Material rulant: discutii diverse si proiecte

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:23:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

#180
Sursa stirii de mai sus este alta, dar "Viata libera" nu s-a deranjat sa o citeze: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/primul-tren-diesel-romanesc-asteapta-sa-fie-omologat-costurile-prototipului-au-ajuns-la-5-milioane-de-euro.html
Nu comentez corectitudinea celor spuse de Pro TV...

Quote
Primul tren diesel românesc așteaptă să fie omologat. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro

În timp ce călătoria cu trenul prin țară noastră se transformă, adesea, într-o proba de răbdare și chiar într-un calvar, producătorii români privați din domeniu se laudă cu garnituri noi, performante.

În județul Iași, la Pașcani, este gata primul tren diesel românesc, iar producătorii așteaptă omologarea lui. La Craiova se fabrică locomotive care vor circula și în Suedia. Iar de la Arad se exportă vagoane moderne până în Brazilia.

Un automotor făcut la Electroputere VFU Pașcani este primul tren diesel fabricat în România. Are trei vagoane și s-a lucrat la el vreme de patru ani. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro.

,,Am integrat echipamente atât din străinătate cât și din România, cam 60 la sută sunt echipamente românești", spune Claudiu Hîrbu, director adjunct Electroputere VFU Pașcani.

Din iunie anul trecut, automotorul a trecut cu brio prin teste făcute pe 30 de mii de kilometri în țară, în diverse condiții.

,,A fost testat trenul încărcat cu saci de nisip, că să simulăm călătorii, a fost testat la Vatra Dornei, Pojorâta, pe inelul de încercare la Făurei. Trenul s-a comportat perfect, practic de mâine poate pleca pe traseu", transmite Pavel Dragoș, inginer.

Birocratic, mai trebuie un certificat pentru omologarea prototipului pe piața în România.

Pe sinele din țară, trenul poate circula cu 120 de km/h, dar are capacitatea de a ajunge la 200 de km/h.

,,Este dotat cu 164 de locuri pe scaune, climatizare, fiind realizat și proiectat la nivel de standarde europene, siguranță și Securitate", spune Ștefan Mîndru, Departamentul de marketing.

Trenul se poate transforma, destul de simplu, din automotor diesel într-unul electric.

La Arad, fabrica Astra Vagoane Călători produce opt tipuri de vagoane, de la cele de clasa întâi, până la cele de dormit și restaurant, cu dotări ultramoderne.

,,Sunt vagoane moderne competitive atât din punct de vedere al dotărilor, cât și al prețurilor și concurează cu mari producători de material rulant", spune Gheorghe Sârbu, directorul general adjunct Astra Vagoane Călători.

Din 2009, fabrica din Arad însă nu a mai primit nicio comandă din România. În schimb, a exportat vagoane în Italia, Cehia și Brazilia.

Și locomotivele electrice făcute la societatea Softronic Craiova pleacă în proporție de 70-80 la sută în străinătate. Un contract cu Suedia, de exemplu, presupune livrarea a 100 locomotive electrice, până în 2030.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dimitrie

Nu cred că mi se întâmplă, stau în IRN 1667 de mai bine de o oră în Mizil, exact ca și în articolele de la TimesNewRoman.
Posibil locomotiva s a defectat, nu zice nimeni nimic, nici urmă de controlori.

Acum regret decizia, după multă muncă de convingere, "hai să mergem cu trenul, lăsăm mașina acasă, luăm trenul din Nicolina ->   Gara de Nord", dormim în București și dimineața luăm noul tren spre OTP. Invers aterizăm la 8PM, tren OTP -> Gara de Nord -> Iași.

Sper să ajung astăzi în Iași.

Trenul este aproape plin, mirosuri, injurii, "Ceaușescu era mai bun", "chinezii mănâncă câini", "alți beau bere și îl sună pe Citu", bilet gratuit la România autentică.

De unde vine oare locomotiva ? Buzău sau București ?

Ăsta este resetul meu la realitatea din România, după un concediu în Funchal de câteva zile, unde pe lângă principalele atracții micul pasionat de infrastructură a fost mereu gură cască la drumuri, viaducte și tuneluri, wow. Ce-i drept mă mai gândeam la faptul că noi mai pe drept peste tot de chinuim să facem un A1, A3, A7, A8, etc și ei wow.. Gândul meu acum... oare o să ne facem vreodată bine ?

Noapte bună.
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

cristi5

#182
Vad ca a plecat din Mizil cu +82 si a sosit in Iasi cu +87. Maximul atins a fost +99 in Barlad. Ieftin...

Ma gandesc ca la aceasta calitate a serviciului, dupa A7 trenul va fi necompetitiv pe Ploiesti-Iasi (sau Suceava). Deja trenul e praf si pulbere pe rute gen Sibiu-Arad, chiar si Cluj-Arad (3 ore si ceva pe A si vine ST2!)

Noroc ca la trecerile montane stam mai prost pe autostrada, acolo mai respira feroviarul 10-20 de ani.

Daca incepe coridoreala pe Ploiesti-Iasi, va fi gata muuult dupa A7. Reconstructia va alunga si putinii calatori ramasi.

dimitrie

#183
Calitatea serviciilor la IRN 1667, 18.08.2021, execrabilă.

+82 minute în Mizil, timp în care personalul CFR a dispărut, nici măcar "Stimați călători s a stricat cazanul, așteptăm să vină altul".

Nu mă deranjează 6 ore până la Iași, la cușetă mi s a părut scump, am zis" pentru 6 ore stau pe scaun " dacă știam că o să fie coșmar luam bilet la cușetă 2 paturi, clasa 1 nu este.

Pe lângă frig, mirosuri, manele, țipete, la toalete nu se trăgea apa, era groaznic, replica doamnei control: "Sunt ecologice", mi s a umflat o venă in frunte, noi bărbați ne mai descurcăm dar era atât de rău încă mă gândeam să coborâm în Vaslui și mergem cu taxi sau altceva spre Iași.

Nu am închis un ochi și am analizat lucrurile cu google maps și GPS Test, linia din perspectiva călătorului se prezintă cam așa:
1. Gara de Nord -> Ploiești, mereu ~130 kmph, wow se poate.
2. Ocolire Ploiești durează mult, ~40kmph.
3. Până la Mărășești e jale, ~70 80 kmph, dar restricții la infinit, podețe/zone cu 20/30 kmph, multe.
4. Pod Siret Cosmești, mai repede trece un cortegiu funerar la pas.
5. Spre Iași în continuare mai mișcă, prinde 100 kmph și par să fie mai puține restricții decât pe M500.

Cu 130 kmph până la Ploiesti și 100 kmph până la Iași, poate să fie decent, poate în 5 pe durată ?

Am ales CFR doar pentru că 5 minute la pas până la Nicolina, ~6 ore gara de nord, ~30 min OTP, nu sună rău și din pasiune.

Nu știu dacă este threadul potrivit, scuze.
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

TibiV

@dimitrie,

nu stiu daca postarea ta este de ras sau de plans. Cred ca a doua varianta...

Nu postarea ta, ci starea infrasctructurii feroviare.
O sinteza foarte buna a mizeriei in care se balaceste calea ferata.
Dar nu-i bai. Las ca luam trenuri pe hidrogen!...

:lol: :(( :lol: :((
(rasu'-plansu')
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MarianD



Interesant ca este si rama 3004, adica una de aia modernizata, in care s-au varsat sute de mii de euro, cu compartimentele full climatizate, se va aparatele pe acoperis.
http://cfr.stfp.net/index.cgi?class=58&veh=3004&all=Y
Nici 10 ani nu a mers!

Am mai vazut si ceva 20-49 cu usi automate Faiveley, vreo 15.000 de euro foaia de usa, ori 4, plus altele..
Ce bataie de joc pe bani publici!

shift2rail

CRRC - China Railroad Corporation- acuza Alstom ca a participat la licitatia ptr trenuri inter-regionale cu trenuri...regionale:

https://clubferoviar.ro/noua-disputa-alstom-crrc-va-fi-ratata-si-licitatia-de-trenuri-intercity-dupa-cea-pentru-regionale/

CNSC va transa disputa, dar aroganta directorului local Alstom -  "CRRC nu a vandut niciun tren in Europa" - nu e de bun augur ptr o firma care se pretinde serioasa.

frunzaverde

Si CRRC are dreptate 100%. Platforma vanduta este o platforma de trenuri locale, de naveta, de la formula de dispunere a usilor si vestibulelor (tipica pentru trenuri de naveta) la configuratia toaletelor. Fiind gandit ca platforma de trenuri locale, nu ma mira ca respecta TSI-uri si norme de trenuri locale/urbane, dat fiind ca 95% din Coradii sunt pe trenuri de tipul asta.

Stanciu, ca intotdeauna, vinde castraveti gradinarului si frigidere eschimosilor : in Olanda, serviciile IC sunt comparabile cu trenurile regionale in majoritatea Europei. Distante minimale, si IC este al treilea rang din patru, disponibil fara supliment (IC Direct si Thalys sunt ranguri superioare, cu supliment). In DK, singura tara care a luat platforma Coradia pentru servicii de lunga distanta, au cerut reproiectare masiva pentru servicii inter-regionale.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#188
^

,,Viteza maximă e de 160 de kilometri la oră, ceea ce o apropie de viteza celorlalte regionale, intercity-ul fiind la 200 km la oră. Însă ARF a impus 2 uși pe vagone, ori asta e o configuraţie pe care o întâlnim la trenurile regionale, nu la intercity, ceea ce înseamnă că unitatea de aer condiţionat pusă în vagon trebuie să fie una pentru trenuri regionale, căci la intercity se deschide mai rar ușa şi nu ai nevoie de efort suplimentar", spune Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport. ,,Ceea ce noi am făcut este exact asta, am ales un standard superior (...) documentația de atribuie lasă libertate oferantului să folosească standard echivalent sau superior. Ei le zic intercity, dar le vor folosi pe post de personal", afirmă acesta.

clubferoviar.ro

florin74

ARF a facut un caiet de sarcini de tot rahatul. Banuiesc ca a dat un copy paste de la licitatie RR.
Nu e vina Alstom, asta se cere, asta oferi.

Sincer, si de chinezi cu astra mi se apleaca.  Cred ca o sa ceara si Alstom sa o ia la puricat si sa vezi dupa aia meciuri...
Au facut niste tramvaie cei de la Astra de te dor urechile cand mergi cu ele... foarte galagioase.

AndreiB

Asta pentru ca s-au tot ambitionat sa se complice cu rame. Era de 1000x mai simplu sa faca un caiet de sarcini pentru vagoane apte de 200km/h, sa zicem un lot de 500 de vagoane, cu specificatii dupa 10-91 si un 21-90 cu un interior mai adecvat nevoilor de azi.

Nimic complicat, 100% compatibil cu compunerile actuale, puteau fi folosite pentru a suplimenta trenurile existente la lungimi mai decente.

Terminam toata complexitatea asta acum 1000x de ani.

cristi5

Mda nu stiu cum s-a ajuns la rame, eu stiu de ele din Master Plan... De ce rame si nu vagoane  + eventual tractiune, eventual push-pull?

bogdymol

Ceva interesant legat de designul rotilor de tren:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele


oc7avian

Legat de consultarea pieței de către ARF pentru 62 de RE-R/EMU, raportul final de consultare a pieței are informații anonimizate. Nu știm cine a ofertat (adică acele 4 firme). Putem vedea doar cine a participat la niște discuții anterioare



Aici avem estimări de cost mediu + mentenanță pe 15 ani:




Powered by API/PUM imgur uploader