Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dan027

Eu ziceam doar de inexistenta unei limite de viteza mai mica pentru biciclisti decat pentru restul vehiculelor pe drumurile publice...

Si totusi in anumite conditii si cu anuite biciclete se pot atinge viteze maricele  O:-)




alexandru_m

Quote from: Hercule on December 19, 2016, 10:25:34 PM
Biciclist cu 80 km/h? Buna poanta asta! Mai mult de 50 km/h in nici un caz si atat doar pe distante scurte.

Trebuie doar sa ai o bicicleta de sosea, putin antrenament si un camion sau autobuz in fata. Efortul la 55-60 km/h la 1-2 m in spatele unui tir nu e cu mult mai mare decat la 35 km/h fara trena. Iar daca te tin picioarele poti sa stai asa mult si bine.

PS: am sarit de 90km/h pe coborare cu o cursiera de otel de prin anii '90 si nu sunt nici pe departe Lance Armstrong. Cunosc oameni care au avut si 110 pe Transalpina.

PPS: chiar si cu o bicicleta de munte am stat dupa un mini-excavator la 35 km/h pe un fals plat cu efort minim (am mers dupa el de la Sibiu pana in Rasinari)

Bogdan_Cluj

Nu stiu cum sunt pistele in alte orase (Timisoara, Bucuresti), dar la Cluj stam destul de prost, atat cu lungimea lor, cu calitatea lor si cu interconectivitatea lor.

In linkul de mai jos le-am pus pe harta si gasiti si o lista cu clipuri video pentru fiecare pista in parte si cateva detalii. Cat despre interconectivitatea lor, se vede si de pe harta ca este foarte proasta.
Momentan am prins doar zona centrala, urmeaza in perioada urmatoarea sa "cartografiez" si restul pistelor din cartiere.

https://clujeuropean.com/2017/02/19/piste-biciclete-cluj/

Nota: are rost sa deschidem un thread nou sub zona de NordVest, sau e ok sa se discute aici?


Ionut

Putem începe discuția aici și dacă ea evoluează și intra în hora mai multi useri, atunci despart eu discuția intr-un thread separat. Asa ne asiguram ca nu facem un thread nou care va fi gol.

voicul

Proiectul "Biciclisti in Bucuresti", aprobat: Vouchere de 500 de lei acordate cetatenilor care vor sa isi cumpere biciclete

Primaria Capitalei va acorda 5.000 de vouchere in valoare de 500 de lei cetatenilor cu varsta de peste 18 ani si cu resedinta sau domiciliul in Bucuresti care vor sa isi cumpere o bicicleta, simpla sau electrica, trotineta sau dispozitive de tip Segway.

Proiectul de hotarare a fost aprobat, vineri, in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB). In cadrul dezbaterii pe proiect, unul dintre cetatenii prezenti la sedinta a dorit sa ia cuvantul si a insistat de mai multe ori, insa nu i s-a acordat. Presedintele de sedinta, Orlando Culea, l-a avertizat ca daca nu ia loc si nu tace, il va da afara din sala.
"Incurajarea folosirii mijloacelor alternative in principal ca mijloc de deplasare in oras, precum si ca vehicul cu rol recreativ si sportiv, reprezinta o prioritate pentru autoritatile publice, fiind o componenta importana a politicii publice de mediu privind reducerea poluarii aerului, dezvoltarii mobilitatii, sportului si promovarii unui stil de viata activ si sanatos", se arata in expunerea de motive a proiectului de hotarare.
Municipalitatea precizeaza ca in acest sens este initiat proiectul privind acordarea a 5.000 de vouchere in valoare de 500 de lei.

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/proiectul-biciclisti-in-bucuresti-aprobat-vouchere-de-500-de-lei-acordate-cetatenilor-care-vor-sa-isi-cumpere-biciclete.html


Poate aflam si cand va fi implementat sau care e procedura.

mirceaVRo

Nu stiu daca e o idee buna , banii ar trebui folositi mai intai pentru infrastructura velo si apoi fiecare persoana isi cumpara bicicleta, trotineta etc.

bgd77

Big like mirceaVRo, ai pus punctul pe i!

cutter

Proiectul Centurii Sud Timișoara scos la licitație de CNAIR după planuri din 2011 va întrerupe pista de biciclete care merge la Pădurea Giroc, recent realizată din fonduri europene.

Drumul DC318 recent modernizat și prevăzut cu pistă de biciclete separată (vezi foto) va fi relocat pe aproape 1km și va supratraversa printr-un nou pasaj viitoarea Centură, precum și canalul de irigații adiacent.

Din păcate, pe sectorul relocat (inclusiv pe noul pod peste Centură), drumul nu este prevăzut cu pistă de biciclete și CNAIR refuză să prevadă una.

Am scris cu mai multe detalii, aici.




perfidus

 :gaah:
Mai sa fie, n-au cum sa fie asa de idioti.... sau poate sunt?
Nu stau in zona dar daca m-as trezi peste noapte cu ceva abia castigat -dupa ani de zile de chin- ca este demolat de buldozere pentru un alt proiect facut prost, i-as acuza de neglijenta in serviciu, le-as cere daune si as muri cu ei de gat.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

E adevarat ca nu se schimba destinatia, ci doar traseul, dar si asa, nu se pierd niste fonduri (ca una e proiectul aprobat si alta va fi realitatea din teren)?

mirceaVRo

arata super pista separat de calea de rulare , cati km are ?

mirceaVRo

Pista de biciclete Techirghiol-Eforie Nord (este din aceasta vara asa ca e plin de turisti in filmare, in restul anului este o placere sa te dai pe ea ).
Lungimea totala cred ca e de 4-4.5 KM

perfidus

E foarte bine ca s-a facut , dar de ce sa facem noi totul cum trebuie? Nu respecta standardul de latime pentru 2 sensuri, si tot prost este marcata de aceea turistii nu se sinchisesc. Din 50 in 50m mai apare cate un simbol de bicicleta si atat.
Spor la pedalat!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

#253
De 2 saptamani o "ard eco". Trotineta electica - zero emisii la coada trotinetei.

Impresii si pareri:
In B infrastructura exista, dar lipseste cu desavarsire.

Traseul trebuie ales destul de bine si in general este o combinatie de trotuar, strada si alei parcuri (daca nimeresti).
Evident cel mai bine mergi pe strada, pentru ca nu ai de coborat din varful bordurii. Si bordurile lasate le simti cu trotineta. Totusi am gasit si zone (in fata la IDM - bazarul), nou facute, unde trotuarul e fix la nivel (exemplu)

Ca timpi: pe distante de 8 - 9 km trotineta este mai inceata cu maxim 5 minute, dar comparat cu mers in trafic de vara si la pranz (trafic mai lejer)!
Deci in trafic de primavara/toamna e posibil sa scoti timpi mai buni cu trotineta, pentru ca: o mai iei pe interzis, pe trotuar, mai treci pe un rosu.

Autonomie ... depinde ce cumperi dar poti ajunge la 30km (reali). Teoretic in 30km gasesti o priza si faci o oprire de 2-3h ca sa o incarci.

Se pliaza repede si nu mi-a zis nimeni nimic (de genul nu ai voie cu ea in magazin. Nici eu nu am fortat nota).

Toata lumea se uita la tine, dar tu nu te uiti la ei, pentru ca la 25km/h sau mai mult, cel mai important este sa te uiti la drum.

Ca minus: nu stiu de ce dupa o tura de peste 5km oboseam. De la pozitie pe trotineta, de la vibratii/socuri ... inca nu mi-am explicat fenomenul.
Mergand electric nu prea transpiri, dar sigur o sa te simti plin de praf.

voicul

Personal nu cred ca asta era problema cea mai mare, pentru care B nu isi cumprau/folosesc bicicletele, dar o trec la capitolul: bine ca misca cate ceva in infrastructura velo.

În București urmează să fie amplasate 10.000 de rastele pentru biciclete în decurs de un an

În București urmează să fie amenajate cel puțin 10.000 de rastele pentru biciclete, până pe 30 septembrie 2018, conform unei hotărâri adoptate, luni, de Consiliul General al Municipiului București, la propunerea grupului PNL.

În baza acestui proiect a fost modificată hotărârea de Consiliu General din 8 iunie privind amplasarea rastelelor de biciclete în vecinătatea instituțiilor publice de pe raza Capitalei.

În baza modificărilor aprobate, urmează să fie amenajate cel puțin 10.000 de locuri de parcare (amplasarea unor rastele) în patru etape: 2.500 până la 21 decembrie 2017; 2.500 până la 31 martie 2018; 2.500 până la 31 iunie 2018; 2.500 până la 30 septembrie 2018.

Acestea vor fi destinate vehiculelor pe două roți, nepoluante, și vor fi amplasate la toate gurile de metrou existente, în zonele adiacente parcărilor publice, acolo unde spațiul o permite, fără obstrucționarea căilor de acces la parcări sau a traficului pietonal; în toate parcurile și grădinile publice administrate de instituțiile din subordinea CGMB sau a consiliilor locale de sector, la toate instituțiile de interes public aflate pe raza teritorială a Municipiului București (teatre, biblioteci, muzee, alte clădiri reprezentative), precum și în zonele de promenadă, pietonale și de agrement, în condițiile alocării bugetare a fiecărei entități implicate.


https://www.agerpres.ro/social/2017/09/11/in-bucuresti-urmeaza-sa-fie-amplasate-10-000-de-rastele-pentru-biciclete-in-decurs-de-un-an-20-18-26