[MS] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Targu Mures

Started by Ionut, February 06, 2019, 05:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Lucrari, discutii si proiecte diverse legate de infrastructura de transport a orasului Targu Mures.

Ionut

Primăria Târgu Mureş va investi 9 mil. euro pentru construcţia unei parcări subterane de peste 400 de locuri

Consiliul Local al municipiului Târgu Mureş a aprobat un proiect de hotărâre pentru construcţia în centrul oraşului a unei parcări subterane cu o capacitate de 415 de locuri, investiţia ridicându-se la peste 42 mil. lei (aproximativ 9 mil. euro). Parcarea va deservi cetăţenii care fie tranzitează oraşul şi se află în visită, fie au diferite lucruri de rezolvat la instituţiile cu sedii în mijlocul urbei, potrivit unui comunicat de presă al primăriei Târgu Mureş.

''Proiectul <Parcaj subteran, zona centrală Piaţa Trandafirilor> s-a armonizat cu soluţia elaborată în Studiul de fezabilitate întocmit în noiembrie 2009, varianta B. Parcarea este dezvoltată pe un singur nivel subteran, conformat ca fiind un singur corp, având capacitatea totală de 415 autoturisme pe o arie construită de 12.320 mp. În proiect au fost prevăzute în plus două grupuri sanitare a câte trei toalete amplasate la extremităţile parcajului subteran şi s-au restudiat şi optimizat intrările şi ieşirile auto şi pietonale ca amplasament şi ca număr. Principalul scop al proiectului a fost eliminarea locurilor de parcare supraterane în favoarea circulaţiei în zona centrală şi de protejare a zonei istorice'', a spus Claudiu Maior, consilier al primarului.

ZF

mugman

Haideţi să continuăm aici discuţiile care exced subiectul variantei ocolitoare. Văd că unele mesaje au fost şterse de pe acel topic, deşi puteau fi mutate pe acesta.

altr

QuoteMunicipiul Tg. Mureș va avea cel puțin patru proiecte finanțate prin PNRR

Planul Național de Redresare și Reziliență va fi aprobat în septembrie, iar proiectele se depun de administrațiile locale doar ulterior.

Primarul Tg. Mureșului, Soos Zoltan, a precizat că municipiile reședință de județ vor putea depune proiecte pe axele de finanțare legate de digitalizare, energie verde și turism, cultură, reforme sociale, educație și infrastructură:

Doar câteva proiecte o să menționez, pe care municipiul le va depune – unul este proiectul trenului periurban, Autostrada Tg. Mureș – Iași, primul tronson între Ungheni și Miercurea Nirajului, pentru care am făcut demersuri la Ministerul Dezvoltării și ni s-a promis și deja s-a decis la nivel de Guvern că acest tronson de autostradă va fi construit, respectiv Podul între Tg. Mureș și Sâncrai, având în vedere că acestea ar degreva foarte mult traficul greu din zona orașului și din zona metropolitană.

Cel de-al patrulea proiect este înființarea unui Muzeu al Fotografiei. Primarul Soos Zoltan consideră că sunt nefondate criticile venite din spațiul public în legătură cu finanțarea acestui proiect, în valoare de 10 milioane de lei.

La nivel național, prin Planul Național de Redresare și Reziliență țara noastră ar putea obține o finanțare de 83 mld de lei pentru România.
https://www.radiomures.ro/stiri/municipiul-tg-mures-va-avea-cel-putin-patru-proiecte-finantate-prin-pnrr.html

Deci:
1. Tren periurban
2. Autostrada A8 Tg.Mures (Ungheni) - M.Nirajului
3. Podul între Tg. Mureș și Sâncrai
4. Muzeu al Fotografiei

Eu n-am vazut proiectele 1 si 3 in PNRR. Oare vor fi incluse in planul final, care urmeaza sa fie aprobat in Septembrie?

razvan96

Pai daca sunt incluse anumite capitole la care s-ar incadra cele 2 nu e nevoie sa fie mentionate explicit in plan. Aici nu e ca la autostrazi (care chiar nu aveau ce cauta in PNRR, dar asta e alta discutie), sa punem tot ce finantam ca sa se stie ce se evalueaza la final. Astfel de proiecte mai mici pot fi cu miile, e imposibil sa le treci pe toate de la inceput.

mugman

Oare trenul periurban ce presupune? Si e treaba Municipiului Targu Mures sa propuna in PNRR un tronson de autostrada care traverseaza alte unitati administrativ-teritoriale? Imi pare a fi gargara.

In aceeasi ordine de idei, Horea Sarlea, consilier local vine cu urmatoarele propuneri: un drum de legătură Corunca – Cartierul Tudor – Cartierul Mureșeni – Nazna și un pod nou peste râul Mureș, între cartierele Aleea Carpați și Unirii. Detalii, in articol: https://www.zi-de-zi.ro/2021/08/12/investitii-noi-propuse-de-liberali-la-targu-mures-drum-de-legatura-si-pod-peste-mures/
In ce priveste prima idee, exista deja, de un deceniu, proiectul unui drum de legatura Corunca - Tudor - Mureseni, iar actuala conducere a urbei a plusat cu legatura spre Nazna. De ce mai trebuie venit cu o alta propunere de acelasi fel, care sa incurce mai tare realizarea proiectului initial? Asta e din ciclul acelorasi oameni politici: "hai sa largim E60 de la Cristesti pana la Aeroport la Vidrasau la 4 benzi, cand avem autostrada finalizata la 200 de metri mai la stanga"
Referitor la a doua idee, la fel, a existat dorinta fostei conduceri a orasului de a realiza un pod intre cartierele Aleea Carpati si Unirii. Specialistii consultati s-au opus, fiindca e o bazaconie. Presupunea distrugerea zonei de promenada de pe malul Muresului si un disconfort teribil pentru locuitorii blocului de locuinte pe langa care ar fi trecut razant. Ca sa nu mai spunem ca, pe partea dinspre Aleea, exista doar niste stradute incapabile sa preia trafic major, respectiv str. Zagazului, str. Lacramioarei, str. Margaretelor, toate strazi cu o singura banda pe sens, cu imposibilitate de largire. Ideal ar fi un pod intre Santana si Sangeorgiu, chiar in spatele Complexului Weekend, suficient de aproape de oras ca sa fie util, dar totusi destul de departe incat sa nu afecteze alte obiective. Poate in prezent zona respectiva nu e densa, dar in viitor se va umple de case si blocuri in zona si ar fi frumos sa cream infrastructura din timp, nu sa ne trezim peste 20 de ani ca nu mai avem pe unde sa o facem.
Hai sa rezolvam proiectele initiale, vechi, care trebuiau finalizate ieri si apoi sa venim cu altele. Originale si bine gandite, pe termen lung. Cer prea mult?

altr

Cred ca "trenul periurban" inseamna acest proiect: https://www.facebook.com/712580168875913/posts/2061968133937103/

Quote🇷🇴 Calea ferată trebuie utilizată și pentru transportul public urban. 🚊
Peste 10 kilometri de linie feroviară trec prin Târgu-Mureș, care nu folosește momentan decât la a-i enerva pe locuitori. În schimb, un oraș modern poate profita de aceasă oportunitate folosind în mod eficient o asemenea infrastructură.
🚄 Pe termen mediu, putem conecta aeroportul cu orașul până la Ernei. Pe raza orașului, oamenii vor putea beneficia de 6 stații. Ar fi un mare pas în decogestionarea traficului.

mugman

Ah, ok. Sunt pentru, mi-a placut proiectul asta de acum 7-8 ani, de cand s-a facut un studiu privind investitiile in sisteme de transport de mare capacitate, http://tirgumures.amm.org.ro. Bine, studiul era mai amplu, presupunea multe alte chestii, dar ar fi bine daca s-ar reusi atat.

altr

Consilier local Tg. Mures:
Quote🇷🇴 LIME va ajunge și în Târgu Mureș!
La ședința consiliului local de astăzi AM VOTAT proiectul pilot cu trotinetele electrice.

❓Cum va funcția închirierea trotinetelor LIME ❓
▪ Deschide aplicația mobilă și alege dintre limba română, maghiară sau engleză.
▪ Apasă butonul ,,Închiriază" pentru a găsi o trotinetă în apropiere.
▪ Selectează trotineta pe care ai ales-o și urmează instrucțiunile.
▪ Deblochează trotineta prin scanarea codului QR de pe mânerul acesteia.
▪ Începe cursa! Circulă pe stradă și nu pe trotuarul dedicat pietonilor.
▪ Pentru a finaliza cursa, deschide aplicația, asigură-te că parchezi într-o zonă autorizată și apasă ,,Finalizare cursă".

❗Pe baza întelegerii dintre Primăria Târgu Mureș și Lime, în masura în care utilizatorii respectă legislaţia în vigoare și cerinţele operatorului, pentru timpul în care aceștia folosesc trotinetele electrice,  vor fi oferite două tipuri de asigurare:
👉🏼Asigurare utilizator de răspundere civilă în limita maximă per eveniment de cel puţin 9.000.000 RON.
👉🏼Pentru accidente rutiere rezultate în invaliditatea permanentă a utilizatorului (prag minim 15%) sau decesul utilizatorului în limita maximă de cel puţin 200.000 RON.

Urcă-te pe trotinetă🛴 Împinge-l un pic💚 Apasă ușor clapeta de accelerație🚦 Și fii gata de plecare🤩
https://www.facebook.com/106013944358650/posts/372734221019953/

RaduC

Primaria a anuntat pe FB in data de 15 Septembrie 2021 ca intentioneaza sa reconfigureze ceea ce eu numesc giratia improvizata de la Cocosu' de Aur si ca asteapta propuneri din partea cetatenilor. Dar a uitat sa mentioneze unde trebuie trimise propunerile.

Am schitat si eu principiul unei turbo-giratii in schita de mai jos.

A se nota ca nu am avut acces la niciun fel de detalii tehnice despre situatia existenta la aceasta ora in teren, exceptand aproximatiile luate de pe Google Earth, cea mai mica distanta intre borduri fiind de 26m.

Astfel, in propunerea atasata, se pastreaza banda dedicata pt dreapta pentru cei care coboara de pe podul Mures.

Am incercat sa pastrez doua benzi de intrare in giratie din toate cele 4 directii pentru ca traficul este foarte aglomerat, cu diretie inainte pentru banda 1 si viraj la stanga pentru banda 2.

Directia Cuza Voda - Sinaia si vice-versa este folosita preponderent de traficul de tranzit (inclusiv camioane). 

Proiectarea geometrica de detaliu pentru noua giratie va trebui facuta cu incalcarea normativelor, pentru ca strazile care se varsa in ea nu sunt dispuse pe axe perpendiculare dar principiul turbo-giratiei poate fi aplicat.

Astept dezbateri pe acest subiect.

Legenda:
NV - podul Mures
NE - Str Sinaia
SE - Str. Calarasior
SV - Cuza Voda
Rosu - boduri inaltate
Albastru - insula giratiei
Linii galbene - delimitarea benzilor si bordurile pt trotuare
Galben hasurat - insule

PS Scuzati calitatea schitei, e tot ce a putut iesi mai bun intre Google Earth, Paint, Adobe Reader si un firewall de la munca.




Powered by API/PUM imgur uploader


mugman


RaduC

Vor arata cam așa, fiind suficient de înalte pentru a descuraja încălcarea dar și suficient de joase pentru a nu produce daune dacă sunt călcate accidental.





Powered by API/PUM imgur uploader

mugman

Arata bine. Vor trece multe tiruri prin intersectia aceea, nu stiu daca se vor incadra intr-o singura banda pentru a putea lua curba si vor fi nevoite sa incalce acele borduri. Trebuie sa fie rezistente, sa nu se sfarame intr-o luna. Posibil sa nu fie o problema prea mare, totusi

marco_ms

Oricum ai configura giratoriul ala tot aglomerat va fi. Tot cartierul Unirii, Santana, Voiniceni, Ceuas si partial Sancrai trece pe acolo. De asta trebuie cel putin inca un pod peste Mures. Unul intre Unirii si Aleea si eventual unul intre str. Podeni si str. Insulei.  Pt disconfortul creat pentru unii oameni cum ar fi cazul blocului din Aleea sa se prevada despagubiri daca asta e  marea problema.
Daca faci pod intre Santana si Sangiorgiu nu rezolvi prea multe. In plus podul ala nu poate fi facut de Primaria Tg-Mures

mugman

^
Am explicat mai sus de ce o idee proasta podul intre Unirii si Aleea, nu e vorba doar de acel bloc. Dar chiar daca ar fi doar acea problema, despagubiri pentru disconfort? Cum va functiona treaba asta? Daca primesc oamenii o suma de bani dintr-o data va disparea deranjul? Cat sa fie despagubirea aceea? Sa fie platita lunar? La ce sume s-ar ajunge?

Dincolo de asta, sa zicem ca nu e nicio problema cu acel bloc. Prin ce strazi faci legatura cu podul cel nou? In Aleea am scris eu mai sus: pe stradute inguste, cu o singura banda, intr-o zona cu case. Sa facem un pod micut, cu o singura banda pe sens? Avantajele distrugerii zonei respective pentru un asemenea pod sunt infime. Dar dincolo, in Unirii? Cei care traverseaza dinspre Aleea in Unirii pe pod pe unde o iau? Pe str. Muresului si inapoi la giratoriul de la Tisei cu Podeni? Sau la giratoriul micut de la Palas, de la Tisei cu Voiniceni? Pai n-am rezolvat nimic asa. Pe str. Morii? Ajungem in Santana.
Si aici dam de o alta chestiune. Daca asa cum ai spus, Santana, Voiniceni si Ceuasu au nevoie de un pod, de ce nu e util un pod in Santana? Care sa se lege cu str. Banyai Jozsef sau Petofi Sandor si Ghiocelului din Sangeorgiu si sa iasa in preajma statiei Lukoil? Sigur, nu e apanajul UAT Targu Mures, dar ar putea misca si Consiliul Judetean ceva.