Drumul Expres DEx Focșani-Brăila

Started by rota, February 20, 2019, 10:37:57 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

slartibartfast

În logica pe care am mai propus-o și în alte cazuri, în care rețeaua de DX/A ar trebui să folosească numerotarea DN-urilor, care e logică și coerentă, Brăila-Galați ar trebui să fie DX21, iar Focșani-Brăila DX23.

Whyse1

DN21 e Brăila - Călărași, DN2B e Buzău - Galați.
Asta ar însemna mai degrabă DEx2B pentru Brăila - Galați.

slartibartfast

Da... dar nu aș fi neapărat adeptul punerii de litere la indicativele de A/DX decât dacă sunt ramificări chiar ale autostrăzilor respective. E mai naturală aici extensia traseului lui 21 până la Galați.

naivu

Eu unul consider ca Focșani-Brăila e din proiectul A4. Sunt în proiectare DX-uri Brăila Tulcea-Constanța, aș denumi Focșani-Constanța DX4 (de fapt tot Focșani-VamaVeche ar ajunge DX4, exceptând centura Constanței care e A4), Brăila-Galați DX4A sau DX41, Brăila-Buzău DX4B sau DX42.

Feri

QuoteDocumentația pentru Drumul Expres Focșani-Brăila, transmisă la ANAP/Contractul este licitat într-un singur lot

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, o investiție estimată la aproximativ un miliard de Euro, finanțată din fonduri europene.

,,Drumul Expres Focșani-Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța, iar contractul pentru proiectare și execuție va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) într-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de Drum de Mare Viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.

Am avut în vedere mai mult criterii pentru care am luat această decizie. Este o zonă de câmpie unde managementul de șantier trebuie foarte bine gândit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutură. Din acest motiv, dar și pentru a optimiza execuția efectivă a șantierului am decis să-l scoatem la licitație într-un singur lot. Asta nu înseamnă că viitorul antreprenor nu va putea da în trafic segmente din acest drum care vor avea descărcări și vor funcționa independent. Totodată, am ales câteva criterii ce reprezintă un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructură, criterii care se vor regăsi în documentația de atribuire", a declarat Directorul General al CNIR, Gabriel Budescu.

Drumul Expres Focșani-Brăila va avea o lungime de 73 kilometri, iar durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Drumul Expres va avea două benzi pe sens, acostament consolidat și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute șase noduri rutiere și 57 de structuri (poduri și pasaje).

În punctajul pentru licitație, CNIR a inclus criterii sociale (angajarea forței de muncă din plan local) și pentru protecția mediului. După validarea de către ANAP, contractul va fi vizibil și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

CNIR

tom_sawyer

#245
Ce porcărie. Era vorba de DEx Piatra Neamț într-un singur lot, nu de ăsta. Mai aveau o șansă să obțină finanțare pentru Focșani-Nănești (teoretic).

Să vedem cum lărgesc în același timp DN25 la 4 benzi și fac drum expres paralel, cu MZA de 1 bandă pe sens.

a.l.x

Finanțare ,,asigurată".

Directorul CNIR speră la finanțare min. 4:45 Live Romania Actualități

tom_sawyer

#247
Probabil încă se mai încadrează în limita de supracontractare de aprox. 16 mld. euro astfel încât să poată organiza licitația.

LE: Budescu ăsta e băiat deștept, nu a pronunțat "asigurată". :)

Feri

#248
^^ Din interviu DEx Piatra Neamț este încă planificat într-un singur lot. Iar caietul de sarcini pentru licitație gata într-o lună două.
Eu cred că au schimbat aici într-un singur lot tocmai pentru o atribuire teoretică mai rapidă (mai puțini constructori calificați pentru un lot așa lung, deci o evaluare mai rapidă și cu mai puține șanse de contestații). Dacă ofertează UMB e clară treaba.

p.s. Da, Budescu vorbește bine și la obiect, deocamdată fără multe "politcianisme"

Radu_A

wow, 17 pagini pana cand Dex asta a ajuns in ANAP...ori sunt ceva recomandari pe care noi nu le stim sau am ajuns sa prioritizam chestii fara cap...daca trece tot pe repede inainte si Constanta Tulcea si Tulcea Braila e clar...macar sa ne dea bani de ele intr-un fel sau altul...

ijwtsh

#250
Nu-i dau tag lui Ionut, sa nu-i stric seara. :lol:


pasadia

De făcut îl face. Numai să nu i se ceară și hârtii pentru decontare căci atunci se complică situația. ;)

raulbogdan23

In cat timp au facut A0 L2? Si abia au reusit sa deschida si sa tinem cont cat au mai avut de lucru dupa deschidere.

73 de km, poate in 20 de luni daca lucreaza toti aici, altfel povestim de prelungiri.

milo1981

QuoteDe ce va costa 14 milioane de euro per kilometru primul drum de mare viteză care va face legătura cu Podul de la Brăila. Traseul în detaliu și ce îl diferențiază de alte proiecte
Sursa: HOTNEWS
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

mirceaeliade

Dubioasa rau jmekkeria asta cu listare de preturi gigantice in SF pentru drumuri cu utilitate nu chiar de rang zero, combinata cu legea de un minim de 80% la licitatii.  La Comarnic-Brasov s-a cerut o varianta mai ieftina, intarziindu-se SFul, dar aici nu cred ca s-a cerut 'o ieftinire'.  Pe repede inainte licitatii unde UMB poate relax licita la 80% si sa obtina scoruri maxime la tehnic. Si cu o data estimare de finisare de 2028-2029, vine perfect pe manusa UMBului dupa ce da drumul la A7.  Macar o veste pozitiva:
Quote,,Am cerut până la 5% material reciclat în straturile de fundație, să bage beton concasat sau reziduu de furnal de la Galați, pentru că pot utiliza astfel de materiale. O să punctăm utilizarea BIM-ului (n.r. Building Information Model) și acolo, la partea de proiectare. O să punctăm acei antreprenori care își asumă să angajeze șomeri din zonă. Toate astea sunt la pachet cu penalități, adică dacă-ți asumi că faci, dar nu le faci primești penalități", explică Gabriel Budescu.
Cred ca si la Bacau mai sunt niste deseuri industriale care ar putea fi foarte usor folosit ca strat inferior de balast.