News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

andrei@buc

#45
romania, daca vrea sa prinda din urma europa la pib/capita trebuie sa adopte niste masuri mai degraba asiatice, nu europene. si printre masurile alea sunt multe protectioniste. exemplul chinez este unul foarte bun, chiar daca nu respecta rigorile concurentei din ue.

cred ca e lipsit de viziune sa opresti intrarea pe piata a unor producatori autohtoni si sa accepti mereu doar solutii din afara. in felul asta, in conditiile in care toate aceste licitatii sunt in domenii complet neinovative (unde nu poti sa fi mic dar super competitiv cu cine stie ce inovatie, cum poti in alte domenii) nu se va dezvolta niciodata capitalul autohton. stiu ca europa stramba din nas atunci cand se favorizeaza companiile locale, dar macar conditiile pot fi de asa natura incat sa poata macar sa participe la licitatie.

cum spunea si dr4qu4, poate nu la un contract asa mare, unde te trezesti cu o insolventa a producatorului si nu are cine sa iti mai asigure garantie, piese, etc. dar daca toate institutiile cumpara doar ce se produce afara, de la ultima primarie de comuna la politie si armata, transgaz, nuclearelectrica etc romania o sa ramana unde e vesnic.

nota de subsol: sunt constient de faptul ca exista omniprezenta prezumtie a coruptiei si contractelor lipsite de onestitate, dar presupun ca asta nu caracterizeaza doar firmele romanesti asa ca, toate celelalte fiind egale, ar trebui ca statul sa incurajeze productia si, repet, capitalul local

later edit: imi dau seama cum suna: spui firme locale si capital local si toata lumea aude siveco, teamnet, uti care au produs niste mizerii pe care cu greu poti sa le explici. dar nici cu microsoft, ericsson sau bechtel nu mi-e rusine

cezar-mario2012

 În primul rând, firma din Ciorogârla nu este românească, este o firmă turcească ce asamblează aici niște mașini. Introducerea de mașini din afara UE se taxează, dar introducerea de subasamble ce urmează a
fi montate aici (în UE), u sunt taxate. În al doilea rând, iar facem bălțături, mecanică, întreținere, e.t.c. sun mai ieftină când ai o flotă uniformizată. Polonezi de la Solaris au portofoliu totuși, fac o mulțime de produse ce se găsesc prin multe țări europene.

subway

Poti sa impui niste conditii pentru localizare gen cate locuri de munca creezi loco

andrei@buc

#48
^
sunt de acord cu asta, insa... cred ca esenta mesajului meu era ca 100 de locuri de munca temporare nu substituie existenta capitalului local. si a know-how-ului local. ca vine un mare investitor si, temporar, angajeaza niste muncitori calificati nu inseamna mare branza, pentru ca dupa ce a incheiat cu proiectul a tras usa dupa el si a plecat. expertiza locala inseamna ceva mai mult de atat

stiu ca romania este o piata minuscula si ca nu poti sa astepti sa rezolvi local tot ce inseamna achizitii (de la turbine eoliene la reactoare nucleare sau turbine pentru hidroelectrica, autobuze si microbuze, dube pentru politie si camioane pentru armata), dar cateva domenii tot poate statul sa incurajeze. mai ales tinand cont de rolul pe care il are in economie (cheltuieste parca vreo 35% din pib)

frunzaverde

#49
^

Sistemul MITI, inventat in anii '50 in Japonia si folosit in Asia de Est si Sud-Est (HK, Taiwan, China, Coreea de Sud, acum si in Vietnam; partial in Malaezia), desi disruptiv pentru piata, nu are legatura cu substitutia de importuri pe care o propui.

Ideea e simpla: sistemul asiatic, cum ii zici tu, are ca scop maximizarea capacitatii de export (nu neaparat a exporturilor; ci a capacitatii de export). De preferat in conditii de maxima eficienta a valutei (in conditiile in care Japonia in anii '50 sau China in anii '80-90 nu aveau valuta suficienta pentru acoperirea intregii cereri; problema pe care Romania n-o are).

Da, implica inclusiv blocarea importurilor si achizitii locale, dar doar pentru favorizarea de produse competitive pe piata globala. Astfel incat favorizarea de-acum sa se traduca in productie care sa se auto-sustina.

Montatul unor subansamble CKD intr-o hala manufacturiera (Astra Bus) sau constructia unei improvizatii inferioare (Roman/ElCar Igero) nu se califica. Tot ce va face favorizarea unei astfel de companii va fi coruptie.

Pentru ca favorizand o firma incompetenta dar locala, statul creaza o piata sigura si simultan perpetuu imobila pentru un produs care nu are altfel piata. In conditiile astea cea mai sigura metoda pentru un astfel de operator economic sa supravietuiasca nu e dezvoltarea si gasirea de alte piete (pentru ca riscul de a trece la un produs inferior la unul competitiv este urias; similar cu cel de a trece de la zero la un produs competitiv). Ci cultivarea de relatii clientelare (rente) care sa-i asigure o piata monopolista pentru un produs inferior. Cu rezultatul ca firma nu se dezvolta, si utilizatorii primesc un produs scump la supra-pret.

Exemplul cel mai bun pentru alternativa asta este favorizarea de firme locale in anii '70-80 in India, Turcia, Indonezia sau Malaezia. De taxiurile in India in 2017 sunt in continuare masini design 1950 (Hindustan Ambasador). Si faptul ca India nu s-a ridicat din saracie pana n-a scapat de regimul asta infect de protectionism (licence raj)

UE ofera o gramada de parghii pentru protectionism tip MITI : ajutoare de minimis, POCU (3 miliarde de euro) si vechiul POS-CEE, posibilitatea de ajutor de stat peste astea etc. etc.. De altfel, investitiile in industrie sunt extrem de competitive in Romania; si nu capitalul e lipsa, dat fiind investitiile masive private (cu capital roman) in chestii gen imobiliare. Ci eventual capitalul uman.

Quote from: andrei@bucromania o sa ramana unde e vesnic.

Adica cu o dezvoltare rapida a exporturilor si productiei industriale in ultimii 15 ani? In bucatarie la munca am farfurii fabricate in Romania. In parcare sunt doua dustere. Si primaria tocmai a cumparat un lot nou de utilitare Dacia. Intr-un orasel provincial... din Suedia.

Quote from: andrei@buc
later edit: imi dau seama cum suna: spui firme locale si capital local si toata lumea aude siveco, teamnet, uti care au produs niste mizerii pe care cu greu poti sa le explici. dar nici cu microsoft, ericsson sau bechtel nu mi-e rusine

Ba poti sa le explici - sunt rezultatul clientelismului si protectionismului. Sute de milioane de euro aruncate pe apa sambetei pe produse inutile.

Facem la fel la autobuze si rezultatul va fi rable pe care nimeni altcineva nu le vrea, pentru ca sunt ineficiente si depasite tehnologic.

Microsoft ce a facut? A livrat produsul competitiv pe piata globala (bun, rau, Windows si Office erau gold standard la vremea aia) la suprapret pentru a putea sa-si plateasca coruptia necesare intrarii in piata. Deci vina statului ca o firma (in epoca Nastase) nu putea intra in piata fara spagi.

La fel si Bechtel. A livrat un produs impecabil din toate punctele de vedere. Da, in conditii contractuale infecte, dar la fel, din coruptia statului roman, care s-a inteles cu practicile comerciale infecte ale Bechtel.

Faci protectionism prin substitutie de importuri (deci ce propui tu) si efectul va fi ca vei avea doar firme cu comportamentul corupt al Microsoft sau Bechtel, dar care vor produce produse proaste tehnic si inferioare din toate punctele de vedere. Pentru ca le "protejezi" tocmai pentru ca nu sunt competitive si pentru ca au calitatea (sau capacitatea de a produce calitate la un pret acceptabil) foarte slaba...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

@frunzaverde,

nu ai mai postat de mult, banuiesc ca ai fost ocupat...

Mai arunca cate un ochi si pe alte topicuri...
Aeroporturi de exemplu... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

andrei@buc

#51
@frunzaverde

uite, sa stii ca o bucata destul de importanta de glob traieste in afara uniunii europene. modelul pe care tu il descri este foarte interesant si elaborat si sunt convins ca pentru europeni este seducator sa creada ca au descoperit sursa cresterii economice si modelul infailibil al crearii de bunastare. dar ignora datele empirice

probabil ca cel mai simplu exemplu ar fi IT-ul. china a decis sa isi inchida granitele si sa permita unor companii sa creasca in lipsa unor giganti cu care nu puteau sa intre in competitie. crezi ca WeChat a fost preferata de chinezi pentru ca era buna? crezi ca Baidu avea algoritmi de cautare mai buni decat google? erau niste mizerii. pot sa iti spun pentru ca le-am incercat. insa azi au un miliard de utilizatori lunari iar europa inca se judeca cu google sa lase de buna voie o bucata din piata pentru altii. peste vreun deceniu cand se va incheia si ultima faza a procesului crezi ca va mai interesa pe cineva?

lenovo, oppo, xiaomi, huawei sunt competitori la nivel mondial azi desi au pornit fix cum ai descris mai sus. guvernul a pus gard in jurul lor, le-a protejat iar azi sunt in top 7 producatori mondiali. europa cati producatori de tehnologie a adus pe piata mondiala in ultimii 10 ani? cati producatori de tractoare a adus pe piata mondiala in ultimele 2 decenii? suntem pe un forum de infrastructura: cati producatori de material rulant au fost infiintati in europa in ultimii ani? dar de autovehicule?

chiar citeam de curand despre comac. Comac vrea sa faca un avion de linie, primul avion din afara duopolului airbus-boeing. crezi ca o sa fie un monument de tehnologie si siguranta? probabil ca nu, dar piata locala va cumpara cat cuprinde, compania va face cashflow, va castiga experienta ( ii vor mai pica 2-3 avioane) si peste 10-20 de ani va concura de la egal la egal cu airbus. de ce cred asta? pentru ca s-a intamplat de suficient de multe ori deja ca sa observ un pattern.

este o ipocrizie mare cat china (pun intended) cum se discuta in europa despre "competitie". cate dintre companiile din Euro Stoxx 50 au fost infiintate in ultimele 2 decenii? dar in ultimul deceniu? cat de mare este mobilitatea? europa cand spune "competitie" se refera la competitia intre "incumbents" si atat.

Quote from: frunzaverde
Ba poti sa le explici - sunt rezultatul clientelismului si protectionismului. Sute de milioane de euro aruncate pe apa sambetei pe produse inutile.

Facem la fel la autobuze si rezultatul va fi rable pe care nimeni altcineva nu le vrea, pentru ca sunt ineficiente si depasite tehnologic.
the fallacy aici este presupunerea ca intotdeauna favorizarea productiei locale, in afara concurentei, va duce la companii care nu se dezvolta. insa eu nu afirm contrariul: nu spun ca intotdeauna favorizarea unei firme locale va aduce beneficii pe termen lung. dar spun ca este una dintre posibilitati atunci cand ai de prins din urma alte natiuni mult mai bogate.

si repet, repet, repet: asta functioneaza atunci cand tu esti germania, franta, uk. cand tot know-how-ul, toata tehnologia, toti cei ce domina piata sunt deja la tine pe bursa si platesc taxe la tine acasa. cand ai SAP, vw, mercedes, enel, SocGen inregistrata la tine acasa, normal ca nu vrei sa auzi cum altii vor sa aduca concurenta pe piata.
spun din nou ce am spus mai sus: genul asta de abordare a lasat europa in punctul in care nu a adus nici o companie noua, competitiva la nivel mondial de decenii. o sa castige aceleasi 5 firme mari si late toate licitatiile si europa se va bate in continuare pe spate cu "competitivitatea" ei, cum toate deciziile legate de achizitii sunt optime si banii contribuabililor sunt cheltuiti eficient.

ca sa pui pe piata un produs competitiv, inovativ, la zi din punct de vedere tehnologic, iti trebuie bani si timp. poti sa faci banii aia prin equity markets, din fonduri europene sau poti sa ii faci din activitate. equity markets in europa sunt foarte putin dezvoltate, mai ales acum ca uk a iesit. din activitate nu poti sa ii faci daca nu vinzi, si nu vinzi pentru ca esti depasit tehnologic fiind un cerc vicios. iar fondurile europene arata foarte frumos pe hartie, insa in fapt nu au adus nici o companie competitiva la nivel mondial. arata frumos, sunt super seducatoare si oamenii pot sa stea in continuare in echo chamber si sa spuna ca e bine si frumos. insa, in fapt, fondurilor europene nu prod companii competitive la nivel global (nu vorbesc de povesti de succes de tipul celor din pliante, cu o mica firma care are 30 de angajati, vorbesc despre capacitatea unei zone economice de a produce lideri mondiali in cursul unei singure generatii)

romania nu este nici sua (equity markets pentru idei inovative, concurenta cut throat si beneficii la final, cand obtii monopolul si nimeni nu te mai deranjeaza un deceniu sau pe acolo, cu mobilitate mare pe bursa, firme noi care dau peste cap modele vechi de business, spaceX si tesla si amazon si gaze/petrol de sist), nici europa de vest (cu companii vechi de 100 de ani si capital acumulat peste generatii si generatii, patente si know-how si brand awareness si capacitatea de a trece prin toate procedurile birocratice si telefonul personal al lui juncker si merkel si macron).

acuma... eu nu am un glob de cristal, habar n-am cat de resilient va fi europa la urmatorul soc comparativ cu asia de sudest. dar realitatea obiectiva este ca romania nu prinde pe nimeni din urma cu modelul actual si ar putea sa se discute despre alte modele

gdp/cap nominal current usd:
romania            2006: 5,800     2016: 9,400
germania:        2006: 37,000    2016: 41,900
austria:             2006: 40,000   2016: 44,500
united states:  2006: 46,300    2016: 57,400
singapore:       2006: 33,500    2016: 52,900
taiwan:            2006: 17,000   2016: 22,400
korea:             2006: 20,900    2016: 27,500

decalajul ramane si deceniile trec. fiecare isi va da cu presupusul referitor la ce ar trebui facut, cum ar trebui "procedat" si generatiile se vor succeda, romania ramanand cea mai saraca tara din europa. asa ca as sugera un altfel de model sau macar ochiii deschisi la ce se intampla prin lume. eu nu traiesc in europa asa ca ... la finalul zilei nu prea mai conteaza

Ionut

Iar deviati in balarii...
Va rog reveniti la subiect, adica parcul de vehicule RATB, in caz ca nu mai stiti care este thread-ul. :lol:

Ionut

Licitaţia pentru achiziţia celor 400 de autobuze pentru RATB se va relua din 10 noiembrie

"Licitaţia a fost suspendată de către CNSC pentru că au fost depuse mai multe contestaţii. Am crezut că acele contestaţii au o bază reală şi am fi fost dispuşi să corectăm caietul de sarcini, dacă CNSC ar fi considerat acest lucru sau dacă specialişti noştrii în achiziţii şi transporturi ar fi considerat că într-adevăr s-au strecurat anumire erori sau anumite omisiuni. Vreau să vă fac o informare a stadiului licitaţiei pentru autobuzele RATB. Pe scurt, CNSC consideră că 95% dintre contestaţiile depuse sunt nefondate. Restul de 5% nu sunt considerate fondate, dar sunt anumite aprecieri pentru care trebuie să aducem lămuriri suplimentare. De aceea, pot să trag concluzia că suspendarea a fost una 100% nefondată, pentru că aspectele semnalate în contestaţii au fost derizorii, altele hilare", a explicat primarul Capitalei, Gabriela Firea.

"În total au fost 31 de solicitări de clarificări, 14 notificări prealabile şi 10 contestaţii. CNSC a respins toate acestea", a declarat primarul Capitalei.

B365

Ionut

PMB: Depunerea ofertelor pentru licitaţia de achiziţie a 400 de autobuze s-a încheiat

Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a anunţat vineri încheierea depunerii ofertelor pentru achiziţionarea a 400 de autobuze urbane Euro 6 pentru transportul public în Capitală. Potrivit unui comunicat al PMB, au fost depuse patru oferte din partea: Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS; MAN Truck&Bus AG; Mercedes Benz România SRL; Otokar Europe.

În conformitate cu Legea 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, entitatea contractantă stabileşte oferta câştigătoare în termen de 25 de zile de la data limită de depunere a ofertelor, precizează PMB.

Capital

voicul

"Ea (Firea) a adăugat că degeaba cumpără municipalitatea 400 de autobuze Euro 6, 100 de autobuze electrice, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, dacă în continuare sunt acceptate în Capitală autoturisme personale foarte vechi."

E ca si cum a spus ca ce rost are sa le mai cumpere?
Ca tot asa a realizat si benzile unice RATB. Deci ar fi coerent cu ce face.

tom_sawyer

#56
Astra Bus Arad a castigat licitatia pentru dotarea a 150 de autobuze cu AC (au fost singurii ofertanti):

QuoteAsocierea formată din Astra Vehicule și SC Astra Bus SRL va dota cu sistem de climatizare, în următorii doi ani, un număr de 150 de autobuze ale Regiei Autonome de Transport București (RATB). Contractul a fost atribuit pentru 10,3 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat la 11,04 milioane de lei, fără TVA.

profit.ro

alex8

Au prelungit până pe 10.03.2018 evaluarea pentru 4 oferte la autobuze. Dacă aveau oferte de la toate firmele interesate prelungeau evaluarea până în 2019.


Quote
Primăria Bucureştiului a prelungit până pe 10 martie 2018 termenul de evaluare a ofertelor pentru achiziţia celor 400 de autobuze noi. Termenul iniţial la care trebuia să anunţe un câştigător a fost ieri, 5 decembrie.

http://www.economica.net/mobile/autobuzele-noi-pentru-bucuresti-mai-asteapta--firea-prelungeste-pana-pe-10-martie-evaluarea-ofertelor_147153.html

frunzaverde

#58
Asta e efectiv aruncat cu banii la gunoi de pomana. Autobuzele care nu au aer conditionat sunt Citaro 1 - cele mai noi se apropie de 11 ani si au norma de casare facuta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alex8

În CATALOGUL PRIVIND CLASIFICAREA ȘI DURATELE NORMALE DE FUNCȚIONARE
A MIJLOACELOR FIXE  la punctul 2.17.3. apare Ventilatoare, aeroterme și aparate de climatizare cu 8 ani durata normală de funcționare.
Acum sunt curios cum vor scoate din contabilitate aceste aparate de aer condiționat când vor dori să caseze autobuzele.