News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Drive_140

Nu vreau sa discutam bani disparuti in RM. Am scris această veste numai in context de A8 / PPP.  Termenul "highway" este folosit foarte des pentru drumuri de mare viteza. China nu investește în drumurile locale.

NGC

"Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt"

Quote from: NGC on February 06, 2019, 06:17:36 AM
Ieri a fost lansata licitatia "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt".

Valoare estimata: 29.912.230,22 RON

Astazi a expirat termenul pentru depunerea ofertelor si avem cel putin un kamikaze care a ofertat.

O sa incercam sa aflam cum sta treaba si o sa revin.

rota

^ Sunt pana acum 2 oferte, una din Spania si o asociere Romaneasca cu Search Corporation + Egis Romania.
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Ionut

Search+Egis suna asa, dream team. S-au băgat împreună ca sa minimizeze costurile. O sa iasa asa ceva ultra low cost. Of cata prostie.

cove_adrian

#1864
^
Firma din Spania ar fi Acciona Ingineria. Aceeasi companie care realizeaza SF+Pth pe tronsonul Bacau-Pascani din A7.

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

cove_adrian

"Patru asociații care luptă pentru legarea Moldovei de restul țării prin autostrăzi au trimis luni cereri oficiale prin care solicită Guvernului și Ministerului Transporturilor informații despre stadiul proiectului Autostrăzii Moldovei, potrivit unui comunicat de presă.
Cele patru asociații (Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Împreună pentru A8, Moldova vrea Autostradă și Pro Infrastructură) cer informații și documente lămuritoare cu privire la punerea în aplicare a Legii 291/2018, numită și Legea Autostrăzii Unirii, votată în Parlament la sfârșitul anului trecut."

https://www.g4media.ro/asociatiile-care-lupta-pentru-autostrazile-moldovei-ameninta-guvernul-romaniei-cu-trimiterea-in-judecata-si-cer-justificarea-renuntarii-la-fonduri-europene.html
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

Ionut

^ Am explicat acum cateva momente la Digi24 cateva aspecte importante despre A8. Intra si pe local si pe national.

tom_sawyer

#1867
Quote from: cove_adrian on April 06, 2019, 10:20:51 AM
^
Firma din Spania ar fi Acciona Ingineria. Aceeasi companie care realizeaza SF+Pth pe tronsonul Bacau-Pascani din A7.

Nu e Acciona. Ofertanti:

1. INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL
2. ASOCIEREA SEARCH CORPORATION S.R.L. – EGIS ROMANIA S.A.

http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100054467

Ionut


cove_adrian

#1869
^^^

Aha. Ok. Neavand acces la SICAP am preluat informatia din Ziarul de Iasi. Se pare ca informatia lor nu era corecta.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

tom_sawyer

De fapt, ai avut dreptate :). Cautand pe google, se pare ca asta e denumirea oficiala a firmei Acciona. Deci e aceeasi firma care face SF+Proiectare pentru Bacau-Pascani.

NGC

Quote from: tom_sawyer on April 08, 2019, 10:05:46 PM
1. INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL
2. ASOCIEREA SEARCH CORPORATION S.R.L. – EGIS ROMANIA S.A.

Altceva este interesant.

Pozitia 1 de mai sus a subcontractat 77.04% catre alte firme, iar pozitia 2 a subcontractat 48,60% catre alte firme.

cove_adrian

"In urma discuţiilor(dintre un politician si ministrul Razvan Cuc), referitor la Autostrada Iasi - Tg. Mures s-au desprins următoarele concluzii:
- Până în 10 mai se va anunţa câştigătorul selecţiei de oferte pentru reactualizarea studiilor de fezabilitate pentru tronsonul Tg. Mureş – Tg. Neamţ
- În aproximativ 10 zile se vor demara pe SEAP procedurile pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Iaşi – Tg. Neamţ, prin parteneriat public – privat. Momentan se lucrează la caietul de sarcini.
- Secţiunea Ungheni – Iaşi nu a intrat în nicio procedură pentru că nu se cunoaşte încă locul unde va fi construit podul dintre România şi Republica Moldova. Când se va stabili exact locaţia obiectivului de investiţii, Ministerul Transporturilor va scoate la licitaţie studiul de fezabilitate."


Sursa: cont facebook Petru Movila.

Intrebari si nelamuriri proprii:
1. cine gestioneaza Ungheni-Iasi, Iasi-Letcani si DN 2/Soci-Tg. Neamt?
2. cand se vor scoate la licitatie SF+Pth pt segmentele anterioare (cei circa 32km lipsa)?
3. Din informatiile oficiale pe care le detin (via adresa MFE) pe POIM pe relatia Iasi-Ungheni sunt 2 investitii distincte respectiv tronsonul Iasi-Ungheni si podul de la Ungheni. Intrebarea mea este: la nivel interministerial (oare!) exista consens intre Ministerul Mediului si Ministerul Transporturilor? Daca nu exista consens pentru ca Ungheni-Iasi (inclusiv podul) sa continue, atunci singura solutie este ca proiectul sa fie declarat de interes/utilitate nationala iar etapa de mediu oarecum "simplificata". A luat in calcul MT aceasta varianta?
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

ovideatza

#1873
Nu cred ca ultima propunere, de "suntare" a normelor de mediu aplicate de MM, ar trebui sa fie o parere exprimata public.

Orice proiect trebuie sa fie in concordanta cu normele de mediu.

Chiar nu se poate muta podul in afara ariilor protejate? Sau acolo e proiectat de octogenarii din Iptana si nu stim sa il mutam??

Avand in vedere ca nu avem  nimic pe aceasta sectiune, chiar se poate reproiecta integral, la nevoile actuale. Trebuie doar ceva vointa.

Totodata, mi se pare ineptie ca intai se stabileste locatia podului apoi se face SF. Adica o stabilim politic si apoi obligam un proiectant sa faca un SF care sa demonstreze ca se poate face?

Locatia ar trebui sa reiasa tocmai dintr-un SF sau macar SPF care sa aiba si avizele de mediu obtinute + acord inter-guvernamental, astfel incat locatia sa fie certa si de neintors. Pe ambele maluri.

cove_adrian

#1874
^
Nu sunt adeptul "suntarii" asa cum ati precizat. Doar o nelamurire/intrebare pe care mi-o pun. Plus ca e un scenariu (de analiza) care a fost vehiculat de CNAIR. E de datoria noastra, a societatii civile sa prezentam toate aspectele si inclusiv "dedesubturile" din acest proiect. Nu este nimic ilegal. E o varianta vehiculata de CNAIR. Din cate stiu traseul este stabilit deja si agreat/acceptat de CNAIR insa din 2016 e in avizare la APM si nu s-a mai inaintat cu solutia. Daca nu ma insel traseul e agreat si de Comisia Europeana. Oare daca s-ar modifica amplasamentul se risca pierderea eligibilitatii via POIM 1 2014-2020? Intreb! 
Solutiile propuse de proiectant nu au reusit sa convinga APM (Iasi). Desi podul nu afecteaza direct zona de linistire a puietului de peste din cotul Bran (aria protejata se afla la 600-700m de amplasamentul/pila podului), cei de la Reglementari si Biodiversitate de la APM Iasi au considerat ca investitia afecteaza direct sau prin lucrari/santier biodiversitatea din zona. Amplasamentul nu poate fi modificat pentru ca exista inclusiv un memorandum cu Republica Moldova si amplasamentul actual are continuitate si peste Prut.
Din 2015 recomandarile si sugestiile APM Iasi nu a fost rezolvate respectiv nu a fost realizata o documentatie specifica - Studiu de Evaluare Adecvata.
Posibil CNAIR/MT/GOV nu a considerat ca acest proiect sa mai inainteze si a fost lasat si "blocat" in etapa de avizare la APM.
Sugestii:
1. reactualizarea/completarea SF la pod Ungheni inclusiv cu a) reluarea etapei de avizare la APM Iasi
                                                                                       b) alocare de resurse pentru elaborarea Studiului de Evaluare Adecvata
2. dialog cu ONG-urile de mediu pt identificarea solutiilor
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica