Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vladb

^ Nu te pune si tu contra furtunii... Daca vancouver a trecut pe acolo si a zis ca e de rosu, pai asa e, nu mai insistati...

dr4qul4

Eu merg mereu pe DN67D. Nu eram de acord sa fie rosu, cand rosu era ultima culoare.
Nu vad DN67D ca un drum care sa ma sperie, sau care sa puna probleme cuiva. Accept ca un drum de munte, sa nu fie chiar perfect. Totusi, este plin de petice, are chiar si cateva gropi si multe pietre cazute. Semnele si marcajele mai mult lipsesc. Nu este un drum pe care sa-l parcurgi in siguranta noaptea sau pe ploaie torentiala, fara sa reduci foarte mult viteza.

Eu vad culorile dupa cum urmeaza:

- albastru - asfalt impecabil, marcaje impecabile
- verde - asfalt impecabil, marcaj median bun
- galben - asfalt bun, marcaje proaste
- rosu - drum prost intretinut, asfalt cu gropi mici, peticit si murdar, marcaje lipsa, zone periculoase (vegetatie care acopera semnele, alunecari de teren multiple)
- maro - asfalt cu cratere, drum neasfaltat. De ocolit de orice sofer.

Daca A2, pana la Lehliu este galben, atunci DN67D nu poate fi tot galben..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vladb

^ Asta sustineam si eu inainte sa ma ia peste picior vancouver. Nu exista o consecventa a culorilor si am vrut sa ajut. Alte exemple: Poti compara rosul de pe DN67D cu rosul de drum neasfaltat din nordul Sangeorz-Bai sau cu acelasi rosu de pe Borsa - Carlibaba sau cu acelasi rosu de pe DN1R inainte de reabilitare? Si eu am drumuri destul de dese intre Pestisani si Barajul Herculane si stiu ce vorbesc.

BIGRED1984

"pana la Lehliu" tehnic nici nu e asfalt ... plus ca e "drum prost intretinut, asfalt cu gropi mici, peticit si murdar" , atunci de ce nu e rosu ?
Eu mai degraba le-as cataloga pe criterii de siguranta + viteza
Poti sa mergi in siguranta + viteza de
120+ - albastru
80-120 - verde
50-80 - galben
30-50 - rosu
<30 maro

Evident, totul e subiectiv, unii se pot simti in siguranta la 150 pe un DN pe cand altii cu 110 pe autostrada.

Cert e ca sunt anumite drumuri la limita si trecerea dintr-o categorie in alta poate influenta anumiti oameni in decizia de a merge sau nu pe un anumit (sector de) drum.
Iar pentru 67D, fie rosu sau galben, va invit sa-l parcurgeti pentru ca e foarte frumos peisajul si se poate si campa.

BIGRED1984

#994
In alta ordine de idei, poate e tarziu acum dar daca mai e coloana pe A2 si vreti sa iesiti sau daca veniti dinspre Buzau/Urziceni si vreti sa intrati pe A2, am parcurs de curand
DJ201B , Lehliu Gara - Ciochina , este proaspat asfaltat si bine marcat - eu i-as da chiar albastru. (si o bucata din 306A e buna dar nu pot garanta ca tot e ok)
Are cateva sate si curbe destul de stranse dar in rest e bun, e 'flat as a pancake', eu i-am dat si 140 pe anumite portiuni.
Zic ca merita trecut pe harta, leaga 3 DN-uri ...de fapt mai multe acolo in zona ... 2A, 3, 3A, A2
(am facut alt post ca n-are legatura cu ce vb. mai sus)

dr4qul4

@vladb, drum neasfaltat = maro. Vancouver asteapta propuneri pt drumuri de retrogradat la maro.  Dar atentie, drum maro inseamna ca nu e bun nici pt Logan.

@Bigred, pe A2 ai marcaje, ai 3,75 m latime pt 1 banda si nu ai vegetatie pe margini, pamant sau chiar pietroaie care te obliga sa schimbi tot timpul banda. Si nu ai nici acea ingustare la 1 banda in total.

Gropile de pe A2 le ocolesti fara probleme la 80 km/h, iar pe banda 2 nici nu le simti. Eu pe A2, merg cu 130+. Pe DN67D merg cu 40-50-60. Recunosc ca imi place si peisajul (in iarna era zapada de peste 1 m exact in varf, desi in rest nu era deloc).

DN71 e de aceeasi calitate ca si DN67D. Dar tot rosu e. DN67D e doar pentru cei care vor sa ajunga in zona. Nu ajuta in nici un fel pe cei care vor sa ajunga de la Tg Jiu la Caransebes/Resita. Poate doar acum cand e inchis defileul. Dar tot mai bine e prin Filiasi.

O masina cu garda joasa nu poate merge pe DN67D, decat in treapta 2.  Pe A2 trece fluierand.

Atat DN1A, DN66A, DN7A, DN73, toate galbene si montane, sunt drumuri infinit mai bune.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Quote from: staude6 on August 17, 2016, 11:45:50 AM
DN18 Moisei - Iacobeni cred ca e mai corect sa ramana ROSU. Recent l-au plombat, deci ramane doar un drum prost (nu foarte prost!)  :)

Mai are gropi multe? Ca daca e peticit ar trebui sa fie galben, cel putin pana se imprastie peticele... Cu ce viteza ai putut merge?

cristi5

Quote from: danibkr02 on August 17, 2016, 01:02:00 PM
Am fost saptamana trecuta pe DJ132 Ocland (Harghita) - Homorod (Brasov). Pana la intrare in judetul Brasov, drumul e bun - asfalt nou, dar dupa ar fi bine sa ai elicopter. Pana la intrare in loc. Jimbor drumul e de un maro desavarsit, chiar negru stralucitor pe alocuri, sa nu dea Dumnezeu sa prinzi si ploaie (cum am prins eu). Restul drumului pana la Homorod e de o calitate indoielnica, lipsesc si marcajele, galbenul e tare indulgent. Recomand ocolire pe la Sanpaul apoi pe DJ132B (mai bun decat DJ132) pt cine are drum pe acolo. Homorod - Hoghiz - Sercaia e foarte bun.

exact asa e DJ132 pe OSM, din 2012, mai putin o bucata rosie la Satu Nou. Sa inteleg ca aia s-a reparat?

http://standup.csc.kth.se/maps/#map=12/46.098/25.425

Hoghiz-Sercaia e DN1S, albastru pe OSM (din 2015), verde pe RRQM (harta de pe forum)

cristi5

#998
Mai multe mesaje intr-unul:

1) Eu pun tot ce se spune aici concret si clar (cel putin cat pot eu sa intleg) despre calitate in tabel
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1755dt_k9a3zJazxYfRzuSo33Dq4NwcitjWECx-emfC4/edit?pref=2&pli=1#gid=0

cand o sa am timp (sau daca vrea cineva sa ajute) le pun pe OSM si marchez in tabel ca sunt puse. Intre timp, le puteti discuta.

Poate tabelul ii va fi de folos si lui vancouver.

Ar fi frumos daca puteti sa puneti drumurile direct in tabel, si apoi eventual sa anuntati pe topic pt discutie.

2) A trebuit sa mut pictarea hartii calitatii OSM pt noapte (ziua ne trebuie calculatorul la alte treburi). Pt ca datele hartii din Romania (care includ schimbari pana seara la 21) se publica la 8 dimineata, o schimare pe OSM va apare pe harta mea in vreo doua zile.

3) am primit binecuvantarea comunitatii romanesti OSM sa punem calitatea pt zeci si sute de drumuri cate sunt in tabele. I-am prevenit pt ca altfel ar fi devenit suspiciosi cand ar fi vazut atatea schimbari

4) DN67D pe care-l discutati este diferit pe OSM, vezi aici

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1755dt_k9a3zJazxYfRzuSo33Dq4NwcitjWECx-emfC4/edit?pref=2&pli=1#gid=2137824001

in stanga OSM, in dreapta RRQM
DN67D   Targu-Jiu   Tismana   verde   galben   OSM 2016                                                      
DN67D   Baia de Arama   limita MH/GJ   albastru   verde   OSM 2015                                                         
DN67D   Baile Herculane    limita MH/GJ   galben   rosu   OSM 2016                            

Pentru ca rapoartele OSM sunt recente, nu se va schimba cu prioritate.

staude6

#999
Quote from: cristi5 on August 17, 2016, 09:10:51 PM
Mai are gropi multe? Ca daca e peticit ar trebui sa fie galben, cel putin pana se imprastie peticele... Cu ce viteza ai putut merge?
Nu prea mai sunt gropi, dar aproape tot drumul e carpit si plin de denivelari. Se circula destul de greu. E rau!

Eu vroiam doar sa spun ca e de rosu, nu maro!

infraAdi_ro

#1000
^

Confirm si eu ca nu e de maro,e plombat,gropi nu prea sunt,se circula binisor.Intre Moisei-Borsa Complex Turistic se poate merge cu 70-80,apoi pana la Carlibaba cu 50-60 se poate circula linistit,de la Carlibaba-Iacobeni se poate circula iarasi cu 70-80.Daca va uitati la rubrica Drumuri Nationale am pus ceva poze acu aprox o luna!!!
Romania are un viitor doar daca are prezent!

cristi5

Mie mi-a spus o prietena care traieste in Germania ca a fost pe acolo si ca e minunat peisajul. Drumul fiind rosu, asteptam injuraturile occidentale despre slalom si intrarea intr-o groapa prin ocolirea altor trei, dar n-au venit. Eu as vrea ca harta sa incurajeze soferul sa viziteze patria. Pt un drum de munte vitezele sunt onorabile. As incerca un galben pe OSM, sa vad daca ma corecteaza cineva de acolo...

danibkr02

#1002
Quote from: cristi5 on August 17, 2016, 09:21:30 PM
exact asa e DJ132 pe OSM, din 2012, mai putin o bucata rosie la Satu Nou. Sa inteleg ca aia s-a reparat?

http://standup.csc.kth.se/maps/#map=12/46.098/25.425

Hoghiz-Sercaia e DN1S, albastru pe OSM (din 2015), verde pe RRQM (harta de pe forum)

Portiunea din Satu Nou e reparata, e construit un pod nou in loc de cel de lemne. De fapt, tot DJ132, incepand de la Vlahita pana la jud. Brasov, e refacut. DN1S il stiam de "Drumul Rusinii", daca nu ma uitam pe forum nu treceam pe acolo. Cautam drumul cel mai scurt intre Vlahita si Timisoara fara a trece prin Sighisoara, Medias (drumul e oribil in oras) sau Blaj.

ovideatza

Pe dj282 Iasi-Podeni este marcaj central refacut. Cel lateral e sters. Nimic nou pe partea de indicatoare rutiere.

As zice ca tot verde ramane.

cristi5

#1004
Am terminat comparatia OSM cu harta de aici (RRQM) versiunea 8 august. Am gasit 418 diferente, din care 266 prioritare (cele care au blank in coloana Rezolutie)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1755dt_k9a3zJazxYfRzuSo33Dq4NwcitjWECx-emfC4/edit?pref=2&pli=1#gid=2137824001

Noutatile de dupa 8 august sunt in tab-ul TODO.

Urmeaza transferul celor 266 (cel putin) pe OSM. Dureaza cam 5 minute pe pozitie (majoritatea sunt scurte). O sa incerc sa cer si ajutorul comunitatii OSM.

Astfel contributiile de aici vor avea o audienta mai mare iar noi vom avea garantia prospetimii informatiei de calitate cand folosim harti digitale OSM cu pozitie GPS si chiar navigare. @gruiarew m-a provocat sa fac o reprezentare mai simpla, care seamana cu RRQM, o sa ma gandesc la variante.

Mai jos e harta mea de lucru, am acoperit drumurile verificate in prima zi cu cyan, si in a doua cu mov... Poate gasiti vreunul neacoperit/neverificat :) (atunci nu e in tabelul de mai sus)