Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Ionut

Quote from: Ionut on February 26, 2019, 12:51:23 PM
Raspuns stupid si ilogic? Da, desigur, am ghicit. Priviti si voi si va minunati... Noi intrebam de ce e mai ieftin, ei zic ca e mai ieftin ca fac in 18 luni ce trebuiau initial sa faca in 29 luni. Deci daca faci aceleasi servicii (ba chiar cred ca mai multe), intr-un timp mai scurt, este mai ieftin. FUCK LOGIC!



Am dat o reactie... e prea de tot raspunsul.

API pe Facebook

Mai vreți o dovadă a prostiei și bătăii de joc a celor din CNAIR când vine vorba de comunicarea de informații de interes public? Astăzi, un nou episod despre Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași.

Așa cum v-am explicat în 06.02.2019 (link: http://bit.ly/2CoNCUo), s-a scos la licitație completarea studiului de fezabilitate pe segmentul Târgu Mureș-Ditrău-Târgu Neamț al Autostrăzii A8.

Costul? Unul insuficient, care nu garantează calitate și seriozitate: 30 milioane de lei pentru 210 km. Culmea este că, în 2014, au mai licitat revizuirea aceluiași tronson la, atenție, valoarea totală estimată de 77 de milioane de lei, de 2,5 ori mai mare, mai aproape de realitatea din teren (autostradă montană extrem de dificilă).

I-am întrebat de ce avem diferența atât de mare între 2014 și 2019. Răspunsul? Unul care sfidează nu doar bunul simț, ci și logica economică! Sună cam așa: este mai ieftin acum fiindcă termenul de implementare a contractului este mai scurt, de 18 luni față de 29 în 2014.

Altfel spus, ei încearcă să ne convingă că dacă îi cerem unui constructor să ne facă o casă într-o jumătate de an, o să ne coste la jumătate față de un timp de execuție de un an! Adică dacă vrem mai repede, o să dăm mai puțini bani!?! Aceasta este logica oficialilor CNAIR, demnă de un consult psihiatric.

#FărăResponsabilitate

cove_adrian

In urma discutiei cu un consilier din CNAIR am inteles ca motivul amanarii termenului de 22.03.2019 pentru depunerea ofertelor la Tg. Mures-Tg. Neamt ar fi multitudinea de clarificari solicitate de ofertanti.
Prin urmare s-a decalat termenul cu 10 zile lucratoare pana la finalizarea tuturor clarificarilor solicitate.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

horatiu.cosma

De clară ce e documentația sunt atâtea clarificări  :lol:.

Ionut

Am vorbit 10 minute in direct in dimineata asta la Radio Hit Iasi despre A8 si alte cateva subiecte. Putin și despre A7.


petrarca

Probabil ca o sa il enervez pe moderator cu postarea asta, se poate sterge  :D

Autostrada în parteneriat public privat Târgu Neamţ – Iaşi va avea 68 de kilometri, iar investiţia este estimată la 1,2 miliarde de euro, a anunțat vineri premierul Viorica Dăncilă.

Primul ministru a anunţat vineri că se aprobă în şedinţa de Guvern studiul de fundamentare al proiectului Autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi.

"Aprobăm astăzi studiul de fundamentare al proiectului strategic de investiţii în parteneriat public privat autostrada Târgu Neamţ-Iaşi, de asemenea vital pentru regiunea Moldovei. (...) Aşa cum am menţionat, voi monitoriza cu prioritate ca şi la acest obiectiv toate procedurile să se realizeze cu rapiditate", a declarat Viorica Dăncilă, în deschidere şedinţei de Guvern de vineri.

Ionut

Am vorbit la RFI si Realitatea TV despre PPP A8. Mi s-a cam ridicat tensiunea.

NGC

Poate ne luptam aici mai mult ca sa nu avem iar o mascarada ca si la CoBra cu CNSP si PPP. ;)

vancouver

Ce-mi place mie, ca majoritatea articolelor din presa lasa impresia ca S-AU ALOCAT 1,2 miliarde de euro pentru aceasta autostrada (68 km din A8).

Cand colo nu numai ca nu s-a alocat nimic, dar nici nu o sa se aloce, ci trebuie sa vina un privat cu banii. Si nici macar  privatul nu trebuie sa vina cu banii lui, ci si acela ii va imprumuta de la o banca.... Care privat se imprumta la dobanzi chiar mai proaste decat s-ar imprumuta direct statul, nu mai vorbim ca pentru infrastructura statul se poate imprumuta la dobanzi infime de la BEI / BERD / BM, care dau imprumuturi pe proiect. Deseori primii 5 ani sunt de gratie (fara nici o dobanda) si apoi dobanzile sunt 1-3%.... Nu mai vorbim ca UE insista ca da o mare parte din bani (75%) si atunci mai raman de finantat doar 25%... DAR NU.

Fata de ce spune presa e fix pe dos. NU AVEM BANI pentru autostrada TgN-Iasi. Ne vom imprumuta, iar generatiile viitoare vor plati asta cu varf si indesat, adica de vreo  4 ori suma si asa fabuloasa de 1,2 miliarde (4 x 1,2 = 4,8 miliarde) pt. doar 68km.

Ca si comparatie, pentru cei 400 km de A7 sau DX7 de la Ploiesti la Suceava probabil Romania va plati vreo 0,5 miliarde € (iar UE inca vreo 1,5 miliarde).

Cum preferati? 400km de autostrada cu 0,5 miliarde sau 68km cu 4,8 miliarde? AAAAA, CLAR, a doua varianta...  :o
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

cand tipam pe aici ca e  nevoie de autostrada de la Bacau la Iasi, toti ziceati ca sunt contra dezvoltarii Moldovei, ca ne trebuie A8 complet. Lasa ca ne da UE bani pt Tg Mures-Tg Neamt (dar noi oricum nu vom fi in stare sa o construim) si ramanem inca 20 de ani sa mergem bara la bara intre principalele orase ale Moldovei.
Pentru mine e simplu. E clar ca voi merge la Iasi doar pe Vaslui
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

"Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt"

Quote from: NGC on March 16, 2019, 08:05:56 AM
Quote from: NGC on February 06, 2019, 06:17:36 AM
Ieri a fost lansata licitatia "Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt".

Valoare estimata: 29.912.230,22 RON

Termen depunere oferte: 20.03.2019

Cum zice si in videoclipul "Black or White" al lui Michael Jackson, Domnule PAPAGAL Cuc, "TAKE THIS!".

Avem prima amanare pentru termenul de depunere a ofertelor. Noul termen este 03.04.2019. Asteptam clarificarile.

Avem o singura clarificare cu 4 intrebari si raspunsuri, dar nimic interesant.

Termenul pentru depunerea ofertelor nu a mai fost amanat.

Pregatiti-va oricum de ce e mai rau! Daca totul a fost asa de "clar" ca avem o singura clarificare, dar pe de alta parte avem si o asa valoare estimata redusa, precis se vor inghesui ofertantii.

TibiV

Scuze de off..

Dar experienta imi sugereaza cam asa:

Cei 4 ofertanti au fost 3...
Xulescu si atat...

Xulescu s-ar putea sa renunte, atat nici n-a mai depus oferta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


elphax

daca fac in Moldova si alte tari din Balcani care nu sunt in UE, nu inseamna neaparat ca pot sa faca acelasi lucru in UE

alexmocian

Eu cred ca in contextul de mai sus cu cele doua "highways" din China Business News se poate citi si ca doua drumuri. Traducerea poate fi interpretata si asa. Nu vad ca Modldova sa aiba 1.5B USD (@ 5M/km) sa sustina 2 freeways dupa ce au disparut nu demult 1B USD din tara.