News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

30% din cele 500 de autobuze noi achiziţionate de RATB vor fi electrice
Gabriela Firea a anunțat că 30% din cele 500 de autobuze noi pe care urmează să le achiziționeze RATB vor fi electrice, edilul estimând că licitația ar putea fi încheiată în jurul lunii februarie.

"Suntem în pregătirea documentației extrem de importante pentru achiziționarea a 500 de autobuze noi, extrem de necesare pentru înnoirea parcului auto al RATB, o acțiune care, din punctul meu de vedere, ca fost jurnalist în domeniul economic, ar fi trebuit să se întâmple cu mulți ani în urmă. (...) Potrivit legislației de ultimă oră, 30% dintre aceste autobuze vor trebui să fie electrice, ceea ce este un semn bun, pentru că începem și noi să investim în mediu și să ținem cont la fiecare investiție și de calitatea aerului", a declarat edilul general, care a participat joi la deschiderea lucrărilor Congresului Federației Sindicatelor din Transporturi Transloc și Servicii Publice "ATU — ROMÂNIA".

Ea a adăugat că documentele sunt aproape de finalizare, obiectivul fiind ca în primăvară să fie introduse în circulație primele autobuze noi ale RATB. Acestea vor fi Euro 6, urmând să aibă facilități pentru persoanele cu dizabilități și să permită monitorizarea tuturor călătorilor.

Ulterior, Gabriela Firea a precizat că, în acest moment, prețul pieței este de aproximativ 200.000 de euro pentru un autobuz Euro 6.

"Prețul celor 500 de autobuze noi va fi stabilit prin licitație internațională deschisă, electronică. (...) Caietul de sarcini este aproape de finalizare și este realizat de Direcția Transporturi din Primăria Capitalei împreună cu reprezentanții RATB. S-a lucrat în comun, tocmai pentru ca acest caiet de sarcini să permită o participare cât mai largă și a cât mai multor companii la această licitație, deoarece interesul este să avem calitate maximă la prețurile cele mai bune", a precizat edilul șef.

B365




Doar intreb. Aer conditionat au? Adica sigur au, dar cumparam noi cu AC?

Ionut

RATB susține că nu găsește furnizor pentru autobuze
destinate liniei turistice Bucharest City Tour, astfel că anulează licitația


Regia Autonomă de Transport București (RATB) susține că nu găsește niciun furnizor de autobuze cu etaj pe care să le folosească pe linia turistică Bucharest City Tour, rămânând astfel la dispoziția regiei de transport din Constanța, de la care a tot închiriat mașinile. Acum, RATB a anulat licitația, estimată la 3,91 milioane de lei fără TVA, în urma căreia dorea să cumpere 4 astfel de autobuze susținând că niciun ofertant nu s-a înscris la licitație.

În prezent, RATB plătește Regiei Autonome de Transport în Comun Constanța (RATC) 645.000 de lei, fără TVA, pentru închirierea pe 6 luni a 4 autobuze cu etaj.  Profitul obținut din operarea acestei linii a fost de aproape 190.000 de lei.

RATB operează un parc format din 1.927 de vehicule, din care 1.147 de autobuze, 483 de tramvaie și 297 de troleibuze, care asigură transportul în comun pe un număr total de 148 de linii, ce acoperă o arie totală de 601 kmp, din care 228 kmp reprezintă zonă urbană.

Profit.ro

nirolf

Eu cred că RATB nu vrea să găsească furnizor, prețul pe care era dispus să-l plătească era mult prea mic.

Ionut

Totul e bine ma, nu va speriati.




Ce spune RATB despre starea AUTOBUZELOR din parcul auto. Când vor fi cumpărate maşini noi

Parcul de vehicule al Regiei Autonome de Transport București (RATB) va intra anul viitor într-un program de reînnoire prin achiziția a 500 de autobuze noi.

RATB dă asigurări că vehiculele din trafic corespund din punctul de vedere al siguranței, iar parcul de vehicule va intra anul viitor într-un program de reînnoire prin achiziția a 500 de autobuze noi. Potrivit RATB, autobuzele și troleibuzele din parcul auto aflat în circulație sunt dotate cu anvelope de iarnă, iar instalațiile de încălzire au fost verificate și funcționează în parametri normali. Regia precizează totodată că autovehiculele au inspecțiile tehnice periodice efectuate conform legii, iar verificările zilnice sunt efectuate numai de personal tehnic specializat. În ceea ce privește starea de curățenie, conducerea RATB a dispus măsuri suplimentare pentru a se asigura programul de spălare și igienizare pentru fiecare vehicul.

"Având în vedere că în ultimele zile au apărut în mediul online informații false referitoare la starea tehnică a vehiculelor RATB aflate în trafic, precizăm următoarele: înregistrările video care au stat la baza materialelor publicate sunt vechi de doi ani. Precizăm că nici în acea perioadă — când bugetul alocat de primărie nu asigura decât un minim necesar pentru întreținere — vehiculele din trafic nu reprezentau vreun pericol pentru viața și sănătatea călătorilor", se arată într-un comunicat RATB.

B365

Ionut

RATB reia licitația pentru cele 4 autobuze destinate liniei turistice Bucharest City Tour

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a reluat licitația pentru cumpărarea unui număr de 4 autobuze cu etaj, care vor fi utilizate pe linia turistică Bucharest City Tour. Contractul este estimat la 3,91 milioane de lei, fără TVA.

Profit.ro

Goldmund



Problema este ca aceste autobuze sunt f. scumpe, de ex. un autobuz electric  articulat(in marile orase cel mai des intalnite...)este de doua ori mai scump decat un autobuz similar cu motor Diesel Euro-VI.(cca. 750mii in loc de 350mii euro - 2016)
Dupa un studiu actual din Germania, autobuzele electrice nu sunt destul de fiabile(unul din cinci autobuze electrice au defecte tehnice! - 2016), in timp ce la autobuzele diesel doar 1 din 20 are defecte si nu poate circula...In concluzie, cine cumpara autobuze electrice actuale ar trebui sa cumpere mai multe autobuze decat ar cumpara autobuze Diesel(dupa studiul VDV)
Bucuresti este f. poluat, de aceea autobuzele pe gaz, hybride si electrice ar trebui sa circule peste tot, dar costa enorm si vor fi economii in alta parte. Sper ca nu vor renunta la tramvaiele moderne(si cu aer conditionat - :thumbsup:

alex8

O încurcătură marca SEAP:

http://www.economica.net/mobile/licitatia-pentru-cele-400-de-autobuze-pentru-bucuresti-anulata-dintr-o-greseala-a-seapdin-cauza-liberelor-pentru-bugetari_142235.html

Quote
Primăria Municipiului Bucureşti este nevoită să reia licitaţia pentru achiziţia a 400 de autobuze noi, din cauză că reprezentanţii Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) au omis să prelungească termenul de depunere a ofertelor de pe 14 pe 16 august şi au anulat-o automat pe 14 august, când niciuna dintre firmele participante nu depuseseră încă oferta financiară.

15 companii, în ordinea depunerii ofertelor – SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, EVW HOLDING SRL, BMC TRUCK AND BUS SA, MHS TRUCK AND BUS SRL, MERCEDES BENZ ROMANIA SRL, BRIARI'S IND SA, SC MLD GUNS SRL, MEGAROSA TRADE SRL, ECOPEL SRL, SOLARIS BUS&COACH SA, SC NERA CAROSERII SRL, SC BEST ACHIZITII SRL, KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS, THOREB INFORMATION SYSTEMS, MAN TRUCK&BUS AG - au încărcat parțial ofertele încă din data de 14 august 2017, lăsând componenta financiară pentru ultima zi (16 august 2017 – noul termen publicat), conform cutumei în cazul unor astfel de licitații internaționale.  Însă, în data de 16 august, ofertanții au constatat că licitația a fost anulată automat și nu mai au posibilitatea să încarce oferta financiară.

Goldmund

Ce putem vedea este ca doar trei firme au sanse reale sa castige aici:
Mercedes Benz Romania SRL, Solaris B.&C. SA si M.A.N. T.&B. AG
Totul nu este doar pretul, sper, cat mai ales raportul intre pret si calitate.

Repet, de ce nu doreste nimeni(decidentii) autobuze articulate?(din 400 doar cateva vor fi articulate!)
M-am uitat anul trecut cat de aglomerate sunt autobuzele care circula prin Bucuresti si am gasit o situatie incredibila, mai ales ca multe nu au nici macar aer conditionat. Multe autobuze circulau la valorile maxime si peste la orele de varf. Trebuie sa fii un nepasator fata de toti cetatenii capitalei sa mai comanzi pt. Bucuresti altfel de autobuze decat cele articulate(cu dubla osie pe spate)

Eurocopter

Parca din cele 400, 100 si sunt articulate, sau ma insel?

TibiV

#24
@eurocopter
Doar 30 din 400... :(
De la colegii de pe MU
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Pentru ca in Bucuresti ai masini parcate aiurea, si pentru un autobuz articulat e foarte greu sa le depaseasca.
Ratb-ul mai circula si pe strazi cu 1 singura banda pe sens. 30 sunt destule. Macar sa nu le vedem blocate in trafic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

In urma cu 30 de ani circulam zilnic cu 334/335 (Barajul Dunarii-Aerop.Baneasa/IPRS Baneasa).
Si TOATE erau articulate.
Crede-ma, erau muuuult peste 30 de autobuze articulate doar pe cele doua linii amintite mai sus.
La fel erau 135, 311 si multe alte linii - nu le mai tin minte dupa +30 ani...

Iar singura problema a "articulatelor" nu este "depasirea", ci virajele prea stranse.
Care sunt tot mai putine astazi fata de situatia din anii '70-'80..

Pe la mijlocul anilor '70 autobuzul 42 circula pe traseul Barajul Dunarii-Unirii pe strazi ca str. Labirint (astazi disparuta, dar al carei nume NU a fost doar o potriveala) si str. Matei Basarab (existenta inca, cu siguranta o cunosti si stii cat de "larga" este...)
Iar acele 42-uri erau articulate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 Problema este la capetele de linie, nu mai au unde să întoarcă.

dr4qul4

@TibiV, acum 30 de an nu erau masini in Bucuresti. Pentru un autobuz articulat e al naibii de greu sa ocoleasca in scurt o masina parcata lin statie. Ori opreste pe banda 2, ori opreste la mama naibii.
Matei Basarab este destul de larga, in comparatie cu altele (ma gandesc la Matei Voievod). Doar ca in trecut era rupta in mijloc si trebuia sa ocolesti pe Laborator.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

La Cluj cum se poate?

Articulatele moderne sunt mult mai ușor de condus decât Dac-urile de pe vremuri, practic pot merge cam pe oriunde merge un autobuz de 12m.