Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#4530
Quote from: Stefan27 on January 17, 2024, 10:59:34 AMSolicitarea pentru efectuarea auditului de siguranță rutieră (cerință obligatorie prin lege) a fost făcută în data de 8 decembrie 2023, iar pe data de 21 decembrie au fost semnate contractele de audit de siguranță pentru 2 din cele 6 tronsoane ale secțiunii Leghin-Miercurea Nirajului.

Leghin-Pipirig și Miercurea Nirajului-Sărățeni (continuarea loturilor aflate acum în licitație).

sursa: podcastul cu papion

"S-a parafat un acord între CNAIR și proiectant de închidere amiabilă a contractului, proiectantul livrând și restul de documente prevăzute în acord (nu știm ce fel de documente, că nu s-a făcut public acel acord), iar în 15 decembrie 2023 colaborarea între Acciona și CNAIR s-a încheiat.
Cu întârziere, CNAIR a contractat serviciile de realizare a Auditului de Siguranță Rutieră, la finalul lunii decembrie, pentru două loturi, continuarea celebrelor capete, și pentru celelalte patru încă nu s-au semnat contractele, în 4 ianuarie fiind transmisă solicitarea.
Au motivat în cadrul ședinței că nu puteau contracta pentru că nu aveau Studiul de Fezabilitate recepționat. Însă, puși în fața faptului că la alte proiecte s-a contractat și realizat acest Audit de Siguranță Rutieră fără a exista un SF finalizat/recepționat/încheiat, au recunoscut că nu au mai avut bani la CNAIR ca să facă mai repede și abia au reușit să găsească niște bani ca să facă pe cele două continuări de capete.
Ni s-a spus că dânșii nu cred că noi știm cât costă un Audit de Siguranță Rutieră pentru 159 de km de autostradă. Adevărul este că nu știm, dar nu cred că asta este important, Compania a avut un buget și derulează bugete fantastic de mari, au fost alte autostrăzi la care s-a semnat un astfel de contract, pe 120/130/140 km de autostradă, deci nu credem că asta ar fi fost un impediment."

Quote from: tom_sawyer on November 01, 2023, 03:50:30 PM

Stefan27

Apreciez că se urmărește continuitate, măcar de la Cluj până Sovata pe autostradă, cât despre Pipirig-Leghin numai bune

iulic

@Stefan27 "cât despre Pipirig-Leghin numai bune". Adica?

Stefan27

Eram destul de optimist înainte, dar decând mizeriile pe care le face CNAIR nu mă mai surprinde nimic, de ce pe A8 lot 3 montan(UMB) nu au emis OIL, de ce pe lotul 1 au întârziat desemnarea constructorului până au ajuns să nu se mai încadreze în termen, eu sincer am ajuns la retorica celor de demult ,,moldovenii(inclusiv eu) sunt oameni de mâna a doua**, nu văd cum A8 montan (tronsonul mare) să fie semnat anul ăsta toate loturile!

naivu

#4534
Întrevăd că A8 montan va fi scos la licitație etapizat. Anul ăsta doar până la Sovata și Pipirig, peste un an doi Sovata-Joseni și Tulghes(Grinties)-Pipirig și peste 3-4 Joseni-Ditrau-Tulgheș. Avem limitări la buget, la capacitatea constructorilor, la capacitatea CNAIR de derulare a licitațiilor, ... și, oricât de multe întârzieri sunt la elaborarea SF-urilor, tot mai multe proiecte au ajuns sau vor ajunge curând la maturitate (la un stadiu de "licitabilitate").

a.l.x

QuoteÎncepe proiectarea Secțiunii 3 a #A8 (Leghin-Târgu Neamț), de la 1 februarie 2024!

Această etapă va dura 6 luni și va fi urmată de construcția propriu-zisă care va avea o durată de 24 de luni, potrivit Ordinului de Începere emis de CNAIR.

Constructorul român are la dispoziție 1,56 miliarde de lei (fără TVA)- sumă asigurată prin #PNRR- pentru a finaliza lucrările și pentru a da în circulație cei 29,9 km, prevăzuți în contract, până la sfârșitul anului 2026.
FB-Sorin Grindeanu

RazesIesean

#4536
Inca o bucata de autostrada care va fi muzeu. Consitransul nu se misca deloc cu livrarea proiectului, mai ales cu noul termen de livrare May 2025 (2 ani intarziere fata de data asumata in contract)
Bucata dintre capatul A8 sectiunea 3 si turbionul o sa se faca prin 2027-2028 cu noroc daca va fi.
Q3/Q4 2026 desemnare castigator, daca Consitrans livreaza in Q2 2025 proiectul, plus 2 ani minim construiere. (poate o prioritizare a acelui segment sa nu fie muzeu asemanator cu A0 Lotul 2 si 3, DN2).

Scurt update: Am vazut pe harta ca este realizata o descarcare provizorie in DN2, deci nu chiar muzeu
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

dargauda

UMB începe proiectarea lotului 3 al Autostrăzii Unirii (A8) pe 1 februarie. Primul șantier de pe A 8 trebuie deschis până la sfârșitul anului

Constructorul român UMB începe proiectarea lotului 3 de pe Autostrada Unirii (A8) pe 1 februarie, durata etapei de proiectare a lotului PNRR Leghin-Târgu Neamț fiind de 6 luni, a transmis luni, 22 ianuarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul 3 de pe A 8 are o lungime de 30 kilometri cu o durată de execuție de 24 de luni, iar lucrările ar putea începe până la sfârșitul anului dacă nu vor fi întârzieri la predarea documentației tehnice și la emiterea avizelor. Contractul cu UMB pentru lotul 3 a fost semnat în septembrie 2023.

UMB trebuie să termine lucrările până la finalul anului 2026, conform PNRR, a precizat ministrul Grindeanu :  ,,Începe proiectarea Secțiunii 3 a A 8 (Leghin-Târgu Neamț), de la 1 februarie 2024 ! Această etapă va dura 6 luni și va fi urmată de construcția propriu-zisă care va avea o durată de 24 de luni, potrivit Ordinului de Începere emis de CNAIR. Constructorul român are la dispoziție 1,56 miliarde de lei (fără TVA)- sumă asigurată prin PNRR – pentru a finaliza lucrările și pentru a da în circulație cei 29,9 km, prevăzuți în contract, până la sfârșitul anului 2026." Sorin Grindeanu.

La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a precizat că pe traseu vor fi 23 de lucrări de artă : ,,Am stabilit data de începere a lucrărilor pentru proiectarea și construcția primei secțiuni din A 8 ! Lucrările vor începe pe data 1 februarie iar constructorul român (Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL) are la dispoziție 1,56 miliarde de lei, fără TVA, din PNRR. Pe traseul acestei secțiuni se vor construi:

– 13 poduri,

– două viaducte,

– 8 pasaje,

– un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC)" Cristian Pistol.

Contestația Strabag pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8) care urma să se judece la Curtea de Apel București pe 16 februarie 2024 a fost conexată la dosarul contestației Nurol (constructor pe care CNAIR l-a desemnat câștigător), pronunțarea deciziei este programată pentru 25 ianuarie 2024.

Pentru secțiunea de munte Miercurea Nirajului-Leghin (160 km.) Ministerul Transporturilor și CNAIR au promis lansarea licitațiilor pentru execuție până la sfârșitul anului 2023, dar termenul a fost depășit. Întârzierea secțiunii de munte a dat naștere unui scandal între CNAIR și CNIR despre care Economedia a scris aici.

https://economedia.ro/ministrul-grindeanu-umb-incepe-proiectarea-lotului-3-al-autostrazii-unirii-a8-pe-1-februarie-primul-santier-de-pe-a-8-trebuie-deschis-pana-la-sfarsitul-anului.html

dargauda

Autostrada Unirii (A8) : constructorii au depus 94 de clarificări la contractul CNAIR pentru podul peste Prut de la Ungheni și reclamă studiul vechi care nu ia în calcul războiul din Ucraina. Termenul de execuție de 18 luni nu va fi prelungit

Constructorii interesați de contractul CNAIR pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii au depus 94 de solicitări/clarificări prin care au cerut informații despre accesul pe teritoriul Republicii Moldova, Acordul de Mediu, durata de execuție a contractului și valabilitatea unor avize precum Certificatul de Urbanism care se regăsesc în documentația din caietul de sarcini.

CNAIR a publicat clarificările constructorilor și răspunsurile la întrebările acestora, iar noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 31 ianuarie 2024, după cum anunța vineri, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, dar luni, 22 ianuarie, în platforma SEAP licitația figurează, în continuare ,,suspendată"



Constructorii au cerut CNAIR o perioadă de execuție de 30 de luni, cu 12 luni în plus față de cea prevăzută de 18 luni, un sistem rutier pentru trafic greu care să răspundă situației actuale cauzate de războiul din Ucraina și transportul cerealelor prin Portul Constanța, dar și baza legală pentru lucrările de pe teritoriul Republicii Moldova :

Clarificare constructor : ,,Studiul de trafic este vechi avand in vedere perioada de perspectiva luata in calcul. Avand in vedere si situatia actuala legata de razboiul din Ucraina precum si faptul ca cerealele din Ucraina vor fi exportate prin portul Constanta in viitorii ani, volumul de trafic ar trebui actualizat astfel incat ofertantii sa ia in calcul un sistem rutier care sa permita acordarea unei garantii a lucrarii intre 60 de luni si 120 de luni."

Solicitare Constructor : ,,Avand in vedere solicitarea de mai jos, va rugam sa prelungiti perioada de executie a lucrarilor cu cel putin 12 luni. In perioada estimata actuala de 18 luni pot fi incluse 2 perioade de iarna (2×3 luni = 6 luni) si 2 perioade de primavara (martie-iunie de 2×4 luni = 8luni), in total 14 luni. In aceste conditii obiectivul supus achizitiei publice nu se va putea realiza. " / Răspunsul CNAIR : ,,Durata de executie a lucrarilor la obiectiv este de maxim 18 luni de la Data de Incepere a Lucrarilor"

Constructorii au întrebat CNAIR și cum vor lucra pe teritoriul Republicii Moldova : ,,Referitor la: CERINTELE BENEFICIARULUI PCT. 2.4. Access pe teritoriul Republicii Moldova Cu privire la prevederile acestui punct va rugam:
1. sa ne puneti la dispozitie Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova.
2. Care este regimul/modalitatea decontarilor pentru produsele si serviciile contractate in Republica Moldova.
3. Care este regimul privind organizarea de santier (avize, acorduri, premise, autorizatii etc.) pe teritoriul Republicii Moldova.
4. In cazul in care materialele (exemplu beton) vor fi aduse pe cale rutiera din Romania in Republica Moldova cum se va asigura accesul prin punctele de
frontiera al acestora, vor avea regim special de tranzitare a punctelor de trecere a frontierei cu Republica Moldova?

Răspunsul CNAIR : ,,1. Acordul incheiat intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova are caracter public, fiind publicat in Monitorul Oficial nr. 667 din 4 iulie 2022 si poate fi accesat gratuit inclusiv pe site-ul legislatie.just.ro. A se vedea Anexa nr. 1 la prezenta clarificare.
2. Decontarile pentru produsele si serviciile contractate in Republica Moldova se vor efectua conform legislatiei in vigoare din Romania.
3. Regimul privind asigurarea terenului de constructie, accesul la facilitatile existente, obtinerea aprobarilor, avizelor sau autorizatiilor de construire legate de obiectivul "Pod peste Prut la Ungheni" sunt prevazute in cadrul Articolului 10 al Acordului incheiat intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova.
4. Regimul fiscal si vamal pentru marfurile si mijloacele de transport introduse pe teritoriul Republicii Moldova pentru construirea podului, este prevazut in cadrul Articolului 12 al Acordului incheiat intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova. "

Podul de la Ungheni va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  ,,CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare". Pentru că secțiunea de Autostradă Târgu Neamț-Iași-Ungheni este mult întârziată în etapa de proiectare, legătura cu Podul rutier de la Ungheni va fi asigurată prin modernizarea unui Drum Județean (detalii aici).

,, A fost ridicată suspendarea licitației pentru construirea primului pod la nivel de autostradă care se va construi peste Prut, Ungheni (RO) -Ungheni (MD), pod care face parte din proiectul Autostrăzii A 8 și care va avea și punct de trecere a frontierei. Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie. Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile."

Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).


Moldovangmihai

Eu demult am presupus că cel mai probabil din lipsă de fonduri se întârziere unele proiecte voit. Desigur că nu vine nimeni de la guvern sau cel puțin nu prea recunosc că nu există bani și practic amăgesc oamenii în ideea ca lucrurile se mișcă când e clar că nu se poate mișca că nu sunt bani și se lasă așa situația în mister maxim. Tunelul Meseș probabil mare parte aceeași poveste desigur și cu puține erori făcute de mințile luminate de la CNAIR care sunt mai mult decât bine venite să mai prelungească perioada.

Stefan27

Ce părere aveți de noua amânare a lotului 1 montan pentru 31 ianuarie, ce ziceți?

pentium10

#4541
parerea mea ca relieful e 100% campie, expresia lotul montan e mult deplasata
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Stefan27

Sunt multe structuri totuși :)), dar lăsând relieful la o parte, ce ziceți? face strabag treaba frumoasă pe acest lot

oneLess

De la colega Podaru , 25 ianuarie

Autostrada Unirii (A8) : Curtea de Apel București a amânat pentru 31 ianuarie decizia la contestațiile Nurol și Strabag pentru lotul PNRR Târgu Mureș-Miercurea Nirajului

QuoteCurtea de Apel București (CAB) a amânat pentru miercuri, 31 ianuarie decizia la contestația Nurol (Turcia) pentru primul lot al Autostrăzii Unirii A 8. Joi, 25 ianuarie, Curtea urma să pronunțe decizia la contestațiile conexate Nurol și Strabag, dar a decis să stabilească un nou termen pentru ultima zi a lunii. Nu este exclus, însă ca miercuri, 31 ianuarie să decidă o nouă amânare.

Constructorul Nurol a depus contestație la CAB după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestaților a admis, în parte contestațiile Strabag (Austria) și Tekfen (Turcia). Instanța a decis conexarea contestațiilor Nurol și Strabag pentru ultimul lot de autostradă din PNRR fără contract semnat după cum Economedia a explicat ...

,,Amână pronunţarea/ Solutia pe scurt: Amână pronun?area la 31 ianuarie 2024. Definitivă. Pronunţată azi, 25 ianuarie 2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei." se arată joi, 25 ianuarie pe portalul Instanței.

Este ultimul lot fără constructor dintre cele 17 loturi de autostradă finanțate prin PNRR (13 loturi pe A 7, 3 pe A 3 și un lot pe A 1 Lugoj-Deva), CNAIR a ratat semnarea contractului la 31 decembrie 2023 conform jalonului PNRR și riscă să nu respecte nici borna de finalizare în 2026, contractul având termen de 30 de luni (proiectare și execuție) de la momentul emiterii ordinului de începere.

După numeroase amânări, Compania de Drumuri i-a desemnat pe turcii de la Nurol câștigători ai lotului PNRR Târgu Mureș-Miercurea Nirajului (24 km.), dar Strabag și Tekfen au depus contestații (inclusiv Nurol față de ofertele concurenților), iar CNSC a admis, în parte contestațiile și a obligat CNAIR să reevalueze ofertele.

Conexarea dosarelor s-a decis pe 17 ianuarie, 18 ianuarie fiind termenul inițial la contestația Nurol : ,,Admite exceptia conexitatii. Dispune conexarea prezentului dosar la dosarul nr. 8564/2/2023 al Curtii de Apel Bucuresti – Sectia -X-a cu termen de judecata la data de 18.01.2024. Pronuntata in sedinta publica azi, 17.01.2024. Document: Încheiere finală (dezinvestire)    17.01.2024″ – se arată pe portalul CAB.

Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectare și construirea lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8, a anunțat pe 6 noiembrie 2023, directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului este finanțat din PNRR, are o lungime de 24 km, iar termenul de realizare este de 30 de luni, cu 6 luni proiectare și 24 de luni execuție. Termenul inițial pentru desemnarea câștigătorului era 25 iulie.

Constructorul român UMB începe proiectarea lotului 3 de pe Autostrada Unirii (A8) pe 1 februarie, durata etapei de proiectare a lotului PNRR Leghin-Târgu Neamț fiind de 6 luni, a transmis luni, 22 ianuarie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul 3 de pe A 8 are o lungime de 30 kilometri cu o durată de execuție de 24 de luni, iar lucrările ar putea începe până la sfârșitul anului dacă nu vor fi întârzieri la predarea documentației tehnice și la emiterea avizelor. Contractul cu UMB pentru lotul 3 a fost semnat în septembrie 2023.


Cetatean

Vrabia zboara si zice ca a ramas Nurol...nu am 100% informatia