News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

Autostrada A8, tic tac tic tac!

Sâmbătă am dat o tură cu drona pe toți cei 24,39 kilometri ai Autostrăzii A8 dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului care includ și bucata de 2,39 km parte din Autostrada A3. Practic, încă suntem în faza de proiectare care trebuia să fie gata de vreo 3 luni. Prin urmare, în teren avem doar drumuri de acces și organizare de șantier, nici măcar decopertări sau depozite de agregate.

Contractul a fost semnat cu turcii de la Nurol în 16.02.2024 și are ordin de începere din 31.05.2024 cu 6 luni de proiectare și alte 24 de execuție. Conform raportării oficiale CNAIR, în 23.01.2025 s-a dat avizul tehnic pe documentația necesară autorizației de construire dar aceasta încă nu a fost emisă de Ministerul Transporturilor.

Având în vedere termenul contractual de execuție de 24 de luni, momentan fără lucrări în lipsa autorizației, cu greu putem să ne imaginăm că antreprenorul va avea o mobilizare excepțională ca să finalizeze lotul în (mai puțin de) 21 de luni și să se încadreze în jalonul PNRR, august 2026, hai decembrie, cu flic-flacuri birocratice.

Calculați voi care sunt șansele ca acest tronson să fie gata anul viitor. Deci nicio grabă, domnule Grindeanu, nu există vreun risc să pierdem banii!

Pe capătul dinspre Moldova al A8 finanțat prin PNRR, aproape 30 kilometri între Leghin și Moțca, cei de la UMB s-au apucat recent de treabă în teren însă chiar și lor le va fi foarte greu să termine la sfârșit de 2026. Nu imposibil, dar cu siguranță trebuie să forțeze la maxim, având în vedere toate loturile pe care le au cu scadență în 2025 și 2026.

hefaistos

Tic Tac expirat.
Nurol mai are încă de lucru pe A7, probabil prin mai va putea elibera resurse pentru sapatura. Și la cât de accidentat pare terenul e ceva sapatura de făcut.
Deci lipsa AC este pentru Nurol o salvare, nu o problema, la acest moment. Deci nu mai visati la lotul A8 Nurol gata în termen PNRR.
Pentru UMB fac o prdictie condiționată. Dacă pana în decembrie 2025 vom avea pe Focsani Bacău doua loturi deschise și structurile suprabetonate pe al treilea exista șanse sa se termine în PNRR și lotul lor de pe A8. Dacă nu, nu.
Oricum la capetele de A8 au fost niște lalaieli îngrozitoare din partea "beneficiarilor".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasadia

Lotul asta al Nurol va fi cel mai plat dintre toate loturile A8. Nici vorba de "teren accidentat", din contra - e la fel de campie precum A7.

hefaistos

În raport cu A8 este plat. Este al doilea cel mai plat după lotul UMB di celalalt capăt (la ochi). Dar în raport cu loturile Nurol de la Suplacu sau de lângă Buzău e mult mai denivelat. Iar compania e... cat de mare e. Deci sa nu avem așteptări dincolo de ce a arătat. Nu le reproșez nimic doar spun ca vor avea nevoie de toate cele 24 de luni și fără sa fie încurcați de coada de la Buzău.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mircea

Hai să nu exagerăm. Au o dâlmă la începutul lotului, unde fac joncțiunea cu A3. În rest, e plat terenul ca între Salonta și Chișineu-Criș... Sau lotul lor de la Buzău, dacă tot l-ai adus în discuție.

handrei

Sa nu utam ca NUROL a licitat si pe DX16 langa Arad. Au castigat partial acolo contestatia la CNSC, dar s-a ajuns la CAB.
Daca iau ei acel lot, e vorba de 47 de km, la campie ce-i drept, dar este pe FIDIC rosu, si ar trebui sa intre imediat in teren.
Sa vedem...

horatiu.cosma

E plat ca in palma, un mini debleu de câțiva metri fix la începutul proiectului, in rest "câmpie". Aia cu "AC întârziat e o salvare" e o mare prostie. Se observă și în filmare organizarea imensă de șantier, full de utilaje, statie de betoane, asfalt, balast stabilizat. Costă enorm să ții pe margine așa ceva, să nu lucreze. Plus întârzierea proiectului nu poate fi sub nicio formă catalogată ca o "salvare". Colegul nostru pare că s-a supărat pe turci și folosește niste "argumente" fără legătură cu realitatea împotriva lor.

pasadia

Pe mine ma sperie modul in care au devenit "discutabile" chestiuni simple de geografie. Acum cateva zile era pus in discutie sudul Buzaului, acum e pusa in discutie altimetria campiei Nirajului. Stiam despre mine ca atat geografia (ca materie) cat si țara asta imi sunt cunoscute (as zice mai bine decat 95% dintre conationali). Dar se pare ca nu conteaza, in noua era trebuie sa fim categorici si atat.
Am strabatut DJ-ul ala (151D) de cel putin 100 de ori...

pasadia

Pe filmare, minutul 7:12 (chiar inainte de DN13) - e cumva vreun sit arheologic? Par cam multe gropi mici facute, dar nu imi e clar daca au inceput descarcarea si asta este explicatia.

pasadia

Si inca 3 observatii pe partea de proiectare (stiu, tardiv)

1. Nodul cu DN13. Cat de mult as vrea sa sper la o solutie banala, cat mai simpla posibila. De exemplu autostrada pe pasaj superior, sub ea un giratoriu in care sa se verse cele 4 benzi (2 de coborare, 2 de urcare), gandite eventual ceva mai lungi decat e tehnic necesar). Si daca vor neaparat, tot in acelasi giratoriu sa se verse si intrarea / iesirea din CIC. Da, probabil va fi un giratoriu cu raza mare, deci un pasaj mai lung, dar oricum ar fi mai ieftin si mai practic decat ce e propus acum. Si va ocupa mult mai putin teren.

2. Ar fi prins foarte bine un spatiu de parcare pe sectorul dintre nodul cu DN13 si Ungheni. Si-asa imi par putine parcarile actuale (doar 2 pana la Turda), as fi zis ca era mult mai utila una la vest de DN13, nu la est de DN13.

3. Pe harta API pare propus un pasaj pentru DN13 peste CF-ul de pe valea Nirajului. CF care oricum e scos din teren. Dar pasajul e improbabil si din alt motiv - imediat la nord apare figurat si un sens giratoriu pentru a asigura accesul in acele drumuri locale de la sud de Acatari. Presupun ca se renunta la pasaj - sau va fi mult mai lung si atunci accesul spre acele drumuri locale se va face pe sub pasaj?


hefaistos

Quote from: horatiu.cosma on March 25, 2025, 02:27:26 PMColegul nostru pare că s-a supărat pe turci și folosește niste "argumente" fără legătură cu realitatea împotriva lor.
S-ar putea sa ai dreptate. La nivel de subconștient.
Asa ca mea culpa, o sa ma abțin o vreme sa mai comentez întârzieri.
Toți mai avem momente de subiectivitate.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

voicul

Asta e problema la CNAIR ... sa dea o extensie de timp?
Oricum, Nurol mai poate aduce de acasa ... diverse.