[MS] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Targu Mures

Started by Ionut, February 06, 2019, 05:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mugman

Kimi, nu e nimic SF in propunerea ta, ci sunt lucruri de bun-simt care ar fi trebuit realizate de mult timp. Noua in oras ni se par lucruri imposibil de facut fiindca am fost invatati cu putin, doar cu mici carpeli ici-colo, dar sunt lucruri banale in alte parti, chiar si la noi in tara.
Ca observatii, as avea asa:
Drumul acela spre Reghin nu l-as pune acolo. As merge pe versiunea prezentata de conducerea judetului/orasului dupa preluarea mandatului, anul trecut, acea centura de nord, care sa porneasca de la Metro, spre Nazna, pod nou 2+2 peste Mures, inspre Panet, dar nu va intra in Panet ci se va face un drum nou, cumva intre Panet si Sancrai, intre Hartau si Remetea, intre Cuiesd si Bardesti, iar de acolo sa o taie spre Chinari si sa ajunga la Ernei. In felul asta am avea inel complet Metro-Nazna-Panet-Bardesti-Chinari-Ernei-Livezeni-Corunca-Metro. Mi se pare vital sa reusim alipirea comunei Sancrai + Nazna si a Santanei + Chinari la Targu Mures, la fel a Bardestiului si Remetei, fiindca ele de facto sunt parte a orasului, dupa ultimele dezvoltari imobiliare, dar, reprezentand alte UAT-uri din punct de vedere juridic, ne incurca planurile. Suna cinic dar asa e, avem nevoie de o dezvoltare unitara, ceea ce se poate obtine greu cand atatia primari trebuie sa se aseze la tratative. E poate un ocol mai mare, dar mi se pare mai ok pe termen lung.
Acum, de pe harta nu se intelege, dar traficul greu va merge spre Nazna si apoi va traversa Sancrai si din str. Voinicenilor o va lua la dreapta, va traversa Muresul la GoKart si va continua spre Reghin sau daca traficul greu o va lua pe str. Insulei, va traversa pe acel pod nou si de acolo va continua spre GoKart si mai departe spre Reghin? In oricare din aceste variante, nu e de dorit trafic greu in acel loc, fiindca in varianta alipirii acestor comune la oras, am avea trafic greu prin mijlocul orasului. Nu stiu daca explic bine, dar inchipuiti-va ca acele comune sunt deja cartiere ale orasului.
Apoi, dupa cum am zis mai sus, podul de pe str. Insulei nu ar trebui sa faca legatura tot cu Unirii, ci cu Sancraiul, pentru a absorbi traficul venit din partea de est a acestei comune si din Remetea, astfel ca acel trafic sa nu mai fie nevoit sa se indrepte spre giratoriul de la Tempo/DSVSA. Deci, pe harta ta, str. Noua din Sancrai ar trebui prelungita in jos pana la raul Mures, iar podul l-as vedea intre cuvintele "strada" si "Insulei" pe fond albastru sau la capatul cuvantului "Insulei". In felul acesta, am avea asa, grosso modo:
-cei din Panet, Berghia si Nazna (cu unele completari la stradutele din Nazna) vor traversa Muresul pe podul nou de la Nazna;
-cei dintre str. Bradului si str. Florilor din Sancrai se vor indrepta spre podul de pe Barajului;
-cei dintre str. Noua si str. Remetea, Ioan Vescan, Eden, Vasile Sabadeanu si toate stradutele acelea mici se vor indrepta spre noul pod de pe Insulei;
-cei din cart. Unirii raman pe podul din Unirii;
-cei din Voiniceni, Santana merg pe podul de la GoKart.
Podul din Aleea si-ar pierde din relevanta in acest caz. As face un pod mixt, pietonal si pentru ciclisti si pentru transportul in comun. Vrei sa ajungi mai repede din Unirii in 7 Noiembrie? Atunci ia autobuzul. Impuscam doi iepuri dintr-un foc  :). Si din nou, cu riscul de a parea o moara stricata, toata zona dintre Weekend, SGA, malul Muresului din Aleea, zona Ocska, stadionul Municipal, stadionul Trans-Sil ar putea fi transformata intr-un urias spatiu verde, un plaman in centrul orasului. Centrul orasului, daca ne gandim la alipirea comunelor de pe partea cealalta, fiindca nici acolo nu exista nici un parc, un loc de promenada, iar oamenii aia vor dori sa mearga si ei intr-un parc, sa se plimbe, etc. S-ar putea amenaja ceva verde si pe latura cealalta a raului, inspre ei. Am mai zis-o, trebuie construit si altceva pe malul celalalt decat ansambluri rezidentiale. Transformata uzina foto in ceva spatii de birouri sau ceva de productie, incurajat mediul privat pentru crearea de locuri de munca, eventual o scoala noua, mutat vreun liceu, o policlinica publica sau privata, un mall, o mini-arena, terenuri de baschet, fotbal, ca sa nu mai fie nevoiti locuitorii de acolo sa traverseze raul pentru orice. 
Revenind la propunerea ta, sigur, str. Muresului ar putea fi prelungita pana la str. Potopului si str. Digului si pana la noul pod de pe Insulei. In varianta propusa de tine, mi se pare ca e foarte, foarte aproape noul pod de cel vechi si nu cred ca va aproba nimeni asa ceva. Pe termen mai lung, poate ar merge un pod si in dreptul acelei bucle a Muresului, dintre cuvintele "raul Mures si 324 m" pe fond rosu, paralel cu Libertatii. Poate ar merge facut din timp un bulevard perpendicular cu Libertatii cu continuarea in Nazna/Sancrai. Iar str. Libertatii sa fie largita unde se poate. De fapt, de la giratoriul de la Barajului si I.H. Radulescu ar putea fi largita lejer.
La centura de la Metro, pe Calea Sighisoarei, varianta propusa de tine e cea corecta, insa ma tem ca aici s-a pierdut trenul, planul primariei presupune varsarea traficului in str. Budiului, in dreptul fostei TAM, nu stiu ce e acolo langa, Comodex parca. Sigur, inca o prostie colosala, fiindca vei avea trafic de autostrada, pe strada Budiului si in giratoriul de la urcarea spre Dambu. Nu stiu de ce s-a optat asa, colegul @pentium10 cred ca stie mai multe, ceva despre campuri de gaz.
Nu am inteles partea cu legatura Tudor - 7 Noiembrie si tunelul pe sub intrarea de la gradina zoologica. Tot tronsonul sa fie tunel, incepand cu Livezeni? Sau se va trece la suprafata, prin padure, si va fi tunel doar in dreptul Zoo? Fiindca in a doua varianta, ai condamnat toata latura vestica a padurii la taiere in scopul extinderii vilelor de la Platou. Sper din suflet sa nu aprobe nimeni o astfel de varianta, care era dorita de altfel de fostul primar si acolitul sau. Prima varianta e ok, dar nu va fi foarte utila, nici pentru Tudor, nici pentru Cornisa sau 7 Noiembrie, fiind prea departe de destinatie. In afara de cei de pe str. Livezeni si cei de la capatul dinspre Kaufland al strazii Cutezantei, nimeni din Tudor nu va merge pana in Livezeni ca de acolo sa mearga inapoi inspre zona spitalelor, si invers pentru cei din 7 Noiembrie/Cornisa. Adica pentru acestia din urma intrarea in tunel e pozitionata bine, dar iesirea din Tudor e prea departe. Daca eu stau pe Secuilor Martiri si vreau sa merg la Zip Cafe sau la Rexo la Fortuna, nu voi lua niciodata drumul acela.
De aceea, as opta pentru varianta vehiculata mai demult, ca iesirea din tunel in cartierul Tudor sa se faca la intersectia strazilor Infratirii si Cutezantei, la Estetique Cafe. E mult mai util pentru tot Tudorul, ar putea fi folosit tunelul de tot arealul cuprins intre strazile Cutezantei, Rodniciei, Viitorului, Muncii, Progresului, Armoniei, Ramurele, Bd 1 Decembrie, chiar si de cei de pe Pandurilor, Sarguintei. Toate aceasta zona ar fi la o aruncatura de bat de tunel.
Nu insist in variantele mele, sunt doar propuneri, dar e bine daca le-am putea discuta si sa facem ceva cu ele, sa punem presiune publica pe autoritati, sa le publicam in mass-media, pe facebook. Daca am reusi sa atragem mai multa lume in discutie, s-ar propaga mult mai repede si lumea ar vedea ca exista alternative la gunoiul care ni se ofera de atatia ani.

marco_ms

Cam astea sunt dupa parerea mea prioritatile pe urmatorii 10-15 ani care s-ar putea face daca exista vointa politica si se vor putea accesa fonduri europene/nationale nerambursabile. Folosind doar bugetul primariei nu se pot realiza multe.

1. Terminarea centurii Corunca-Ernei(asta nu tine de primarie)
2. Drum intre str. Budiului si sensul giratoriu de la Metro
3. Pod Unirii-Alea si drum intre str. Voinicenilor(zona Foto) si pod
4. Prelungire str. Insulei pana la Azomures si  sensul giratoriu de la Metro
5. Supratraversare cale ferata Gh Doja - Depozitelor
6. Largire soseaua Sighisoarei la 4 benzi + prelungire spre Budiului si centura Corunca-Ernei
7. Largire str. Barajului la 4 benzi
8. Supradraversare cale ferata zona Polivalenta - str. Insulei
9. Legatura cartier Tudor - Cornisa
10. Pod zona Azomures-Nazna

In paralel cu astea construirea de parcari, gradinite/scoli/licee/policlinici/supermarket/zone agrement in zonele unde s-au construit multe locuite si nu exista momentan aceste facilitati. Plus dezvoltare transport in comun, piste de biciclete


In legatura cu postarile anterioare:
Drumul propus de Kimi intre Tudor si Spital trece prin mijlocul padurii si in plus ar fi destul de abrupt. Exista si planul primariei cu tunel dar tot prin padure trece partial. Am citit ca vor sa-l includa in PNNR dar eu personal nu prea ii dau mari sanse de reusita din cauza costurilor.
Un pod si drum prin spate la Weekend ar avea o mare problema cu legatura la str. 22 decembrie pentru ca acolo e un dig, calea ferata si drumul. Se poate face dar va trebui un sens giratoriu suspendat deasupra cai ferate sau mai multe pasaje peste calea ferata, destul ce complicat si costisitor

Kimi

Legat de varianta Tudor - 7 Nov:
- un tunel cap coada intre strada Livezeni si Gh Marinescu care sa nu "strice" padurea ar avea minim ~2.7km si asta in cazul unei variante 1+1. Ar fi la fel de lung ca si (viitorul) tunelul Meses. Daca vrem 2+2 benzi nu mai vorbesc de costuri.
- varianta pe care am propus-o implica un tunel/doua de maxim 200m. Nu stiu care ar fi panta, recunosc, dar e cel mai scurt traseu. Ar mai fi o varianta mai lunga dar tot cu tunel sau ecoduct. Am actualizat harta cu ea.

Sa nu uitam si de problema ursilor si impiedicarea acestora sa mai intre in oras.


Un drum expess TGM - Reghin mi se pare obligatoriu de cativa ani. Mai ales ca nu vorbim de costuri astronomice (campie cu un singur pod peste Mures).

Kimi

Vad ca a murit repede discutia.

Se ofera cineva cu o drona sa studiem de sus variante de traseu?

Takacs

Salutare,

am citit pe siteul primăriei că au depus solicitarea pentru acordul de mediu pentru proiectul "Reamenajarea infrastructurii pe coridorul deservit de transportul public local pe zona Vest–Centru a Municipiului Târgu Mureș", mai pe înțeles strada Gheorghe Doja.
Pun și anunțul aici.


MUNICIPIUL TÂRGU MUREȘ- Direcţia tehnică anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Reamenajarea infrastructurii pe coridorul deservit de transportul public local pe zona Vest–Centru a Municipiului Târgu Mureș", propus a fi amplasat în  judeţul Mureș, loc. Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja.

Informațiile privind proiectul propus pot fi consultate pe pagina de internet a A.P.M. Mureş, http://apmms.anpm.ro.

Observațiile publicului se primesc zilnic pe poştă la A.P.M. Mureș, loc.Târgu Mureș, strada Podeni nr. 10, sau pe adresa de e-mail:office@apmms.anpm.ro[/b]

https://www.tirgumures.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=8932%3Aanun-public-privind-depunerea-solicitrii-de-emitere-a-acordului-de-mediu&catid=49%3Astiri-de-ultima-ora&Itemid=314&lang=ro

Dacă cineva poate să mă ajute să găsesc aceste documente?

Konter

Investiția se ridică la 60 de milioane de euro și va fi asigurată de la bugetul de stat prin Ministerul Sănătății și dintr-un împrumut de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare destinat Proiectului privind reforma sectorului sanitar.
Câștigător al licitației a fost desemnată asocierea de firme YDA Inșaat Sanayi ve Ticaret AS din Turcia (lider) și Synergy Construct SRL București cu capital turc (partener).
Clădirea viitorului Centru de Arși va avea regim de înălțime Subsol + Parter + 4 Etaje + Etaj tehnic
Va include Centrul de Mari Arși cu 15 paturi, blocul operator cu 25 de săli de operație, secția clinică Anestezie și Terapie Intensivă – ATI cu 44 de paturi, spații conexe – Sterilizare, Unitate de transfuzii sanguine, morgă, centru de formare, spații tehnice, spații administrative și logistice etc. și relocare Heliport.
Pe lângă edificarea noii clădiri, investiția mai prevede realizarea unei pasarele de legătură cu clădirile existente ale spitalului și reorganizarea circuitelor medicale ale secțiilor
Noul centru va avea aria construită desfășurată de 24.577 mp și va avea următoarele funcțiuni: centru de arși cu 5 paturi pentru pacienți critici, 10 paturi pentru terapie intermediară și pentru microchirurgie și chirurgie reconstructivă, secție ATI cu 57 de paturi și 25 de săli de operație distribuite pe două etaje.

Dintre cele trei centre pentru mari arși – Timișoara (pentru adulți), Târgu Mureș (pentru adulți) și Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu din București (pentru copii), a început construirea celor de la Timișoara și București.
Toate cele trei centre ar urma să fie terminate în anul 2025.

https://arenaconstruct.ro/centrul-de-arsi-gravi-targu-mures-contract-semnat/