News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Le muta.
Pe vehicuele de serviciu/intretinere.... ;)

(Este doar un ras amar... )

Este unul din rarele cazuri in care pun la indoiala ceea ce spune frunzaverde... Poate Citaro 1 alea ar mai merge 3-4 ani. Chiar si fara AC  (dar cu intretinerea mizerabila tipica RATB...) vehiculele alea circula si inca isi fac treaba foarte bine.
As prefera sa le vad supuse unui RK (relativ ieftin) decat sa dam "juma' de pret" pe niste "pocnitori ieftine din Turcia" care vor"cadea in bot" in primul an dupa ce ies din garantie... (Cam asta pare sensul licitatiei organizate de PMB. Multe, nu prea scumpe, dar sa le inlocuim la 2-3 ani. Mai luam o spaga "decenta"... Fix pe stilul amaratelor ale de borduri de pe Serban Voda. Ce-or fi avut ?!... )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#61
^
La autobuze chiar nu ma pricep - dar ma gandesc ca e ca la masini, dupa o durata X de viata si un numar de kilometri facuti, reviziile nu se mai justifica, si o trimiti la REMAT (sau o tii in garaj cu din ce in ce mai multi bani si timp, si devine pasiune, dar pentru cutiile albe Citaro nu stiu cine are mare pasiune).

Acum nu stiu cati ani ar trebui sa traiasca un autobuz. M-am uitat pe tabel si am vazut 8 ani si 300.000 km, dar norma de casare pare a fi scurta fata de realitate.

Acum am cautat in alte parti, si am vazut 12-23 ani pentru un autobuz urban (12 in US, 14 in Londra, 18 in Singapore, 20 in Sydney). La RATB DAF-urile au tinut 15-18 ani (Rocarurile mai putin), deci presupun ca si Citarourile fara a/c (care au 11-13 ani) au vor tine la fel, poate un pic mai mult.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

SkyPilot

#62
Aveti aici un studiu "after the fact" al Federal Transit Administration cu durata de viata a autovehiculelor de transport in comun in US.
De obicei ei le vand mai departe; unele pot fi refolosite, altele merg la reciclare.

voicul

Concret, din cate se vrea, pana acum s-au facut doar vorbe.

Primaria Capitalei vrea sa cumpere 42 de autobuze electrice, costul estimat fiind de circa 22 milioane de euro

Primaria Capitalei vrea sa cumpre 42 de autobuze electrice, potrivit unui studiu de fezabilitate ce va fi supus aprobarii consiliului General al Municipiului Bucuresti saptamana viitoare. Achizitia autobuzelor este estimata la 22 milioane de euro plus TVA si cuprinde solutia de incarcare.

Autobuzele ar urma sa aiba o lungime de 12 m si o autonomie de minim 250 km intre doua incarcari. Perioada de garantie ceruta este de 8 ani, respectiv 480.000 km.

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22177549-primaria-capitalei-vrea-cumpere-42-autobuze-electrice-costul-estimat-fiind-circa-22-milioane-euro.htm

Ionut

^ Niste detalii in plus:

Consilierii generali şi-au dat acordul de principiu pentru achiziţionarea a 100 de autobuze electrice în şedinţa din 30 iunie, proiectul de hotărâre fiind adoptat în unanimitate. Autobuzele vor avea podeaua total coborâtă şi vor fi dotate cu instalaţie de ventilaţie, aer condiţionat şi încălzire, precum şi cu facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap. Vor avea, de asemenea, un sistem de infotainment, un sistem de taxare pentru carduri contactless, precum şi wifi şi sisteme de supraveghere video şi de numărare a călătorilor.

Autonomia autobuzelor electrice între două încărcări va fi de minim 250 de kilometri parcurşi în condiţii specifice Capitalei, un parcurs suficient pentru o zi de circulaţie, şi este solicitată o garanţie de minim 8 ani sau minim 480.000 de kilometri pentru autobuze şi de opt ani pentru infrastructura de încărcare.

Potrivit sudiului realizat de RATB, în prima etapă va fi introdus un număr redus de linii în zona centrală, cu utilizarea depourilor de troleibuze deja existente, urmând ca în etapa a doua numărul de autobuze electrice să fie suplimentat, dar cu realizarea unor investiţii pentru modernizarea depourilor existente, respectiv depoul Titan de tramvaie, depoul mixt de tramvaie-troleibuze de la Bucureştii Noi, depoul Vatra Luminoasă şi depoul Victoria, precum şi construirea unuia nou, mixt, pentru autobuze şi troleibuze, cu 200 de locuri şi amenajarea a două autobaze care în prezent sunt dotate cu autobuze Diesel.

B365

Ionut

"Se aprobă documentaţia tehnico-economică (studiu de fezabilitate) pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public de pe teritoriul Municipiului Bucureşti. Se aprobă implementarea etapei I - achiziţionarea a 42 de autobuze electrice de către Municipiul Bucureşti", prevede proiectul de hotărâre adoptat, citează Agerpres. Autobuzele vor fi folosite în zona centrală a Capitalei, în vederea realizării măsurilor din Programul Integrat de Gestionare a Calităţii Aerului în Municipiul Bucureşti şi a celor din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Conform proiectului, RATB este împuternicit să realizeze un studiu de trafic în vederea identificării noilor trasee din zona centrală a Capitalei. 

Capital

ghrt

Noi trasee? Astea existente ce au?
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Electricele sunt pentru centrul poluat.

Deci clasicele raman la periferie, electricelor le facem trasee doar de "centru"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Dacă te obligă să schimbi cred că vor creşte enorm timpii: 5-10 minute să vină un 104 până în centru (Muncii? Alba Iulia?) apoi încă 10-15 min pt unul din ăsta electric (cu 42 de bucăţi chiar mai mult dar sunt optimist).
Acum fac door to door 20 de minute cu maşina, 30-45 cu metroul (merg şi pe jos) şi făceam cam o oră cu autobuzul (nu am mai practicat de mult la rush hour). Dacă mai adaug 15 minute la timpul autobuzului prefer în continuare metroul, dar până şi bicicleta devine mai rapidă.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Exemplu clar de ce nu foloseste/nu va folosi lumea RATB SI va cauta sa isi cumpere masina.
Daca ai de schimbat 1 (deci 1 singur, nu 2) mijloc de transport RATB ai pierderi imense de timp. Nu mai zic ca iarna e frig afara, inghesuit inauntru, vara e clad afara - sauna in autobuz.

La nevoie evident ca faci si asta, DAR cu prima ocazie ai zis stop.

voicul

Desi 400 de autobuze EURO 6 ar ajuta reducerea poluarii in B, exista soutii mai eficiente.

Probabil inlocuirea acestei masini face cat 10 autobuze noi:





Powered by API/PUM imgur uploader

alex8

Dacă acesta e problema atunci ce să mai zic de urmatorul camion bun de muzeu





Powered by API/PUM imgur uploader

elcraft

#72
Cred ca sunt la fel de poluate si cartierele-dormitor, daca nu chiar mai mult. Chestia cu centrul e mai degraba turistica.

TibiV

Quote from: Ionut on December 20, 2017, 07:03:51 AM
"Se aprobă documentaţia tehnico-economică (studiu de fezabilitate) pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public de pe teritoriul Municipiului Bucureşti. Se aprobă implementarea etapei I - achiziţionarea a 42 de autobuze electrice de către Municipiul Bucureşti", prevede proiectul de hotărâre adoptat, citează Agerpres. Autobuzele vor fi folosite în zona centrală a Capitalei,

Uite si SF-ul... Are 326 de pagini.
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/11_20171219.pdf
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Primăria Capitalei va dona cinci autobuze societăţii de transport din Tulcea, a decis Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) în şedinţa de miercuri. Săptămâna trecută, mai multe mijloace de transport în comun din Tulcea au fost distruse de un incendiu, societatea de transport rămânând cu doar 12 autobuze funcţionale.

B365