Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

stefanudrea

Cel putin Lugoj Slatina-Timis are relief prielnic pentru preturi rezonabile! Nu era in Masterplan parca A6?

rota

Sprijin pentru elaborarea documentației aferente proiectului Drum expres București-Alexandria

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 17 ianuarie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Spijin pentru elaborarea documentației aferente proiectului Drum expres București-Alexandria"  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1-Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Componenta 1, Obiectiv Specific 1.1 -Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T centrală.

Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T CORE, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condiții pentru creșterea volumului investitorilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt : realizarea Studiului de Fezabilitate,  în conformitate cu HG 907/2016;

Valoarea totală a  proiectului este de 19.110.949,46 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-12.097.369,35 lei, 25% contribuția proprie- 4.032.456,45 lei, restul de 2.981.123,66 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 22 luni

Cod proiect 128477

CNADNR

carutasul

Adică cum "sprijin"?  Facem noi SF-ul dar trebuie să ne țină cineva de șase? Că nu înțeleg

nenea_hartia

^ Pentru că ,,trebuie să mănâncă și gura lu' ăla" care ,,ne sprijină" niște bani.

Sunt absolut convins că lucrurile ar merge mult mai bine dacă CNAIR ar fi complet desființată fără a se înființa nimic în loc.

ion59

Drum expres? Se umple zona de drumuri expres!

carutasul

Nu mi se pare exagerat să faci un drum expres în zonă ( e drept, sunt și interesat) dar formularea mi s-a părut ciudată. Nu era mai normal să scoată SF-ul la licitație? Sprijin ar însemna că vor să îl facă ei ( adică ei să încaseze banii). Mă tem că nu de drumuri expres se umple zona, ci de SF-uri :) DIn punctul meu de vedere aici ar trebui un singur SF cu ieșirile din București, centurile și zona adiacentă, ca să aibă o coerență, nu 20 de proiecte făcute de 25 de firme....

ion59

Sunt de părere că până la Alexandria este necesară autostradă. Are de unde aduna trafic, și chiar adună. E, desigur, pur subiectivă părerea, dar s-a format datorită experiențelor mele pe acest sector de drum pe care am mers vreo 20 de ani, de regulă, la sfârșit de săptămână. Acum îl evit, prefer să ocolesc prin Pitești. Tot timpul aglomerat, se conduce agresiv, iar în multe momente cu cozi kilometrice, începând de pe la Ghimpați. Intrarea în București  poate consuma, lejer, o oră. Cu toate cele 4 benzi care încep la Cornetu. Sper să facă acel PPP pînă la Drobeta. Poate apuc să conduc și eu, decent, în viața asta, în zonă (ptr. căruțașul- și eu sunt interesat!).

carutasul

Discuția e mai complicată. Probabil dacă de face Pitești-Craiova ( ceea ce eu nu cred) traficul dincoace ar scădea un pic.
În tot cazul ca locuitor din zonă confirm că DN6 e aglomerat practic la orice oră. Mă interesează un traseu care să separe traficul local de cel de lung parcurs. Sunt mai multe soluții de luat în considerare, dar toate depind de celelalte căi care s-ar mai face în zonă. De aia e bun un SF făcut ca lumea, care să stabilească pe unde e mai bine să pui ieșirile din București, câte să fie și cât de mari. Așa dacă le iei individual, fiecare ieșire e depășită, dar a le face pe toate mai late și în același loc e pierdere de resurse. E clar că o ieșire între Dn5 și DN6, cum propunea un coleg, ar ajuta foarte mult, dacă nu are localități pe traseu poate e de ajuns și la standard de drum național, n-am de unde ști. O altă variantă ar putea fi între Dn6 și A1 ( să ajungă la doamna Veorica) și de acolo la Craiova. Nu ai cum să știi care e mai bună decât dacă faci un SF global, la nivel de metropolă și sateliți... Restul sunt bani de sifonat după părerea mea...

nitz

DN6 este intr-adevar extrem de aglomerat intre Alexandria si Bucuresti; cozi de 10-15 km, de pe la Ghimpati, am prins frecvent, dar s-a intamplat ca blocajul sa se intinda din Draganesti Vlasca pana in Mihailesti, pe aproape 40 de km!

Desi capacitata de 1x2 e depasita de mult, cred ca un 2+2 in afara localitatilor e suficient, nu neaparat autostrada. As fi foarte multumit cu o dublare a drumului existent intre Alexandria si Draganesti Vlasca (25 km de drum drept cu putine localitati) , si un drum expres nou de 50 km din Draganesti Vlasca pana in Bucuresti. Punctul de intrare nu e evident : Sos. Magurele? Bd. Timisoara?

Ionut

Cifre trafic CESTRIN 2015 pentru DN6:

- Bucuresti-Mihailesti aproape 24500
- Mihailesti-Ghimpati aproape 24500
- Ghimpati-Draganesti Vlasca 7000 si ceva
- Draganesti Vlasca-Alexandria 8000 si ceva

AlexxC

Acest drum indiscutabil trebuie realizat;
Problemele care se pun cred eu ca sunt doua:
-sa plece din Bucuresti sau din A0 ?
-sa se opreasca la Alexandria? sau la Rosiori cu posibila continuitate in urmatoarele 3 directii:Slatina,Caracal sau Tr.Magurele-->Sofia
Sa speram ca va fi un studiu de calitate,din Craiova privim cu interes aceasta alternativa spre Bucuresti :)

carutasul

Mulțumesc Ionuț pentru cifre. Practic zona până la Ghimpați e "aria metropolitană" a Bucureștiului.  Din experiența de localnic în zonă oamenii vin la restaurant, la film, unii chiar la muncă prin zonele limitrofe. Bănuiala mea e că dacă s-ar realiza separarea de trafic printr-un drum care să nu treacă prin localități ar ajunge în prima fază chiar o bandă pe sens . Bineînțeles l-aș face de la început cu geometrie de autostradă ca să nu pierd șansa de extindere, că doar e zonă de câmpie, nu trebuie să șerpuiesc la fiecare movilă. Pe de altă parte, efectul secundar ar fi că în felul ăsta ar ajunge și celelalte localități în "aria metropolitană" că dacă faci mai puțin de o oră merită să vezi un film la Mall în București :)  Deci traficul va crește și dincolo de Ghimpați, noroc că sunt localități mici până la Alexandria, fără prea mare potențial, deci probabil nu va fi prea mare creșterea. 

ion59

@carutasul. Nu sunt de acord cu dvs. Dacă tot se apucă de atâta birocrație, chestie care va dura minim 5 ani, trebuie să-l facă direct la două benzi. Acum este doar apelul pentru realizarea studiului de fezabilitate. Dupa ce va exista studiul, peste vreo 2 ani, cu îngăduință, urmează pregatirea licitației pentru constructor și licitația propriu-zisă, cu toate etapele, minim 2 ani. Apoi proiectarea (posibil, dacă nu o fac la studiu, ca pe A7), un an, exproprieri, alte probleme neprevăzute, încă un an. Apoi, poate se apucă de lucru, deși cine știe ce va mai fi peste vreo 6 ani! Între timp, înjurăm toți cu spor și ne înghesuim care pe unde putem.

cezar-mario2012

 Ghimpatiul este un nod, de aici poti merge la Giurgiu sau catre Pitesti via A1.

carutasul

@ion59 Parcă mi se pare exagerat "dvs" pe forum, merge și "tu". Dacă ne întâlnim în viața reală, vedem, dar pe forum cred că e ok  :) N-am idee care e traficul, SF-ul să spună. Din cifrele CESTRIN ar rezulta că traficul care merge mai departe de Ghimpați nu e prea mare; în plus un drum cu doar o bandă dar care nu trece prin localități probabil că are capacitate mai mare decât actualul DN6, cu toate trecerile de pietoni, giratoriile, supermarkturile etc. În fine, asta e o discuție care nu prea își are sensul așa, pentru că trebuie făcută cu cifre. E mai puțin important dacă să aibă o bandă sau două, ce mi se pare important e să ai o altă ieșire din București. Altfel, eu nu agreez ideea de "drum expres" decât ca o modificare ieftină și pe bucăți a actualului DN - altfel mai bine faci un sens de autostradă acum și dacă n-o să fie de ajuns peste 20 de ani o să mai facă și copiii noștri celălalt sens.  Soluția "low cost" asta ar fi, să faci niște centuri la standard de drum expres, să mai lărgești un pic actualul drum pe unde se poate, chiar dacă în total nu va fi standard de drum expres, dacă îl poți duce la o viteză medie de  100km/h e o realizare.
@cezar-mario2012  știu că Ghimpațiul este un nod dar mă cam îndoiesc că traficul ăsta mare continuă pe vreuna din acele direcții, pentru că cel puțin de la Mihăilești spe oraș ai alternative mai bune atât către Giurgiu - din Mihăilești ieși ușor la Adunați-Copăceni iar din Bragadiru la Jilava, ambele pe DN5 modernizat - cât și către A1 și Pitești.
Probabil vin mai mult cei din zonele limitrofe celor două șosele. Posibil să mă înșel, dar în general n-am văzut mare circulație pe acolo, e drept că eu aleg orele cu mai puțin
trafic de obicei. Cred că majoritatea traficului doar intersectează DN6. Încă o dată, poate mă înșel...