Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

adi

DN6(limita judet Teleorman) pana in Caracal, drumul este acum mai circulabil dupa ce a fost ridicat stratul de asfalt lipsa (cum era el alternativ asternut....)
Singura problema este latimea lui in unele locuri pe acelasi segment,daca ai ghinionul sa dai peste un agabaritic pe acolo trebuie sa incetinesti la 10km/h sau sa iesi pe pietris.
pana la Craiova eu prefer DN6 decat A1 + Slatina - Craiova. depinde si de unde iesi din Bucuresti

Dupa Caracal este la fel ca si in Teleorman, adica bun!

pasadia

#691
Zic sa mai reactivam putin acest topic.

Pe SSC, inr-o discutie mai degraba inutila (pentru cine il cunoaste pe LeClerk), a fost emisa o ipoteza interesanta. Mai exact, intr-un document emis de Curtea de Audit Europeana regasim mai multe consideratii legate de alocarea fondurilor intre coridoarele din reteaua Core si cele non-Core. De exemplu:

QuoteThe major beneficiaries of ERDF and CF support for roads are central and eastern European Member States. Poland alone accounts for almost 40 % of ERDF and Cohesion Fund allocations to road projects for the 2007-2020 period. In those Member States progress in completing the core road network varied. At the same time, almost half of the ERDF and CF support for roads was allocated to road projects outside the core and comprehensive networks during the 2007-2020 period.

QuoteThe binding deadline for the completion of the TEN-T core network is 2030. While some Member States had already completed their part of the network by the end of 2015, some countries still have a lot to accomplish

QuoteSeveral factors are contributing to the slow progress in some Member States. [...]
Others relate to inefficient regulatory and administrative procedures that slow down implementation. In addition, Member States may lack incentives to prioritise core network projects, especially on the cross-border sections.

QuoteWhen examining whether the Commission's actions ensure that the Member States' road strategies and EU funding are aligned with EU priorities in order to achieve timely completion of the TEN-T core network and improve connectivity for citizens, we will examine whether:
−the Commission has ensured that Member States' road plans and programmes provide for the timely completion and maintenance of the TEN-T core network;
−the Commission has ensured that EU funding for roads addresses the EU priority for the completion of the core network;
the TEN-T core network is on track for timely completion, thus improving connectivity between Member States.

Altfel spus, se pare ca i se cere Comisiei Europene sa se asigure ca reteaua Core va fi finalizata pana in 2030. Si i se cere sa faca asta, asigurandu-se ca fondurile puse la dispozitie se vor duce STRICT catre Core, nu catre alte proiecte non-Core (fie ele de pe Comprehensive).

Iar pe Core noi avem doar 4 autostrazi:

- A1 (sa zicem ca e pe traseul necesar pentru a fi finalizata in 2030)
- A0 (la fel, chit ca pentru portiuni din nord cred ca putem sa incepem sa ne facem griji)
- A2 (in principiu finalizata)
- A6 (care e in plop si plopul in aer).

Tin sa observ ca pe Core nu exista multe alte segmente, unele dintre ele aflate in finantare sau in cereri de finantare: A3, A10, A7, A8. Prin urmare, dilema mea e asa: cum priviti posibilitatea ca, pe viitorul ciclu bugetar, fondurile UE sa se aloce STRICT pentru A6 si, DOAR daca mai raman firmituri, pentru alte proiecte?

LE: Si cand ma refer la A6 in acest mesaj, ma refer la segmentul rutier desemnat conform acestei harti, adica Lugoj - Drobeta - Calafat - Craiova - Alexandria - Bucuresti!

TibiV

#692
Hmmmm
Fara suparare, dar harta aia nu prea se pupa cu ale noastre...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Fara suparare, dar harta aia e a celui care da banii. Asa ca...

TibiV

Calafat - Craiova - Alexandria - Bucuresti = CORE ?!?!...
Doar Dragnea mai viseaza asa ceva... Macar Alexandria - Bucuresti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Ok, acum contesti harta, ignorand complet subiectul. Vezi ca e un document de 15 pagini care vorbeste de o frustrare reala - aceea ca statele membre folosesc fondurile UE pentru a construi segmente ce deservesc interese locale, nationale, dar nu deserv interesele Uniunii, acelea de a conecta tarile membre. Si ca concluzia acelui document spune ca CE-ul ar trebui sa se asigure ca fondurile primite de fiecare stat sunt directionate prioritar pentru a fi finalizate tronsoanele din CORE.

Prin urmare, intreb eu (si te rog sa ignori finalul anterior, ala cu segmentul Calafat - Craiova - Alexandria - Bucuresti): ce te faci daca in 2024 te anunta Comisia Europeana ca nu iti da bani pentru segmente din A7 sau A8 pentru ca nu esti in grafic cu finalizarea bucatii Drobeta - Lugoj?

Dominik

#696
Macar pana la Craiova sa-l faca, dar cel mai greu segment din A6 este Slatina Timis-Orsova...
You're in Steelers Country

TibiV

NU contest harta, si nici nu "ignor complet subiectul".
Alea sunt CORIDOARELE CORE... Nu scrie ca sunt RUTIERE...
Tu ai ignorat complet faptul ca acele coridoare pot fi rutiere, feroviare sau navale (Dunarea ne face figuri...)
Si ai ignorat complet ca UE nu ne cere neaparat Autostrazi... Ci doar sosele decente.
De fapt, la o privire mai atenta....
"A6" Bucuresti-Alexandria este "completed"...
https://i.imgur.com/7lP96ft.jpg
... la fel Craiova-Maglavit.

Iar alte componente ale Coridoarelor CORE sunt strict pe CF. "To be upgraded"


Harta are oricum carente grave.
A7 a fost INTOTDEAUNA considerata CORE, si nu apare acolo...

Quote from: pasadia on May 08, 2019, 10:38:30 PM
Prin urmare, intreb eu (si te rog sa ignori finalul anterior, ala cu segmentul Calafat - Craiova - Alexandria - Bucuresti): ce te faci daca in 2024 te anunta Comisia Europeana ca nu iti da bani pentru segmente din A7 sau A8 pentru ca nu esti in grafic cu finalizarea bucatii Drobeta - Lugoj?
Intreb si eu: ce te faci daca Romania incepe sa ceara bani pentru noi DX/A, care in mod categoric nu sunt nici pe arta UE/CE, nici pe harta MPGT (unele nu sunt DELOC, sunt inventii recente) iar UE va raspunde "Nttttt..." ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia



Se vede clar care e rutierul, care e feroviarul si care e navalul. Cat priveste ideea de completed  sau to be upgraded -> da, aici imi e neclar care sunt criteriile lor. Dar chiar si asa imi e greu sa cred ca vor accepta doar 2 benzi pe o portiune atat de lunga. Au 6 benzi (4 + urgenta) in mare parte din Grecia si Bulgaria, ca atare cred ca vor cere cel putin 3, daca nu 4 si pentru portiunea din Romania.

Aia cu A7 care ar fi fost intotdeauna CORE imi e greu sa imi dau seama de unde ai scos-o. Stiam ca spui asta despre A8, nu despre A7. Cat priveste intrebarea ta, sper ca a fost una retorica. Nu de alta, dar eu am fost printre aia care au comentat IMPOTRIVA si la DX Brasov - Pitesti, si la DX Craiova - Targu Jiu, si la acele DX-uri sau A din triunghiul Buzau - Braila - Focsani, si la DX Turda - Halmeu. Da, ma voi BUCURA cu adevarat daca CE spune STOP unor proiecte proaste, tot la fel cum m-am bucurat pentru raspunsul de la M6, GdN - OTP.


TibiV

A7 a fost CORE de pe vremea coridorului IX.
Dar, deh, au mai fost razboaie prin vecini....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

In felul asta o sa spui si ca A10, Sarmisegetusa - Alba Iulia - Zalau - Porolissum a fost CORE de pe vremea lui Traian. Hai sa ramanem la coridoarele cu nume geografice, caci astea sunt oficiale. Lasa-i pe sarbi sa isi bata capul cu coridorul X, coridorul XI, si altele asemenea.

AlexxC

Toate coridoarele la nord si sud de Romania au conexiuni spre EST pana la granitele cu Tucia,Ucraina,Belarus,spre state din afara UE...dar spre Republica Moldova nimic.
Logic ar fi ca A8 sa fie acolo conexiune spre Iasi,Chisinau si mai departe.
De ce nu a fost inclusa aceasta legatura?

Ionut

Si uite-asa vorbim iar despre toate autostrazile, coridoarele si drumurile posibile pe un singur thread, fara sa aiba legatura cu... A6, in cazul de fata.

realfanady

In legatura cu A6 ... nu ma lasa un gand de mult timp. Oare ar fi prostie o prelungire in prima faza pana dupa Caransebes, folosind o parte din centura Lugoj si o parte din centura Caransebes. Gen consideram half profile centurile existente ... parca ungurii au facut asa ceva la M4, unde au facut niste centuri, care ulterior vor fi integrate in autostrada. Intreb si eu, poate vorbesc prostii  :)

Dominik

Se poate face lejer pana la Caransebes, este numai capie....+ ca centurile LG si Csb pot fi upgradate dupa la profil 2+2...numai sa se vrea...
You're in Steelers Country