News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

:lol: :lol: :lol:

Conform CGMB Pajul Piata Sudului este gata din 2015, strapungerea Nicolae Grigorescu-Splai este si aia gata de muuuuult...
Despre podul Ciurel insa nu stie nimeni nimic, nici macar cei care platesc lucarea...  :o

Hai sa fim seriosi...

Hotararile CGMB sunt la fel de credibile ca "The Muppet Show"...

(Imi cer scuze public celor de la "Muppet Show" pentru comparatia jignitoare.
Aia sunt oameni foarte seriosi si foarte profesionisti in ceea ce fac...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Vouchere de 500 lei acordate de Primăria Capitalei pentru biciclete, scoase la vânzare pe diferite site-uri.
OLX dezactivează aceste anunțuri


Mai multe persoane care au primit din partea Primăriei Capitalei vouchere pentru cumpărarea unei biciclete au fost scoase la vânzare în ultimele zile pe diferite site-uri, la prețuri cu 100-200 de lei mai mici. Unul dintre aceste site-uri, OLX.ro, a decis însă astăzi să dezactiveze toate anunțurile care fac referire la acest subiect. Valoarea acoperită de un voucher este de 500 lei. "Am primit voucherul, dar nu mai am nevoie de el, așa că îl vând", sună unul dintre anunțurile în care voucherul este oferit la un preț de 300-400 lei.

Profit.ro

voicul

Am spus mai sus ca m-am plimbat cu o trotineta electrica si o sa dau un timp:
Pentru un traseu de 2.5 km, facut undeva la ora 10 dimineata (deci cu trafic mai lejer):
11 minute cu masina - conform maps (nu stiu cat iti calculeaza si timpul pentru gasitul locului de parcare).
12.50 minute cu trotineta (nu e nevoie de loc de parcare  :) ) si 0 Km mers pe infrastructura velo din B.

Deci la ora de varf cu banda speciala, nu cred ca masina ar mai castiga.


elcraft

Quote from: voicul on September 08, 2017, 11:01:13 PM
in general este o combinatie de trotuar, strada si alei parcuri (daca nimeresti).

o mai iei pe interzis, pe trotuar, mai treci pe un rosu.
Nu stiam ca trotinetele (sau mopedele, de fapt nici pietonii) au un regim atat de special. Dar ma rog, daca fratii biciclisti umbla in halul asta, nu ne mai mira.

dr4qul4

pai ce sa iti faca politia? Sa-ti ia caii de la bicicleta?
:lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

#260
Am vorbit cu cineva, care mergand cu bicicleta pe strada si trecand pe rosu a fost oprit de politist.
Noroc ca a vorbit frumos si i-a dat drumul. Altfel:
- Daca era un alt coleg, 865 este amenda!

dr4qul4

Este aproape imposibil sa prinzi pe cineva care merge pe trotineta electrica. E de ajuns sa intrii pe o strada cu sens unic si ai scapat de urmaritori. Si nu ai nici numar sa te dea pri  statie.
Am 2 colegi la munca, si amandoi o iau drept pe interzis. Cand trotuar, cand strada.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

elcraft

Daca s-ar vrea, s-ar opri, mai ales ca posesorii nu prea sunt genul celor care fug la somatiile unor politisti. Dar voua vi se pare in regula sa se circule asa? Vad atat de des bizoneala pe 2 roti, ca probabil ar trebui sa ma obisnuiesc. Claxonat pietonii pe trotuar sa le faca loc, mers pe rosu, pe trecerea de pietoni, pe contrasens si pe unde mai chef. Inteleg ca nu exista infrastructura, dar de multe ori se pot crea situatii deranjante sau chiar periculoase intre participanti.

Time-and-Space

oricum in romania trebuie incepute piste pe contra sens (contra flow) pentru vehicule. cu avertizare pentru automobilisti si delimitate (morcovi plastic)daca trebuie. OPTAR  confirma ca codul rutier DEJA  le permite pe acestea. dar romanul e nascut in "masina" si asa va si muri. o face deja pe locul intai in europa....

AFC

^ Amenzile sunt identice cu cele pentru conducatorii auto, singura diferenta este ca nu au ce permis sa piarda. Ce va spun e cert deoarece mi-a fost comunicat de catre un politist pe motocicleta ( foarte politicos, cu limba romana la el ) sub forma de avertisment desi trecusem pe rosu cu bicla ( trecere de pietoni la Opera nu sosea). Desi recunosc ca nu respect toate regulile, sunt mult mai dese cazurile in care vreun idiot de sofer claxoneaza in dreptul meu, eu circuland pe carosabil aproape de bordura, decat alea in care biciclistii pun sau se pun in pericol in trafic. Sunt si sofer si biciclist ( fac vreo 150 km pe saptamana cu cursiera) si va spun clar ca nu biciclistii sunt problema ci soferii care considera ca drumul e al lor. Oare isi pun intrebarea ce o insemna " drum public " sau inteleg ceva din Codul rutier?
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Time-and-Space

corect. distinctia dintre proprietar al masinii si al spatiului e foarte importanta si nu foarte incetatenita in RO.

foarte multe smecherii in trafic la ciclisti sunt datorita lipsei de continuitati si integritati a retelei (de-obicei cand trebuie sa faci stanga de pe o artera). ce trebuie sa faca ciclistii este sa se obisnuiasca sa semnalizeze schimburile de directie, F IMPORTANT

cristi5

#266
Off topic despre "n-ai ce permis sa pierzi"... In Suedia e mai rau, iti ia permisul _auto_ pentru unele infractiuni (alcool sigur, sens interzis si trecut pe rosu cred). Eu biciclesc 100 km pe saptamana, dar cred ca ar ajuta o astfel de regula si in Romania.

In weekend am fost la petrecerea cu bicicleta a cartieruluii. La locul de intalnire primesti un pahar de sampanie si 4 plicuri cu adrese din cartier: 3 adrese unde mananci aperitiv, fel principal si respectiv desert, plus adresa chefului final. Fiecare plic se deschide la statia precedenta. Un fel de mancare e la tine acasa, servit pt 3-4 alte familii. La sfarsitul mesei toti deschid plicul cu urmatoarea destinatie si incepe barfa, unde e, cine locuieste acolo etc. Totul e aranjat asa incat doua familii sa se intalneasca la max 1 fel de mancare. Si sa nu servesti acelasi fel 2 ani la rand...

La fiecare fel de mancare se bea bautura potrivita... Unele feluri sunt pe baza de alcool (am primit inghetata cu wiskey).

Daca primea politia un pont (si aveau o masina sa trimita, ca nu prea au resurse) ridica lejer 150 de permise auto...

elcraft

Quote from: caf on September 18, 2017, 03:52:10 PM
va spun clar ca nu biciclistii sunt problema ci soferii care considera ca drumul e al lor.
Hai sa fim seriosi. Raportat la numarul lor, MAJORITATEA biciclistilor fac FRECVENT contraventii de genul celor mentionate: mers pe trotuar, mers pe rosu, pe trecerea de pietoni, pe contrasens si pe unde mai chef. De semnalizat ce sa mai vorbim, cand face unul asta ma ciupesc sa vad daca visez. Daca ar exista permise de biclisti, 90% din ei ar trece fortat inapoi la per-pedes. Soferi care sa treaca pe mijlocul unui rosu vad poate unul la cateva mii.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Nu este chiar infrastructura velo, dar... putem discuta. :)




România, al patrulea mare exportator de biciclete electrice din UE

România este al patrulea mare exportator de biciclete electrice din Uniunea Europeană după Germania, Belgia și Olanda, arată un raport publicat astăzi de Eurostat. Anul trecut, România a exportat 82.000 de biciclete electrice, 10% din totalul exporturilor de bicicletelor de acest fel din UE. Spre comparație, Germania a exportat 240.000 de biciclete electrice, aproape 30% din exporturile totale din UE pe acest segment.

Profit.ro