Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Cuneo

Vă rog frumos, dacă poate cineva, să dea informații despre starea DN 12 A, Miercurea Ciuc - Comănești!
Ultima oară am fost acum trei ani și în județul Bacău era ceva între galben și roșu, cel puțin între Lunca de Sus și Agăș.

Allex

^ de la Lunca de Jos pana la Ciobanus este verde spre galben, apoi pana la Comanesti e albastru.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Cuneo

Mulțumesc! Mâine încerc pe acolo, că m-am plictisit de Oituz.

vancouver

#933
M-am tot gandit la DN67D Baile Herculane - Tg. Jiu, primul sector de la Herculane pana la intersectia cu DN66A (prima treime de drum). Pana la urma verdictul este ROSU. Sa explic de ce:

Intr-adevar, cum spun si altii, este un drum virajat, de serpentine, de munte si oricum nu se poate mai repede de 40-50 la ora din cauza curbelor. Si nici nu are gropi, ci doar asfaltul extrem de vechi si neplacut, plus multe denivelari. Marcaje nu se vad, panouri indicatoare aproape ca nu exista. Dar nefiind gropi ar rezulta GALBEN. Problema este alta: pe langa faptul ca este ingust, vegetatia a napadit drumul si APROAPE PE TOATA DISTANTA de la Herculane la int. cu DN66A VEGETATIA REDUCE INCA O DATA LATIMEA DRUMULUI, ca sa nu mai vorbim de vizibilitate, care tinde spre zero. Chiar si mersul cu 40-50 km/h se face cu inima impietrita, asteptand oricand sa apara o masina pe contrasens. Si din cand in cand mai apare cate o duba a unei companii forestiere locale, coborand cu 60-70 km/h (ei cunosc drumul). Moment de tras spre tufisuri si calcat frana pentru ambele vehicule.

In concluzie cred ca trebuie regandit criteriul pentru ROSU:

Un drum este de ROSU daca:
- nu se poate circula permanent pe banda proprie si trebuie intrat permanent pe contrasens DIN ORICE MOTIV, fie el gropi sau vegetatie care a napadit drumul
sau
- drumul nu este asfaltat


Intrarea aceasta permanenta pe contrasens descalifica dupa parerea un drum si-l transforma intr-unul asa de periculos, incat nu are cum sa mai primeasca galben. Iar pe DN67D se circula in mare masura cu jumatate de masina pe contrasensul teoretic. Pericolul fiind dublat de curbele permanente cu vizibilitate zero si masini ale localnicilor care circula totusi cu viteza.


PS. Legat de al doilea sector, cel pe care cineva recent mi-a cerut sa-l fac albastru. Ce albastru. Si verde e numai cu maare maaare truda. Marcajele trebuie cautate cu lumanarea, asfaltul este bunicel, dar nici vorba se fie ireprosabil, versantii au mai fost intariti, dar nici vorba sa fie treaba profesionala. Verde cu tendinta de galben. Ultima treime, spre Tg. Jiu este galben plin. Se poate merge cu viteza (pe alocuri si peste 100) dar asfaltul este prost si marcajele sunt f. slab vizibile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Iata zona Tg.Jiu - Drobeta, cu DN67D in noile culori. Am adaugat de asemenea DJ671 + DJ671B, o scurtatura buna intre Baia de Arama si Filiasi (Craiova). Nu stiu de ce Waze nu m-a rutat pe acolo, posibil pentru ca prea putini o folosesc. In maps aparent arata binisor pentru un DJ, undeva intre verde si galben. Stie cineva amanunte despre aceste 2 DJ.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Daca te uiti intr-una din postarile mele (de dinainte sa treci tu pe acolo), am zis ca e "portocaliu".
Ideea e a ar tb sa iei serios in considerare o noua categorie - maro- prin care sa semnalizezi drumurile impracticabile: cele pline de gropi sau neasfaltate.

Tot de pe harta ta, DN7C nu are cum sa fie albastru. Nici macar verde nu cred ca e.
DN57 - Moldova Noua - Oravita este extrem de denivelat. Verde e cam mult pentru el. Iar 57B nu are cum sa fie albastru pentru ca arata cam ca 67D.. doar ca are si vreo 2 alunecari mici
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#936
Si eu m-am mirat de DN7C Pitesti - Curtea de Arges, dar repet: NU este harta MEA. A fost aici cineva care a spus ca DN7C a fost reasfaltat si marcat anul trecut si ca este de albastru. Iar eu am modificat ca atare. Cand am trecut eu pe acolo ultima data era de galben (acum vreo 2 ani).

Asadar cineva care a trecut in vara asta pe acolo, cum se prezinta?

Quote from: dr4qul4 on August 07, 2016, 10:01:37 PM
DN57 - Moldova Noua - Oravita este extrem de denivelat. Verde e cam mult pentru el.

Repet: nu am fost pe acolo si habar n-am cum sunt drumurile. Ai fost anul asta? Totul este cf. postarilor din acest topic. Fii si tu pe faza daca mai zice unul sau altul vreo baliverna si hai sa corectam.



Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Am fost acum 1 an pe DN57 si DN57B. Pe DN57 am venit de la sarbi noaptea si am decolat putin, desi nu aveam decat 80. Marcaje nu prea, si asfaltul era in valuri.
DN57B l-am parcurs ziua. Era proaspat reabilitat, dar avea 2 zone cu surpari, din care la una ramane 1 singura banda. Avea marcaje, dar nu din cele profi in relief, ci o vopsea simpla, care deja parea stersa.
E un drum bun, dar e drum turistic, nu de tranzit. Mai apar si crengi pe drum si nu se poate merge prea tare. Partea dinspre DN6 parea sa fie reabilitata mai de demult. Asfaltul nu mai avea aceeasi textura.
Atasez 2 poze:

  - pe aici nu cred ca au loc 2 camioane!

DN7C- nu am mai fost pe acolo din Decembrie. Stiu ca drumul a fost reasfaltat. Dar daca nu primeste albastru un drum cu asfalt proaspat, cum ar putea sa primeasca unul carpit?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver


Quote from: dr4qul4 on August 07, 2016, 10:01:37 PM
Iar 57B nu are cum sa fie albastru pentru ca arata cam ca 67D.. doar ca are si vreo 2 alunecari mici

57B din imaginile din maps pare sa fie de verde-albastru. Nu are nici o legatura, dar nici una, nici cea mai vaga cu DN67D.

57B:

















Deci, cine a fost recent pe 57B, cum se mai prezinta?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Bun DN57B putem sa-l facem de verde. A mai fost de altfel, mi-aduc aminte ca cineva a spus insa ca este ireprosabil si nu vede de ce ar fi de verde. Dupa parerea mea este intre verde si albastru. Un camion poate sa-l parcurga fara probleme.

Dar inca o data: DN67D NU ARE LEGATURA. Un camion pe 67D nu poate sa mearga mai repede de 30, pe alocuri poate 40. Si de depasit ar fi imposibil in conditii normale, ca nu ai vizibilitate si nu se poate accelera la peste 50-60 la ora pe nicaieri. Am avut un singur mini-camion pe DN67D. Cand m-a vazut a incetinit mult, si m-a lasat sa depasesc. Altfel nu aveam nici o sansa.

Uite, ca sa-ti faci o imagine. DN67D cu poza de pe maps din aug. 2012 si cu tufe suplimentare puse de mine. O fi ploat mult, nu stiu. Dar tufele erau deseori fix unde ti-era lumea mai draga (evident nu chiar peste tot).

Plus asfalt mult mai degradat, doar ca gropile erau astupate si mici reasfaltari de 10-50m.
Iar jocul de lumini deranjant vizibil in maps este real, lumina patrunzand ba mai mult, ba mai putin, prin padurea ce inconjura drumul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: sandumbogdan on July 10, 2016, 01:17:02 PM
Cateva actualizari in judetul Iasi.

Iasi - Vaslui prin Podeni (adica 248 si 15D intre Podeni si Vaslui) este albastru, reabilitat anul trecut, asfalt nou, marcaje.
harta


Inainte sa modific acest drum am nevoie de o confirmare si din parte altcuiva (sau poze de anul asta). Motiv:
DJ248 a mai fost albastru, reabilitat prin 2008-2009. Apoi, pe durata reabilitarii DN24, traficul s-a mutat pe acest judetean, dar traficul greu a dus la degradari si ca atare l-am trecut din nou la verde. M-ar mira sa fi facut ACUM inca o reabilitare / asternere asfalt uzura + marcaje. Daca este vorba de o noua reabilitare, trec albastru, daca nu ramane verde. Cat despre o reabiltare a lui 15D nu am mai auzit, m-ar bucura sa se faca asa ceva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

north

#941
Câteva comentarii pentru hartă:
1. DN 14A acum ar fi (conform spuselor lui Alecu26) albastru între Mediaș și lim.jud. SB/MS.
2. DN 18B arată relativ rezonabil (un galben înspre verde) conform Google Street View chiar la sud de Târgu Lăpuș (până la sud de intersecția de Boiereni). De ce roșu? Mă îndoiesc că s-o fi degradat așa de mult din 2012.
3. DN 1G, 1J, 1R și 1S sunt naționale, deci ar trebui să aibă linie groasă (nu subțire, ca la județene).
LE: aceeași situație la alte drumuri naționale, precum 7A, 7C, 7D, 67B, 67C, 10, 2M, 2N (a propos, 2R lipsește în continarea lui 2N), 23A, 23B.
4. Dacă considerăm DN 1R ca "întrerupt"/"nereprezentabil pe hartă" între Poiana Horea și Mătișești (deși el, într-adevăr pietruit fiind, poate fi însă ușor parcurs cu mașina mică, chiar cu garda joasă), atunci cu siguranță DN 17D între Valea Mare și Cârlibaba trebuie reprezentat ca întrerupt (este mult mai prost întreținut  / denivelat decât tronsonul 1R discutat mai sus).
5. DN 5A de fapt este continuat (peste fostul DJ 411) până în DN 41.
6. Poate s-ar putea reprezenta cumva și drumul între capătul sudestic al A4 și Eforie (parte DN 39A), și celelate 39X-uri de pe litoral.
7. Ar fi extraordinar dacă cineva ar putea să inventarieze toate drumurile județene reabilitate prin POR 2007 - 2013 (unele sunt deja reprezentate pe hartă). Până la urmă ele pot reprezenta scurtături sau alternative utile în rețeaua de drumuri naționale. Link la fișierul cu proiecte aici, vezi sheet-ul "DMI 2.1".
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

vancouver

#942
@north:
1. da, deja am modificat la mine
2. daca imi amintesc bine, cineva recent a dat detalii despre acest drum
3. sunt anumite drumuri nationale care nu se preteaza pentru tranzit (camioane) sau sunt f. inguste sau sunt nationale doar cu numele; am decis de-a lungul timpului sa le facem mai subtiri; desigur putem discuta despre fiecare
3a. cele care lipsesc, cam lipsesc si pe teren, adica nu sunt asfaltate si merg pe cine stie ce coclauri, pe unde nimeni n-ar vrea sa ajunga nici ziua, daramite noaptea.
4. este prima informatie pe care o primesc despre 17D - anterior pusesem rosu ca asa mostenisem de la frunzaverde; voi scoate acel sector, vad ca nici masina google nu a indraznit sa-l parcurga
5. DN5a a si fost reprezentat cu continuare pe DJ411 la un moment dat - cu rosu; dar dupa ce cineva s-a luat dupa harta asta si a mers pe acolo si m-a injurat (zicand ca nici macar de rosu nu e drumul, ci e doar un drum de carute mai bunicel), am preferat sa-l scot de tot, sa las 411 doar partial reprezentat. Lipsa unui drum este asadar un mesaj: pentru tranzit acel drum deocamdata nu exista.
6. DN39 A-D: da, bine zis cumva. Dar cum, ca nu e loc pe harta. Poate ar trebui sa fac altceva: o lista in Excel, cu drumurile (sau sectoarele de drum) nereprezentate, locatia, motivul nereprezentarii si eventual culoarea daca ar fi fost reprezentat, daca motivul este lipsa spatiului. Si pus acel tabel sub harta. Astfel nici nu incarcam harta, nici nu punem drumuri-pericol pe harta si totusi avem o situatie completa a tuturor DN-urilor.
7. Alt tabel. Dar nu ma bag. Sa faca altcineva.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

north

Mulțumesc pentru răspuns, vancouver.

Quote from: vancouver on August 08, 2016, 02:26:12 AM
4. este prima informatie pe care o primesc despre 17D - anterior pusesem rosu ca asa mostenisem de la frunzaverde; voi scoate acel sector, vad ca nici masina google nu a indraznit sa-l parcurga

Acum câțiva ani eu am reușit să fac acei 17 km cu mașina mică într-o oră și jumătate. Tiptil, cu mare grijă.
Văd că GM dă 18 minute, adică v_m = 56 km/h :D Nu cred că există la ora actuală un vehicul de transport terestru care să poată realiza performanța (sper să nu dau idei pentru fani cross/enduro).



A propos, poate ar putea fi reprezentat ca "în curs de reabilitare" "mânerul" 17D-17C (Beclean - Salva - Năsăud - Bistrița) - înțeleg că au început lucrările (reciclare in situ).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

vancouver

Gata, in sfarsit am ajuns la zi dupa prelucrarea tuturor datelor din ultimele 2 luni. Asta a iesit. Mai astept eventual observatii, maine pun si pe prima pagina.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.