News:

.

Main Menu

Fortele Aeriene Romane

Started by Ionut, July 21, 2013, 04:32:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Frumoasa poza !...
Nu'sh de ce, dar MIG-urile mi se par (vizual) "mai agresive, mai rele si mai brutale"
Cumva... "cainoase".
Mai "din topor sovietic"...  ;)

F-16 urile par (par !) mai de "scoala de balet"....
Ceea ce dovedeste inca o data ca... aparentele inseala !  :lol:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Pentru ca Mig-urile chiar sunt mai agresive. Interceptor versus avion de vanatoare, rolul se reflecta si in forme si aspect.

TibiV

"Simply killing the enemy..."
Da, asa este...

Uitasem de misiunea lui initiala...
Dar RAF (Romanian AF) atata l-a tot "corcit" (Lancer) ca l-au facut si "attack" si "bomber" si "reconn"...

Desi el a fost gandit pentru o misiune extrem de simpla : "search, find and kill"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Doar "kill". Doctrina sovietica se baza pe interceptoare dirijate de statii radar puternice la sol, drept pentru care pe Mig 21 radarele initiale aveau o raza de actiune extrem de mica, din cate stiu doar angajarea finala pe ultimii 5km se faceau cu radarul propriu pentru ca mai departe ... nu era suficient de bun. La upgrade-ul la Lancer asta s-a modificat radical, dar asta nu schimba istoria.

TibiV

Exact...

Profilul MIG-ului 21 arata exact a ceea ce a fost conceput sa fie: un pradator care se uita in ochii tai cand  te ucide...
Nu viza un simplu "spot" pe radar la 100 km distanta spre care trimiti o racheta.
Nu....
Ca in "manualele WWII"... "Trage in inamic cand ii vezi albul ochilor"... ;)

(Si 21 este "super-HiTech"...
Am apucat sa vad Mig-15 si Mig-17 "running"... Insa doar "demonstrativ"...
Dar eram doar pushtan de liceu...  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lupu.irimie

Tot ce inseamna aviatie de vanatoare de generatia a patra costa. Si chiar foarte mult. F16 este un aparat polivalent care poate servi de la vanatoare pana la zboruri de recunoastere, CAS, si mai stiu eu ce... Insa, un F16 A/B nu este invechit, este ceva de genul Rata contra Me-262.
Nu uitati ca F16 a avut din parte General Dynamics de un MLU (Mid Life Update) si asta undeva prin ani 90.
Ca un Rafale ori un Eurofighter este scump!? Ori un F16 Block50 este scump? Mda, ale dracului de scumpe, insa ai prin industria asta a armamentului o chestie numita offset. Vedeti nu mai departe ceea ce au facut polonezi cu programele lor de inzestrare cu armament.

Romania de ce nu poate face acest lucru? Cat despre elicopterele de atac, eu a-si inclina spre Eurocopter Tiger. Avem posibilitatea de ai strange cu usa pe cei din consortiu Airbus Military, avem posibilitatea sa le fabricam(a se citi asambla) noi direct la Brasov. De ce sa nu ne jucam cartile asa cum trebuie!?

Cat de Grippen, inzestrat cu un radar AESA si noile Aim9X SideWinder, poate face cu succes fata aproape oricarui avion din generatia 4 ori 4+. Si in plus putem iesi cu Suedezi la un offset destul de avantajos pentru noi.

Just my 2 cents
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

adymartianul

Ai AIM-9X si pe astea de le-au cumparat acum. De ce ai mai cumpara inca o platforma care ar face fix acelasi lucru?

lupu.irimie

@adymartianul eu ma refer la faptul ca achizitia F16 a fost o algere super neinspirata, si cu iz de Afacerea Breguet din perioada interbelica. Faptul ca pui un AIM 9X pe un IAR80, asta nu inseamna ca se poate lupta de la egal la egal cu un Mig29 ori un Su30.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

AdrianB1

#98
Nu exista nici un motiv serios sa crezi ca un Gripen C/D e mai bun decat un F16 MLU cu acelasi armament. In schimb cu Gripen trebuie sa ajungi tot la americani sa cumperi motoare (sunt consumabile) pentru ca suedezii nu au reusit sa le produca integral. Si mai esti si la mana unui fabricant mic si cu probleme, iar avioanele de vanatoare consuma piese de schimb pe paine, iti trebuie surse serioase de piese. Volvo a fost cumparata de chinezi, Saab nu sta prea bine, ar fi o idee buna sa cumparam piese de schimb pentru avioane de vanatoare de la chinezi. Cat au chef, dupa aia le tragem pe dreapta ca pe Mig 29 pentru ca nu le putem mentine in stare de functionare. Sau, intr-un idealism stupid, visam ca le fabricam la Aerostar Bacau, Avioane Craiova si IAR Ghimbav.

TibiV

Discutia F-16 vs. Grippen este si ea veche...

Si eu am zis initial ca F-16 nu a fost dea mai buna alegere...
Dar frunzaverde a adus cateva argumente greu de combatut...

Le gasesti undeva in spate... Ca de obicei, super-documentate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lupu.irimie

#100
Nu contest ca Grippen este echipat cu motoare produse de catre GE. Ca poate sau nu opri vanzarea lor, ne putem gasi in aceiasi situatie ca si in cazul "vetustelor" F16. Daca maine unchiul Sam pune embargo, o sa ne trezim mai rau ca Iranul anilor 70.
Ce NU sa dorit a tine cont este ca un Grippen NG este cu mult peste performantele unui F16 chiar si Block50. Nu cred eu, ca in darnicia lor, americanii or sa ne vanda vre-o data radare tip AESA. Cam umede vise.
Si pana la urma si la final, Suedezi sunt in cautarea unui partener alaturi de care sa produca si sa dezvolte NG-ul. SAAB a dotat Austria, a dotat si doteaza Cehia, Ungaria, Thailanda, Brazilia.
Oare era rau sa putem face un offset cu ei de 100%!?
TibiV- SAAB face parte din concernul Scania, iar industria de aparare a beneficiat totdeauna de sprijin din partea guvernului Suedez. Nu este chiar asa de mic pe cat pare, daca tinem cont d enumarul total de aparate vandute in lume. ( Eurofighter a vandut un numar egal doar pentru faptul ca participa la proiect peste 4 tari. Singurul cumparator extern este Arabia Saudita).
Dar pana la urma si la final, intotdeauna am mers cand pe o parte a santului cand pe alta...dupa cum a batut vantul intereselor, si din ce parte. Cat despre argumentele lui Frunzaverde am doar o singura si simpla intrebare : stie cineva cam ce resursa la celula mai au F16-le cumparate de noi!?
Va sfatuiesc sa cautati dupa numarul de fabricatie si o sa ramaneti surprinsi.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

AdrianB1

Si cand va fi disponibil NG? La momentul semnarii contractului pentru F16, Gripen NG era doar un vis umed.

adymartianul

#102
Americanii iti vand AESA fara probleme. Trebuie doar sa ai cash.
Austria are Eurofighter.
In ce univers 250 = 600?

AdrianB1

Cat costa Eurofighter? Pretul pe bucata + integrarea si antrenamentul pilotilor, ca sa se poata compara costurile.

250=600? Despre ce e vorba, e o ghicitoare si trebuie sa ne prindem?

Ionut