Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Florin Cojocaru

DN 2H Vicovu de Sus-Putna verde, nu albastru. Se simte de parcă ai merge pe șmirghel.

ovideatza

Adica are facut tratament recent sau la ce te referi? N-am mai trecut de ceva vreme pe acolo.

vancouver

Quote from: Florin Cojocaru on April 15, 2020, 07:07:18 PM
DN 2H Vicovu de Sus-Putna verde, nu albastru. Se simte de parcă ai merge pe șmirghel.

Daca te uiti pe harta de pagina anterioara, cea mai recenta, vezi ca este deja verde.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: dragos76 on April 14, 2020, 03:09:54 PM
La DN16 eu nu prea văd de când a ajuns porțiunea de pe teritoriul județului Cluj, de pe la Câianu până la Cămărașu de galben. Toată porțiunea de pe teritoriul județului Cluj (Apahida-Cămărașu) a fost reabilitată prin 2001 de UMB, și nu știu să fi fost rabat de calitate între diverse porțiuni ale tronsonului.
Ultima dată am fost acum cam vreo 6 săptămâni, și pot confirma ca până la Mociu (cel puțin) calitatea e de verde: asfalt în general bun, mici probleme punctuale cu unele tasări pe margine care duc la denivelări (dar nimic care să fie periculos la viteze de 80-90km/h, doar puțin "legănat"). Problema generală a acestui drum e acostamentul îngust, și neasfaltat (doar pietruit) și gemoetria destul de șerpuitoare (inevitabilă în condițiile de relief din zonă).

de aici:

Quote from: Jordan on October 18, 2019, 11:32:49 PM

Reghin – Mociu – Apahida

Deși este un drum national, cu excepția porțiunii care străbate județul Bistrița, starea carosabilului este jalnică, cu porțiuni deosebit de periculoase, mai ales pe timp de noapte.

Am parcurs această porțiune și în sens invers, Cluj – Reghin, așa că pot preciza zona f. periculosă: în apropierea km 29, de la Cluj,  este o denivelare de ½ metri și destul de lată 1-2 metri, denivelare care se repetă și după câteva sute de metri.

În concluzie DN16, porțiunile din județele Mureș și Cluj (pt. acele denivelări)= galben, iar pt. porțiunea din județul Bistrița = albastru.

So?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Florin Cojocaru

DN 29A Suceava-Dorohoi. Pe primii 6km, până la Adâncata, s-a turnat în vara lui 2019 covor asfaltic. Din păcate, asfaltul nu a fost perfect nivelat, ai senzația că mergi cu barca pe valuri. Oricum, pe primii 6km de la ieșirea din Suceava drumul este verde. Mai departe, Dumnezeu cu mila...

dragos76

Legat de DN16 cred că Jordan se referă la aceleași denivelări de care ziceam eu (cam la 2-300 de m înspre Cluj de la intersecția cu DJ161H), care sunt niște tasări pe marginea benzii. Nu sunt așa de periculoase; cum ziceam la 80-90 la oră te leagănă puțini și dacă nu știi că există poate te sperie puțin, dar nu e ceva care să rupă mașina, sau să îți modifice direcția.

Eu zic acuma să lași cum este, și eventual vedem arbitrajul unei a treia persoane care merge pe acolo :).

kamikaze96

#2376
Salut,

Revin si eu cu cateva completari, sper eu, folositoare:

In zona de vest
DN 59B Cenei Deta pe tot traseul lui este destul de denivelat, iar intre Foeni si Deta execrabil, eu as pune rosu.
DN 57 intre Moravita si Oravita s-a turnat astfalt nou, acostament largit, eu spun ca se poate incadra cel putin verde.
DJ639 Ortisoara-Satchinez se continua catre Sandra/Biled iar dezastros, roz fara niciun dubiu.
DJ682 e tot dezastru, nu doar Faget Birchis, ci pana la Savarsin si la fel Birchis spre Lipova nu stiu cum ar putea fi galben, e plin de gropi....


BH:
DN1P Spre Brusturi e stricat complet, lumea ocoloseste prin Ineu-Sarbi.
DN 76 Sambata-Baile Felix este in santier incontinuare, nu cred ca ajuns la stadiu de verde si sunt multe tronsoane greu semnalizate! Intre Oradea si Beius faci per putin o ora, mai departe spre Varfurile de la Stei/Vascau iar in constructie dar macar e astfalt complet.
DN19B Chiribis- Suplac e cam peticit, nu poti merge cu viteza constanta, dar spre Ip/Nusfalau isi revine.


SM:

dj109N nici nu exista in realitate,e doar o creatie a CJ SM.... nu e astfalt mai deloc iar dupa Unimat te duce pe campuri si drumuri forestiere ( sens Satu Mare-Tasnad)
DN1F intre Tasnad si Carei e aproape finalizat, spre albastru, mai departe spre Supur nu se mai misca niciun utilaj...
DJ196 mai ales pe teritoriul SM e ca dupa razboi, se recomanda ocolirea prin Maramures- Bicaz/Oarta - Cehu.

MM:
DJ108A este in constructie in zona Farcasa-Arinis pana la intersectia Basesti/Oarta, se merge destul de greu.
Drumul care leaga Ocna Sugatag de DN18 la Mara nu mi se pare de rosu, e chiar ok, aceeasi calitate si  acostament de la Barsana-Ocna Sugatag.
Tot in Maramu multi care au treaba spre Cluj au inceput sa foloseasca DJ171A Sieu-Suciu de Jos - Sieu Botiza caltiate medie 2 benzi, Botiza- Grosi astfalt proaspat dar doar o banda si sunt multe tiruri pe forestier, mergi cu destule emotii, noapte nu e deloc semnalizat... si Grosi- Suciu 2 benzi dar mai prost.
De la Suciu s-a astfaltat un drum comunal spre Negrilesti- Ciceu-Dej foarte bun, iar daca o iei spre Bistrita - Suciu, limita BN - DJ171 pana la Uriu, la fel calitate foarte buna.
DN 17D de la Sant spre Carlibaba la fel, nu exista, e forestier

kamikaze96

#2377
Hristos a inviat!

Am reusit sa mai analizez harta si revin cu iar cu cateva completari, acum pentru zona Moldovei.

SV:

DN 2E -Paltinoasa - Vicovu era in octombrie-noiembrie in plin santier, in special Cacica-Marginea,  si de acolo oricum era mult mai bine, deci cred ca poate fi incadrat la verde. la fel si Siret -Grănicești (DN2)

DN 29A - Adancata- Zvoristea este intr-adevar de rosu, insa de cand intri in BT nu mai sunt probleme mari si poti merge linistit cu 70-80 km/h.

BT:
DN28B Botosani Flamanzi e destul de prost, multe gropi, eu spun ca este de rosu, mai departe spre Tg Frumos este acceptabil.
De asemenea DJ282B Flamanzi- Prajeni- Sipote(IS) a fost astfaltat, se poate merge linistit pe acest drum spre Iasi, nu este inca marcat, dar poate fi trecut fara nicio problema la cel putin verde.

BC:

DN11A este in reparatii de la Adjud la Podu Turcului, de asemenea cred ca si Pasului Oituz DN11 poate fi trecut de la rosu la verde, inca nu sunt marcaje, dar stratul nou a fost pus.

Si sa nu uit, am avut recent drum la Faurei, pe harta vad ca nu este marca DJ203I, insa dupa parerea mea este destul de circulat, ofera o alternativa destul de buna l BR/GL- Bucuresti, starea lui per total poate fi de galben, dar intre Pogoanele si  Manasia se circula excelent.

Momentan atat imi vine cam asta imi vine in minte! Sa speram ca trece nebunia si vom mai lua odata drumurile la pas sa vedem starea lor actuala!

pasadia

Quotede asemenea cred ca si Pasului Oituz DN11 poate fi trecut de la rosu la verde, inca nu sunt marcaje, dar stratul nou a fost pus.

Poti sa precizezi mai exact la care portiune te referi? Caci eu nu am auzit deloc de asfaltari in zona serpentinelor. E adevarat, nu l-a strabatut anul asta, dar as fi surprins sa se fi apucat de lucru acum, in martie - aprilie cand e inca iarna acolo deseori.

Da, anul trecut a primit strat nou de asfalt pe toata latimea intre Poiana Sarata si Onesti. Plus marcaj. Da, e un asfalt destul de decent, chit ca mai vechi, intre Oituzul maghiar si Poiana Sarata. Dar strict pe serpentine, intre Bretcu si Oituzul maghiar, nu au au fost decat niste peticeli - iar acolo e nevoie d lucrari mari, inclusiv in a repara zonele in care aluneca terenul cu banda unu. Si din cat stiu el nu sunt programate, anul asta DRDP Brasov (SDN Sfantu Ghorghe) anuntand asfaltari intre Targu Secuiesc si Bretcu.

supremealex

#2379
Quote from: kamikaze96 on April 22, 2020, 02:58:06 PM
BT:
DN28B Botosani Flamanzi e destul de prost, multe gropi, eu spun ca este de rosu, mai departe spre Tg Frumos este acceptabil.
De asemenea DJ282B Flamanzi- Prajeni- Sipote(IS) a fost astfaltat, se poate merge linistit pe acest drum spre Iasi, nu este inca marcat, dar poate fi trecut fara nicio problema la cel putin verde.

Sunt de acord pentru rosu (poate alternand cu galben, caci mai sunt si portiuni cu imbracaminte asfaltica sau din beton unde doar imbinarile constituie o problema) pe DN28B Botosani - Flamanzi, drumul este intr-o stare avansata de degradare si in 2020.

Cat despre DJ282B, intre Prajeni (BT) si Plugari (IS), in spirit specific romanesc, o bucata de 4km aflata in litigiu nu a fost inclusa in reabilitare. Ca sa fie cireasa de pe tort, este fix portiunea de drum de pamant care dintotdeauna si pana in prezent este constituita integral dintr-un mix de ramasite de asfalt, gropi si cratere. Eu unul nu recomand schimbarea culorii portiunii pana nu se repara integral drumul pana in jud. Iasi. Daca se doreste totusi un update pe harta pentru portiunea aceasta, modul in care e reprezentata pe Harta Interactiva este cea mai buna sugestie. Iar nu in ultimul rand, covorul asfaltic nou turnat peste zone afectate precedent de denivelari si marcajele simple doar pe mijlocul drumului nu merita mai mult de verde.

Quote from: kamikaze96 on April 22, 2020, 02:58:06 PM
DN 29A - Adancata- Zvoristea este intr-adevar de rosu, insa de cand intri in BT nu mai sunt probleme mari si poti merge linistit cu 70-80 km/h.

Doresc sa adaug si aici ca desi in jud. Botosani drumul a mai fost "carpit" in ultimii ani cu imbracaminte asfaltica usoara peste placile de beton, sunt zone numeroase (nu 2-3 in 50km sa poata fi trecute ca particulatitati) cu denivelari foarte mari sau in care s-au produs surpari grave ale terenului si implicit ale drumului cu diferenta de nivel pronuntata intre benzi. Nu, nu poti circula linistit cu 70-80km/h decat daca stii zonele afectate ale drumului de dinainte pentru a reduce din timp viteza. Este potrivita si sugestiva culoarea rosie actuala a drumului si pentru portiunea de pe jud. Botosani, poate cel mult cu indulgenta alternari cu galben, dar nu inainte de a fi alcatuita o situatie detaliata pe toate segmentele drumului cu Harta Interactiva. Eu unul am parcurs doar 15km din DN29A - portiunea de langa Dorohoi si chiar daca nu erau gropi, mi-am pus mainile in cap cand am vazut cum se prezinta.

Pentru a rezuma tot ce am descris mai sus, spun doar ca pe intreg jud. Botosani harta este la zi cu situatia drumurilor in afara de DN28B pentru care si eu recomand un update pe portiunea mentionata.
Unele drumuri de aici sunt adevarate struto-camile.

Sunt curios, pe baza caror informatii ai descris starea drumurilor DN29A si DJ282B?

ovideatza

#2380
Quote from: ovideatza on April 14, 2020, 09:14:07 AM
DN28B Tg. Frumos-Botosani pe bucati mari eu aproape l-as trece in rosu, e clar sub un galben decent. Nu stiu sa spun exact zonele, poate intervin alti colegi din zona.

Daca voi ziceti ca e diferenta mare intre BT-Flamanzi si Flamanzi-Tg Frumos favorabila sectiunii 2, atunci sa ramana:
DN28B Botosani - Flamanzi = ROSU
DN28B Flamanzi - Tg Frumos = GALBEN (cu acea mica zona verde).

Speram sa inceapa reabilitarea acestui drum, pentru ca e jale.


Quote from: kamikaze96 on April 22, 2020, 02:58:06 PM
De asemenea DJ282B Flamanzi- Prajeni- Sipote(IS) a fost astfaltat, se poate merge linistit pe acest drum spre Iasi, nu este inca marcat, dar poate fi trecut fara nicio problema la cel putin verde.
Trebuie sa ne invatam sa fim mai exigenti. Fara marcaje nu e de verde.

Nu am trecut pe acolo, dar din descriere as inclina spre parerea lui supremealex, sa ramana asa pana va fi o bucata continua demna macar de galben, sa fie circulabila. Deci DJ282B ramane neatins.

Alexandru_24

Revin cu anumite completări.

Aș vrea să adăugați DJ303 pe hartă care leagă Călăreți (DN3) și Mănăstirea (DN31) cu culoarea verde.
DN1D pe porțiunea dintre Cioceni și Ciorani ar fi de galben, deoarece sunt multe denivelări.
DN4 pe porțiunea dintre Budești și Negoești ar fi de roșu deoarece asfaltul e foarte prost și mai este și un pic ''mâncat''.
DN2C între Amara și Slobozia ar fi de verde să spun, că pe porțiunea aceasta au făcut asfalt nou cu puțini ani în urmă.

mihail75

citisem cele spuse de Kamikaze despre Prajeni-Sipote si am crezut ca in sfarsit s-au asfaltat cei 4 km, dar mai jos am fost lamurit ca e o iluzie! Pacat!

Florin Cojocaru

Quote from: ovideatza on April 15, 2020, 08:00:17 PM
Adica are facut tratament recent sau la ce te referi? N-am mai trecut de ceva vreme pe acolo.
Suprafața asfaltului este fisurată și produce vibrații neplăcute.

adrian-FSB

Salut tuturor.

Tot cautand o varianta mai buna la DN7 pe Valea Oltului am aflat ca, recent, CJ Valcea a dat startul lucrarilor de reabilitare a DJ703G Calimanesti/Jiblea - limita judet Arges, termenul de finalizare fiind 2 ani de la data inceperii lucrarilor (adica Aprilie 2022). Sa speram ca lucrarile vor fi finalizate la timp.

Sursa: https://www.realitateavalceana.ro/consiliul-jude%c8%9bean-valcea-modernizeaza-dj-703-g/