Material rulant: discutii diverse si proiecte

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:23:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul


oc7avian


Sorinus

Daca se repara Bucuresti-Craiova, poate mai produc una. Sau asta a fost tot?

carutasul

presupun că scopul a fost să le vândă. Dar cum cu CFR nu a ieșit - că aparent ăsta a fost obiectivul inițial - probabil că va trebui să tragă niște concluzii și să scoată o versiune care să aibă ceva în plus de oferit pentru alți potențiali cumpărători...

frunzaverde

Vor mai produce daca au nevoie "pentru consum intern", adica pentru Softrans. Rama nu este competitiva nici ca pret, nici ca marja de profit (fiind practic o asamblare de kit-uri third party, doar ramele de boghiu sunt Softronic), nici ca dotari, nici ca lant de service si after-market pe piata hiper-competitiva a ramelor de navetisti (ceea ce RES este).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Am mers până la Ploiești Vest din București anul trecut, cu Softrans.
Spațiul de la picioare e foarte mic, se stă inconfortabil.
Rama era jegoasă și civilizația pasagerilor lăsa de dorit - noi nu avem cultura vagoanelor deschise, după părerea mea.

frunzaverde

Civilizatia vine de la comfort.

Oamenii sunt animale "de turma" - in general, se vor lua dupa cel mai individual comfortabil comportament dintr-un grup - care de obicei e suboptim pentru grup. Stim asta din o gramada de studii de psihologie evolutionara - de la Loftin, 1986 pana la Fowler si Christakis, 2010 - intelegem si mecanismul, si tot. Adica, daca unul arunca "scanteia" antisociala, se va extinde in multime. Il vedeti si in viata de "zi-cu-zi" - intr-un mediu murdar, vei vedea o gramada de oameni contribuind la mizerie cu mesaje gen "bag p**a, e jeg oricum" in conditiile in care aceiasi oameni zic "vai ce curat e in Occident / Londra / Elvetia / ...".

Intr-un mediu incomod, in care nu ai spatiu personal, in care serviciul lasa de dorit, granita pentru comportament antisocial va scadea - e nevoie doar de o scanteie - rezultand in probabilitati mult mai mari (procesul e exponential matematic) de jeg si galagie.

Locul unde realizezi asta cel mai repede este pe un transatlantic / transpacific / zbor intercontinental lung. Vorbim de oameni in general civilizati si spalati - exista o bariera sociala foarte ridicata pentru a fi prezent pe respectivul zbor : pretul mediu pe bilet chiar si in cele mai rele scaune de economy este adesea aproape de mia de dolari, ai nevoie resurse financiare si de timp semnificative pentru a putea fi la destinatie, ai nevoie de pasapoarte, eventual vize, si alte povesti similare, adesea ai nevoie de cunostinte de limbi straine. Deci vorbim in general de oameni civilizati, cu conditie intelectuala si materiala buna. Doar ca sunt pusi intr-un mediu incredibil de incomod. Multe, multe, multe ore. Rezultatul e simplu : la sfarsitul oricarui zbor lung e un jeg incredibil - pe podea sunt intotdeauna resturi de mancare, servetele folosite, mizerie-mizerie-mizerie peste tot. La veceuri pute, si daca doar ar puti ar fi bine, adesea e balta, sau mai rau... In 40+ inter-continentale, in TOATE a fost la fel.

Si nu e legat de "fauna" sau "cultura" - e la fel si pe zborul de "capsunari intercontinentali" Manilla - Dubai si pe Washington - Zurich. Fix la fel, am fost pe ambele. Si la fel, din experienta, probabilitatea de scandal este cam aceiasi, indiferent de destinatie (si am vazut oameni incatusati de scaun dupa circul facut...).

La fel si la tren : bagi oamenii in conditii improprii, o sa iasa urat. Bagi oamenii in conditii civilizate, o sa fie ok. De ce nu sunt vandalizate 22-96-urile sau 20-76/70-urile? Ca fac si astea serviciu pe rurale si personale cat-cuprinde? Si de ce nu iese scandal pe 21-76 sau 21-86? Pentru ca daca stai in comfort, te vei bucura de el mai degraba decat sa-ti vina sa faci circ.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cetatean

Vorba unui baiat:"de-as avea milioarde"
Colidor jud. Hd

De vad aia de la Bruxelles poza,rad ca si curcilii :))




Powered by API/PUM imgur uploader

motorzbh

Interoperabilitatea la lucru: Locomotiva româneasca cu vagon unguresc. Din păcate e o practica obișnuită ca CFR Călători sa împrumute vagoanele vecinilor.

dan tm

Ce tren este? vagoanele se folosesc doar cu acordul MAV. nu cred ca le folosesc pe sestache.

rio tinto

#235
^
Cred ca este Vorba de IC 74 Fagaras Express de la Brasov la Budapest. Daca a ajuns la un singur vagon, e cam trist. Gradul de ocupare e low sau pur si simplu in ziua aceea a fost o exceptie

De obicei, circula cam asa: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CFR&kategorie=CFR:IR&cislo=CFR:74:F%C4%83g%C4%83ra%C8%99|START:74:Fogaras&rok=2023

dan tm

Cît de corecte sînt compunerile date pe saitu ăla?
Eu am prins de multe ori pe 74 în Arad (ba chiar am mers cu el la Curtici)si nu am vazut niciodată sa detaseze vagon în Arad. Nu de alta dar are stationare  3 minute.

cred ca depinde si de MAV compunerea.

Interesant ca desi de la Simeria opreste in Ilia, Săvîrsin, Radna.nu opreste in Podu Olt unde la 08.49 soseste 2065 de la Rîmnicu Vîlcea iar 74 trece la 09.09.

rio tinto

#237
Acel vagon detasat la Arad "runs if needed" scrie acolo, adica never  :lol: For which, btw, 3 minute sunt suficiente.

For accuracy, uita-te la istoricul "Real compositions". Acolo sunt accurate as in real life. Scheduled e cum scrie pe hartie la intrarea in vigoare a mersului trenurilor.

frunzaverde

@Cetatean - pai e gol... Faci o zi intreaga pe drum, cu viteze de 40-50 km/h pana aproape de Arad. Cine sa-l ia? Daca nu vrei sa conduci, ai optiuni de noapte care macar nu-ti inghit o zi intreaga din viata.

@dan tm - sunt in principiu corecte, sunt bazate pe compunerile folosite la planul de mers. Ca orice situatie programata, practica va devia fata de publicatie intr-o anumita masura, dar diferentele sunt de <5-10% fata de realitate, ceea ce e perfect acceptabil. Pentru trenurile internationale, MAV are compunerile publice via ELVIRA. Opririle la internationale sunt decise prin acord intre operatori, impresia mea e ca nu le-a mai schimbat nimeni din anii '90.

@motorzbh - totusi, nu e nimic nou in interoperabilitatea unui vagon RIC cu o locomotiva europeana. Ne apropiem de 100 de ani de la primul RIC, si chiar si in cei mai "frigurosi" ani din razboiul rece aveai vagoane SNCF la Bucuresti...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

@ rio tinto,
pentru limba romana apasati tasta 1

sa stii ca eu nu am vazut detasare de vagon in 3 minute. Adica stiu ca e posibil tehnic dar nu am vazut la CFR Calatori sa se acorde 3 minute pentru detasare. Poate pina prin 1992 o fi fost si nu stiu eu.
Se acorda 2-3 minute pentru schimbul mecanicilor sau a partidei trenului.

Pe celalalt forum cineva a spus ca MAV vine cu compunerile reduse ca au bagat si ei vagoane pe sezoniere. Vorba aia sezonierele lor merg pe la Adriatica.