[MS] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Targu Mures

Started by Ionut, February 06, 2019, 05:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marco_ms

#15
^
Podul ala din cate imi amintesc era oricum propus cu o banda pe sens, ar fi doar pt trafic usor fara camioane si s-ar imparti in Aleea pe stradutele de care zici, o parte inspre str Lacramioarei si o parte inspre str. Secuilor Martiri cu semafor la intersectia cu str. 22 Decembrie. Dinspre Unirii conform PUG sunt propuse legaturi din str Muresului, str Plopilor si str. Voinicenilor (aproape de str. Santana)


Despagubirile de care ziceam ma gandeam sa functionez asa: Primaria sa cumpere la pretul pietei apartamentele celor care ar fi deranjati de trafic si sa le dea in chirie sau vanda la altii care nu ar fi deranjati de trafic. Gandeste-te ca toate blocurile de pe str. 22 Decembrie sunt mult mai aproape de trafic decat ar fi cei din blocul respectiv, iar aici s-ar putea pune panouri fonoabsobante care sa mai atenueze zgomotul.

Pe oriunde ai vrea sa muti traficul in orasul asta vei da de stradute inguste si vei crea deranj unor oameni, sau va trebui sa demolezi unele case pt a largi unele strazi. Orice s-ar face trebuie facut urgent pentru ca traficul dinspre Unirii la orele de varf e horor. Un traseu de 10 minute il faci dimineata cand merg la scoala copii intr-o ora.

PUG cu podul propus




Powered by API/PUM imgur uploader

RaduC

Între timp s-a implementat soluția temporară, după o consultare a populației și rezultatele, dezastruoase de altfel, pot fi văzute în clipul de mai jos.

Lecție de urbanism: dacă lași o zonă rezidențială sa se dezvolte pentru ca "evoluție" și singura legătură cu centrul logistic, economic și cultural se face direct printr-o singura arteră, rezultatul nu poate fi decât blocajul.

Detalii in filmulețul de mai jos


marco_ms

Din pacate sunt dimineti in care coada e si mai lunga, se mai prelungeste inca 1Km dupa sensul de la Penny.
Sensul ala giratoriu cum e acum configurat a inrautatit lucrurile, dar oricum l-ar configura nu va rezolva problema. 
Pana cand nu se va face cel putin un pod peste Mures care sa lege cartierul Unirii de restul orasului tot asa va fi. S-au construit mii de locuinte in zona. Si inca mai sunt in plan sa se construiasca. Dar accesul spre restul orasului a ramas tot acelasi de 30 de ani. Bina ca ei au in plan sa faca pod la Nazna, cu ce va ajuta podul ala legatura cartierului Unirii cu orasul? Nu facem pod spre Aleea Carpati ca deranjam locatarii unui bloc ce va fi la 20-30 m de noul pod.
Nu facem pod ca nu cumva sa deranjam pestii si broastele din Mures, bine ca stau sute de masini cate o ora in trafic si ard benzina sau motorina degeaba.

mugman

Ipoteticul pod din Aleea nu va fi un panaceu. Daca locuiesti in Unirii si ai treaba in Centru, in zona Garii, in Dambu, in Mureseni, la Combinat/Promenada sau in noul cartier Maurer, nu vei alege podul din Aleea, ci pe cel actual sau pe cel de pe Barajului.
Nici pentru Tudor nu va fi folosit de prea multa lume, fiindca odata ajuns in Aleea, ai urmatoarele variante:
a. 22 decembrie - Revolutiei - Catedrala mare - Mihai Viteazu - Papiu,
b. 22 decembrie - Revolutiei - Catedrala mare - Targului - Bolyai - Stefan cel Mare
c. 22 decembrie - Nicolae Grigorescu - Mihai Viteazu - Papiu
d. Lacramioarei - Nicolae Grigorescu - Mihai Viteazu - Papiu, probabil cea mai directa varianta
Deci va trebui sa faci un ocol, fie tot spre Centru, fie prin Cornisa, adica mai mult timp pierdut si mai multa benzina arsa degeaba, pe cand daca treci pe podul actual, continui foarte lejer tot inainte pe Calarasilor si esti la cetate sau pe Cuza Voda si ai ajuns in Tudor. Depinde, ce-i drept, in care parte a Tudorului e destinatia. Pe de alta parte, nici strazile 22 decembrie, Papiu sau Mihai Viteazu nu sunt deloc imbietoare la orele de varf.
Pentru legatura cartierului Unirii cu 80% din oras, opinez ca noul pod din Aleea nu va fi foarte util. Ramane o varianta buna strict pentru o legatura Unirii - Cornisa/zona Spitalelor.
Repet, stradutele din Aleea, intre viitorul pod si str. 22 Decembrie 1989, nu pot prelua mult trafic. Doar se vor muta ambuteiajele de la Cocosul de Aur la acele stradute. Nu mai zic de posibilitatea sa prinzi si bariera la calea ferata la Weekend sau pe Lacramioarei, langa Gara Mica. Va fi o placere.
In locul podului, prefer sa ma pot plimba linistit pe malul Muresului in Aleea, sa stau pe o banca sa aud sunetul apei, de acolo sa ma plimb in liniste pana la bazinul olimpic, pana la Cocosul de Aur, la restaurant, cand se va redeschide, pe malul turbinei, sau pana la Weekend, fara sa slalomez printre masini, printre claxoane. Toata zona aceea are un potential fantastic, ceva in genul cartierului Venice din Los Angeles, cu ale sale canale, bineinteles la o scara mult redusa. Orasul asta duce o lipsa cronica de parcuri si de oaze de liniste, hai sa nu le distrugem si pe alea putine pe care inca le mai avem, doar pentru ca trebuie sa ne stea fundul neaparat in masina personala, daca se poate chiar din pat si pana in birou/sala de clasa.
Sa zicem ca ar putea fi bun podul din Aleea pentru cei din Santana, Voiniceni, Ceuasu, dar ca sa ajunga la podul acela, trebuie sa treaca tot prin Unirii, cel putin pana la Darina, deci traficul va continua sa fie jalnic in acest din urma cartier.

mugman

Si ca sa nu tot modific postarea anterioara, care e si lunga, mai adaug aici ca greseala principala, cum ziceti si voi, RaduC si marco_ms, a fost dezvoltarea haotica a cartierului Unirii si, de fapt, inabilitatea politicienilor de la nivelul local de a forta o alipire a comunei Sancraiu si a comunei Santana la oras.
Cartierul Unirii ar fi trebuit sa se dezvolte controlat inspre Sancrai si Santana (ma rog, ar fi devenit acestea cartiere de sine statatoare), prin crearea a trei-patru artere mari de circulatie, pe langa care sa se construiasca apoi ansamblurile rezidentiale, cladiri de birouri, dar si supermarket-uri, piata, parcuri sau vreo policlinica, astfel incat locuitorii sa nu mai fie nevoiti sa treaca raul Mures pentru a-si procura cele necesare. Cum e in Tudor, ai bd. 1 Decembrie care taie tot cartierul, dar pe langa, ai si Cutezantei, Infratirii, Livezeni si apoi Pandurilor, artere cu capacitate mare de preluare a traficului.
O eroare colosala mi s-a parut si faptul ca nu s-a continuat str. Decebal inspre Ortoprofil cu strapungere in str. Podeni si poate cu o continuare pe str. Digului si un podet de o banda pe sens peste Mures in acel loc, pentru conectarea la baza sportiva, la hipodrom si apoi, prin str. Insulei si Somnului la cart. Libertatii si acum la Maurer. Ar fi usurat presiunea pe giratoriul de la Hotel Tempo. Asa, s-a dat voie la constructia de case si continuarea strazii s-a facut, prin str. Burebista, tot spre locul aglomerat.
Toata istoria orasului e plina de erori, din punct de vedere al traficului, daca stam sa ne gandim...  :(

marco_ms

Daca ar fi sa cautam erorile de dezvoltare ale orasului sunt multe. Una dintre ele e si aglomerarea de licee si scoli "bune" plus facultati in acelasi zona. Cozile astea kilometrice sunt doar cand scolile sunt deschise.
Eu zic de podul spre Aleea pentru ca e singurul care are sanse sa fie facut in urmatorii 3-4 ani, care sa poata atrage finantare prin PNNR pentru ca din cate stiu are deja facute ceva studii si e inclus in PUG. Orice alt pod care acum ar incepe cu studii inseamna si mai multi ani in plus.
Si da, va mai trebui un pod care sa lege str Podeni de str. Insulei pentru a rezolva problemele. Traficul pe care il va atrage podul din Aleea, cei 20% cat zici, va fi doar cel care acum la sensul giratoriu de la Cocosu face stanga spre str. Sinaia si poate partial care merg pe Calarasilor spre Mihai Viteazul. Cei care au treaba in zona Aleea, 7 Noiembrie, Spital, Cornisa vor putea merge si pe acolo. Nu va merge nimeni pe podul ala ca sa ajunga in Centru, Tudor sau Gh Doja pentru ca si pe acolo e tot aglomerat ar fi.
Inteleg ca tu preferi locul de promenada pe malul Muresului netulburat de trafic dar si oamenii astia din zona Unirii vor sa ajunga intr-un timp decent de cealalta parte a Muresului. Va ramane totusi un kilometru intre poduri pentru promenada si cum am mai spus pentru limitarea zgomotului pot fi folosite panouri fonoabsobante pe pod.

Kimi

Aglomeratia cauzata de elevi poate fi rezolvata simplu cu microbuze scolare. Legat de cocosul de aur, orice i-ar face nu rezolva problema.

Spuneam acum ceva timp ca revin cu o propunere care sa rezolve marjoritar problema aglomeratiei din oras.
Vom avea nevoie de o drona pentru a studia traseul si din aer. Cine are sau cunoaste va rog un PM.

Spoiler:










Revin cu detalii complete dupa ce le pun la punct.

mugman

Se aude că s-a votat în Consiliul local construirea podului în Aleea, care să conecteze strazile Mureşului şi Zăgazului, pe cele două maluri, cel despre oportunitatea căruia am tot discutat noi aici. Cică s-ar face cu patru benzi, câte două pe sens.
De asemenea, se doreşte ca în spatele teatrului să se construiască doar câteva locuri de parcare la subteran, iar la suprafaţă să se facă ceva centru de inovare. Bun, au stricat şi proiectul ăsta cu parcarea.

@Kimi
Abia aştept să văd propunerea, ne fierbi la foc mic de câteva săptămâni  :lol:

marco_ms

Deocamdata se pare ca au votat ca sunt de acord cu "necesitatea, oportunitatea și potențialul economic al proiectului de construire a unui nou pod peste râul Mureș", cu posibilitate de finanțare în cadrul Programul Național de Investiții "Anghel Saligny".
Nu stiu cat de utile ar fi 4 benzi tinand cont de strazile din Aleea. Pentru 4 benzi ar trebui facute strazile Zagazului/Luntrasilor cu sensuri unice si refacut podul peste turbina sa fie cu 4 benzi.
Eu zic ca in zona asta e de ajuns un pod cu o banda pe sens plus piste de bicicleta si doar pt masini sub 3.5 tone, pentru a nu strica de tot linistea oamenilor din zona.
Kimi cred ca vrea prelungirea strazi Muresului spre Sancrai pe langa Mures si un pod care sa iasa in str. Insulei. Vom vedea.

alexandru_m

Kimi: "Leave me alone! I know what I'm doing!"

Scuze, dar nu m-am putut abtine  O:-)

mugman

@marco_ms
M-am gândit şi eu dar nu poate fi asta, cu ce se va rezolva majoritar problema aglomeraţiei din oraş? Oricum, parca prin vara s-a votat ceva la Consiliul local în legătură cu prelungirea străzii Insulei de la intrarea la Ocska, acolo sub podul mare, până langă hipodrom. Strada Insulei chiar există în varianta asta, dar e îngustă acum şi nu circulă nimeni pe ea, cu excepţia locuitorilor celor câteva case. Deci cine va veni din Aleea, va trece pe sub pod şi va ajunge pe Insulei, iar cine va veni din Unirii, o va lua pe Podeni şi va trece pe podul de pe Barajului. Iar cei care vin dinspre Spitale pe str. Sinaia si doresc sa ajunga in str. Insulei (nu ştiu dacă sunt foarte mulţi) nu cred că vor prefera să treacă o dată râul Mureş pe podul nou din Aleea ca apoi să îl mai treacă o dată pe un eventual pod nou pe str. Insulei, când pot trece simplu prin giratoriul actual de la Cocosul de Aur. Kimi, mai dă-ne indicii.  :D
EDIT: Oricum, am mai zis, ar fi util podul de pe Insulei dacă va fi conectat îndeosebi cu comuna Sâncrai, dacă va absorbi traficul de pe străzile Florilor, Nouă, Ion Vescan, Strâmbă, Podeni, Cotitura de Jos din această comună şi din Remetea. Şi, în varianta asta, ar fi necesară o lărgire a străzii Insulei şi ceva modificări pe str. Somnului pentru preluarea traficului. Doar că, procedând aşa, strici armonia dintre zona Parcului Municipal şi zona stadioanelor Trans-sil, baza hipică, terenurile de tenis, baza nefinalizată a celor de la Romgaz. Frumos ar fi fost ca întreaga zonă cu funcţiune sportivă să fie un tot unitar. Bine, nu că acum ar exista o asemenea armonie, doar avem calea ferată între cele două zone, dar calea ferată, dacă ar fi utilizată cu cap, ca un mijloc de transport urban cu staţie între stadioane, nu ar reprezenta o piedică.

marco_ms

Bucata din str. Insulei de la stadion pana sub pod nu poate fi folosita fara expropieri si cateva demolari. Eu mai degraba as face o traversare a cai ferate la capatul dinspre Mures al stadionului si un drum pana sub pod prin curtea fostei cazarme pe langa linia ferata. Cu o astfel de prelungire s-ar putea obliga camioanele de pe directia str. Sinaia spre str. Insulei sa faca dreapta la sensul giratoriu de la cocosu si sa continue pe sub pod. Asta daca s-ar face acum, ca dupa ce va fi gata centura (peste minim 3-4 ani) camioanele nu vor mai avea voie pe aici.

Daca s-ar face pod dinspre str. Podeni spre str. Insulei ar fi utila si o prelungire a str. Muresului pana la podul asta pt traficul pe directia Unirii/Santana spre zona Libertatii si Azomures fara sa-l bagi pe str. Podeni

mugman

Glumind puţin, cine va mai circula pe str. Podeni? Cei din Unirii nu, fiindcă se va aerisi giratoriul de la Cocoşul după atâtea modificări, cei din Sântana nu, fiindcă vor veni pe str. Mureşului, cei din Nazna/Berghia/Pănet nu, fiindcă o vor lua pe podul cel nou de la Nazna, cei din Sâncrai nu, fiindcă o vor lua pe Barajului sau pe podul nou de pe Insulei  :)
Oricum, mi se pare că suntem mult prea implicaţi cu toţii, inclusiv noi aici, dar şi cei din consiliul local, în a rezolva problema traficului creat de autoturismul personal şi foarte puţin spre deloc, înspre găsirea de mijloace alternative, cum ar fi sporirea liniilor de transport în comun şi a frecvenţei lor, trenul urban de care pomeneam anterior, poate şi linii de tramvai pe anumite zone, sau înspre o "aerisire" a oraşului, adică evitarea concentrării obiectivelor de interes într-o singură zonă, cum dădea marco_ms exemplul cu unităţile de învăţământ. Nu mai zic de centuri.
Mi se pare că facem prea multe sacrificii pentru a acomoda posesorii de autoturisme, mai ales în detrimentul mediului (lipsa de parcuri, lipsa locurilor de joacă, acum distrugerea zonei adiacente râului Mureş), fără a ne gândi la consecinţe pe termen lung.
Eu unul stau în Tudor şi sincer, an de an, am observat cum s-a tăiat din spaţiul verde dintre blocuri, s-a tăiat din trotuare că nu mai pot circula două persoane pe un trotuar umăr la umăr, s-a distrus terenul de minifotbal, numai şi numai pentru autoturisme. Iar rezultatul a fost că au apărut mai multe autoturisme şi problema a rămas, ba chiar s-a acutizat. 
Şi e la fel în Dâmbu, vedem cum arată Bd. 1848 care a devenit o uliţă înghesuită între locuri de parcare, şi străduţele de pe lângă. S-au construit ditamai blocurile, şi acolo pe fostul teren de minifotbal, fără a se face şi parcări subterane. La Gară, la fel, urmează construirea acelui bloc-turn de 17 etaje pe singurul spaţiu verde din zonă, chiar în faţa clădirii gării. Ce facem cu probabil zecile sau sutele de autoturisme care vor avea treabă în cel bloc? Unde vor parca, pe ce străzi se vor deplasa care încotro? Am scris Primăriei în legătură cu crearea unui drum rapid dinspre Gară, urmând linia de cale ferată până la fosta fabrică de cărămidă, unind străzile Jilavei şi Rozmarinului, ca o alternativă la Gheorghe Doja, care va intra curând în renovare. Nu a interesat pe nimeni. Am scris despre lărgirea străzii I.H. Rădulescu şi Libertăţii, pentru a-i acomoda pe cei din cartierul Maurer. Nu a interesat pe nimeni, iar acum trotuarul din faţa Maurer e plin de maşini, una lângă alta.
S-a dat voie să se construiască o clădire de birouri fix în centru în spatele Sinagogii, nu a interesat pe nimeni de problemele care au venit odată cu asta. Acum se pregăşteste construirea unui bloc între Luxorul mare şi clădirea unde e restaurantul Thai, e un loc viran pe care se parchează.
Se construieşte cartierul Concept 9, lângă mall-ul nou din Tudor. Iarăşi, fără parcări subterane, doar câteva la suprafaţă. Iarăşi zeci, sute de autoturisme care vor circula în zona aceea care şi acum e aglomerată la anumite ore. Se construiesc blocurile pe Livezeni, la ieşire din oraş pe dreapta. 10 blocuri turn + alte câteva mai mici, de 2-3-4 etaje. La fel, fără parcări subterane, dar cu multe maşini care urmează să intre în trafic. Am scris Primăriei, am propus un drum rapid prin spatele Kaufland şi Lidl care să lege giratoriul de la Kaufland Tudor şi blocurile noi cu giratoriul de la Shopping City pentru a degreva de trafic strada Livezeni şi Bd 1 Decembrie, între Corina şi Shopping City. Nu a interesat pe nimeni, dar ne vom trezi peste "n" ani că ne-ar fi prins bine o asemenea legătură, doar că nu mai avem loc pe unde să o facem, că am construit în prostie pe terenul respectiv. Ne cramponăm că trebuie câteva exproprieri. Păi de asta există instrumentul exproprierii, ca să fie folosit. Oricum e mult mai ieftin să expropriezi acum, cât încă se mai poate şi nu trebuie demolate cvartale întregi. E mai simplu decât să fi nevoit să faci scamatorii ulterior şi rezultatul să fie zero.
Chiar toată lumea se gândeşte doar pe termen scurt? Chiar trebuie să fie totul aglomerat?
Bun, facem poduri peste poduri peste Mureş, dar o sistematizare în cartierul Unirii şi în Sâncrai facem? că uite, după ce ne dăm jos de pe pod, circulăm tot bară la bară că s-a dat voie să se construiască peste tot şi acum ne trezim că nu e bine. De fapt, nici nu ne trezim, vorbim doar noi aici pe forum despre asta şi atât. 4-5 inşi, restul aplaudă pe facebook.

Kimi

Quote from: marco_ms on October 29, 2021, 10:47:04 AM
Kimi cred ca vrea prelungirea strazi Muresului spre Sancrai pe langa Mures si un pod care sa iasa in str. Insulei. Vom vedea.
Da. Pe langa altele.

Din pacate si eu am incercat in ultimul timp sa propun solutii pe termen lung catre cei implicati in zona administrativa locala si m-am lovit de o lipsa crasa de visiune. Daca veneam cu alte idei in afara de largirea strazilor si trotuare de 0,5m se uitau la mine ca la fantome.

Revenind, se pricepe cineva la Arcgis? Am schitat o harta si cand sa-i dau share aici, surpriza, a disparut tot ce am trasat.  :headbash: :headbash: :headbash: :headbash: :headbash: :headbash: :headbash: :headbash:
Incerc sa recuperez cumva dar e prima data cand folosesc arcgis.

Kimi

Am revenit cu harta.
E o propunere pe termen lung care sa rezolve problemele de trafic rutier pe o perioada lunga de zeci de ani.

- Centura a zonei metropolitane care sa scoata complet traficul de tranzit.
- Drumuri de legatura/express cu Reghin si A8 care sa scoata traficul de tranzit din localitatile limitrofe (Sangeorgu, Livezeni, Corunca), asa cum se va intampla acum cu Cristesti si Ungheni odata cu deschiderea A3.
- Centura Tg Mures completa care sa uneasca toate cartierele periferice si largirea la 2+2 pe calea Sighisoarei si strada Insulei.
- Legatura rapida intre Tudor si 7 Noiembrie (spital) cu tunel pe sub intrare de la gradina zoologica.
- Legatura noua intre Metro si str. Barajului cu pod 1+1 catre Nazna.
- Pod nou 2+2 intre str. Insulei si str. Muresului si reabilitarea ei cu legaturi catre Santana si Unirii pe langa uzina foto.
- Legatura rapida intre Unirii si DN15 (7 Nov) cu pod nou 2+2 in zona Go cart si mai departe pana in spatele spitalului judetean.
- Am trecut si podul din aleea carpati dar cu o singura banda pe sens. Nu ai unde sa bagi trafic de 2+2 acolo.
- Trei parcari periferice cu acces la transportul in comun (dupa ce va fi pus la punct, bineinteles  O:-))

Harta: https://learngis2.maps.arcgis.com/apps/instant/basic/index.html?appid=e05abf1c81b84eb8b7458aced378a79c


Mai sunt multe care s-ar putea face, enumar doar cateva:
- tren metropolitan Reghin - Tg Mures - Chetani cu statie la Aeroport
- pasaje ferate denivelate peste toate trecerile din oras
- microbuze scolare (!)
- reforma transportului in comun

Abia apoi putem sa visam la piste de biciclete si panselute.

Multora vi se va parea ceva SF. Eu zic ca inca se poate. Daca mai asteptam 10 ani sa se construiasca peste tot blocuri si case va fi prea tarziu.


Asta e propunerea mea initiala. Nu stiu cat timp va fi disponibila harta pentru ca e un cont trial.
Va astept si pe voi cu propuneri sau modificari. Sper sa dam mai departe rezultatul dezbaterii si sa nu ramana doar o discutie pe un forum.