Bugetul Ministerului Transporturilor si al companiilor din subordine

Started by rota, January 31, 2019, 09:19:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote
Proiectul de buget alocă, în total, 14,1 miliarde de lei Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii anul acesta, o creştere de aproape 10% faţă de execuţia din 2020, a scris joi seara ministrul de resort, Cătălin Drulă, pe Facebook.

Potrivit acestuia, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are în 2021 cea mai mare alocare din ultimii 10 ani pentru întreţinerea infrastructurii feroviare, respectiv 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 16,53%.

"Într-un an dificil din punct de vedere bugetar, mă bucur nespus să anunţ respectarea promisiunii de record investiţional în transporturi pentru 2021. Acest Guvern şi-a asumat atât responsabilitatea bugetară în limita de deficit negociată cu Comisia Europeană, dar, mai ales, filosofia că investiţiile sunt cheia relansării economiei României. Alături de vicepremierul Dan Barna şi premierul Florin Cîţu am elaborat un proiect de buget pentru Transporturi şi Infrastructură, care să repună acest domeniu pe un drum ireversibil de dezvoltare şi modernizare a ţării. Proiectul de buget, care va fi adoptat de Executiv şi trimis către Parlament, alocă, în total, 14,1 miliarde de lei pentru Transporturi şi Infrastructură în anul acesta. O creştere de aproape 10% faţă de execuţia din 2020", a spus şeful de la Transporturi.

Pentru investiţiile din fonduri europene, sunt alocate aproape 8 miliarde de lei, ceea ce este un record absolut al ultimului deceniu şi o creştere de mai mult de 30% faţă de 2020, notează Cătălin Drulă.

"Facem căi ferate, autostrăzi, linii de metrou, infrastructură portuară şi aeroportuară din fonduri europene! Am dat o atenţie deosebită domeniului feroviar în acest an. Avem cea mai mare alocare din ultimii 10 ani pentru întreţinerea infrastructurii feroviare: 1,4 miliarde de lei, creştere de 16,53%. Reînnoim calea ferată! De asemenea, avem creşteri de 60% la alocarea pentru reparaţii curente ale infrastructurii feroviare. Am crescut şi suma alocată întreţinerii infrastructurii rutiere! Cu 10% faţă de execuţia preliminată din 2020, adică până la 617 milioane lei. Am spus de la debutul mandatului că bani vor fi. Constructorii şi managerii au primit de la mine mesajul să lucreze cât pot de mult, pentru că e nevoie să creştem România împreună. Avem un buget la Transporturi orientat pe investiţii. Revoluţia bunei guvernări e aici", a transmis ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Proiectul Legii bugetului de stat pe 2021 a fost lansat joi seara în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Finanţelor, acesta fiind configurat pe o creştere economică de 4,3%.

Deficitul bugetului general consolidat este estimat la 7,16% din Produsul Intern Brut în acest an, în condiţiile unor venituri reprezentând 32,67% din PIB, respectiv 364,907 miliarde de lei, şi ale unor cheltuieli de 39,84% din PIB, respectiv 444,907 miliarde de lei.

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2021/02/11/drula-proiectul-de-buget-aloca-14-1-miliarde-de-lei-pentru-transporturi-si-infrastructura-in-2021--659890

Asta este varianta din "media oficiala".
Cine vrea, gaseste postarea ministrului pe FB...

PS
Basically, Ministerul Transporturilor nu are de-a face cu "Bugetul General Consolidat". Ca MT nu primeste bani de la primarii/CJ-uri, nici nu le da bani.
BGC include si veniturile/incasarile UAT-urilor in contul unor "activitati nationale" (de exemplu plata scolilor si spitalelor din subordinesa primariilor - adica plati care nu apar in bugetele Ministerelor Educatiei sau al Sanatatii, dar in BGC vor aparea la cheltuieli "de educatie", respectiv "de sanatate"). Prin transferuri spre UAT-uri, "pentru echilibrare". Fix alea la care guvernele "rosii" au excelat...

Nu am am avut timp sa studiez cu atentie proiectul de lege, dar aveti grija cand intepretati cifrele legate pe bugetul de stat. Luati in calcul si modificarile organizatorice fata de anul precedent...

Catalin are noroc, la el este relativ simplu...

Dar sunt "domenii" in care alocarile "pe domenii" difera mult de "alocarile pe domenii".

De exemplu Ministerul Sanatatii are o scadere importanta a bugetului (aproape 10%).
Dar scaderea este fata de 2020, anul coronavirusului, in care cheltuielile "de sanatate" au explodat in toate tarile...
Poate ca simplul fapt ca (dupa vaccinare) nu vom avea permanent +1000 bolnavi in ATI justifica scaderea asta...

Sau faptul ca un spital este mutat de la Ministerul Sanatatii la primarie sau CJ duce la scaderea "alocarilor" pentru Ministerul Sanatatii, dar duce la cresterea "transferurilor" de la Bugetul de Stat (BS) catre UAT-uri.

Ceea ce vreau sa spun este ca modificarile de "bugete" ale ministerelor "de resort" nu inseamna neaparat o modificare proportionala (si in acelasi sens) a bugetelor "pe domenii"...

De exemplu daca Transporturile "externalizeaza" celebrele "Spitale CFR", asta va reduce alocarea pentru MT. Dar "statul" va compensa bugetul autoritatii locale care va prelua spitalul respectiv...

Este greu de imaginat cat de de complexa si laborioasa este elaborarea bugetului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Pe surse se spune ca bugetul MT pentru salarizarea functionarimii ministeriale va creste cu 30%
Le-a bagat spor de subteran (adica de tras sforile pe dedesubt?) Ca in conditiile astea ciracii lui Radoi sunt mici copii cu <doar> 18%
!!!
Stie cineva mai multe pentru a confirma sau infirma?

razvan96

Nu stiu ce surse ai tu, dar e ceva cat se poate de oficial de o saptamana, de cand a aparur bugetul :lol:. Sunt salariile celor de la DGOIT care pana acum se plateau din programul de asistenta tehnica, dar programul s-a terminat in 2020 si acum le-au trecut pe buget.

subway

Multumesc de clarificare dar tot mai am o nelamurire, oare tot fiecare al patrulea salariat ministerial lucreaza la DGOIT???

pest1969

Organigrama de pe site-ul MT e de tot rasul si nu intelegi mare lucru din ea - pe langa faptul ca se si vede prost.
Or fi platit si sporurile de fonduri UE tot din aceeasi sursa. Iar daca tot erau bani, imi inchipui ca i-au pus pe lista pe majoritatea din MT.
Oricum, o sarcina pentru noua conducere a MT ar fi si publicarea unei organigrame clare pe site.

subway

Si publicarea avalansei de sporuri de care beneficiaza birocratii bugetari. Doar asa ne-am putea da seama de dezastrul salarizarilor nesimtite.

pest1969

Exista ceva orientativ. Par a fi venituri nete la sectiunea "Situatia cheltuielilor salariale - 2020".
As zice ca nivelul salariilor nu e o problema, dar nu sunt sigur ca numarul angajatilor e optim.
Ca tot spunea un ministru ca muncesc doar vreo 15% dintre angajatii unui minister.
http://mt.ro/web14/informatii-de-interes-public/buget/245-buget-exercitiu-bugetar-situatia-cheltuielilor-salariale

subway

Ce pot sa-ti spun din propria-mi experienta este ca un procent foarte mic mergand spre neglijabil dintre cei ce se ocupa de fondurile europene au cu adevarat calificarile si priceperile necesare in domeniu, restul sunt doar bagatori de seama si incurca lume...


subway

Ar trebui macar trimisi in somaj tehnic de urgenta ca prima masura
Ultimele declaratii ale ministrului indica faptul ca incepe sa ia in seama opiniile avizate exprimate si aici pe forum
https://www.comisarul.ro/articol/video-drula-nu-sunt-multumit-de-managementul-metro_1195431.html

vladioan_bv


subway

E suficient sa citesti aici sau pe feroviar ori Metrorex
Mai vrei un punct de vedere? Uite unul sindical aici
https://clubferoviar.ro/legea-bugetului-aduce-concedieri-la-societatile-de-cale-ferata/
Pe rutier e alta poveste, trebuie puse in fata legaturile esentiale intre provinciile istorice pentru a consolida coeziunea si unitatea nationala si statala nu gargara local-populista care nu face decat sa distruga aceste obiective fundamentale...
In mult visata Germanie raportul intre cel mai mic si cel mai mare salariu e de 1 la 9, la noi pe vremea impuscatului era de 1 la 8, ce se intampla azi la noi e de noaptea mintii si expresia nesimtirii absolute dusa la limita absurdul absolut...

Kravim

O întrebare pentru cei care au studiat bugetul MT.. S-au prevăzut bani pentru operaționalizarea CNIR?

rota

Topul autorităţilor publice după valoarea contractelor încheiate în 2020: CFR, CNAIR şi CNI dat contracte de 8 mld. lei. Din 500 de autorităţi, primele 20 au dat contracte de 14 mld. lei, adică 42% din total

♦ Primele 20 de autorităţi din România au încheiat în 2020 contracte de achiziţie publică de 14,4 mld. lei, adică 42% din cuantumul celor 33,8 mld. lei, cât reprezintă primele 500 de autorităţi, clasificate după valoarea contractelor semnate anul trecut.


Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0
Powered by API/PUM imgur uploader SURSA
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

rota

Bugetul pe 2022: Creștere economică de 4,6%. Transporturile primesc cu 20% mai mulți bani.

Proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2022 a fost lansat duminică dimineaţa în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Finanţelor, acesta fiind construit pe o estimare de creștere economică de 4,6% și un deficit de 6,25% din PIB. Produsul Intern Brut este estimat la 1.317,267 miliarde de lei. Printre principalele portofolii, Ministerul Transporturilor primește cu 20,5% mai mulți bani în 2022, în timp ce bugetul Sănătății rămâne la fel.

Veniturile estimate la buget sunt de 216,473 miliarde de lei, iar cheltuielile de 493,215 miliarde de lei credite de angajament şi de 301,758 miliarde de lei credite bugetare, cu un deficit de 85,285 miliarde de lei.

Ministerul Educației - creștere cu 6% a bugetului din 2022 (32,48 miliarde de lei) față de execuția din 2021 (30,64 miliarde de lei)
Ministerul Transporturilor - creștere cu 20,5% a bugetului din 2022 (17,01 miliarde de lei) față de execuția din 2021 (14,12 miliarde de lei)Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!