Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

ovideatza

E foarte tare asta.
Deci ma apuc eu de o casa la un client.
Intarzii 2 ani, nu reusesc sa o termin.
Ii fac fundatia, ridic structura.
Dar acoperis nu mai pot, ca deh...n-am bani de inchiriat macara, e prea sus, e prea inalta, la inceput mi s-a parut mie ca va iesi mai joasa...ma depaseste si in astia 2 ani am tot cautat sa gasesc o macara aproape gratis si ce sa faci...nu am gasitz

Asa ca stimabilul client e de acord sa imi plateasca tot ce am facut pana acum, eventual sa nu ma penalizeze prea tare ca nu am putut sa ii pun acoperisul.

Ba mai mult, e linistit ca intre timp pretul la materiale si manopera a explodat si viseaza cum ca va gasi un alt constructor care sa o ia de la capat, eventual sa mai si rectifice pe ici-colo ce nu am facut eu bine si nici nu ma invinovateste ca a mai stat si 2 ani in casa cu soacra si s-a certat zilnic cu nevasta din cauza asta.

Sa tot ai parte de asemenea clienti.

tom_sawyer

#4861
Quote from: Adrian CovăsnianuCa informație nouă, s-a precizat că sectorul Ungheni-Iași-Tg. Neamț va fi din PT – contractare exercițiu 100%, pe când sectorul montan (dată fiind extensia sa în implementare post PT, adică după 2027/2029) va fi susținut financiar din limita de supracontractare de 200%/300% a aceluiași program.

Ce vrea să spună poetul aici? Fondurile PT s-au epuizat deja, tot ce se va licita se va face pe supracontractare (= fazare în exercițiul financiar următor - părerea mea).


PS: deci e oficial că A8 montan depășește 2029, să ne lase Urtoi și gașca cu tabelele lor excel cu autostrada gata în 2029 "dacă se aliniază toate planetele".

ovideatza

#4862
Ar mai trebui sa intelegem asa:
- ca proiectul UE e pe o zona mare, respectiv pe A8 montan unul si A8 "moldovan" altul. Cererea de finantare. Aici imi dau cu parerea. Dar nu au mers proiecte UE "de la nodul x la nodul y". Trebuie sa aiba un scop rational.
- ca sa ai functionalitate de proiect ai nevoie tot sa fie gata
- pana in 2027+2=2029 avem 5 ani mari si lati (anul acesta nu il pui la socoteala)
- in acesti 5 ani sanse sa fie gata A8 montan nu exista
- in acest 5 ani ei vor sa spuna ca va fi gata A8 Tg Neamt - Ungheni. Sa fie asa. Azi daca scot la licitatie proiectare+executie, rezolvand peste noapte si receptionand doar SF-ul din contractul actual, cu toata alinierea de planete ar insemna 4 ani de proiectare si executie, respectiv 3 ani de executie. E fezabil? Poate un 70% sa zicem..ar fi o sansa cat de cat, restul fie se fazeaza daca va mai exista unde fie se executa pe bani nationali drept "proiect nefinalizat" in perioada de eligibilitate, ca in exercitiul anterior 2014-2020.
- in ipoteza de mai sus ai e "economie aparenta" de 30% din suma alocata proiectului in bugetul PT. De aceea ai nevoie de supracontractare, alte proiecte sa poata absorbi. Sa nu ne trezim ca pe 2007-2013 ca ramanem cu bani neabsorbiti si decontam tot felul de prostii in mod retroactiv doar doar...Vechea discutie.

Alexandrei22

#4863
Poate sa explice cineva ce înseamnă supracontractare? Scuze dacă a mai întrebat cineva în trecut.

slartibartfast

Adică contractezi proiecte în valoare mai mare decât e bugetul programului de finanțare, pentru ca, în caz că unele proiecte eșuează sau întârzie, să poți finanța altele și să nu trebuiască să returnezi banii sau să-i pierzi.

Alinteanu

#4865
Pe 22 Mai era data desemnata ca se vor deschide ofertele pentru lotul Miercurea Nirajului-Sarateni. Cat timp dureaza pana se vor face publice ofertele, sau se va publica doar numele castigatorului?

mirceaeliade

#4866
^depunerea ofertelor s-a decalat pe 11 iunie
edit: cred ca atunci cand nu exista interes se auto-anuleaza o licitatie. La ce sume sunt invartite ma cam indoiesc ca nu apare macar un constructor sa vrea sa ia contractul.

Alexandrei22

#4867
Presupun ca acest decalaj poate fi ca urmare a unor solicitări din partea constructorilor sau din lipsa de interes, nu?

EugenRo

Un nod in zona turistica Ceahlau e obligatoriu, multe DN-uri catre directii importante etc.

La cat s-au chinuit acum 60 de ani sa faca un viaduct frumos peste coada lacului (si chiar le-a iesit), cat de greu le era contemporanilor sa tina cont de el, la proiectare..


miszlik

CNAIR nu ar fi trebui sa emita ordinul de incepere al proiectarii lotului Tg. Mures-Miercurea Nirajului in aceste zile? Parca pe 31 mai era anuntat.

andreita


ncb

Sa punem și sursa: Economedia

QuoteStart oficial pentru etapa de proiectare a lotului NUROL (Turcia) pe Autostrada Unirii (A8). Vineri, 31 mai 2024 a început etapa de proiectare a lotului PNRR Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, contractul de proiectare și execuție fiind semnat în urmă cu trei luni și jumătate (februarie 2024), conform datelor oficiale ale CNAIR. Nurol a finalizat aproape la termen lotul de 14 km. Nușfalău-Suplacu de Barcău, primul lot de autostradă din jud. Sălaj, iar acum lucrează pe lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (A 7), cu un start bun pe secțiunea de 14 km.

tom_sawyer

#4872
Din declarația lui Pistol din martie nu reiese foarte clar dacă chiar s-a emis OIL începând cu 31 mai sau dacă avea intenția să-l emită.

QuoteAstăzi am solicitat emiterea Ordinului de Începere pentru proiectarea secțiunii de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km).
Astfel faza de proiectare a acestui obiectiv va începe în data de 31 mai 2024, după finalizarea procedurilor administrative necesare.

tom_sawyer

^ E oficial că OIL este începând cu 31 mai:

IN DATA DE 19 MARTIE 2024, SUPERVIZORUL A TRANSMIS ANTREPRENORULUI ORDINUL ADMINISTRATIV DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE, 31.05.2024
(CESTRIN)

Stef

Grindeanu via FB Live: Exclude varianta PPP pentru A8, dar varianta ar putea fi folosită pe alte proiecte de infrastructură mare.