News:

.

Main Menu

Vroom Vroom!

Started by Ionut, September 17, 2011, 05:28:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

savagedanyro

...ideea nu e rea...dar e destul de dificil de pus in practica.
Trebuiesc facute semne distinctive pe diferite culori...greu de urmarit pe radar... dar nu imposibil !
...live the moment...

Ionut

Eu stiu ca deja este in legislatie ceva de genul - cei care sunt incepatori (sub 1 an de cand au luat permisul) au limitare de viteza suplimentara. Stiu ca am invatat cand am dat pentru permis. Am permisul parca din 2002. :)

Sunt curios sa stiu daca s-au facut ceva studii (in RO nu cred) care arata influenta experientei soferului in siguranta rutiera. Poate ne ajuta robert, el este specialist in asa ceva.

@savagedanyro - pai da, ce spui tu ar fi ideal, insa chiar si asa ar fi eficient daca te-ar prinde cu 160 km/h de exemplu pe autostrada sau cu 110 km pe DN. Ai lua niste puncte in plus/amenda mai mare daca te opreste politia si vede ca esti incepator. Ah, bine ai venit pe forum! :cheers:

@davyl - acum si tu cu mersul economic la 160 km/h. Dar la 130-140 km/h nu e la fel de economic? :D Eu te cred ca tu esti responsabil la viteze mari, insa tu esti exceptia. Am vazut multi soferi de masini slabe care merg cu acceleratia la podea pe autostrada. Ca sa nu mai zic de smecheri care nu stiu sa conduca. Si alte fenomene, evident. Deci marirea limitei de viteza doar pt ca unii conduc economic la peste 140 km/h mi se pare o exceptie si un motiv neintemeiat.

Ah si mai ales ca la noi, de exemplu pe B-Pitesti, nici nu ai putea merge super tare pentru ca sunt gropi, nu sunt parapeti, semnalizare aiurea sau lipsa... nu se compara cu autobahnul nemtesc. Deci nu ar fi safe. Dar iarasi, aici e domeniul lui robert si nu ma bag. :)

savagedanyro

...multumesc de urare...bine v-am gasit;

Va urmaresc de mult , dar acum m-am decis sa va deranjez si eu cu cateva ganduri si pareri"personale".

Hope this could be the beginning of a beautiful friendship, cum spuneau altii mai "celebri".

...live the moment...

davyl

Quote from: Ionut on December 14, 2011, 01:49:19 PM
@davyl - acum si tu cu mersul economic la 160 km/h. Dar la 130-140 km/h nu e la fel de economic? :D Eu te cred ca tu esti responsabil la viteze mari, insa tu esti exceptia. Am vazut multi soferi de masini slabe care merg cu acceleratia la podea pe autostrada. Ca sa nu mai zic de smecheri care nu stiu sa conduca. Si alte fenomene, evident. Deci marirea limitei de viteza doar pt ca unii conduc economic la peste 140 km/h mi se pare o exceptie si un motiv neintemeiat.

Nu am mintit cand am spus ca la 160 km/h masina are un consum economic  :lol:. Si evident ca acest consum economic tine si de anumite conditii ideale de condus (vreme buna, fara prea mare aglomeratie pe autostrada). Am testat de multe ori condusul la 160 km/h pe autostrazile din Germania si masina a consumat cam cu 1 litru mai putin decat daca as fi mers cu 120-130 km/h. Stiu ca pare cam aiurea, dar si eu am fost mirat. Probabil ca este o chestie legata de masa masinii si parcurgerea unei distante anume cu o viteza cat de cat constanta...

Insa cum spui tu, e doar o exceptie... Am condus si alte tipuri de masini si la 160 km/h consuma muult mai mult decat la 130 km/h.

davyl

Quote from: savagedanyro on December 14, 2011, 01:59:14 PM
...multumesc de urare...bine v-am gasit;

Va urmaresc de mult , dar acum m-am decis sa va deranjez si eu cu cateva ganduri si pareri"personale".

Hope this could be the beginning of a beautiful friendship, cum spuneau altii mai "celebri".
Bine ai venit pe forum!  8)

Ionut

@davyl - te cred, te cred :)

E cu siguranta o ecuatie mai complexa care tine de puterea motorului, calitatea carburantului, aerodinamica, masa masinii etc etc. Acum pentru un litru in minus, heh, mai bine in siguranta. Sunt si multe variabile externe (vreme, calitatea carosabilului), deci per total e super complicat. Asa ca mai bine pentru RO este sa ramana 130, parerea mea. Mai ales ca se poate merge, "semi" legal, cu 140.

Problemele majore nu tin pana la urma de infrastructura si de masina, ci de "factorul uman". Daca soferul isi stie masina, daca ia in calcul conditiile de trafic (vreme, aglomeratie etc) si daca e, per total, normal la cap, poate sa-si adapteze viteza. Deci nu e problema musai de o limita care oricum poate fi depasita... eu votez pentru EDUCATIA SOFERILOR! Asta cred ca lipseste cu desavarsire...

savagedanyro

orice masina la peste 100 km/h e o arma letala.
Nu degeaba testele EuroNcap se fac la 60km/h , daca s-ar face peste 90km/h ar fi mormane de fier vechi...
Poate sa fie si 150 limita pe autostrada , oricum pe ala "smecher" care merge cu peste 200 nu il intereseaza limita.
Totul tine de educatie, de adaptare a vitezei la capacitatea tehnica si fizica a celui ce o conduce.

Tragedii se intampla peste tot, indiferent de viteza avuta...recent am vazut un accident monstru pe o autostrada in care erau implicate aprox 100 masini...sunt convins ca marea majoritate conduceau legal...dar...

revenind la noi in tara pana nu se maresc amenzile, cu orice risc, in asa hal incat sa nu le mai poti ignora nu ne civilizam. Sau sa iti retraga pe perioade mari de timp dreptul de a sofa. s-ar potoli multi dintre "viteji"
...live the moment...

madad

Quote from: savagedanyro on December 14, 2011, 04:56:18 PM
orice masina la peste 100 km/h e o arma letala.
Nu degeaba testele EuroNcap se fac la 60km/h , daca s-ar face peste 90km/h ar fi mormane de fier vechi...
Poate sa fie si 150 limita pe autostrada , oricum pe ala "smecher" care merge cu peste 200 nu il intereseaza limita.
Totul tine de educatie, de adaptare a vitezei la capacitatea tehnica si fizica a celui ce o conduce.

Tragedii se intampla peste tot, indiferent de viteza avuta...recent am vazut un accident monstru pe o autostrada in care erau implicate aprox 100 masini...sunt convins ca marea majoritate conduceau legal...dar...

revenind la noi in tara pana nu se maresc amenzile, cu orice risc, in asa hal incat sa nu le mai poti ignora nu ne civilizam. Sau sa iti retraga pe perioade mari de timp dreptul de a sofa. s-ar potoli multi dintre "viteji"

+1  total de acord ;)

Ionut

Ups, s-a stricat jucaria.

S-a stricat Lotus Evora S, mașina folosită de Poliţia Rutieră

Cred ca baietii prea si-au facut de cap... :police:

iuli

Quote from: Ionut on December 20, 2011, 11:13:52 AM
Ups, s-a stricat jucaria.

S-a stricat Lotus Evora S, mașina folosită de Poliţia Rutieră

Cred ca baietii prea si-au facut de cap... :police:

L-au stricat fetitele cu care au iesit la agatat  :lol:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Quote from: iuli on December 20, 2011, 11:47:41 AM
L-au stricat fetitele cu care au iesit la agatat  :lol:

E totusi masina englezeasca, nu te poti astepta la super fiabilitate. Mai ales pe mana alor nostri. Bine ca asigura cei de la Lotus si service... altfel ar fi facut gaura-n buget.

iuli

Oricum e doar imprumutata, parca pe un an  ;)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Quote from: iuli on December 20, 2011, 09:22:43 PM
Oricum e doar imprumutata, parca pe un an  ;)

Da, poate dupa primesc alta, poate un Lamborghini. :cool:

davyl

Quote from: Ionut on December 21, 2011, 06:21:54 AM
Quote from: iuli on December 20, 2011, 09:22:43 PM
Oricum e doar imprumutata, parca pe un an  ;)

Da, poate dupa primesc alta, poate un Lamborghini. :cool:
O buna optiune ar fi o Subaru Impreza WRC  8)

Politia franceza are asa ceva si nu o data a prins diversi turisti germani care circulau cu peste 200 km/h in Franta.

In Belgia, politia are destule Audi si BMW foarte puternice, nemarcate deloc, de culoare neagra si care au radarul in spatele numarului de inmatriculare (in fata masinii). Poza si filmul se face din mers.

"Masa si dansul" vin prin posta! Nimeni nu se cearta, nimeni nu scoate bata de baseball!  :lol: Doar se baga foarte adanc mana in buzunar!  :D

Ionut

QuoteCodul Rutier vine cu sancţiuni drastice pentru beizadele şi teribiliştii şoselelor

Şoferii care vor circula pe contrasens şi care vor depăşi viteza legală cu peste 60 de km/h ar putea primi, la anul, până la 100 de puncte amendă. Un punct de penalizare este echivalentul a 10% din salariul minim pe economie. În aceste condiţii, de la 1 ianuarie, odată cu creşterea salariului minim de la 670 la 700 de lei, amenda ar putea ajunge şi la 7.000 de lei.

Pedepse drastice sunt prevăzute şi pentru agresivitatea la volan, iar cei care produc accidente vor fi obligaţi să meargă la doctor. Acestea sunt unele dintre cele mai importante prevederi de modificare a Codului Rutier, aflate în dezbatere la Comisia Juridică de Disciplină şi Imunităţi a Camerei Deputaţilor.

"Propunerile făcute sunt extrem de multe şi, practic, Codul Rutier ar putea fi modificat în întregime", a explicat, pentru "Evenimentul zilei", comisarul şef Paul Toma de la Direcţia Rutieră.

În opinia sa, cele mai importante modificări se referă la mărirea amenzilor, reducerea valorii alcoolemiei permise de la 0, 80 în sânge, la 0,50, asta însemnând că valoarea alcoolemiei preliminare, la etilotest, va scădea de la 0,40 g/l în aerul expirat, la 0,25. Dar şi mărirea perioadei de supendare a permisului de la 90, la 120 de zile, deci pentru patru luni.

"În cazul consumului de alcool, când este contravenţie, la nerespectarea semnelor la calea ferată, dacă viteza este depăşită cu mai mult de 60 de kilometrim la oră, s-a propus reţinerea permisului pentru 120 de zile. În plus, nu se mai reduce perioada de supendare", a mai precizat comisarul Toma.

Tot de la anul s-ar putea da examen pentru a putea conduce un moped.

O altă prevedere îi va trage la răspundere pe cei care împrumută maşină unui şofer obosit sau aflat sub influenţa alcoolului.

sursa si multe alte detalii: EVZ