News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Goldmund

Exista multe alternative la micile autobuze cumparate pana acum:



sau asa :


sau normale:

frunzaverde

Stati putin, ca un articulat costa cu aproximativ 50% mai mult decat un autobuz simplu, aducand aproximativ 45-50% crestere de capacitate per unitate. Deci, in total, daca ai un sac de bani, vei cumpara aceiasi capacitate de pasageri indiferent daca cumperi articulate sau simple; nu se pune problema intre 100 de vehicule articulate si 100 simple, ci intre 66 de articulate si 100 de simple.

Intrebarea care se pune e simpla : ai rute in care afluenta de pasageri este uniforma sau exista fluxuri neuniforme cu alternante mari intre aglomeratie mare la momente fixe? Daca e primul caz, pasagerul va fi avantajat de vehicule simple cu frecventa mai mare; in al doilea caz, pasagerul va fi avantajat de vehicule lungi cu frecventa mai mica.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Eu sunt de parere ca 30 de articulate sunt de ajuns pentru inceput. Macar sa le vedem noi ca se descurca in trafic. Daca se vor misca mai incet decat cele obisnuite, vor face mai mult intre statii; consumul va creste si el,  si s-a dus naiba avantajul lor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

Diferența dintre noi și alți este că nu sunt mașini parcate peste tot și aiurea. Și bulgari au articulate, dar au bulevarde mai largi și cale doar pentru transportul în comun.

TibiV

#34
@cezar-mario2012

Am dat exemplul articulatelor din anii '80 pe traseul Barajul Dunarii-Bneasa.
Traseul exista in conntinuare, doar ca un capat s-a mutat de la Barajul Dunarii la "Faur-Poarta 4" iar celalalt capat de la vechiul "rond" Aeroport Baneasa in curte la Popoviciu (Baneasa Shopping City).

In ambele capete ar avea loc si "mastodontii cu grinzi" pe care i-am vazut in video postate aici (mastodontii care duceau grinzile la UMB Gilau-Nadaselu).

Iar traseul respectiv este exclusiv pe bulevarde largi, cu minim 2 (doua) benzi pe sens...

Nu mai stiu astazi indicativele RATB "ca la 20 de ani, fara griji si fara bani..." ( :lol: ) dar stiu sigur (pe incercatelea'...) ca sunt multe rute in Bucuresti (313, 331, 116 etc) unde "agatarea" de un Citarus este o adevarata performanta la anumite ore ale zilei... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

anacronox

381 si 300 vin trenulet si de 3 unu dupa altul

rizzuh

Rute posibile sunt o gramada pentru autobuze articulate, Bucurestiul chiar are multe bulevarde cu 2-3 benzi pe sens cu trafic foarte mult unde le poate pune, se pot modifica traseele existente pentru a evita strazile / intersectiile inguste, sau se pot face trasee noi.

Cel mai important este sa se cumpere autobuze noi, nu conteaza neaparat ca-s diesel sau electrice, ca-s normale, lungi sau articulate, dar sa fie. Cat mai multe. La fel si cu tramvaiele, coscuigele care circula astazi sunt depasite de muuuult si ofera 0 confort.

In transportul in comun de suprafata se poate baga lejer 1 miliard de euro cu rezultate foarte bune daca se cheltuie cu cap. Trebuie autobuze noi, tramvaie noi, separarea sinei de tramvai de restul traficului pe distante mult mai lungi (ca 41), reorganizarea retelei pentru fluxurile curente de trafic (Berceni - Pipera nu face fata metroul, Militari - Pipera e si mai rau, Drumul Taberei - Pipera you're screwed, Rahova/Ferentari... :-[) si corelata cu reteaua de metrou, nu sa dubleze aiurea metroul, ci sa aduca/preia traficul pentru metrou acolo unde este.

voicul

Oare in caietul de sarcini pentru noile autobuze exista si functia start/stop (care sa nu poata fi dezactivata - cer prea mult?) ... mai ales ca in B cel mai greu e cu start-ul?

Ionut

Cumpărarea a 400 de autobuze pentru BUCUREŞTI, blocată din nou

Primarul General, Gabriela Firea, a anunţat că va solicita modificarea legislaţiei privind achiziţiile publice, în sensul responsabilizării celor care depun contestaţii, după ce licitaţia de cumpărare a 400 de autobuze a fost suspendată, conform unui comunicat de presă, transmis, luni, de Primărie. Anunţul primarului Capitalei vine ca urmare a deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, comunicată prin încheierea nr. din 483/13.09.2017. Licitația privind achiziționarea de către municipiului București a unui număr de 400 de autobuze a fost suspendată până la soluționarea de către C.N.S.C. a contestațiilor privind documentația de atribuire depuse până în prezent.

Vorbe degeaba pe B365

voicul

Poate ne inspiram si noi de la Chisinau

Autobuze noi cu aparate de aer condiționat, fabricate în România, pe străzile din Chișinău

Pe străzile din Chişinău au început să circule autobuze fabricate în România! Pe vehiculele albe scrie ,,Produs în România", în culorile tricolorului.

Potrivit portalului de peste Prut, autobuzele circulă pe un traseu care trece prin centrul capitalei moldovene. Municipalitatea, lăsată fără conducere după suspendarea din funcţie a primarului Dorin Chirtoacă din cauza problemelor penale, nu a dat încă detalii despre câte asemenea vehicule sunt în circulaţie sau dacă este vorba doar de o probă.

Autobuzele sunt modelul City Bus Diamond, un produs al companiei Euro Bus Diamond. Este o companie nouă, care a început să producă în 2014, și are sediul în județul Ilfov, în comuna Ciorogârla. Potrivit descrierii de pe site-ul companiei, autobuzul City Bus Diamond este proiectat şi dezvoltat în cooperare cu Universitatea Politehnică din Bucureşti.

,,Cu o capacitate de transport impresionantă, confort sporit, siguranţă crescută şi design avangardist, stabileşte un standard unic pentru transportul urban de călători. Modelul City Bus Diamond, cu podea 100% coborâtă, echipat cu motor Mercedes-Benz Euro VI de ultima generaţie, oferă un succes garantat pe termen lung indiferent de exigenţele cumpărătorului.

City Bus Diamond oferă soluţii practice pentru transportul urban de călători, un design armonios cu interior luminos şi primitor graţie suprafeţelor vitrate extinse, uşi spaţioase ce permit accesul rapid şi în siguranţă al călătorilor precum şi o rampă de acces dedicată persoanelor cu dizabilităţi sau mobilitate redusă", se arată în descrierea de pe site.

Compania spune că poate produce 450 de autobuze pe an.

http://www.timpul.md/articol/autobuze-noi-cu-aparate-de-aer-condiionat-fabricate-in-romania-pe-strazile-din-chiinau-119493.html

Ionut

De ce s-a blocat licitaţia pentru 400 de autobuze noi de la Bucureşti

Licitaţia de 100 de milioane de euro de la Primăria Bucureşti pentru cumpărarea a 400 de autobuze a fost supendată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, ca urmare a plângerii depuse de competitorul Solaris, din Polonia, dar şi de către firma românească Euro Bus, care ar fi vrut să participe , dar nu putea, din pricina modului în care a fost realizat caietul de sarcini.

Aceste firme au acuzat condiţii discriminatorii pentru participanţi. Data la care se va relua încă nu este ştiută, mai întâi CNSC urmând a se pronunţa asupra legalităţii cerinţelor PMB din caietul de sarcini.

Însă, suspendarea acestei licitaţii este salutată de singurul producător român de autobuze diesel, Euro Bus Diamond, din comuna Ciorogârla, de lângă Bucureşti, care se declarase revoltat de condiţiile de participare cerute iniţial în caietul de sarcini şi care nu le permitea să participe. Astfel, primăria condusă de Gabriela Firea cerea în caietul de sarcini al licitaţiei trei tipuri de ampatament pentru autobuze, 320 de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri şi 30 de 18 metri. Ori, din start, doar marii producători mondiali au toată această gamă, niciunul local sau măcar regional. De asemenea, PMB cerea o cifră de afaceri pe anii anteriori de sute de milioane de euro, ceea ce , la fel, doar marii producători o au. Euro Bus, care a început să producă din 2014 şi a livrat doar câteva zeci de bucăţi unor primării mici din ţară, nu se încadra. Ceea ce, spune asociatul majoritar al afacerii, Sinan Kilici, este bizar pentru că nu poţi avea experienţă dacă nu ţi se dă cea mai mică şansă să o faci.

CNSC poate decide în sensul anulării licitaţiei sau reluării ei cu un alt caiet de sarcini. Lucru pe care îl doreşte şi producătorul român, dar şi alţi participanţi la licitaţiei, pentru că nu doar Euro Bus ar fi contestat-o, ci şi polonezii de la Solaris.

Si alte detalii in Capital

cezar-mario2012

 Contestația celor de la Ciorogârla este o prostie. Eu zic să negocieze direct cu PMB, așa câștigă sigur. Eu nu zic că poate caietul de sarcini nu este corect făcut dar dacă eu vreu autobuze de tipul X,Y și Z, ce trebuie să fac ca să mulțumesc toți constructorii, să fac trei licitații?  :bash:

cezar-mario2012

http://www.bmcromania.ro/autobuze.aspx

Asta ,,produce" renumita firmă românească. Dacă sunt așa de supărați, de ce nu participă tatăl lor la licitație BMC-ul din Turcia...

cezar-mario2012

 Eu aș vrea să știu de ce nu au fost admiși Solaris, pe ei îi înțeleg să conteste.

https://www.solarisbus.com/en

dr4qul4

Probabil nu au cifra de afaceri destul de mare.

Pe de o parte sunt de acord sa se fi facut 3 licitatii ca sa se obtina cel mai bun pret, pe de alta parte insa e mai bine sa nu ai o flota prea pestrita. Mai sunt piese care se potrivesc de la unul la celalalt si e mai usor pentru mecanic sa invete sa faca revizia.
Iar fara restrictii pe CA, nu am nici o garantie ca firma din Ciorogarla va mai exista peste 1 an ca sa poata duce la bun sfarsit proiectul.
Una e cand cumperi 10 autobuze, si alta cand trebuie sa iei cateva sute.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024