Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Am mers cu traseul mult mai la nord(-est) de Inelet pentru ca aceea imi pare a fi ruta cea mai directa. Dar totodata astfel protejez zona cea mai valoroasa (Crovurile, Prisacina, etc...).
Tunelul cel mai nordic va trebui sa fie si mai lung decat am pronosticat eu pentru a pastra o panta medie decenta. Estimez vreo 10km in tunel pentru a urca de la circa 400m altitudine (in sudul satului numit "Sat Batran") pana la circa 680m altitudine in coada lacului Poiana Rusca.

M_Z

Recunosc că nu prea m a pasionat subiectul A6. Nu am avut treabă pe acolo până acum.
Dar revenind la ce am postat pe alt topic culoarele bune sunt deja ocupate de DNuri și CF . Cine le-a făcut la timpul lor a luat potul. Primul venit primul servit.
 Culoarul prevăzut e clar cea mai bună variantă.
Acum să reinventam gaura din macaroana e inutil.
Iese A puțin mai lunga dar avantajele sunt clare și tangibile în comparație DN și A pe același culoar. așa că chill.

Feri

În postarea d-lui Scrioșteanu ca urmare a finalizării dezbaterilor RIM pentru București - Alexandria nu apar informații noi, dar are o estimare realistă a termenelor de execuție într-un comentariu: cel mai probabil in toamna lui 2026 maximum primăvara lui 2027 vor începe lucrările, deci orizontul de finalizare este 2028-2029.

Până la finalul acestui an, după emiterea Acordului de Mediu şi finalizarea Studiului de Fezabilitate, vom parcurge 𝘂𝗿𝗺𝗮̆𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗮𝘀̦𝗶:
👉 avizarea (CTE CNAIR, MTI și interministerial) şi aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Guvernul României
👉 întocmire caiet de sarcini și lansarea licitației pentru proiectare și execuție lucrări
Așa cum spuneam zilele trecute în scenariul infrastructurii rutiere a României pentru 2025, Autostrada București - Alexandria reprezintă unul dintre obiectivele pe care le vom lansa în licitație anul acesta. De câte ori am posibilitatea, țin să particip în etapele de dezvoltare a proiectului.
Autostrada București - Alexandria are următoarele 𝗰𝗮𝗿𝗮𝗰𝘁𝗲𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰𝗶:
✅️ 77 km lungime traseu, împărțiți în 3 loturi;
✅️ 47 pasaje și viaducte, dintre care pasajele peste Argeș și Vedea sunt cele mai lungi (994 metri, respectiv 1153 metri), iar lungimea totală a lucrărilor de artă însumează 10,8 km;
✅️ 10 noduri rutiere:
🔹� Nod 1 (km 1+750) - București, legătură A0 km 78+957 și Drumul Radial 10 - Măgurele Expres;
🔹� Nod 2 (km 9+392) - Mihăilești, legătură DJ412A;
🔹� Nod 3 (km 12+818) - Mihăilești, Iepureşti, legătură cu viitoarea Autostradă București - Giurgiu #A5;
🔹� Nod 4 (km 15+710) - Stâlpu, legătură DN6(E72);
🔹� Nod 5 (km 25+950) - Letca Noua, legătură DN61;
🔹� Nod 6 (km 36+256) - Letca Veche, legătură DJ601D;
🔹� Nod 7 (km 44+239) - Tunari, legătură DJ503;
🔹� Nod 8 (km 59+626) - Vităneşti, legătură DN6(E70);
🔹� Nod 9 (km 69+759) - Alexandria, legătură DJ504;
🔹� Nod 10 (km 75+365) - Alexandria, legătură DN6F(E70) km 9+301
(Noduri rutiere foto)
✅️ spații de servicii cu locuri de parcare pentru încărcarea vehiculelor electrice;
✅️ parcare securizată pentru camioane;
✅️ 15 zone pentru trecerea de pe o cale pe alta a autostrăzii în caz de situații de urgență.
📍Traseul va traversa U.A.T.-urile: 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃 - Dărăști, Măgurele, 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂 - Mihăilești, Iepurești, Bulbucata, Letca Noua, Ghimpați, 𝗧𝗲𝗹𝗲𝗼𝗿𝗺𝗮𝗻 - Bujoreni, Botoroaga, Drăgăneşti-Vlasca, Băbăița, Măgura, Orbeasca, Alexandria, Mavrodin, Buzescu.
Despre varianta de traseu finală, ne dorim ca aceasta să fie complementară strategiilor și viziunilor de dezvoltare ale județelor și localităților pe care le tranzitează. De exemplu, pentru punctul de start din Ilfov este prevăzută o 𝗰𝗼𝗻𝗲𝘅𝗶𝘂𝗻𝗲 cu viitorul Drum Radial 10 Măgurele Expres și Autostrada Bucureștiului #A0, iar pe traseu va avea mai multe conexiuni, printre care şi cu A5 București - Giurgiu, care va face legătura și cu noul pod peste Dunăre.





Și planșe ale nodurilor mai detaliate. Cel cu A0 de pe raza comunei Dărăști-Ilfov pare să nască cele mai multe polemici, fiind afectată o arie mai mare pentru exproprieri.






















reed

Sincer, ce naiba e cu nodurile astea atat de mari.Cui naiba folosesc? Si nu suntem in desert, e teren agricol totusi .

shift2rail

#2104
^toate acele UAT-uri, din IF/GR/TR chiar si OT, traversate de A6, alimenteaza copios cu forta de munca Bucurestii (cauza principala a traficului infernal pe DN6, alaturi de degradarea caii ferate Alex-Rosiori N - Buc)

altfel, hyperambitios termenul (sf. 2028) ptr finalizarea proiectului, chiar daca e vb de o auto la câmpie.

pasadia

A intrebat de ce sunt atat de mari (ca dimensiune) nu de ce sunt atat de multe (prin raportare la zona rurala deservita).

Dar chiar si asa, cu aceasta supozitie a fortei de munca mari care ar trebui deservita (dar care se afiseaza mai degraba doar la sarbatori si in unele week-enduri), tot am impresia ca sunt SI prea multe noduri. La Mihaiesti de exemplu sunt 3 noduri in 6 km si se putea rezolva situatia cu un singur nod. Cel din care se desprinde A5 spre Giurgiu putea fi transformat intr-un nod in cruce iar un drum de legatura spre nord s-ar fi legat cu DN6 si centura Mihaiesti - si astfel nu mai avea nevoie de nodurile vecine, cu DN6 la Stalpu si cu DJ412A.

M_Z

 :wtf:

nodul 4 e facut in mijlocul campului de balastiere. am luat balast de acolo ca sa venim acum sa umplem? ori baietii astia n-au facut teren deloc si s-au luat dupa vechitura aia de ortofotoplan ori cine are balastierele epuizate scapa finut de ele cu ajutorul statului.

nodul 6 e in camp... la drum de pamant. pe bune? plus un pod facut aiurea cand se putea evita asta




nodul 9 cu giratie in T facuta pe interiorul curbei, pe zona de rampa si drumul de legatura in debleu. o analiza de vizibilitate ceva?!?!?!
caz de scoala de asa nu.

astea asa la prima vedere.

tom_sawyer

Au timp suficient să facă corecturi. Până la sfârșit de an, când zice Scrioșteanu că lansează licitația, vom avea contracte semnate pe rutier de 2 ori cât finanțarea disponibilă.

Părerea mea e că nu se mai lansează nimic nou după jumătatea anului.

EugenRo

Quote from: pasadia on January 31, 2025, 12:44:33 PMA intrebat de ce sunt atat de mari (ca dimensiune) nu de ce sunt atat de multe (prin raportare la zona rurala deservita).

Dar chiar si asa, cu aceasta supozitie a fortei de munca mari care ar trebui deservita (dar care se afiseaza mai degraba doar la sarbatori si in unele week-enduri), tot am impresia ca sunt SI prea multe noduri. La Mihaiesti de exemplu sunt 3 noduri in 6 km si se putea rezolva situatia cu un singur nod. Cel din care se desprinde A5 spre Giurgiu putea fi transformat intr-un nod in cruce iar un drum de legatura spre nord s-ar fi legat cu DN6 si centura Mihaiesti - si astfel nu mai avea nevoie de nodurile vecine, cu DN6 la Stalpu si cu DJ412A.

Exact la asta ma refeream acum 1 an:

Quote from: EugenRo on February 07, 2023, 02:21:31 PM

In proiectarea A6, as renunta la nodul 4 si m-as duce cu A5 pana in DN6, intersectand A6 prin nodul 3.  O:-)
Ramane de vazut si care va fi optiunea finala pentru A5

pista_bacsi

Cred ca si nodul dintre Mihailesti si Popesti poate fi abandonat bazat pe propunerea ta unind 3 noduri intr-unul singur.

EugenRo

Da, pe varianta asta ar disparea amandoua.
Dar, daca se doreste "un al doilea inel" al Bucurestiului, adica o continuare a A5 direct pana in A1, atunci nodul Mihailesti are sens.

Tony7Y

Teoretic a trecut termenul limita pentru primirea ofertelor pentru Lotul 1 Craiova - Filiasi.
Acum sa vedem daca apare si lista cu ofertantii.

Johnny1711

Au fost depuse astăzi 4 oferte pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Craiova – Filiași!
- Asocierea CONCELEX SRL (lider) – CONSTRUCTII  ERBASU SA - X-WAY  INFRASTRUCTURE SRL –(Romania)
- Asocierea GOTT STRASSE S.R.L. (lider) – DANLIN XXL S.R.L. – EUROCERAD INTERNATIONAL S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – PATSTROY VDH EAD – BITUMINA GMBH BULGARIA EOOD (Romania – Bulgaria)
- Asocierea NUROL CONSTRUCTION S.A. (lider) - NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Romania – Turcia)
- Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) - STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania)

Contractul, în valoare de maximum 1,64 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin  Programul Transport PT 2021-2027, prevede 10 luni pentru perioada de proiectare și 24 de luni pentru faza de execuție (total 34 de luni).

Pe traseul în lungime de 10,3 km se vor construi inclusiv:
- Un nod rutier (Craiova Nord), prin care se asigura conexiunea cu DN65F.
-  22 de lucrări de artă, printre care 1 pasaj (peste DEx12) și 2 viaducte (peste nodul Valea Ursoaia),
-  două parcări de scurtă durată (fiecare dintre acestea dotate cu câte 8 locuri de parcare cu posibilitate de încărcare rapidă a autoturismelor electrice).

Acest lot face parte din sectorul construit la profil de autostradă al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu și va ocoli zona de nord a Municipiului Craiova.
Noul Drum de mare viteză va fi construit între Craiova și Filiași la profil de autostradă iar de la Filiași la Târgu Jiu, la profil de drum expres.

AdrianRO

Surprins constat ca UMB lipseste. Cred ca au realizat in cele din urma si ei limitarile..macar intr-o masura.

Xrailer

#2114
UMB-ul are multe lucrari in partea moldovei. Toate resursele se vor duce acolo ca sa termine anul acesta A7 complet dupa pe A8.

Tare as vrea sa ia Ozaltinul contractul fff multumit de ei cum au lucrat la Dex12 ca si timp ca si calitate.