[GR] Centura Mihailesti

Started by voicul, March 25, 2018, 07:12:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Surprinzator sau nu, dar se vede centura Mihailesti din aer.

Ionut

#1
In premiera nationala, absoluta, extraordinara... Centura Mihailesti. 20% progres in teren (certificat 20%, ca real este ceva mai mult, in jur de 30% ochiometric), 30% financiar. Probleme, probleme, probleme. O sa iesim pe seara cu o pozitie. Filmare by Goose, asa ca sper ca nu aveti pretentii prea mari. Enjoy!


GDPR

Care e motivul pentru care "centura" incepe din mijlocul satului? Logic ar fi fost sa inceapa macar de la curba DN-ului, adica de aici: https://goo.gl/maps/yW75K3i6ZkD2

Ionut

Si acolo e tot mijloc. :) Demolau mai multe case...

GDPR

Eu vad niste crasme. Dar la sat e mai grav daca darami crasma decat biserica, Doamne iarta-ma!  O:-)

dr4qul4

ce avem la 2:17? podet? ca nu-mi amintesc de vreo subtraversare? 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Da, e un podet banal. Cred ca e facut pentru un drum agricol sau ceva drum de interes local.

voicul

A iesit bine filmarea. Sper sa iasa la fel si pe A3 :)

Nu prea inteleg la ce trebuie spatii de parcare asa aproape de B, dar probabil ca se respecta normele.

dr4qul4

Ma asteptam la un podet metalic sau podet casetat, asa  cum mai avem 2 sau 3 acolo. Daca se va putea trece cu tractorul pe sub centura, deja vorbim de o mare realizare (chiar daca se va putea trece doar cand nu sunt ploi).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

API pe Facebook

Vă prezentăm, în premieră, o filmare aeriană cu șantierul Variantei de Ocolire Mihăilești, în apropiere de București, un drum cu două benzi pe sens și parapet median în lungime de 3,18 km. Noul drum va degreva de trafic această localitate extrem de aglomerată și poluată de pe DN6, evitând blocajele kilometrice generate, în zona centrală, de trecerile de pietoni și îngustarea de la două benzi la una singură.

În urma unei re-licitări a proiectului, contractul de execuție lucrări a fost semnat pe 21.04.2016 cu spaniolii de la Copisa, iar ordinul de începere a fost dat în 26.07.2016, însă abia în iunie 2017 a fost emisă autorizația de construire pentru cea mai mare parte a tronsonului (fără zonele de conexiune cu DN6). În prezent stadiul fizic în teren încă este unul incipient, în jurul valorii de 25%, iar mobilizarea constructorului astăzi era aproape inexistentă.

Chiar dacă tentația inițială este de a blama antreprenorul pentru această situație, și în acest caz, ca în multe altele mult mai cunoscute, observăm cum Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a fost capabilă să rezolve în timp util problemele birocratice.

În primul rând, exproprierile realizate sunt pline de erori, CNAIR explicând public că singura posibilitate de corectare este printr-o modificare a Legii Exproprierilor. În plus, o sumedenie de modificări aduse proiectului inițial și tergiversate de CNAIR au blocat în multe zone avansul în teren.

De asemenea, o bună parte dintre lucrările executate până în prezent nu au fost încă plătite (iar unele încă nu sunt certificate de consultant), constructorul având astfel un motiv în plus să reducă ritmul până la efectuarea acestor plăți, mai ales că nu are puterea financiară a marilor companii din domeniu. Nu în ultimul rând, relocările de utilități pun și ele bețe în roate (în giratoriul dinspre București, de exemplu).

În acest moment, cele mai mari blocaje sunt legate de lucrările suplimentare (care trebuie adiționate la contract), relocările de utilități și exproprierile nerezolvate care fac să nu avem autorizație de construire emisă pentru cele două giratorii care vor conecta varianta de ocolire cu DN6 (în sud și nord).

Ne întrebăm contrariați cum poate emite CNAIR pretenții și promisiuni pentru investițiile de dimensiunea și complexitatea Autostrăzii Sibiu-Pitești, tunelurilor de pe Lugoj-Deva sau Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași, atât timp cât este incapabilă să rezolve o serie de blocaje birocratice în cazul unui proiect trivial, de 3 km lungime, în zonă de câmpie, fără provocări tehnice.

Situația de la Mihăilești este rușinoasă. Solicităm CNAIR să rezolve urgent problemele descrise mai sus astfel încât să nu mai ofere antreprenorului general motive să nu lucreze. Doar așa traficul infernal din centrul localității va putea fi mutat pe această centură până la finalul anului 2018.

TibiV

Revenind la filmarea cu centura / VO Mihailesti facuta de Ionut...

Propun sa comparam cu niste poze din urma cu aproape un an, ca sa intelegem mai bine evolutie lucrurilor...
Filmarea lui Ionut arata asta:

In iulie 2017, colegul razvanxxy (prezent pe forum, dar prea discret...) a pus niste poze "de la sol"
Quote from: razvanxxy on July 24, 2017, 02:11:57 AM
Podet casetat (km 0+900):






"A doua structura majora" este subtraversarea centurii de catre un drum agricol.
La Ionut se vede asa:


In urma cu un an, era asa:
Quote from: razvanxxy on July 24, 2017, 02:11:57 AM
viitorul pod peste un drum agricol (km 1+200):






Vedere spre Bucuresti:


Vedere spre Alexandria:

Aici este chiar enervant...
Intr-un an de zile au ridicat doar una din cele doua culei (sa nu zica ca au avut probleme cu exproprierile, ca nu-i cred...)
Nu este un an, sunt 9 luni...
Dupa 9 luni o femeie produce un nou mebru al umanitatii...
Astia nu sunt in stare sa produca o subtraversare a unui drum agricol ?.... Undeva unde nu sunt probleme nici cu exproprierile, nici cu relocarea utilitatilor ?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

#11
^

E doar cofrata.

esendy

^centura (necentura) Mihailesti

facem drumuri degeaba, care nu rezolva aproape nimic, blocajul se va muta .....

era mult mai eficient (daca tot se investeste|) sa faca DX 13 km de la lacul Mihailesti pana intre satele Stalpu si Valea Plopilor, asa chiar ar fi rezolvat ceva. Ar fi putut fi un tronson dintr-un eventual DX/A Buc - Alexandria

carutasul

Da, cred că s-a mai discutat. Pe mine mă îngrijorează faptul că la ritmul în care se mișcă centura s-ar putea să devină un drum în interiorul localității pentru că imobiliarii se mișcă mult mai repede. M-a încântat mult ideea unui drum expres care să fie comun cu traseul de Giurgiu  pe o porțiune, doar că asta necesită o nouă ieșire din București, ceea ce ar fi minunat, dar nu sunt șanse cu actualii politicieni.... noi nici pasajele normale nu le putem face...

TibiV

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative care ar putea fi incluse pe agenda şedinţei Guvernului României din 3 mai 2018

III. PROIECTE DE HOTĂRÂRI
(...)
23. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea anexei nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.172/2012 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică ''Varianta de ocolire Mihăileşti''

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-pe-agenda-sedintei-guvernului-romaniei-din-3-mai-2018
Mama proștilor este mereu gravidă... :)