Bugetul Ministerului Transporturilor si al companiilor din subordine

Started by rota, January 31, 2019, 09:19:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

Vestea e de fapt ca majoritatea proiectelor mari sunt subfinantate, unele destul de puternic chiar. Cele despre care nu se poate concluziona ca sunt sub-finantate au o alocare "la limita". Detaliem in curand si pe proiecte.

b1

DOCUMENT SINTEZĂ PRIVIND POLITICILE ŞI PROGRAMELE BUGETARE PE TERMEN MEDIU ALE ORDONATORILOR PRINCIPALI DE CREDITE pentru anul 2022 şi perspectiva 2023-2025: https://mfinante.gov.ro/static/10/Mfp/buget2022/proiectbuget2022/Anexa3/Ministerul_Transporturilor_Infrastructurii.pdf
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

TibiV

@horatiu.cosma,

stii daca alocarile bugetare pe proiecte sunt pe brut sau pe net?...

Adica:
- pe brut: sumele astea sunt tot ce se va plati in 2022 de la bugetul de stat
- pe net: sumele astea reprezinta contributia de la buget, adica diferenta dintre platile de la buget si rambursarile de la Comisia Europeana

Daca sunt pe brut e cam nasol, daca sunt pe net este OK.

Mersi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

>Cîţu vrea 7% din PIB pentru investiţii în proiectul de buget pe 2022. Finanţele au propus 6.71%

nu prea inteleg cum creste bugetul MT daca bugetul pe investitii e sub borna

https://www.news.ro/politic-intern/citu-vrea-7-din-pib-pentru-investitii-in-proiectul-de-buget-pe-2022-finantele-au-propus-6-71-1922402320002021121120515178

horatiu.cosma


razvan96

^^6,7% pentru investiții e enorm, mai ales pentru o tara cu venituri fiscale mult sub media UE cum suntem noi. Nici in anii in care economia era mult sub potențial nu am trecut de 6%. Realist nu se vor cheltui atâția bani cat au pus ei in buget, nici măcar pe aproape. Au fost adăugate multe proiecte doar ca sa para suma mai mare.

horatiu.cosma

Se pare că la CNAIR, cu ultimele facturi care au mai prins trenul pe 2021, se va închide anul pe investiții din fonduri europene la 4,9 miliarde de lei, record absolut. În 2020 au fost 3,6, în 2019 1,9, în 2018 1,26, în 2017 1,19, în 2016 1,36.

dumbravaandrei

Noroc si cu UMB ca a putut absorbi mare parte din banii astia...
Si felicitari celor care au avut boase sa dea drumul la investitii/bani. Restul....

hvm

Ce nu inteleg eu este cum se calculeaza deficitul bugetar? 85 e o valoare enorma cu orice total l-ai compara: ~17% din 493 sau 28% din 301.

Legat de absorbtia fondurilor pe MT, avem noroc cu proiectele care au fost incepute inainte si continuate acum. Si e bine ca am avut incepute asa multe SF-uri in ultimii 2 ani si care apoi sa le putem da in executie sa avem cu ce mai atrage si mai multe fonduri. Deacord ca marele noroc s-a numit UMB, dar am avut si Porr, si Stragab si Astaldi/IHI. Sa speram ca si in anul urmator o sa fie la fel de multa activitate si ca se depasesc sumele din buget (astfel ca la o eventuala rectificare bugetara sa fie suplimentate)...

Din pacate educatia ar fi trebuit sa aiba si ea o crestere la fel de mare fiindca este nevoie de investitii in educatie. din ce vad cresterea este sub inflatia de anul trecut, deci in consecinta e de fapt o scadere.... deja avem un deficit de specialisti si acest deficit o sa se vada si mai mult. E adevarat ca nu doar cresterea finantarii conteaza ci si calitatea actului de invatamant care din pacare pare sa fie in cadere libera.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pest1969

Deficitul bugetar se calculeaza ca diferenta dintre venituri si cheltuieli si se raporteaza in procente la PIB.
Ai aici situatia la 11 luni: https://mfinante.gov.ro/documents/35673/162114/Anexa2_bgc30112021.pdf

CătălinL

Quote from: horatiu.cosma on December 21, 2021, 04:32:35 PMSe pare că la CNAIR, cu ultimele facturi care au mai prins trenul pe 2021, se va închide anul pe investiții din fonduri europene la 4,9 miliarde de lei, record absolut. În 2020 au fost 3,6, în 2019 1,9, în 2018 1,26, în 2017 1,19, în 2016 1,36.

@horatiu.cosma se cunoaște cifra și pentru 2022?

horatiu.cosma

7 și ceva, posibil să ajungă la 8 până la finalul lunii cu ce facturi mai vin.

rota

Compania de drumuri a cerut buget de investiţii de 18 mld. lei în 2023, cât în ultimii trei ani la un loc. Guvernul a aprobat însă pentru investiţii în infrastructură rutieră 10,5 mld. lei, adică numai 57% din necesarul de investiţii solicitat de CNAIR

,,În prezent, prevederile bugetare aprobate pe anul 2023 pentru CNAIR la capitolul «Buget de stat» sunt în valoare de 11,5 mld. lei – subcapitolul «Transport rutier», din care pentru investiţii este aprobată valoarea de 10,5 mld. lei, reprezentând 57% din necesarul de fonduri solicitat la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii înainte de aprobarea Legii bugetului de stat pe anul 2023", au transmis reprezentanţii CNAIR.

Practic, nevoia de investiţii în infrastructura rutieră din România este de 18,4 mld. lei, conform proiecţiei CNAIR, însă, la prima strigare, nu s-a bugetat mai mult de 10,5 mld. lei, adică 57% din necesar.  Cu toate acestea, precizează compania de drumuri în răspunsul adresat ZF, şi în 2022 au fost aprobate iniţial sume mai mici, ca apoi să fie suplimentate.sursa


Construcţiile la început de 2023: infrastructura accelerează şi ţine sectorul pe plus. Construcţiile au fost unul dintre principalele motoare ale creşterii economice din România în ultimii patru ani

Construcţiile au crescut în ianuarie 2023 cu aproape 6% faţă de ianuarie 2022, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Construcţiile inginereşti, adică infrastructura, au fost cele care au generat creşterea, pentru că atât  rezidenţialul, cât şi zona de spaţii de logistică sau birouri au scăzut. Sectorul construcţiilor, care face 7% din economia, dar care angrenează cea mai multă activitate economică, începe astfel încă un an pe plus, după ce în trei din ultimii patru ani a crescut susţinut.sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

mirceaeliade

Deci pe romana sa ne asteptam la intarzieri la plati?  Adica intentionat sau nu proiectele vor fi incetinite pana se adauga bani?  Ca gaura intre cei ceruti si cei defalcati pare sa fie cat tot bugetul, record si el, pe anul trecut.

dumbravaandrei