News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefanudrea

Eu am sustinut de mult timp ideea cu A6 pana la Sadova aproape de munti.

Dominik

Asta spuneam si eu ieri, pana acolo e campie si relativ usor, de la Sadova incepe muntii si dificultatile.
You're in Steelers Country

dr4qul4

Nu contest utilitatea prelungirii A6 pana la Caransebes, dar eu as incepe mai intai un tunel HP la Plugova.
DN6 are potential de a fi upgradat la DX pe amplasamentul actual, amplasament care cam ocoleste localitatile.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

stefanudrea

Plugova da, chiar e nevoie de tunel! Inca zboara TIR-uri peste parapeti pe acolo!

stefanudrea

#709
Exact ce spuneam despre Plugova!

Goldmund

De ce este f. important un coridor european care trece prin Romania? A6 este una dintre autostrazile care ii intereseaza pe multi din UE, de la Tarile Baltice, Polonia, Ungaria, Romania, Bulgaria si pana in Grecia(legatura rutiera intre Nord-Estul si Sud-Estul UE) Polonezii construiesc masiv la acest culoar, Ungaria are autostrazile construite, doar Romania si Bulgaria trebuie sa inceapa constructia masiv la acest culoar paneuropean.
In acest film apare la min. 4:07 exact acest culoar rutier de mare importanta pt. Romania(bineinteles ca nu are nimic de-a face cu Alexandria si nici cu Bucuresti, dar toata Romania este interesata la un acces rapid spre alte...zari.)



PS
Sansa Romaniei a fost doar ca Serbia(inca nationalista) nu este (inca!)in UE, iar legaturile rutiere intre Nord-Vest si Sud-Est-ul european se fac doar prin Romania, iar UE in acest caz ne ajuta financiar pentru a termina de construit aceste culoare....
Doar turcii(care nu apartin oricum de UE) continua sa circule prin Serbia(e mai scurt drumul) sa ajunga in centrul Europei...

voicul

Din pacate nu sunt bani si de A6. Poate mai fac niste km, dar nu cred.
Sa zici facem A6 nu A7 (autostrada in Moldova) sau COBRA ... nu da bine la camera si la public.

E chiar posibil sa se mute trafic (nu foarte mult) pe A1 odata cu terminarea LD3 si 4, inloc sa mearga pe traseul virtualului A6.
In 3 - 4 ani cand se rezolva si cu bucata DN5-A1, pe A0, se va muta si mai mult trafic pe A1.

Nu trage nimeni pentru A6 (atentie, nu zic ca nu este util, ci doar ca nu trage nimeni pentru el).

pasadia

Vor fi bani daca Comisia va transmite statului roman ca vrea sa fie construit A6. Caci mno, parca vad prin 2023-2024 ca vom afla ca pentru A6 avem cofinantare 85%, iar pentru A7, A8 sau A13 doar vreo 30% (sau si mai putin).

Si atunci va fi distractiv. Bittersweat.

vancouver

Sunt bani destui pentru A6 integral (Bucuresti - Lugoj), ca. 5 miliarde eur. In total avem ca. 7 miliarde pe 2021-2027 si inca 7 pe 2028-2035, dar evident daca vrem cei 7 din 2028-2035 putem sa-i folosim integral pe 2028-2030. Asadar pana in 2030 avem 14 miliarde, din care PiSi vreo 3, CoBra 2, A6 ca. 5 = 10 miliarde si mai raman 4 miliarde pentru altele.

Hai sa incetam cu placa asta ca nu sunt bani, oricum nu suntem in stare sa-i absorbim pe toti, am pierdut 1 miliard in 2007-2013 si probabil vreo 2 miliarde pe 2014-2020 si am tot cantat placa asta ca nu sunt bani. Sa nu uitam ca la nevoie se accepta si depasiri, adica putem absorbi si 110% si in plus statul roman poate sa puna si el in plus, de ex. din imprumuturi BEI/BERD/BM cu dobanzi infime si plata peste multi ani. Se pot lua lejer inca 3-4 miliarde de la BEI/BER/BM pe perioada 2020-2030. Numai sa se vrea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

#714
Intradevar bani de la UE sunt, dar ca sa ii luam intai ii dam din propriul buzunar si dupa ii recuperam de la UE.
Ca sa dai din propriul buzunar trebuie sa ii ai. Trebuie sa va intrebati de ce ne indatoram la costurile (dobanzile) cele mai mari in ultima vreme? (si cu toate astea MF nu imprumuta cat ar dori)

Anul asta sunt si bani de investitii pentru autostrazi, dar eu zic ca suntem cam la maximul a ceea ce poate duce bugetul.

Este parea mea si nu mai insist pe tema asta. As vrea sa ma insel si sa fie bani peste bani sa ajunga la toti.

Acum chit ca sunt bani si la buget, eu tot nu vad pe cineva sa miste/insiste pentru A6 (ma refer la guvern, CNAIR,  nu aici pe forum).

ultrasbz

A aparut pe site-ul Comisiei de prognoza studiul de fundamentare pentru Autostrada Bucuresti - Craiova - Calafat - Drobeta Turnu Severin - Lugoj in PPP (137 pagini).

Quest

Si mie mi se pare ca harta Mobility & Transport a Comisiei Europene are carente de concept.
Doar un exemplu pe aviatic, alaturi de OTP doar TSR e trecut la Core, nu si CLJ sau IAS ?!?!

Revenind la A6: dupa ce sirbii au dat saptamina trecuta in trafic si ultimii 26 km din Coridorul X (zona Grdelica / Predejane, cu 2 tuneluri + 33 de viaducte, 350 mil €), traseul Szeged-Salonic denind complet, am mari dubii ca de la UE se vor bate ptr A6 Lugoj-Vidin(-Sofia-Salonic) traseu care e clar mai lung decit Szeged-Belgrad-Nis-Salonic, iar ptr Nis-Sofia sirbii vor termina in 3-4 luni portiunea care le revine pina la Dimitrovgrad (de altfel premierul bulgar le-a multumit cel putin de 2 ori sirbilor ptr stradania lor in privinta acestui coridor).
E adevarat ca sirbii inca nu sint tara UE, dar daca se rezolva diferendul pe schimbul de teritorii cu kosovarii, e eliminata si ultima piedica spre admiterea lor in UE.

Si eu spun ca A6 se poate prelungi de la Lugoj cu efort financiar minimal pina la Sadova (CS), se vede pe GM cum culoarul e plin de parcele agricole, semn ca e cimpie in toata regula, dupa care ptr zona muntoasa pina la Severin e nevoie de un studiu serios asupra solutiei tehnice potrivite.

Faptul ca guvernarea PSD impinge lucrurile mai departe ptr A6 in regim de PPP (Severin-Bucuresti, nu Lugoj-Bucuresti, CNP o si intituleaza de altfel 'Autostrada Sudului' in HG si Nota de fundamentare), dovedeste odata in plus ca UE nu e interesata sa finanteze acest traseu.
Common sense will get you far !

alin2pas

E ceva normal, când vrei să faci ceva și vezi că nu ai cu cine, după un timp îți pierzi interesul și cauți alte variante. În cazul de față, e mai probabil să intre Serbia în UE decât să facă România A6.

ghrt

Pentru Vidin - Sofia bulgarii ar trebui să construiască autostradă printr-o zonă montană aparent dificilă, ori îmi amintesc că au fost destul de hotărâţi în sensul că preferă să îşi facă înainte restul reţelei (legăturile spre Burgas şi Cpt And./ Istanbul au fost prioritate, apoi Kulata/Salonic, urmează Nis/Belgrad şi completarea Sofia - Varna. Mai aveau un proiect Varna - Burgas dar nu ştiu dacă se va mai face. Nu am mai urmărit subiectul de cîţiva ani.
Cont (aproape) inactiv.

survola

Off-topic: Varna-Burgas e tot printr-o zonă de munte, din ce îmi aduc aminte.