News:

.

Main Menu

Fortele Aeriene Romane

Started by Ionut, July 21, 2013, 04:32:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


adymartianul

Quote from: AdrianB1 on November 29, 2016, 11:53:41 PM
Cat costa Eurofighter? Pretul pe bucata + integrarea si antrenamentul pilotilor, ca sa se poata compara costurile.

250=600? Despre ce e vorba, e o ghicitoare si trebuie sa ne prindem?

Era vorba de nr. de Gripen vandute vs nr. de Eurofighter. Intre timp a mai vandut si Saab, deci e probabil 300+ vs 600. Nicidecum numar egal, cum zicea lupu.irimie

Ionut



Astazi ajung la Borcea cele 3 F-16 ramase de livrat anul acesta.

Adelin Petrisor

Ionut

#108
Au venit! :captain:











FAR
Avem si video live.

lupu.irimie

Zilele trecute am fost cam ocupat si nu am avut timp mai de nimc. Dar acum am putut scormoni un pic dupa un istoric al celebrelor Fighting Falcon cumparate de noi "la pret de ganga". Pe siteul dedicat F16 am gasit asta:

http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/airframe-profile/1271 [serial]82-0941[/serial]

Am luat doar la intamplare un s/n de la un F16-General Dynamics care astazi se afla la noi in ograda. La un sumar calcul, aeronava are peste 24 de ani si a fost operat de mai multe escadrile de la americani, pana cand ajunge la portughezi in 02.07.1999 prin programul Atlantis Peace II.
Celula in cauza este urmatoarea: 30 Sep 1983 s/n 82941 Type F-16A Block 15K cu numarul 1602 in dotarea ROAF.
la un simplu calcul, la 24 de ani, cu o medie de 300h de zbor/an mergem spre 7200h pe celula. Hai sa spunem ca la Portughezi au zburat undeva la 150h/an x 17 ani tot da 2550h. Adaugam 15 ani x 300 (media de ore la care zboara USAF/an) si avem 4500h. Total general 7050h. Hai sa tinem cu ursul si mai "barbierim" 1000h de pe celula. Dar si in aceste conditii avem sub 2000h resursa pe celula.
Tinand cont ca resursa pe celula, la varianta Block 40 si Block 50 A fost extinsa la 8000h de zbor pe noile celule scoase din fabrica, restul au undeva in jurul a cate ore de resursa oare!?

Ca si concluzie, am cumparat avioane la mana a III a, cu niste capabilitati relative :
- Westinghouse AN/APG-66 pulse-Doppler radar de control al tirului
-Singer-Kearfott SKN-2400 INS, UHV/VHF aparatura de comunicatii, ILS, TACAN
-Dalmo Victor AN/ALR-69 RWR, GEC Marconi Avionics HUD, Sperry Computer Central de Date.
F-16A/B au fost initial propulsate de catre motoare F100-PW-200 turbofan, la12,240 lb.s.t. dry, 14,670 lb.s.t. full military, and 23,830 lb.s.t. cu postcombustie. Din fabrica F-16s au ACES II ca si scaune ejectabile. Nu cunosc daca celulele primite de catre Romania au motoarele  F100-PW-220 care sunt mai fiabile. Din istoricul lor, totusi nu pare ca resursa sa fi trecut prin programul OCU, insa apar ca si celule care au trecut prin programul MLU (04.2000???) si anterior un FMS (02.07.1999) .

Cam asa arata in cuvinte scurte, super-afacerea F16 Fighting Falcon. Ah, si un ultim aspect; portughezi le au la vanzare de ceva timp - 2006 ca sa fiu mai precis. http://www.defensa.com/frontend/defensa/portugal-vende-rumania-186-millones-12-cazas-f-16-fuerza-aerea-vn10425-vst157

O afacere cu iz de spagi groase, cu bani investiti aiurea in tramvai, pentru ca pilotii nostri sa treaca de pe Lancer pe un aparat mai putin vetust, dar care nu ajuta la nimic. Cele 186,2 milioane de euro platiti sunt doar pentru aparate, retsul cat sa cheltuit pentru armament, hangare, modernizari la sol...stie probabil doar Umbra ( Only the shadow knows - citat dintr-un film ).
Asa arata datele la ziua de azi!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

georgec

Alegerea avioanelor F16 si pregatirea intregii infrastructuri pentru a le putea utiliza au dat un semnal clar de pozitionarea globala a Romaniei in zona de cooperare cu armata SUA. Cand vorbesti de securitate trebuie sa faci alegeri intelepte si cred ca de data asta Romania a ales corect. Este precum atunci cand iti iei o masina. Cele sudcoreene au un f bun raport pret/calitate dar majoritatea continua sa aleaga masini nèmtesti!

lupu.irimie

#111
georgec, sunt ferm convins ca au fost oamenii de la Casa Alba in orgasm cand au aflat ca Romania va achizitiona de la Fortele Aeriene Portugheze F16. si vorbind de pozitionare: Spania,Germania, Marea Britanie, Italia - sunt toti membri NATO dar au ales Eurofighter. Tine cont ca UK, a fost din 1941 unul dintre cei mai buni si loiali aliati SUA si nu achizitioneaza de la ei decat ce ai intereseaza. Si daca tot vorbim de "pozitionare", cred eu ca era mult mai puternic acest semnal de care vorbesti, daca se achizitionau direct din rezervele SUA; au cateva sute stocate si sunt de la Block 30 in sus.
Raman de moment la a mea parere: miroase a Breguet moderna!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

cavver

Achizitia de f16 a fost facuta cu gandul la F35. A tot repetat Basescu de ce s-a facut asa. Cand o sa ajunga f35 80 de milioane ( acum a scazut sub 100 milioane ) noi tocmai ne terminam resursa de f16 si ne cumparam niste jeturi mature care sa ne tina niste ani buni. Italia e level 2 partner , marea britanie e chiar level 1 partner. Eurofighter din pacate e de generatia 4.5 si costa mai mult (114 meur / avion) si nu e atat de tehnic avansat ca F35 ( care are radar ESAR si are o semnatura radar mult mai mica) .

lupu.irimie

#113
^

Cavver, eu vorbesc de prezent, nu de viitor. Iar Romania o sa aiba F35 in dotare probabil undeva prin 2354, cand au sa le retraga americani din dotare. Plus de asta ca sa ai acces la o tehnologie de asemenea nivel trebuie sa prezinti aumite garantii din punct de vedere a securitatii; ceea ce la ora actuala-cam pas in Romania.
Legat de pretul EF Typhoon, in 2005 Arabia Saudita a cumparat 72 de bucati cu toata panoplia ( nu se stie exact ce armament au luat si cate bucati) la un pret de 5,3miliarde de euro. Adica undeva la 72mil/bucata. Fa si tu un calcul simplu: 800 mil euro: 12 si sa vezi cat ne-a costat pe noi, contribuabili aceasta Mega Afacere (aproape 67mil/bucata). Marea atentie: modernizarea celor trei baze sa facut din fonduri NATO!
Legat de radar, EF are actualmente in dotare un radar tip AESA E-Scan, cu deschidere de peste 200 grade. Culmea ironiei este ca acest aparat conceput prin anii 80, la aplicatia DACT Gando - 2015, "a dat de pamant" si cu F15, si cu F18 si cu F-22ul venit special pentru a vedea cam ce poate.
Ca am luat niste avioane depasite total sa inlocuim altele depasite, la pret de noi- a naibi afacere rentabila!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

cavver

#114
Acum fara toata panoplia pentru 48 de avioane pentru sauditi se vehiculeaza suma de 4 MILIARDE de lire : aici .
Pentru eurofighter tranche 3 , 28 la numar , Kuweit-ul se pregateste sa decarteze €7bn (£5.6bn) : aici .
Iar superradarul de pe tranche3 , ala AESA e inca in teste : aici . Operational se preconizeaza sa fie in 2018. Pe F35 e montat din fabrica radarul AESA.
Nu inteleg cum poate sa fie mai buna o varianta in care toci bugetul pe 2 ani al MAPN pe Eurofighter cand poti sa rulezi niste avioane mai ieftine in timpul in care iti convingi aliatul ca esti de incredere si ca meriti sa primesti tehnologie avansata.

P.S. Am cautat pe google DACT -gando -2015  : nu am vazut sa fi participat nici un f22 si nici un f15 . Asa ca nu vad cu cine ar fi dat Eurofighterul cu radarul netestat inca (  vara 2016 inceput teste radar ). 

lupu.irimie

cavver, eu nu vorbesc din auzite; Fortele regale Spaniole au platit pentru mai mult de 72 de aparate undeva sub 5 miliarde de euro. Pachetul complect. Dar aici, nu vorbim de F35 ori de EF, ci vorbim despre faptul ca am dat o haita de euro pe un aparat care mai are putin si il putem aseza langa Lancer!!! Ori daca tie asta ti se pare normal...atunci de azi inainte am sa abtin.

P.S Cat despre DACT 2015-Gando, ar trebui sa cauti mai atent. A fost o valva naibii in presa! Daca nu gasesti anunta, si am sa te directionez.
P.P.S. Radarele AESA sunt in teste din 2013. Ce testeaza acum este o varianta mult mai imbunatatita. Fi mai atent la "barfele" din presa. Ce expui tu sunt contracte posibile a se semna. Ceea ce eu ti-am expus, sunt semnate si derulate!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

adymartianul

Typhoon era cea mai proasta alegere posibila. Scump de cumparat, scump de operat, nu e multirol (inca)

TibiV

#117
https://www.facebook.com/mapn.ro/videos/851692354970016/

Quote
Ministerul Apararii Nationale, Romania - www.mapn.ro cu Forţele Aeriene Române.
1 oră ·
Premieră de mărțișor pentru piloții militari

Marți, 28 februarie a.c., piloții Escadrilei 53 Vânătoare au executat, pentru prima dată pe teritoriul național, misiuni de #realimentare în aer a avioanelor F-16 Fighting Falcon.

Operațiunile de realimentare se realizează cu un avion cisternă KC-135 Stratotanker, aparținând 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentării în aer a avioanelor cu reacție.

Zborurile de realimentare se execută la o altitudine de aproximativ 7000-10.000 m, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte. Autonomia de zbor a aeronavelor de luptă F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar după realimentarea în aer, proces care durează câteva minute, timpul de zbor crește cu două ore.

Piloții români au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri în cadrul Cursului de trecere pe aeronava de luptă F-16 Fighting Falcon, în Portugalia.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Brigada de elicoptere 2-10 AHB "Nighthawks" 10th Combat Aviation Brigade  apartinand Statelor Unite a aterizat pe 2 martie la baza Mihail Kogalniceanu Constanta dupa ce au fost dislocate de la baza din Thessaloniki, Grecia.

Brigada va participa la Operatiunea Multinationala Atlantic Resolve ce are loc in Romania.







(U.S. Army Photo taken by Pvt. Nick Vidro, 7th Mobile Public Affairs Detatchment) (Photo Credit: Pvt. Nicholas Vidro)

lupu.irimie

Declaratie de la SkyNews.

http://news.sky.com/story/typhoon-jets-from-raf-coningsby-to-counter-russia-threat-over-black-sea-10816005

Sa intelegem ce!? Ca F16 nu sunt capabile sa faca asa ceva? Ori sunt prea putine....ori ce?
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!