News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Fortele Aeriene Romane

Started by Ionut, July 21, 2013, 04:32:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

lupu.irimie

,,Toate celelalte elicoptere europene multi-misiune nu sunt militare ci militarizate, adică nu sunt triplu redundante în ceea ce privește echipamentele hidraulice, electrice și de misiune, nu au capabilități intrinseci de protecție împotriva prabușirii, nu sunt capabile să decoleze în 90 secunde, nu au rezistență la balistica de 23mm, sau nu sunt operaționale pe orice tip de vreme și orice tip de teren", a mai declarat Neilson pentru HotNews.ro.

Mda, probabil nu a mai vizitat Europa de prin anii 90. Nici nu stie, in mod sigur, ce este NH90 produs de concurenta lor. Alte tromboane de la americani.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

Neufunk

NH90, precum si Tiger, este un esec. Nu, nu din prisma performantelor (desi nici aici n-as baga mana in foc), dar din prisma costurilor de operare, mentenantei, ratei de disponibilitate. Uita-te ce probleme au tarile cu NH90 sau ce probleme au australienii cu Tiger.

Daca nu Blackhawk, atunci CH-53K  O:-).

TibiV

Hai sa o luam metodic....

La "multi-rol" avem Pumele. Nu mult mai jos (deh, varsta) decat alte optiuni.
Dar, sa ma iertati....
Toata lumea (cred) ca a vazut "Blackhawk down"...
La ce i-ar folosi armatei romane?

Iar la capitolul "elicotepre de atac" avem cam ZERO.
Nu "zero barat", dar zero.
Pumele nu vor rezista pe cer nici macar 30 de minute daca incearca sa opreasca "de sus" un atac blindat al rusilor...
Caci rusii au un AA (missiles & gunnery) la fiecare 5 tancuri.

Fuck it!
Sau ai elicoptere antitanc, sau speri ca ii vor opri fortele terestre... (Ii vor opri cu "dorinta indarjita", ca alte "instrumente"... Pas!..."

Quote from: Neufunk on June 23, 2018, 11:33:52 PM
NH90, precum si Tiger, este un esec. Nu, nu din prisma performantelor (desi nici aici n-as baga mana in foc), dar din prisma costurilor de operare, mentenantei, ratei de disponibilitate. Uita-te ce probleme au tarile cu NH90 sau ce probleme au australienii cu Tiger.

Corect...
Pana la urma, amaratul ala de AH-1, care si-a facut "debutul" in jungla vietnameza, mi se pare cel mai "affordable"...
Poate gresesc...
Tehnologie de acum 50 de ani, up-data ce-i drept, dar totusi testata "in real combat"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lupu.irimie

NH90 a intrat in operarea catorva forte aeriene de foarte putin timp. Spania are actualmente operationale in FAMET, Colmenar Viejo, 4 bucati. Costurile de operare sunt sub orice pot pune pe piata americani astazi in bransa lui. Ah, ca SH este mai ieftin!? Clar, ala are niste ani multi in productie, si costurile de achizitie clar sunt sub NH90 actualmente.
"NH90, precum si Tiger, este un esec. Nu, nu din prisma performantelor (desi nici aici n-as baga mana in foc), dar din prisma costurilor de operare, mentenantei, ratei de disponibilitate. Uita-te ce probleme au tarile cu NH90 sau ce probleme au australienii cu Tiger"
@Neufunk poate vi cu niste date mai concrete legat de operatorii cu probleme, si ce probleme. Austriecii au avut probleme si cu EF2000, si cu SAAB. Aia au probleme si cu i prastie daca le o dai!
,
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!


lupu.irimie

Dupa cum iti spuneam mai sus, NH90, este un aparat nou. A spune ca iese pe piata cu operabilitate 99,9% este ca si cum ai spune ca o fata, la 21 de ani este virgina. Se numesc "teething problems", si sunt inerente in orice noua tehnologie. Cauta sa vezi ce probleme au fost cu AH64, SH60 ori 70, AH1, B787, B767...si lista poate continua la infinit. Si inca mai au, nu asa de severe, dar au. Sa iti povestesc de C130J ori F/A18 / SuperHornet, ori F35, ori F22!?
Orice aparat de zbor nou, de regula ajunge la capacitate operativa maxima, undeva intre 5 si 7 ani. A arunca cu rahat in ventilator, poate avea ca efect ca sare si pe tine.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

tom_sawyer

Încă cinci avioane F-16 vor fi cumpărate de la Portugalia până la finalul anului

România va mai cumpăra încă cinci avioane F-16 de la Portugalia, patru aparate cu comandă simplă și unul cu dublă comandă, iar decizia va fi trecută într-un proiecte de lege al Guvernului până la finalul anului, a declarat ministrul Apărării, Mihai Fifor. ,,Va urma ca în perioada viitoare să discutăm și despre celalelte 36 de aparate F-16 pe care ne dorim să le achiziționăm. Sunt mai multe posibilități luate în calcul, ne-am adresat mai multor state care au în dotare F-16 și care pot disponibiliza aceste aparate, fie că discutăm despre Statele Unite, fie că discutăm de Israel sau Grecia", a spus Fifor.

hotnews.ro

Cristi N

Aviaţia de luptă – piloţii

QuoteÎn fiecare an, 20 iulie, ziua Sfântului Prooroc Ilie Tezviteanul, este sărbătoarea aviaţiei române. Şi Ziua Forţelor Aeriene. O zi în care privim către cer, emoţionaţi că am zărit o dâră de condensare, un avion sau un elicopter. Vă propun să mergem cu gândul puţin mai departe. Să descoperim oamenii. Pe cei care sunt la manşă. Iar dintre ei, de această dată, i-am ales pe piloţii de luptă, pe care îi ştim mai mult în costumul de zbor kaki, decât în uniforma albastră. Se vorbeşte mult despre ei, mai ales atunci când pleacă dintre noi şi nu ne mai pot auzi. Atunci când laudele, titlurile de eroi şi gradele nu mai au nicio valoare pentru ei. Dar cât de mult se ştie cu adevărat despre viaţa unui pilot de luptă (de vânătoare, în termeni clasici)? Ştiu câte ceva cei care l-au citit pe Doru Davidovici şi pe Dumitru Berbunschi (Foozy), cei care au văzut filmele realizate în unităţile de aviaţie, mai ştiu familiile...Dar singurii care ştiu cu adevărat ce înseamnă viaţa de pilot militar în România sunt foarte puţini! Din ce în ce mai puţini... Iar piloţii de luptă se confruntă cu o nouă şi, din păcate, neprevăzută dramă. Acesta este subiectul pe care îl voi devoala, cu toate riscurile interpretărilor de orice fel!

Articolul complet: link

Ionut

^^ Deci acum avem 12 bucăți F16 deja livrate și mai vin astea 5 sigur până la final de an?

tom_sawyer

Portugalia a confirmat că va mai vinde avioane F-16 către România

,,Ministerul Apărării a confirmat astăzi că va vinde încă cinci F-16 către România şi a spus că avioanele vor fi scoase din «inventarul naţional» şi vor fi înlocuite cu altele, ce vor fi cumpărate din Statele Unite şi vor fi modernizate în Portugalia", a anunţat joi agenţia portugheză de presă Lusa.

Confirmarea a venit la câteva zile după ce ministrul Apărării din România, Mihai Fifor, a afirmat că încă cinci avioane F-16 vor fi cumpărate de la Portugalia până la finalul anului.

digi24.ro

Ionut

^^ Mi-am raspuns singur:

România a încheiat, în 2013, un contract cu Portugalia, de 628 milioane euro cu TVA, care viza achiziţia a 12 avioane F-16. Primele şase aeronave din escadrila de 12 avioane multirol incluse în acordul româno-portughez au intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române în septembrie 2016, următoarele trei în decembrie 2016, iar ultimele trei în octombrie 2017. News.ro

tom_sawyer

Noutati despre achizitia de elicoptere Bell

Farnborough 2018: Romania face pasi mici in demersurile de achizitie a elicopterelor Bell AH-1Z Viper si UH-1Y Venom dupa ce, anterior a emis o cerere (letter of request – LOR) pentru aceste tipuri de elicoptere.

Joel Best, director responsabil cu dezvoltarea afacerilor internationale la Bell, declara acum doua zile pentru Janes ca aspectele legate de componenta industriala a acordului pentru 21 de elicopere utilitare Venom si 24 de eleicoptere de atac Viper au fost puse la punct iar programul avanseaza.

"Colaboram cu Ministerul Apararii si parteneri din industrie si am finalizat prima faza a studiului de tranzitie pentru transferul de tehnologie pe plan local. Vor fi oportunitati pentru MRO (maintenance, repair and overhaul – mentenanta, reparatii si revizii capitale) in Romania. Avem in vedere un parteneriat pe termen lung".

Anterior, ca parte a ofertei pentru Romania, Bell si IAR Ghimbav au semnat un acord cadru pentru intretinerea elicopterelor Venom si Viper.

resboiu.ro

tom_sawyer


tom_sawyer

VIDEO | Interviu cu Mitch Snyder, CEO și președinte al companiei Bell Helicopter. A fost încheiată prima etapă a studiului privind relocarea unei linii de asamblare în România

Guvernul de la București a trimis o solicitare la Washington prin care a cerut detalii despre posibilitatea cumpărării a 45 de elicoptere produse de Bell, 24 de atac și 21 utilitare.

Compania a decis să facă o analiză a situației industriei din România pentru a vedea dacă o relocare aici este fezabilă.



global-def.com

tom_sawyer

Ambasadorul României în Statele Unite, George Cristian Maior, a declarat într-un interviu acordat luni publicaţiei americane Politico că se poartă ''discuţii serioase'' cu compania de armament Bell Helicopters pentru producţie în România şi pentru achiziţionarea de elicoptere de atac.

economica.net