Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 18 Guests are viewing this topic.

Stefan27

Lăsând jocul politic la o parte, @horatiu.cosma ce înseamnă audit rutier, cat ar trebui să mai dureze și când se pot demara licitațiile( mod realist)

sillentium

QuoteDemersuri concrete pentru construcția Drumului care va asigura #legătura între #Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni (#A8), #Aeroportul Internațional Iași și #Spitalul Regional de #Urgentă #Iași!
Am făcut astăzi un pas important pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (#SF) necesar construcției acestui drum.
Dupa validarea de către ANAP a documentaței va fi lansat în licitație contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) care va avea o durată de 12 luni, din care 10 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
Prin construcția acestui drum dorim să asigurăm o #infrastructură care să raspundă cererii de #transport în creștere și care să ofere un grad ridicat de #siguranță a traficului rutier în zonă.

Pistol pe fb

zone_rider

CNIR, inca o institutie inutila ceruta prin PNRR si gandita de aceleasi persoane care au creat si ARF. La ARF, explicatia a fost ca e nevoie de o institutie noua cu oameni competenti care sa puna lucrurile in miscare. Rezultatul: a fost nevoie de 8 ani ca ARF sa reuseasca sa achizitioneze material rulant nou (nici pana azi nu sunt finalizate toate licitatiile). Acum cand in sfarsit CNAIR are un tempo bun si misca o gramada de proiecte, se muta toate proiectele la o institutie noua. Este solutia perfecta pentru a bloca toate investitiile. Daca printr-un ghinion se va muta A8 la CNIR, puteti sa va luati adio de la aceasta autostrada.

horatiu.cosma

"După ce CNAIR a emis observații, proiectantul a revizuit Studiul de Fezabilitate în data de 05 decembrie 2023."

Asta oare înseamnă că aprobarea studiului de fezabilitate din august 2023 anunțată cu surle și trâmbițe de Pistol a fost o mică minciunică?

Dar stați, că nu e gata nici acum. Că mai trebuie audit rutier (care face parte din studiul de fezabilitate) și care și el durează legal vreo 60 de zile, dacă nimeni nu îl urgentează (evident, că putea fi de mult obținut dacă proiectul era o prioritate și cineva se ocupa de treaba asta). Și după aia va mai trebui caiet de sarcini. Și formular de nu știu care. Și pe la versiunea 152 a studiului de fezabilitate, va fi în sfârșit pregătit pentru licitație. Când o fi aia.

Așa că, în timp ce proiectul să târăște agale, CNAIR se ceartă cu CNIR ca să umple cu fum spațiul comunicațional. Să aibă lumea despre ce dezbate, dacă despre licitarea proiectului nu poate fi vorba.

dumbravaandrei

of doamne... CNIR-ul asta altceva inafara de emisiuni obscure pe yt unde arunca cu rahat in orice directie si spre oricine oare mai stie a face altceva?
sau nici bine n-a inceput si deja trebuie demolata institutia din temelii ca sa scapam de un incompetent de acolo?

Stef

@a.l.x_s  Cred că sunt foate multe dedesubturi, cert e că războiul lor =/= progresul nostru, dimpotrivă.

Totuși mi se pare un pic suspect faptul că CNAIR a comunicat ZERO din aceste progrese făcute de companie, dar deodată și-au amintit. Până acum parcă directorul companiei publica fiecare firicel de progres ca pe un armăsar.

AnRcH

#4521
- Deci nu sunt bani pentru A8, de aia o temporizeaza Grindeanu? Sa vedem daca pentru proiecte secundare pe TENT-T (Oradea-Arad etc) sunt bani, pentru ca sunt la cine trebuie, dar pentru culoarul principal -prioritar- A8 nu.

- Apropos, Grindeanu a uitat sa-l anunte si pe Urtoi saracu ca temporizeaza A8, si ca nu sunt bani, cum crede el, slugoi la PSD ce e?

Scandalul asta dintre CNAIR, CNIR, e evident pornit de super-oportunistul asta care chiar spera ca un habarnist ca el (care nu intelege inca cum se face o autostrada sau cum arata un buget) poate deveni director de companie nationala. Cu tot traficul de influenta pe care l-a tot incercat peste tot. M-am saturat de specimenul asta, sper sa nu mai aud vreodata de el.


- Oricum, pe capatul din PNRR semnat inca din septembrie cu UMB, nu au nici un motiv rational ca nu au dat inca OIL pana acum.

dumbravaandrei

#4522
Te-ai gandit vreo secunda ca nu banii sunt problema ci capacitatea administrativa si capacitatea pietei de a implementa un proiect ca A8? E greu de observat ca toti constructorii sunt acum la limita si daca se beseste unul pe lantul de aprovizionare sughita jumate din proiectele de autostrazi? Ca atat putem munci, la momentul asta?

Acum, daca pui toti banii de tot A8 pe masa, pana in 2027 nu are cine sa se apuce de constructie pe mai mult de 50km. Iar din aia 50km, pe unul e deja semnat cu UMB si pe celelalt inca se joaca la CNSC.

Stef

Durează oricum 2 ani licitația + contestațiile, A8 lansat în licitație mâine are oricum OIL prin 2026+, când ar trebui să se elibereze câțiva constructori dintre ăia above average. Avem motive serioase să credem că va reuși CNAIR sau CNIR sau whatever soluționarea licitațiilor în termen de câteva luni și fără contestații?

dr4qul4

Oare asteapta sa vada proiectele tehnice pe PiSi2 si 3, si doar apoi vor aviza SF-ul pe zona montana a A8, pentru a evita cat mai multe din probleme, inainte de licitatie?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cetatean

#4525
Daca ne apucam de toate documentatiile avizele,proiectele,specialitatile,caietele si tot ce presupune scoaterea la licitatie care o sa mai dureze cel putin 2 ani,pana se depun ofertele se analizeaza si contesta, probabil prin 2028 intr-un caz fericit vom avea de ce sa ne apucam. Daca nu demaram,probabil ne prinde 2040 cu ea.
Solutia half profile o vad cea mai fezabila!

tom_sawyer

Quote from: Stefan27 on January 17, 2024, 10:59:34 AMSolicitarea pentru efectuarea auditului de siguranță rutieră (cerință obligatorie prin lege) a fost făcută în data de 8 decembrie 2023, iar pe data de 21 decembrie au fost semnate contractele de audit de siguranță pentru 2 din cele 6 tronsoane ale secțiunii Leghin-Miercurea Nirajului.

Riscă cineva o întrebare la CNAIR/minister, care sunt cele 2 tronsoane?

iulic

Pe sectiunile dificile din A8 "montan" trebuie completate (in realitate, realizate aproape integral) studiile geotehnice. Nici macar cai de acces prin padure pentru foreze nu sunt, trebuie realizate si alea. Abia apoi urmeaza proiectarea (viaducte, tuneluri). Sa nu uitam de exproprieri de paduri, defrisat terenul, dupa evaluari precise ale masei lemnoase. Apoi... toate celelalte proceduri, deja cred ca le stiu pe dinafara.
Nu contest faptul ca in prezent nu exista capacitate administrativa, resurse tehnice si umane disponibile. Dar totusi, daca ne uitam la lista de mai sus, e clar ca vor mai trece cativa ani buni (macar 3, ca sa fim optimisti) pana la inceperea executiei efective. Pana atunci se termina PNRR-ul si se elibereaza capacitatile pentru a putea fi angrenate pe A8.

Geri


Contestația Strabag pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) care urma să se judece la Curtea de Apel București pe 16 februarie 2024 a fost conexată la dosarul contestației Nurol (constructor pe care CNAIR l-a desemnat câștigător), pronunțarea deciziei este programată pentru 25 ianuarie 2024. Nu este, însă sigur că Instanța va pronunța decizia pe 25 ianuarie fiind posibilă o amânare.

Conexarea dosarelor s-a decis pe 17 ianuarie, 18 ianuarie fiind termenul inițial la contestația Nurol : ,,Admite exceptia conexitatii. Dispune conexarea prezentului dosar la dosarul nr. 8564/2/2023 al Curtii de Apel Bucuresti – Sectia -X-a cu termen de judecata la data de 18.01.2024. Pronuntata in sedinta publica azi, 17.01.2024. Document: Încheiere finală (dezinvestire)    17.01.2024″ – se arată pe portalul CAB.

Dosarul NUROL la CAB :

,,Ora estimata: 12:00/ Complet: 10-Completul 4 Recurs Achiziţii Publice /Tip solutie: Amână pronunţarea/ Solutia pe scurt: Amână pronunțarea la data de 25 ianuarie 2024. Definitivă. Pronunţată azi, 18 ianuarie 2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei. Document: Încheiere – Amânare iniţială a pronunţării    18.01.2024″ – CAB

sursa:
Autostrada Unirii (A 8) : Curtea de Apel București a conexat contestația Strabag la dosarul Nurol /Pronunțarea deciziei pentru lotul PNRR Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, amânată pentru 25 ianuarie

Feri

QuoteDe asemenea, 𝗮 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗿𝗶𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗮 𝘀𝘂𝘀𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗲𝗶 𝘀𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝗱 𝗹𝗮 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲 𝘃𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁, 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗), pod care face parte din proiectul Autostrăzii #A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei.
🗓 Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 𝟯𝟭 𝗶𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶𝗲.
Sursa