Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nicki4

in loc sa se faca piste de biciclete unde chiar sunt necesare, se fac tot prin paduri, pe la margini de orase (vezi cazul Alba Iulia si acum Sibiu). In loc sa se concentreze sa scoata cat mai mult masinile din centrul oraselor, autoritatile locale, scot biciclistii din orase...Sa nu ma intelegeti gresit, sunt albaiulian si sunt convins ca o sa fie frumos sa mergi pe acolo...dar din pacate numarul mare de defrisari care au fost necesare nu isi merita rostul...centrul orasului tot o sa fie plin de masini, si pentru biciclisti nu exista nici o pista dedicata in zona centrala....piste sunt facute in santurile cetatii (unde oricum circulatia masinilor este extrem de limitata, si in zona Mamut.
sunt intradevar un "tree huger" inrait si parerea mea este ca se putea si fara...s.au scos pomii din cetate, acum se scot pomii si din padure... Pe langa asta avem prostul obicei sa lasam gunoaiele dupa noi...acum o sa le lasam chiar in mijlocul padurii...nu era de ajuns ca le lasam la marginea ei :(
Apropo in timp ce se derula proiectul s-a taiat mai mult decat era necesar (fapt declarat chiar de cei ce au facut proiectul), si pe langa s-a mai furat si de localnici care au vazut un moment oportun sa se aprovizioneze in modul cel mai urat cu lemne de foc....
"Government don't want well informed, well educated people capable of critical thinking. That's against their interest. They want obedient workers, people who are just smart enough to run their machines and do the paperwork. And just dumb enough to passively accept it!" George Carlin

Danny550394

#77
In Sibiu nu sa taiat padurea pentru pista de biciclete (sa taiat foarte putin). In padure pista este printre copaci iar in rest pe trotuare si pe langa drum. https://www.google.com/maps/@45.766097,24.131721,3a,75y,272.62h,67.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1sqMyJ4G2WNd7FeklW-ErCPw!2e0

Continuarea pistei pana la Rasinari va arata ca un trotuar la actualul drum.

CinX

In tarile civilizate e plin de drumuri pietonale/de biciclisti prin afara localitatiilor.
Astfel poti teoretic sa mergi oriunde cu bicicleta fara sa te supui la riscurile din Romania actuala, cu tiruri si masini ce trec milimetric pe langa tine.

Autoritatiile ar trebui sa incerce sa atraga cat mai multe fonduri europene pt astfel de proiecte, sunt sigur ca s-ar putea...

ciprebbe

Quote from: Danny550394 on June 12, 2014, 04:51:59 PM
In Sibiu nu sa taiat padurea pentru pista de biciclete (sa taiat foarte putin). In padure pista este printre copaci iar in rest pe trotuare si pe langa drum. https://www.google.com/maps/@45.766097,24.131721,3a,75y,272.62h,67.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1sqMyJ4G2WNd7FeklW-ErCPw!2e0

Continuarea pistei pana la Rasinari va arata ca un trotuar la actualul drum.

Superba trecerea si semnalizata ca lumea. Atat indicatoare cat si praguri de sol.
Sunt inca multi care nu stiu ca la o trecere semnalizata pt biciclete masinile au obligatia de a ceda tracerea biciclistilor.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicki4

Quote from: Danny550394 on June 12, 2014, 04:51:59 PM
In Sibiu nu sa taiat padurea pentru pista de biciclete (sa taiat foarte putin). In padure pista este printre copaci iar in rest pe trotuare si pe langa drum. https://www.google.com/maps/@45.766097,24.131721,3a,75y,272.62h,67.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1sqMyJ4G2WNd7FeklW-ErCPw!2e0

Continuarea pistei pana la Rasinari va arata ca un trotuar la actualul drum.

Sper sa fie asa...din pacate in Alba s-a cam abuzat :( puteau sa faca pista de bicicleta sa lege orasul de cartierele mai periferice (e.g. Micesti, Barabant si Paclisa) pentru care (cu exceptia Micesti) sa ajungi acolo trebuie sa folosesti artere principale unde daca exista trotuare sunt fie prea mici, fie ocupate de masinile parcate :(
"Government don't want well informed, well educated people capable of critical thinking. That's against their interest. They want obedient workers, people who are just smart enough to run their machines and do the paperwork. And just dumb enough to passively accept it!" George Carlin

iuli

Biciclete pe bani europeni la Timisoara. Vor fi inchiriate cu cardul RATT

QuoteTimişoara va avea în curând o reţea de 25 de staţii de închiriere a bicicletelor în regim self-service, realizate printr-un proiect pe bani europeni de peste 1,2 milioane de euro. Au apărut deja primele rastele. Proiectul, aflat în curs de implementare, prevede realizarea unor staţii intermodale de transport, achiziţionarea de biciclete şi repararea multora dintre pistele existente. Cei care vor să folosească acest mijloc de deplasare vor avea la dispoziţie 300 de biciclete, care vor putea fi închiriate cu cardul RATT.

Practic, timişorenii vor putea închiria o bicicletă dintr-o staţie situată într-o zonă a oraşului şi o vor putea lăsa într-o altă staţie, dintr-o altă zonă, sau vor putea parcurge o anumită distanţă cu mijloacele de transport în comun, iar la coborâre în unele staţii vor găsi biciclete pentru a-şi continua drumul.

Acesta este conceptul: în anumite staţii RATT sau în vecinătatea acestor staţii vor fi şi staţii de biciclete care vor putea fi închiriate în sistem self-service, preluate în folosinţă şi apoi lăsate la orice altă staţie din oraş.

Proiectul primăriei privind ,,Modernizarea staţiilor de transport public intermodal la nivelul polului de creştere Timişoara", iniţiat în timpul fostei administraţii, este în curs de implementare, urmând ca lucrările să se încheie în această vară.

De execuţie se ocupă societatea Viacor Engineering, cea care a câştigat licitaţia organizată de primărie.

,,Execuția pentru acest proiect se desfășoară în grafic. În bază contractului se execută lucrări de amenajare, marcare și refacere de piste de biciclete, se amenajează 25 de rastele automatizate pentru biciclete în punctele de interes ale Timișoarei, 11 stații RATT, dintre care opt înlocuite și trei noi, stații care fie vor fi simple, fie vor avea afișaj digital de dimensiune medie sau mare. Fiecare rastel va avea un centru de comandă la care se va face autentificarea automată a utilizatorului și alocarea unei biciclete pe bază de cartelă de acces la sistem. Gestionarea sistemului se va face centralizat, toate stațiile fiind interconectate și administrate prin intermediul unui server. Valoarea de execuție a contractului este de 5,6 milioane de lei, fără TVA", a explicat viceprimarul Dan Diaconu.

Un astfel de rastel poate fi văzut deja în apropiere de mall, de exemplu. În cadrul aceluiaşi proiect vor fi achiziţionate şi 300 de biciclete. Iar autorităţile locale plănuiesc închirierea vehiculelor pe baza cardului RATT. De altfel, întreg sistemul ar urma să fie gestionat de Regia Autonomă de Transport Timişoara, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.

,,Vor fi achiziționate și 300 de biciclete care vor fi la dispoziția timișorenilor în stațiile automate de închiriere. Intenționam ca timișorenii să poată să închirieze aceste biciclete în baza cardului de transport în comun, acela al RATT, astfel încât sistemul să fie într-adevăr intermodal, din toate punctele de vedere. Se poate implementa, suntem încă în discuții tehnice cu RATT, care, de altfel, mi se pare normal să fie și operatorul acestei părți a transportului public, pentru că există și posibilitatea și e normal să preia administrarea acestui sistem. Urmează să finalizam discuțiile cu RATT. Dorința noastră este de a se folosi același card, care permite, din punct de vedere tehnic, un astfel de demers. Cardul are posibilitatea de încărcare, practic va funcționa pe aceeași formulă, cardul fiind asociat unei persoane care l-a cumpărat în baza buletinului. Noi putem urmări exact cine preia bicicleta și cine o lasă înapoi, astfel încât nu va mai fi nevoie de o garanție suplimentară, sperăm noi, din acest punct de vedere. Va trebui că în perioadă următoare să stabilim dacă închirierea unei biciclete va fi la un preț modic sau va fi gratuită", a adăugat Diaconu.

Bicicletele vor fi personalizate, vor avea un logo cu ,,Velo TM", realizat gratuit pentru primărie de către designerul Eduard Mureșan.

Acelaşi proiect cuprinde şi reabilitarea mai multor tronsoane de piste pentru biciclişti, peste 20 de kilometri, de pe diferite artere ale oraşului, cum ar fi Calea Aradului, Calea Sever Bocu, Calea Torontalului, bulevardele Michelangelo, Vasile Pârvan, C.D. Loga, Regele Carol I, Mihai Viteazu, Cetăţii, Dr. Iosif Bulbuca şi altele.

Sursa: tion
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

adiarc

au inceput mai in forta , lucrarile la pista de biciclete , Sb-Rasinari
o veste excelenta, insa aceasta pare destul de ingusta











"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

iuli

Sper sa termine santierul pana cand incepe Turul Sibiului. Altfel va fi crima pe acolo!!!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

adiarc

finalizarea este prevazuta , doar pt.....       septembrie
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

iuli

Nasol. Să treacă întreg plutonul pe acolo pe un drum plin de praf și nisip va fi criminal. Cred că ar prefera pavatele din clasice. Sper să nu fie căzături și accidentări grave.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

doryan93

Au început lucrările la tronsonul II al pistei de biciclete care leagă Oradea de Berettyoujfalu, Ungaria
Pista de biciclete transfrontalieră care leagă Oradea de orașul Berettyoujfalu începe să prindă contur. Lucrărilela tronsonul II al pistei, care va lega coridorul verde al Crişului Repede de cel al Peţei, ajungând până în cartierul Nufărul - la şoseaua de centură, au demarat astăzi. Acest tronson se va realiza cu 316.000 de euro.




Sursa CN

doryan93

#87
Lucrările la pista de bicicliști care traversează Dealul Mamut din Alba Iulia au ajuns la final.





Sursa U, si alte poze

doryan93

Pista este prevazuta si cu locuri de  popas.





Sursa

boer_escu

Quote from: iuli on July 10, 2014, 10:54:17 PM
Nasol. Să treacă întreg plutonul pe acolo pe un drum plin de praf și nisip va fi criminal. Cred că ar prefera pavatele din clasice. Sper să nu fie căzături și accidentări grave.

Au trecut cu bine ciclistii pe acolo, s-au mobilizat constructorii sa nu aiba utilaje sau material in drum.

PS Cred ca este remarcabil cati pasionati de ciclism suntem pe aici pe forum  :)