Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

ncb

Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, lot 4 Aleșd – Frontieră


CFR Infrastructura

marinul

ultimele imagini din clipul de mai sus, sunt din gara Alesd cu organizarea de santier de pe lotul 3, nu are legatura cu lotul 4. oricum vad ca este activitate buna pentru data din calendar pe sectiunea unde se dubleaza linia , Oradea-frontiera la fel ca acum 2 saptamani 3 echipe pe 10 km .

Nu stiu de cand e realizat videoclipul dar ieri am primit o poza cu foreza de la podul peste Crisul Repede si era mutata pe partea opusa





Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

^dublare doar pe Oradea-frontiera in timp ce Alesd-Oradea ramane linie simpla?

marinul

Alesd- Episcopia Bihor o sa fie linie dublă
Episcopia Bihor - frontieră rămâne simpla

Mai sus ma refeream ca este activitate mai buna pe sectiunea unde se dublează adica Telechiu-Osorhei. Osorhei- Episcopia Bihor a fost linie dubla si înainte

Phenol

Quote from: balint on February 10, 2025, 10:54:26 PMCred ce in acest topic am citit, ca Halta Pestera se desfiinteaza. E adevarat?

Conform proiectului se va desfiinta. Desi, inca sper ca localnicii sau primarul din Vadu Crisului sa se opuna.

dan tm


marinul

Poieni-Alesd stadiu lucrari 08.03.25
am filmat cei 14 km care au AC intre Vadu Crisului si Alesd
surprinzator ca FCC are 3 foreze pe 14 km, in timp ce Arcadia lucreaza cu una pe 70 km :D


Alesd - Frontiera am filmat diverse puncte unde am sesizat mai multa activitate


cristi5

@Phenol @balint Am primit o confirmare de la CFR ca, in urma unei cereri a CJ Bihor, halta Pestera nu se desfiinteaza

Alt amanunt interesant e ca pe Alesd-Oradea va ramane deschis un fir, pt industria din Alesd si din zona.

Xenos


Ionut

#759
Lotul 4, Aleșd-Oradea, este pe Patreon exclusiv până mâine seară la ora 19. Mâine seară pentru toată lumea.

Coperta, zona Oradea:

Ionut

Deci avem filmări complete de pe 3 și 4 din 8 martie.
Pe loturile 1 și 2 avem ultimele filmări din 8 februarie.

Mulțumim, @marinul!

lighthotspot

Quote from: Ionut on March 10, 2025, 09:37:12 PMDeci avem filmări complete de pe 3 din 8 martie.
Mulțumim, @marinul!

Unde sunt fimarile complete de pe 3? ?

Ionut

A filmat zonele cu autorizație de construire, ai filmarea mai sus.

Ionut

Magistrala M300 Aleșd-Oradea-Granița HU - 08.03.2025 - WeBuild-Pizzarotti - filmare completă


marinul

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/romania-risca-sa-piarda-milioane-de-euro-bani-europeni-din-cauza-intarzierilor-in-modernizarea-caii-ferate-cluj-oradea.html

Nimic nou, doar ca au bagat stirea in prime time

"România riscă să piardă milioane de euro, bani europeni, din cauza întârzierilor în modernizarea căii ferate Cluj-Oradea

Lucrările sunt foarte întârziate și este imposibil să fie finalizate la timp, acuză cei de la Pro Infrastructura. Linia ar trebui terminată în vara anului viitor, însă din cele patru tronsoane, două sunt reparate în proporție de sub 10 procente.

Linia de cale ferată care leagă Clujul de granița cu Ungaria are 166 de kilometri. Lucrările de modernizare și electrificare, începute acum 2 ani, ar însemna un drum mai scurt cu o oră pentru cei care merg cu trenul.

Îmbunătățirile ar trebui să le permită garniturilor să circule cu 160 de kilometri pe oră, față de 45 de kilometri pe oră, cât este acum viteza medie a trenurilor la noi, potrivit CFR.

Stadiul lucrărilor pe tronsoane
Lucrările la linia de cale ferată au fost împărțite pe 4 tronsoane, care sunt în diferite stadii de realizare:

TRONSON 1: Cluj - Aghireș, 30 de km, realizat 23%.
TRONSON 2: Aghireș - Poieni, 36,5 km, realizat 32%.
TRONSON 3: Poieni - Aleșd, 52 de km, realizat 4,4%.
TRONSON 4: Aleșd - Episcopia Bihor, 46 km, realizat 9,8%.

Cea mai avansată este bucata dintre Aghireș și Poieni, realizată în proporție de 32%. Pe cele două tronsoane de pe teritoriul județului Bihor, s-a lucrat mai puțin de 10%.

Doru Cireașă, reprezentant al Clubului Feroviar: ,,Lucrurile merg prost - dar asta, pe anumite porțiuni, cel puțin loturile 3 și 4. Asta se vede și urmărind stadiul fizic al lucrărilor. Deci, cu un an și câteva luni înainte de termenul de predare, de finalizare, avem undeva sub 5% pe unul din cele două loturi, 3 și 4, și nici pe celălalt lot lucrurile nu stau mai bine."

Reprezentanții PRO Infrastructura, asociație care monitorizează lucrările de infrastructură rutieră și feroviară din toată țara, spun că nu există nicio șansă ca lucrările să fie gata la timp. Iar acest lucru va însemna că nu vom putea deconta toți banii prin PNRR. Pentru acest proiect, România a primit 5,6 miliarde de euro.

Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura: ,,Până anul viitor în august, când, teoretic, ar trebui să fie gata lucrările. Nu există nicio șansă, dacă vorbim practic, să avem Cluj-Oradea gata. Indiferent cum ne-am uita la contract, mobilizare, în cele mai mega-ultra optimiste scenarii, e clar că noi o să pierdem bani."

Reporter: ,,Cam câți bani?"

Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura: ,,Greu de zis."

Motivele întârzierilor și impactul acestora
Motivele întârzierilor țin și de problemele strict tehnice, cum ar fi relieful dificil din defileul Crișului Repede, dar și de birocrație, pe care statul a eșuat să o simplifice.

În România, doar 45% din totalul căilor ferate sunt electrificate – unul dintre cele mai mici procente din Uniunea Europeană. CFR nu a oferit până acum un punct de vedere."