropi, dar cu denivelări.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

dragos76

La DN16 eu nu prea văd de când a ajuns porțiunea de pe teritoriul județului Cluj, de pe la Câianu până la Cămărașu de galben. Toată porțiunea de pe teritoriul județului Cluj (Apahida-Cămărașu) a fost reabilitată prin 2001 de UMB, și nu știu să fi fost rabat de calitate între diverse porțiuni ale tronsonului.
Ultima dată am fost acum cam vreo 6 săptămâni, și pot confirma ca până la Mociu (cel puțin) calitatea e de verde: asfalt în general bun, mici probleme punctuale cu unele tasări pe margine care duc la denivelări (dar nimic care să fie periculos la viteze de 80-90km/h, doar puțin "legănat"). Problema generală a acestui drum e acostamentul îngust, și neasfaltat (doar pietruit) și gemoetria destul de șerpuitoare (inevitabilă în condițiile de relief din zonă).

pasadia

Plus marcajul. Care e prost sau lipseste.