[TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara

Started by Vlad94, February 02, 2019, 10:26:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

STiberiu

O porcarie marca Robu.

Doua linii de metrou in Timisoara vor costa peste 2 miliarde de euro, bani, care daca ar fi investiti in infrastructura CF, am ridica zona centrala pe estacada si am reabilita  CF aproape in toate directiile pe o distanta de 25km pentru realizarea trenului urban.

elphax

toti sunt de acord si asta s-a dorit , o modificare a CF existente si imbunatatiri. In teorie este un avantaj imens sa ai tramvai pe ecartamemn lat - cu un plan destept ai combina tramvaie, metrou usor si CF pe o infrastructura comuna optimizata, moderna etc. dar la noi nu se poate
cum sa ai legaturi rapide si securizate in oras plus legaturi la aeroport si la comunele periubane ?
infrastructura CF este in curtea lor - si ei deja au proiect de modernizare aprobat si finantat, deci subiect inchis



Vlad94

#17
Cand vad ideile astea deemetrou ma apuca rasul. De ce nu vor sa upgradeze reteaua de tramvai si sa realizeze o retea de trenuri urbane. Aprape nicio retea de metrou din ultimii ani nu s-a facut in mod traditional, ci s-au facut linii de tramvai rapide, cu sectiunii separate de trafic sau cu portiuni in subteran, si isi fac treaba foarte bine, nefiind nevoie de o linie de metrou traditionala care implica o serie de cheltuieli pe langa tuneluri. In concluzie, sa gandim solutii fiabile si sa ne axam pe ceva ce se va putea realiza secolul asta. O solutie foarte interesanta a fost implementata in Bielefeld(un oras cu o populatie cat Clujul sau Timisoara) unde tramvaiele circula fie pe zone separate de trafic(ca linia 41), iar in zona centrala coboara in subteran. Un alt exemplu este orasul Porto, unde s-a construit o retea light rail de la zero. Acesta are si sectiuni subterane. In URSS pe langa retelele de metrou introduse in anii 80 s-au introdus so cateva retele de tramvai rapid cu sectiuni subterane in doua orase:Volgograd si Krivoi Rog, cele doua sisteme castigand la capitolul material rulant ieftin, utilizarea sectiunilor la nivel existente si nenecesitarea semnalizarii. In concluzie, de ce sa nu aplicam o astfel de solutie in orasele noastre?

Ionut

CFR SA licitează lucrări de 17 milioane de lei pentru reabilitarea gării din Timișoara

CFR SA a lansat licitația pentru ,,Reabilitare faţada, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal (proiectare şi execuţie )", în valoare de 17,6 milioane lei și o durată de execuție de 24 luni de la semnarea contractului.

Valoarea estimata a contractului este de 17.605.391,14 lei fără TVA, repartizata astfel : – Proiectare : 923.500,00; – Execuție : 16.631.891,14; – Organizare de santier : 50.000,00. Se prevăd a se executa : lucrari de consolidare a elementelor structurale, de reabilitare termica cu modernizarea finisajului exterior, realizarea unei instalatii centralizate de ventilatie,lucrari de amenajare a piatetei garii, lucrari de interventii la peronul liniei 1 si la tunelul pietonal. Ofertele pot fi depuse până la data de 08.10.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 08.02.2020.

Mobilitate.eu

Cuneo

Se reface fatada, se amenajeaza o fantana arteziana si se instaleaza panouri fotovoltaice. Schimbarile ce au loc in Gara de Nord din Timisoara, cu peste 4 milioane de euro. Foto

TIMISOARA. Acum 2 ani reprezentantii Ministerului Transporturilor promiteau la Timisoara cea mai frumoasa gara din vestul Romaniei, complet modernizata, cu peroane complet schimbate, scari rulante, lifturi, banda transportoare pentru bagaje si o super pasarela care sa asigure accesul de la tren direct catre o parcare supraetajata.
Toate se regasesc doar intr-un studiu de fezabilitate dintr-un program national de reabilitare a aproape 50 de statii de cale ferata cu bani europeni.
Deocamdata, insa, sunt bani doar pentru un proiect din fonduri proprii al Regionalei Timisoara. Acesta prevede cateva lucrari importante care sa schimbe intrucatva fata Garii de Nord in asteptarea momentului in care orasul va deveni Capitala Culturala a Europei. Chiar daca nu toate vor fi si gata in 2021.
CFR SA a lansat licitatia pentru 'Reabilitare fatada, reparatii platforme, iluminat, acces intrari in cladirea de calatori statia CF Timisoara Nord si reparatii acces peron linia 1 + acces tunel pietonal (proiectare si executie)'.
,,Actuala cladire a Garii de Nord este alcatuita din 6 corpuri comasate intr-un ansamblu. In acest moment, cladirea statiei nu mai corespunde cerintelor de asigurare a unor conditii optime a desfasurarii activitatilor in imobile si a exigentelor de calitate impuse de legislatia in vigoare. Constructia prezinta deficiente de ordin structural, estetic, functional, de ineficienta energetica, cu pierderi mari de caldura, si pe linie de siguranta in exploatare,,, se arata in documentatie.
Cum banii nu sunt foarte multi, sub 4 milioane si jumatate de euro, lucrarile vor viza in principal fatada si amenajarea piatetei din fata statiei.
Astfel, sunt prevazute lucrari de consolidare, interventii asupra fatadelor si acoperisurilor – terasa, interventii asupra tunelului pietonal de acces la peroane cu realizarea unui nou acces la linii din holul central, interventii la peronul liniei 1, refacerea piatetei Garii si realizarea instalatiei centralizate de aer conditionat, ventilatie si incalzire.

Se vor realiza, totodata, lucrari de pregatire pentru construirea unei pasarele metalice (platforma pietonala) prevazuta in viitor in sala caselor de bilete, ce va fi sustinuta de 6 stalpi metalici, si montarea a doua scari rulante de acces la mezanin. Aceasta, insa, in perspectiva reabilitarii culoarului Aradul Nou – Drobeta Turnu Severin (Magistrala 900), care nu va fi realizata prea curand.
La tunelul pietonal care asigura accesul de la piateta la peronul 1 se vor reface actualele pardoseli din mozaic folosindu-se granit rezistent la trafic intens si antialunecare, se va monta un sistem de supraveghere, un sistem de detectie si semnalizare/avertizare PSI si se va inlocui sistemul de iluminat.
Piateta Garii va fi complet refacuta, se va amenaja o fantana arteziana, zona va fi placata cu dale de granit, se vor monta banci, se va realiza un sistem de iluminat cu stalpi ornamentali, se vor planta copaci si se vor monta rastele pentru biciclete.
Totodata, vor disparea aparatele de aer conditionat si se va realiza o instalatie moderna centralizata de climatizare, iar pe doua corpuri de cladire se va monta o instalatie de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.
Licitatia a fost lansata in Sitemul Electronic de Achizitii Publice, iar valoarea proiectului este de 17.605.391,14 lei fara TVA. Lucrarile trebuie sa fie gata in 2 ani.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 8 octombrie, iar evaluarea lor ar putea dura pana in februarie anul viitor.
Va reamintim, Gara Timisoara Nord a fost construita intre anii 1897-1899, iar numele ei initial a fost Josefstadter Bahnhof sau Jozsefvaros Indohaz, in traducere ,,Gara din Iosefin", dupa numele cartierului in care se afla, fiind una dintre cele mai frumoase cladiri din oras.
Dupa Unirea Banatului cu Romania si instaurarea administratiei romanesti la Timisoara, in 1919, gara a fost redenumita in ,,Gara Domnita Elena", nume pe care l-a purtat pana la Al Doilea Razboi Mondial.
In ultima parte a celui De-Al Doilea Razboi Mondial, Gara a fost puternic bombardata.
Dupa terminarea Razboiului, Gara a fost reconstruita partial dupa planurile initiale.
In perioada 1971 – 1974 cladirea a fost complet modificata si adusa la forma de astazi cu stilul arhitectural schimbat radical.




https://www.opiniatimisoarei.ro/se-reface-fatada-se-amenajeaza-o-fantana-arteziana-si-se-instaleaza-panouri-fotovoltaice-schimbarile-ce-au-loc-in-gara-de-nord-din-timisoara-cu-peste-4-milioane-de-euro-foto/17/09/2019


Cuneo

#20
Quote from: taifun7993 on June 04, 2016, 10:57:01 AM
Salutare Forumistilor

Vin cu o propunere pentru voi

Dupa cum stiti toate orasele din Europa care au un aeroport au si o legatura feroviara intre Aeroport si Gara de Nord

Aeroportul Traian Vuia nu are aceasta legatura care ar fi si ieftina si ecologica si puncte de plecare Cele doua Gari Nord si Est si comuna Giarmata

Infrastructura o avem doar  ca mai trebuie legat Aeroportul de Linia care vine de la Giarmata atat.

Doar gânditiva la costuri si program 

Cu trenul urban 5 lei maxim 7 lei
Din ora in ora

Cu taxiul 50 de lei din Centru si Ratt 2 lei dar pleaca din Ani in Pasti


Astept parerea voastra

Cu trenul pana la Aeroportul Timisoara. Planul pentru o cale ferata ce trece aproape de capatul pistei de aterizare decolare


TIMISOARA. La Aeroportul Timisoara s-ar putea ajunge candva si cu trenul.

Este vorba despre un proiect indraznet al conducerii Aeroportului Timisoara, pe marginea caruia se duc discutii avansate.
In acest proiect, pe langa Aeroport, mai sunt implicate Consiliul Judetean Timis si Primaria Ghiroda. Aceasta, intrucat priveste o linie de cale ferata ce trece prin Giarmata Vii si prin vecinatatea Aeroportului. Mai precis, ajunge chiar in apropiere de capatul pistei de aterizare-decolare, in zona de presemnalizare luminoasa.
Concret, in vecinatatea Aeroportului ar putea fi amenajate o gara si un drum care sa duca pana la aerogara.

,,Este un proiect pe care vrem noi sa il realizam si deja se discuta la nivel de concept, intre Consiliul Judetean Primaria Ghiroda si Aeroport, avem schite de gara feroviara, care este relativ facil de realizat pe linia secundara de cale ferata Timisoara – Lipova, la aproximativ 2 kilometri de aerogara. S-a si discutat concret care ar trebui sa fie terenurile care vor fi expropriate si cu o investitie relativ mica intr-o gara, asiguram conectivitatea si feroviar intre Aeroport si orasul Timisoara,,, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, directorul Aeroportului Timisoara, Daniel Idolu.
La randul lor, cei de la CFR ar trebui sa contribuie cu o serie de interventii pentru ca pe aceasta linie sa poata circula mai multe trenuri. Iar astfel, cei care vor sa ajunga la Aeroport sa o poata face si pe calea ferata si sa salveze timpul pe care l-ar petrece in trafic, venind cu masina.
Deocamdata nu exista o estimare a costurilor pentru realizarea acestui proiect.



https://www.opiniatimisoarei.ro/cu-trenul-pana-la-aeroportul-timisoara

STiberiu

Conexiunea spre aeroport pe linia 213 - TM - Lipovas, a fost discutata in anul 2009 prin proiectul PMT - Vision 2030 Timisoara
https://www.primariatm.ro/uploads/domino/atasamente_hcl/FDDEFA38AF95F6D3C22573AE003C12FE/Concept_CFR_Final.pdf

Din 2017 si pana azi, proiectul a fost sustinut de USR
https://timis.usr.ro/usr-propune-bugetul-2018-conectarea-aeroportului-timisoara-calea-ferata/

Ce nu a pus aeroportul in calcul este faptul ca nu e vorba doar de 1.5km de cale si statie. Daca vor sa faca racordarea cu AIT, trebuie sa bage semnalizare automata si luminoschema la Giarmata deci, o reabilitare pe 8.5km, sistem semnalizare, luminoschema si - de ce nu, electrificare - la care adaugam 1.5km si statie la AIT.

tom_sawyer

În perioada următoare se va construi o linie ferată spre Aeroportul Timișoara, a anunțat vineri directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea.

Nu există termene sau surse de finanţare stabilite, dar oficialul companiei de infrastructură feroviară spune că are deja schiţat un proiect. Modelul avut în vedere pentru o asemenea legătură este cel de la Aeroportul Henri Coandă Otopeni.

,,Cea mai nouă surpriză este realizarea unui racord al aeroportului cu calea ferată existentă. Există deja o variantă de proiect, dar urmează realizarea studiului de fezbilitate, iar, cel mai probabil, acesta va oferi două trei variante de proiect", a spus Ioan Pintea

De aflat nu am reuşit să obţinem şi un termen clar pentru demararea lucrărilor. Totuşi, există, din fondurile proprii ale companiei CFR suma de un milion de lei pentru realizarea anunţatului studiu de fezabilitate.


debanat.ro

elphax

reloaded dupa modelul noii lini CF care merge la Otopeni

Azi 7.7.2020
CNCF CFR S.A. Sucursala Regionala CF Timisoara a lansat o prima licitatie pentru SF, valoarea contractului este de 1.734.333,30 lei fara TVA

,,Studiul de Fezabilitate va prezenta cea mai buna alternativa privind realizarea legaturii dintre reteaua feroviara existenta si Aeroportul International Traian Vuia Timisoara, pentru respectarea conformitatii standardelor si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României. Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Contractantul este obligat sa studieze si sa coreleze documentatia pe care o va prezenta CNCF ˮCFRˮ-SA, cu toate studiile de prefezabilitate si fezabilitate si toate proiectele aflate in diferite faze de proiectare in faze de implementare ale Consiliului Judetean Timisoara, Primaria Timisoara, ale CNCF ˮCFRˮ-SA, ale Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu Planul de Urbanism Zonal al Aeroportului International Traian Vuia Timisoara, PUG-ul aprobat al comunei Ghiroda, etc. si legislatia specifica in vigoare. Statia Timisoara Est este cuprinsa in cadrul "Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebes – Timisoara – Arad" al carui beneficiar este CNCF ˮCFRˮ-SA. in momentul de fata accesul la Aeroportul Traian Vuia Timisoara este asigurat numai printr-un drum cu doua benzi, situatie in care nu este asigurata fluenta corespunzatoare a transportului de marfa si de persoane. Prin realizarea legaturii feroviare dintre Aeroportul Traian Vuia Timisoara si reteaua feroviara nationala prin Statia CF Timisoara Est se obtine eficientizarea transportului prin fluidizarea transportului de calatori cu efecte evidente asupra economiei. Prin intocmirea unui studiu de fezabilitate care sa aiba ca obiect asigurarea unei conexiuni feroviare intre Aeroportul Traian Vuia Timisoara si reteua feroviara nationala prin Statia CF Timisoara Est este posibila studierea diferitelor posibilitati de realizare a acestora, compararea din punct de vedere financiar a variantelor propuse tinand seama si de beneficiu adus de fiecare dintre variante, pentru alegerea celei mai convenabile solutii. in studiul de fezabilitate se vor analiza variante care vor lua in considerare racordarea in linia CF 217 Timisoara Est-Radna si variante care vor prevedea un traseu nou de cale ferata racordat din Statia CF Timisoara Est,,
- de pe  SEAP.

Vlad94

Nu știu ce variante ar mai putea fi, că doar nu o să traseze linia direct prin Pădurea Verde. Cel mai optim mi se pare o ramificare din CF 217 (eu o știam ca și 213), după Giarmata Vii. Sunt curios dacă în proiectul CF Timișoara-Caransebeș se va reabilita și linia spre Radna de la la punctul de ramificare până la ramificația Giarmata Vii. 
Punctul de ramificare: https://www.google.com/maps/@45.7739078,21.2656696,16z.

Cuneo

CF 217, e Timișoara-Cenad. CF 213, e Timișoara-Radna dar legătura cu Radna e întreruptă din cauza lucrărilor la Coridorul feroviar Rin-Dunăre Nord-Curtici-București-Constanța. Cel mai apropiat punct de ramificare, față de aeroprt, ar fi întradevăr, în apropiere de Giarmata Vii, dincolo de VO.

tom_sawyer

Anunt de participare simplificat: [SCN1071039] Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara – Studiu de Fezabilitate

Depunere oferta - Data limita: 28.07.2020 15:00

elphax

#27
in trecut colegii de pe forumul RATT au facut niste scheme pentru racordarea la actualul sistem feorviar, practic sunt necesari doar DOI KM de linie, niste macaze si evient o statie. nici nu e nevoie de statie cu 2 linii ca si in poza, avand in vedere ca la OTP au facut o singura linie.
in poze se vad si niste linii CF in dreapta de aeroport, si acelea au fost luate in discutii, dar traseul este mai lung pe acolo si posbil mai complicat de racordat. dar avand in vedere ca  noul terminal se construieste in dreapta celui existent, este o varianta posibila










Vlad94

Interesanta propunerea cu statia pe estacada. Astfel s-ar putea conecta linia 213 cu linia de acces spre Remetea, trenurile de aeroport putand deservi si locatiile de pe M900. Din pacate, nu stiu daca vor avea atata viziune si se vor limita la o gara infundata in partea stanga a parcarii vechi(inainte de drumul de acces). Oricum ar fi, sper ca linia sa fie electrificata pentru a permite circulatia trenurilor spre/dinspre Arad

elphax

doar nu crezi ca va fi legatura dinspre Arad spre aeroport ? :)
cel mai probabil sistemul va fi shuttle intre aeroport si Gara de Est cu o frecventa mai mare si cu o frecventa mai mica si pana la Gara de Nord