Material rulant: discutii diverse si proiecte

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:23:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TVlad

Nu e nevoie sa le interzica prin lege. Calatorii o sa se lecuiasca de conditiile minunate de transport si o sa aleaga mijloace cu confort corespunzator.

shift2rail

Nu inteleg nimic din documentul ARF!

Sa luam ruta Buc-Cta, a few random questions:

(i) ce anume atribuie ARF 'competitiv'?
 - Un slot orar?
 -Un pachet de sloturi orare?
- Intreg serviciul pe durata unei zile/luni/an?

(ii) cum va departaja intre OTF/bidderi?
- cel mai mare pret oferit?
- cea mai mica subventie solicitata ?

(iii) castigarea 'atribuirii competitive' a slotului implica automat alocarea pro-ratizata a ramelor noi Alstom de catre ARF?




GML

Au pus Desiro si pe Timisoara-Baia Mare, care e aproape 7 ore.
Macar au retapitat pe cateva, si era putin mai confortabil.

oc7avian

Quote from: pasadia on April 16, 2023, 03:26:23 PMEu aduc în discuție și alt aspect - DE CE aceste trasee? Cine le-a ales și cu ce analiza la baza?

Uite, exemplu banal: Timișoara - Drobeta intra în șantier. Și avem experiență de pe Coridorul IV cu timpii lungi de parcurs, călători putini, trenuri anulate, etc...

Și atunci de ce bagi automotoare noi pe acel traseu? Lasa-le doar până la Craiova iar din resursă câștigată astfel pune mai multe pe rute utile (evident voi menționa B-BV sau B-BZ-BC (-GL). Sau pune unele pe TM-AR-AB-CJ. Sau orice altă soluție.

Dar sa bagi un servici, pretins "premium" pe un șantier așa cum se anunță a fi Timișoara - Craiova, chiar nu vad rostul.

A nu se înțelege că nu am aceleași considerații și pentru sectoarele din Coridorul IV care sunt șantier. Dar macar aici șantierul e început, avem un oarecare orizont de finalizare. Dincoace însă vom avea șantier (și ină nte de șantier Balota cu ale ei probleme) încă muuuuulti ani de acum înainte.

Traseele propuse sunt cele din CS. Nu este nicio noutate. Traseele sunt listate într-un tabel cu următoarea mențiune: Primele 20 de unități RE-IR vor fi folosite cu precădere pe următoarele secții de circulație. Problema e că în CS au fost puse specificații în care se încadrează trenuri de navetă.

Caietul de sarcini - traseele chiar la finalul PDF-ului

Inclusiv în draftul de CS pentru găsirea unui operator există o mențiune că șantierele pot impacta alocarea.

AlexxC

In Olanda acelasi tip de tren a fost introdus ca InterCity ..>DAR este specificat in video si se vorbeste foarte mult in comentarii despre faptul ca scaunele au venit de la un furnizor special ales de catre operator .
Aceasta alegere a scaunelor pare sa fi venit in urma feedbackului slab venit de la alti operatori care au mers pe scaunele tip wizzair  oferite de Alstom---pasagerii au ajuns sa porecleasca acele trenuri BackpainExpress:
Si inca un video cu operatorul din Olanda oferin calatorilor posibilitatea de a testa modele de scaune si de a lasa feedback; cand o sa faca ARF asa ceva pe peronul din Gara de Nord?
Trebuie sa mediatizam intens acest subiect si sa punem presiune cu orice ocazie pe ARF altfel ne vom alege cu Sageti Albastre electrice pe rute de lung parcurs .

oc7avian

A se sublinia că InterCity-ul Olandez e nu e cum ne-am imagina noi, ci un tren pe distanțe scurte cu mai puține opriri decât trenurile regionale. De aceea și numărul de băi este redus.

Din video putem observa silențiozitatea, la care contribuie și separarea salonului de zona ușilor. Putem spera doar că ulterior se pot adăuga panouri părând un sistem modular, dar doar dacă există voință..

Însă se poate observa și un oarecare balans pe linii modernizate. Nu știu cât de plăcut e la mediu/lung parcurs și nu vreau să mă gândesc la joante. Îmi mențin deocamdată comparația cu vagoanele 21-76.900, dar pare că vor fi mult mai silențioase ramele decât vagoanele.

frunzaverde

Trenurile olandeze ICNG din filmulet au 256 locuri, in configuratia identica cu cea ARF/CFR, adica 5 segmente. In Romania vor avea 353 locuri, in conditiile in care in Romania s-a ales o solutie cu vestibule mai largi si spatiu pentru "alimentatie publica" (a se citi automate de cafea) - deci inca si mai putin spatiu.

Va fi o inghesuiala de nedescris - comparatia cu Wizz e foarte corecta - spatiul e comparabil cu cel din 320-urile cu cabina "clasica" (29 in. vs. 29.5 in. Chiar si Ryanair are mai mult, la 30 in - in aviatie e in toli tot).

@oc7avian - am mers destul de mult cu Alstom Coradia (in SE sunt 4 generatii, X40 Duplex, X60/61/62 cu configuratia Nordic) - nu au un balans neplacut. Tinuta lor la drum e mediocra, mai proasta ca la IC2 "pe plat", dar mai buna ca la Hyperion-ul Softrans sau Desiro. Unde se simte e la macazuri, la acceleratii si frane (care nu sunt line).

Galagie e cat-cuprinde, chiar si cu usi intre vagoane, pentru ca burduful scartaie. Cam dupa 6 luni de la livrare, indiferent de intretinere (si aici vorbim de Suedia, unde se face mult mai bine, ca avem hale, si oameni si echipamente), incepe sa faca zgomot deranjant. Cu usa e tolerabil, dar fara usi (cum e la X60, care e in configuratie navetisti) este extrem de deranjant, as zice cam ca la un 20-68 vechi.

Scaunele sunt universal o mizerie. Extrem de tari, extrem de inghesuite, foarte inguste, chiar si in varianta "confort sporit" ceruta de SJ. In varianta de navetisti folosita pe X60 sunt mai rele decat scaunele de plastic de pe Malaxe - macar alea au o forma relativ anatomica.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Configurația ARF nu e identică, ci are 6 segmente. Dar la noi nu există doar spațiu "pierdut" cu alimentația publică, ci și toalete mai numeroase, uși de acces de asemenea. Deci da, tot înghesuit

Confortul în rest nu l-am lăudat nicio secundă.. Am căutat repere, pentru că într-un fel mergem pe aceiași linie de plutire a ultimului deceniu în loc să evoluăm. Să fie nou, că aplaudă lumea (și chiar va aplauda)




Powered by API/PUM imgur uploader

etravel

#218
Quote from: frunzaverde on May 01, 2023, 12:33:45 AMVa fi o inghesuiala de nedescris - comparatia cu Wizz e foarte corecta - spatiul e comparabil cu cel din 320-urile cu cabina "clasica" (29 in. vs. 29.5 in. Chiar si Ryanair are mai mult, la 30 in - in aviatie e in toli tot).
Incerc sa imi imaginez ramele astea pe o trasa de IR lung parcurs, cu confortul cerut de tarifarea respectiva, si nu reusesc. Nici macar pe un parcurs de Regio Bucuresti - Brasov. Vechile etajate de pe ruta respectiva, re- si reconditionate iar sunt mult mai confortabile decat noile achizitii de "trenuri" din descrierea partial citata.
Parca sunt cumparate nu din ignoranta, ci din ura fata de calator.
"Nu ti-ai luat masina? Mai mergi inca cu noi? Ia de aci. Ia sa te saturi."

Xenos

Asta cu scaunele inca s-ar putea schimba, nu?

frunzaverde

@etravel - Navetistele est-germane au scaune rezonabile ca spatiu de picioare.

@oc7avian zice (si cred ca are dreptate) de succesul Softrans. Dar cred ca mare parte din succesul Softrans vine din preturile foarte reduse practicate (mers de IR la pret de R, ba chiar, la inceputuri, sub pret de R, prin ofertele comerciale gen 30 lei Bucuresti - Constanta) si flexibilitatea foarte mare (pret de casa in tren).

Distantele sunt relativ scurte (majoritatea utilizatorilor sunt Rosiori/Videle - Bucuresti si Bucuresti - Ploiesti/Sinaia/Predeal), si confortul redus este mai degraba tolerat decat acceptat (am auzit plangeri, inclusiv discutii cu nasul).

La ramele ARF nu va exista nimic din cele de mai sus - distante mult mai mari, scaune inca si mai inghesuite, inclinare spatar (cu scandalul de rigoare, la 29" e criminal, apar scandaluri la 31"-32" pe transatlantice aproape la fiecare zbor), distante mult mai lungi si preturi aproape duble... 21-76 e lux fata de astea, ai vreo 16 cm in plus la picioare la un scaun normal fata de Alstom-ARF.

@Xenos - nu se poate schimba nimic, pentru ca a fost conditie de licitatie 350+ scaune. Alstom a venit cu un tren cu un modul prea putin fata de necesarul real, dar caietul de sarcini ARF a fost un dezastru total, asa ca n-au putut fi descalificati...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

În 2019 un bilet la Softrans era 39lei pe București - Brașov, comparabil cu IR-ul la CFR. Și mulți se băteau și pentru condiții, nu doar tarif. Curând a urmat nebunia cu clasarea mascată ca Regio, când am renunțat să mai merg cu ei (sardiniadă). Dar da, de atunci prețul a fost motivul principal.

Acum au prețuri mici și clasarea RE, profitând de accelerația/frânarea ramelor să scoată trase decente cu mai multe opriri decât CFR.

rizzuh

Plus ca la Softrans stii dinainte ce serviciu ofera, la CFR e loterie, te poti trezi in 21-76 curate cu AC, sau in 21-86, 20-55, 20-49, obosite si jegoase, daca nu chiar etajate 26-16, vara, cu AC nefunctional, si se mai strica si locomotiva in camp intre Rosiori si Videle.

Macar la noile rame te poti astepta la AC functional si sa nu se strice in camp, dar in schimb incremenesti in scaun de la Arad la Bucuresti fata de 21-76 :D

oc7avian

Nu doar AC funcțional, ci și eficient vara. Pentru că plaja de temperaturi pentru funcționat optim e mai largă. Asta e o problemă majoră a materialului rulant curent.

frunzaverde

@rizzuh - nu stiu ce sa zic, mie pe Bucuresti - Brasov Softrans mi s-au parut cei mai inconstanti, mai rau decat CFR-ul. Am nimerit intr-o rama absolut jegoasa, cu scaune mizerabile, cu "soldatei" de guma de mestecat sub scaun la dus, si intr-una curata, proaspat cosmetizata la intors.

Dar da, CFR Calatori este loterie totala - singurul lucru bun e ca acum iti poti alege vagonul si locul si cu putina cercetare poti afla 99% cu ce mergi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!