News:

.

Main Menu

Vroom Vroom!

Started by Ionut, September 17, 2011, 05:28:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Pe acest topic special vom discuta si vom pune stiri despre tot felul de planuri, idei, curiozitati care au legatura intr-un fel sau altul cu infrastructura rutiera (din Romania si din lume).

:vroomvroom:

Ionut

QuoteProiectul "Brain Driver": cum să şofezi şi să frânezi cu gândul

"Freie Universität'' din Berlin lucrează la proiectul ''Brain Driver'', un model de automobil care, citind undele cerebrale ale şoferului prin intermediul unor senzori, poate fi condus cu gândul, informează sâmbătă ziarul La Repubblica. Folosirea undelor cerebrale ca mijloc de control al automobilelor nu este nouă, Toyota realizând în urmă cu doi ani primul model experimental de scaun cu rotile complet controlabil cu creierul, destinat oamenilor cu handicap.

Cercetătorii germani din grupul AutoNOMOS au mers mai departe şi după ce au conceput o tehnologie care permite conducerea unui taxi folosind un iPad, au proiectat o maşină care se poate conduce fără a folosi mâinile şi picioarele.

sursa: Capital

Ionut

#2
QuoteCompania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România, în parteneriat cu Inspectoratul General al Politiei Române, organizează în perioada 19-25 septembrie a.c. actiuni de verificare în trafic a respectării prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din România, cu modificările si completările ulterioare.

Actiunile se vor desfăsura zilnic în toate judetele din tară si vor avea drept obiectiv verificarea achitării rovinietei si a respectării prevederilor legale în vigoare privind circulatia pe drumurile publice.

sursa: CNADNR

Pazea.  :police:

sealg_1

salve la prima mea postare

Ionut

Bine ai venit! :cheers:

Intr-o alta ordine de idei:

QuoteŞoselele, "încărcător" de maşini electrice

Cercetătorii de la Universitatea Toyohashi (Japonia) şi inginerii de la Toyota au dezvoltat un sistem care încarcă maşinile prin montarea unor plăci metalice în interiorul drumului, relatează site-ul fastcompany.com. Sistemul, abia în faza de testare, transmite electricitatea de la plăcile din drum spre maşină cu ajutorul unor curele de oţel montate în interiorul cauciucurilor. Transmiterea curentului se face prin intermediul frecvenţelor radio. Până acum, cercetătorii japonezi au folosit doar tensiuni mici, dar spun că tehnologia poate să mai fie dezvoltată.

sursa: Adevarul

Ionut

QuoteCNADNR: Biroul directorului general Daniela Drăghia nu a fost percheziţionat de DNA

Precizarea companiei de autostrăzi şi drumuri survine după ce în urmă cu câteva ore în presă au apărut informaţii potrivit cărora biroul directorului general Daniela Drăghia, precum şi locuinţa acesteia ar fi fost percheziţionate de DNA, în urma unor suspiciuni de fraudă privind licitaţiile pentru construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV paneuropean. "Sediul CNADNR nu a fost percheziţionat de personal al organelor de urmărire penală. (...). Promovarea unor informaţii false despre activitatea CNADNR poate prejudicia imaginea şi credibilitatea Companiei, inclusiv în relaţia cu partenerii şi finanţatorii externi", potrivit biroului de comunicare din cadrul instituţiei.

sursa: ZF

Hmmm, sa-ti fie rusine Dinu Patriciu?!  :o

Ionut

QuoteAflă câţi bani a obţinut Compania de Autostrăzi din rovinieta electronică

În perioada noiembrie 2010-august 2011, încasările din rovinietă au ajuns la 756.559.910 lei, cu 19,4% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cei mai mulţi bani s-au obţinut în luna ianuarie, când s-au încasat 77,44 milioane de lei.

Rovinieta electronică a intrat în vigoare la 1 octombrie 2010. În acest an, CNADNR estimează că încasările din această sursă vor creşte cu circa 30%. Înainte de introducerea rovinietei electronice, CNANDR încasa anual aproximativ 130 milioane de euro din roviniete, iar potenţialul este estimat la 500 milioane de euro anual.

sursa: Capital

Ionut

Legat de anvelopele de iarna - se pare ca nu mai este valabila povestea cu intre 1 noiembrie si nu-stiu-cat martie (sau cat era), ci se da amenda doar daca drumul e acoperit cu zapada sau polei. Cum, de altfel, e si normal.

De exemplu in Bucuresti sunt maxim 10 zile cu zapada pe strada. In Brasov cred ca sunt de 3 ori mai multe... deci daca nu e zapada/polei poti merge cu anvelopele de vara. E logic si normal.

Nasol e daca ninge si te-a prins in trafic, atunci ai pus-o. :lol:
Amenzile am inteles ca sunt intre 400 si 2000 RON.

madad

Mie mi se pare normal sa ai masina echipata cu anvelope de iarna daca este iarna.
Anvelopele de iarna sunt facute special dintr-un cauciuc mai moale astfel incat atunci cand afara sunt sub +5C si pana la -25C cauciucul din continut sa se intareasca de la frig astfel incat sa ofere o aderenta maxima.

In schimb, un cauciu de vara folosit la sub +5C isi pierde aderenta si nici producatorul nu ofera garantie ca nu vei derapa sau patina. Nici nu se pune problema de zapada sau polei pana aici.

Prin urmare, daca va pretuiti viata si familia, echipati masinile cu cauciucuri de iarna.

La Cehi de exemplu, ca aici locuiesc de 5 ani, este obligatoriu ca orice masina sa fie echipata intre 15 Noiembrie - 15 Martie cu cauciucuri de iarna altfel ne luam amezi cu prima oprire.

Sunt mai mult ca sigur ca Romania a auzit de legea asta din coincidenta de la alte state din vest si acum se vrea a fi implementata si la noi ceea ce este nemaipomenit de bine. O tara mai civilizata inseamna ordine si in trafic.

Ionut

Merci de input! Nu m-am gandit ca e si temperatura un factor. :)

:cheers:

davyl

Quote from: Ionut on October 06, 2011, 07:58:50 PM
Merci de input! Nu m-am gandit ca e si temperatura un factor. :)

:cheers:

Madad are dreptate. Temperatura este primul factor. Eu folosesc 2 masini (a mea si a sotiei) si le "incalt" pe amandoua cu pneuri de iarna din noiembrie pana in martie. Comportament impecabil al pneurilor de iarna imediat ce temperatura scade sub 7 grade. Nu mai vorbesc de mersul pe zapada, inclusiv pe autostrada. Am avut situatii cand mergeam in deplina siguranta pe zapada cu 110 km/h (zapada proaspata) iar pe dreapta lasam o gramada de masini neechipate (inlusiv Bmw sau Audi) dar care aveau pneuri de vara si care mergeau cu maxim 70 km/h (de erau depasite si de TIR-uri).

Avand pneuri de iarna nu imi fac griji de amenzi. Circul destul de des in Germania, unde recent (anul trecut 1 noiembrie) au introdus obligativitatea pneurilor de iarna. Nemtii aveau pana acum "recomandabil", insa marea majoritate aveau pneuri de iarna, caci in cazul unui accident in Germania, chiar daca tu nu erai de vina (dar aveai pneuri de vara) erai vinovat din start daca celalalt (desi vinovat) avea pneuri de iarna. Deci nu risca nimeni sa nu primeasca asigurarea si sa dea din buzunar daunele...

Belgienii nu prea isi pun pneuri de iarna, dar dupa ultimele 2 ierni in care au avut zapada cam multa, s-au echipat multi...

Cele bune...

Ionut


madad


Ionut

QuoteAtenţie şoferi: Astăzi e noaptea fără accidente rutiere

Cu ocazia Nopţii Europene fără Accidente Rutiere poliţiştii constănţeni au pregătit o acţiune inedită: o echipă special desemnată va petrece noaptea alături de tinerii dintr-un club.

sursa: Adevarul

O veni si Mazare?  :police:

Ionut

QuoteTransportatorii rutieri ameninţă cu greva generală din cauza scumpirii carburanţilor

Uniunea Transportatorilor cere Guvernului să intervină pentru a stopa creşterea preţului la carburanţi, argumentând că pe plan internaţional cotaţiile petrolului au scăzut, şi ameninţă cu proteste similare celor ale transportatorilor greci, care au declanşat miercuri o grevă generală.

sursa: Mediafax