Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

#180
Și ce, eu am zis altceva? Pentru a avea două zboruri spre București este necesară acea schemă, doar este un singur avion cantonat la Timișoara, iar alte zboruri sunt executate cu avioane din alte baze, așa se face acum la București. Dacă ai două zboruri spre București, unul dimineața, iar celălalt seara este clar că cel ce vine de la TSR la OTP va pleca în o altă destinație externă din București. Un zbor TSR-OTP-TSR durează cam trei ore cu toate manevrele, astfel singură rută externă operată din TRS ar rămâne Milano , pentru a se încadra în timp.

cezar-mario2012

#181
Lună viitoare va fi definitivat orarul și vom vedea atunci cum va fi folosit avionul cantonat în Timișoara.

Să detaliez ce am spus mai sus: TSR-OTP 55 min(cu Tarom), TSR-BGY 1h 40min., deci doua zboruri la București face cam 3h 40 min + Milano 3h 20 min = 7h doar zborurile fără operațiile la sol, Milano fiind zborul cel mai scurt. Avionul cantonat la Timișoara va avea și echipajul cantonat acolo, iar piloții au un număr limitat de ore de zbor pe zi, parcă 6 sau 8 ore. Nu mă pricep prea bine la aceste reglementări, dar știu că exista. Timpul petrecut la sol poate fi între 30 și 60 min., dacă punem doar 30min., avem un minim de 2 ore petrecute la sol fără primul și ultimul zbor, este aproape imposibil să meargă așa repede totul.
Ce am văzut la alte companii (Wizz sau Blue Air, u le mentionez și pe cele de linie ocolo sindicatele sunt puternice), echipajul este schimbat după un zbor de tipul OTP-BVA-OTP, OTP-BCN-OTP, nu știu cu este pe zborurile relativ scurte cum ar fi Roma, Treviso, e.t.c.

istvan78

Vezi ca ne-a explicat Frunzaverde mai sus cum opereaza FR. 35 de zboruri pe saptamana inseamna 10 segmente pe zi, ceea ce e posibil la ei (probabil cu doua seturi de echipaj).

Ce zici tu ar fi posibil daca ar fi aeronava stationata la OTP, dar din cate inteleg acolo nu exista baza FR, deci nici aeronava stationata, sau aici gresesc?

mns

Quote from: ciprebbe on January 12, 2016, 10:58:33 AM
^ Se pare ca exista cursa TSR-FMM luni si vineri(din ce vad pe rezervari gradul de ocupare e spre 80%). CLJ e ramas in urma cu destinatia asta dar recupereaza de luna viitoare.
Sunt 140Km distanta intre cele 2 aeroporturi(valabil pt transfer) insa daca iei Munchen destinatia finala nu mai e asa mare diferenta. (110km din FMM si 40km din MUC).

Catre/din FMM nu ai nici o optiune ok de transfer spre/catre oras. Eu unul nu as lua Wizz spre spre TSR. Bine, cand vin in tara vin de obicei cu bagaj, dar preturile sunt o gluma. Nu am verificat sa vad ce preturi au din Timisoara incoace, dar de aici ajungi uneori la preturi mai mari decat la Lufthansa, ceea ce e o aberatie. Pentru sf lui Ian, Feb si Mar au preturile simple intre 90 si 110 euro dus intors fara bagaj si apoi o gramada in plus pentru biletele "Plus". Daca pui si timpul pierdut ca sa ajungi acolo, voi prefera tot timpul sa platesc in plus pentru conexiune directa cu S-Bahn sau Lufthansa Airportbus catre MUC.

Cat despre zborurile TSR-MUC, mi se pare ca niciodata nu am vazut (ochiometric din cei care merg spre connecting flights sau spre control pasaport/baggage claim) prea multi oameni sa mearga catre conexiuni, marea majoritate "coboara" la MUC. Acum daca si-au facut conexiuni singuri, asta e altceva.

cezar-mario2012

#184
  M-am informat și orarul este următorul:

- avionul cantonat în Timișoara va opera după cum urmează:
.
  1. Timișoara - Brussels (CRL), marți, joi și sâmbată, TSR 9:50 - CLR 11:10, CLR 11:35 - TSR 14:50;
  2. Timișoara - Dusseldorf Weeze, miercuri și duminică, TSR 9:50 - NRN 11:05, NRN 11:30 - TSR 14:40;
  3. Timișoara - London (STN), zilnic, TSR 17:40 - STN 18:25, STN 18:50 - TSR 23:30;

- avionul din baza Berlin (SXF) va opera după cum urmează:

  Timișoara - Berlin (SXF), miercuri și duminică, SXF 18:25- TSR 21:10, TSR 21:35 - SXF 22:20;

- avionul din baza Milan Bergamo va opera după cum urmează:

  Timișoara - Milan Bergamo, luni, marți, joi, vineri și sâmbătă, BMY 16:05 - TSR 18:50, TSR 19:15 - BMY 20:00.

  Deci zborurile către București vor avea probabil următorul program, ținând cont de tiparul lor:

  Timișoara - București, zilnic, TSR 7:40 - OTP 8:10, OTP 8:35 - TSR 9:25 și TSR 15:10 - OTP 16:00, OTP 16:25 - TSR 17:15, totuși sunt una sau două zile în care va opera doar un zbor către București, luni și vineri, probabil va fi doar zborul de la 15:10, lăsând posibilitatea de a folosi aeronava pe o altă rută dimineața, presupun că va fi Madrid.

Sursă informațiilor www.ryanair.com , zborurile TSR - OTP nu sunt încă încărcate în sistem, ce am scris pe această temă sunt doar presupunerile mele.
 

TibiV

#185
Proiect HG buget 2016 Aeroport Intertnational Traian Vuia Timisoara:

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1100-hg01032016de

Text: http://mt.gov.ro/web14/documente/acte-normative/2016/03_01/text_proiect.doc
Anexa: http://mt.gov.ro/web14/documente/acte-normative/2016/03_01/anexa.xls
(Bugetul este de fapt Anexa)

Venituri totale de 35 milioane de lei, cheltuieli de 32,934 milioane lei, profit brut de 2,116 milioane lei.
Cheltuieli de investitii 3,843 milioane lei.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


taifun7993

Salutare Forumistilor

Vin cu o propunere pentru voi

Dupa cum stiti toate orasele din Europa care au un aeroport au si o legatura feroviara intre Aeroport si Gara de Nord

Aeroportul Traian Vuia nu are aceasta legatura care ar fi si ieftina si ecologica si puncte de plecare Cele doua Gari Nord si Est si comuna Giarmata

Infrastructura o avem doar  ca mai trebuie legat Aeroportul de Linia care vine de la Giarmata atat.

Doar gânditiva la costuri si program 

Cu trenul urban 5 lei maxim 7 lei
Din ora in ora

Cu taxiul 50 de lei din Centru si Ratt 2 lei dar pleaca din Ani in Pasti


Astept parerea voastra


RaduC

^^^ Sa nu plecam de la premise gresite: nu toate orasele din Europa care au aeroport au si legatura feroviara cu acesta, de ex. Dublinul, Bucurestiul, etc. nu au...

In rest, liber la dezbatere.

taifun7993

Aici e vorba de timp si incarcatura atat pentru timişoreni cat si pentru cei care stau in comunele de la Timişoara.
M-am urcat in tren si in maxim 20 de minute sunt la aerport fara blocaje in trafic
Cat despre Bucuresti acolo trebuie doar racordat la aeroport printr-o statie intermodala si maxim 2 kilometri de linie noua atat ca si la Timisoara

Multumesc

Astept pareri

Cuneo

Această idee o are și primarul, dar unii îl cred nebun! El dorește acest lucru, dar cu linia care taie orașul, trecută în subteran.

frunzaverde

Hai sa facem niste calcule simple. 1 tren pe ora intre ora 5 (pentru a deservi plecarea de la 6 spre OTP si 6:20 spre MUC) si ora 1 a doua zi (pentru a deservi sosiri precum Wizzul de la Luton sau Treviso de 23:55) inseamna 21 de trenuri pe zi pe directie. Asta inseamna, chiar si folosind automotoare mici, gen Desiro cu 120 de locuri, vei avea o capacitate anuala de 1.839.600 scaune pe an intre Timisoara si Aeroport Timisoara.

Aeroportul Timisoara a avut 924.459 pasageri in 2015. Deci, in momentul 2015, chiar si daca ipotetica linie era folosita de 100% din pasageri, trenurile ar fi circulat la aproximativ jumatate din capacitate. Chestia e ca, datorita multor factori, printre care existenta bagajelor grele, aeroporturile rareori reusesc o cota de piata a transportului public de 30%. Si un tren pe ora va insemna automat timpi mari de asteptare, mai ales dinspre oras, reducand atractia trenului in fata taxiului/masinii personale. Ceea ce ar insemna ca prin trenurile alea ar bate vantul, acum si multa vreme de-acum incolo.

Un tren dedicat pentru aeroport nu are cum functiona la trafic <5-10 milioane, ceea ce e practic imposibil pentru cuplul Timisoara-Arad in urmatorii 5-10 ani, chiar si cu boom economic. Singurul caz in care un astfel de tren ar putea functiona este in cazul in care aeroportul este ori o statie intermediara/finala intr-o linie mai lunga metropolitana (traficul de aeroport fiind doar o componenta in traficul total al liniei). Ceea ce in cazul Timisoarei este posibil doar daca linia transversala (M900) este transformata intr-o linie metropolitana de transport cu trenuri suburbane (ceea ce, in configuratia actuala, linie simpla, e imposibil). In plus, pentru a genera fluxuri suficiente, e probabil nevoie de dezvoltarea unui parc industrial sau similar in zona aeroport, care sa genereze suficient trafic. Astea sunt planuri pe termen lung, vorbim de 15-20 ani cel putin.

Pana atunci, solutia optima este autobuzul, care, datorita capacitatii mici, poate asigura frecvente mai bune, fiind cea mai atractiva solutie pentru calator (1 tren pe ora are costuri care ar putea asigura 4 autobuze pe ora reducand mult asteptatul in statii, timpii morti si timpii de siguranta, riscul de a pierde legatura esentiala etc.). Doar ca pentru asta trebuie orare bune, corelate cu cursele, capacitati de transport adaptate la fluxurile existente, si statii urbane alese cu cap. Plus ca autobuzul poate fi facut mult mai flexibil decat trenul (adica, e foarte usor sa asiguri 5 autobuze unul dupa celalalt la ore de varf ca parte a aceluiasi serviciu. E mult mai greu sa dispui de vehicule feroviare in acelasi fel).

Capacitatea de transport a unei retele de autobuz bine gandite e uriasa, exista aeroporturi cu >30 milioane de pasageri care se bazeaza pe autobuze pentru a asigura legatura cu orasul. Si, pentru aeroporturi <5 milioane de pax, autobuzul e solutia ideala de departe. Doar ca nu in solutia incropita (prost) de RATT/RATB/RATUC etc. ci intr-una facuta cu cap.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

taifun7993

Salut Frunzaverde

Idea este buna prin suplimentarea autobuzelor si introducerea platei prin sms sau card pentru ca cei care nu au bani romanesti ce fac si plus cu taxiul costa foarte mult 50 de lei ( pe bune).
Sa facem o petitie prin care sa sugeram sa se  mareasca frecventa de autobuze si mai ales autobuze de capacitate mare Mercedes Citaro.

Astept parerile voastre

Un weekend fain in continuare.

TibiV

Imparate darnic esti !...
Link postat pe site-ul Ministerului Transporturilor !... :lol:

http://www.opiniatimisoarei.ro/multi-oameni-care-nu-calatoreau-cu-avionul-o-vor-face-ce-se-intampla-de-la-1-septembrie-ne-explica-intr-un-interviu-video-directorul-aeroportului-timisoara-dan-idolu/13/08/2016

Quote
Multi oameni care nu calatoreau cu avionul o vor face! Ce se intampla de la 1 septembrie ne explica intr-un interviu VIDEO directorul Aeroportului Timisoara Dan Idolu

Despre schimbarile importante care au loc din aceasta toamna pe Aeroportul International Traian Vuia Timisoara, despre cum va evolua transportul aerian low-cost si despre planurile de modernizare de la principala poarta aeriana din vestul tarii, ne vorbeste, intr-un interviu video acordat opiniatimisoarei.ro, directorul Dan Idolu.

,,De la 1 septembrie, odata cu intrarea operatorului low cost Ryanair, un anumit segment al populatiei, care nu calatorea cu avionul din cauza preturilor foarte mari, va calatori cu avionul la Bucuresti. Vor renunta la drumul cu masina sau trenul la BUcuresti pentru ca va fi mai ieftin cu operatorul Ryanair. Unde mai pui ca o calatorie la Bucuresti cu avionul dureaza 45 de minute, or cu masina dureaza 8 ore, iar cu trenul 12 ore,,, explica directorul Aeroportului International Timisoara.

Intrebat ce se va intampla pe viitor, in conditiile in care mai multi operatori aerieni asigura zboruri pe aceleasi destinatii, Dan Idolu e convins ca pasagerii vor avea de castigat.

,,Faptul ca va exista concurenta intre mai multi operatori, uneori pe aceleasi rute va duce, evident la scaderea tarifelor. Asta este in avantajul pasagerilor,,, spune directorul Aeroportului Timisoara.

Cat despre cat de mult depinde aeroportul de banii Ministerului Transportului, Dan Idolu limpezeste lucrurile.

,,Aeroportul Timisoara se autofinateaza. Nu putem primi finantare de la bugetul statului pentru ca doar aeroporturile care au un trafic de sub 700.000 de pasageri pot primi bani de la buget... Or noi, avand peste 1,2 milioane de pasageri, nu putem primi,,, afirma directorul.

De ce mai are nevoie Aeroportul Timisoara?

,,Este absolut necesara o noua aerogara. Va fi foarte greu sa reusim sa o construim. Dar cred ca pana la urma vom reusi. Nu stiu daca in urmatorii 4 ani...,,, a spus Dan Idolu.

Despre toate aceastea, dar si despre multe alte subiecte, aflati detalii din interviul VIDEO de mai jos pe care directorul Aeroportului International Traian Vuia Timisoara Dan Idolu l-a acordat jurnalistului opiniatimisoarei.ro Ciprian Voin!

http://www.opiniatimisoarei.ro/wp-content/uploads/2016/08/idolu-editat.mp4
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

taifun7993

Este adevarul

Fata de Bucuresti unde autobuzul iti vine rapid si unde mai este  si car sharing-ul care este de mai ieftin de 5 ori decat taxiul.

Ce ma mai deranjeaza este ca daca vreau sa las pe cineva in incinta aeroportului ma costa 2 LEI primele zece minute.
Eu nu sunt dispus sa dau banii acestia pentru cat las pasagerul si am plecat.

Astept parerile voastre