[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

razvan96

Ziceam si eu :lol:.Chiar nu cred ca se va intampla ca la Barcelona, acolo e mult mai simplu sa scapi de un musafir nepoftit la o licitatie pe "neconformitatea ofertei".

voicul

Înțelegerea care salvează METROREX
Metrorex a ajuns la o înțelegere cu compania Alstom pentru mentenanța trenurilor pe timp de un an.

Operatorul metroului din București și compania Alstom au încheiat un acord privind asigurarea mentenanței garniturilor de tren în anul 2020. Valoarea contractului este între 174 și 192 de milioane de lei, în funcție de kilometrii efectuați.

Pe de altă parte, efectuarea în 2020 a mentenanței de către Alstom România este condiționată de către plata datoriei pe care Metrorex o are pentru serviciile prestate până acum de către companie.

Actualul contract expiră peste două zile, iar circulația metroului era pusă sub semnul întrebării în condițiile în care Metrorex nu lansase licitația pentru mentenanță în 2020.

,,Contractul de mentenanță expiră la 31 decembrie. Ăsta este un fapt. Și tot un fapt este și că Metrorex ne datorează banii pe un an de zile. Nu suntem plătiți din decembrie anul trecut. Dacă facem un calcul ajungem la aproape 150 de milioane de lei", a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport România, la o întâlnire cu presa.

Nu este prima oară când firma care asigură mentenanța trenurilor de metrou se plânge de faptul că Metrorex nu-i plătește serviciile. A mai făcut-o și în septembrie. Atunci compania de stat promitea să-și achite întreaga datorie până la finalul acestui an, lucru care nu s-a întâmplat.

,,Din restanțele de atunci, care erau de 132 de milioane de lei, s-au plătit 25 de milioane de lei. Între timp au mai trecut trei luni de mentenanță. Iar de când am început noi să vorbim și până când vom termina probabil că se vor mai strânge 500-600 de mii de lei, pentru că oamenii își fac și acum treaba în cele patru depouri", a adăugat Gabriel Stanciu.

Așa că șeful Alstom nu mai crede în promisiuni și, ca să accepte propunerea Metrorex de a asigura mentenanța trenurilor de metrou și anul viitor, a cerut achitarea întregii datorii sau prezentarea de către compania de stat a unei scrisori de garanție bancară.

,,Semnăm pe un an de zile cu condiția expresă a plății datoriei. Eu nu pot să semnez un contract nou decât dacă datoria veche este securizată. (...) Nu putem să lucrăm la infinit fără a fi plătiți şi am spus lucrul ăsta de foarte multă vreme", a precizat acesta.

Alstom se ocupă de mentenanța trenurilor de metrou din 2004 încoace în baza unui contract cu o valoare totală de circa 240 de milioane de euro. Deși actualul contract expiră pe 31 decembrie 2019, Metrorex nu a lansat deocamdată licitația pentru un contract nou, ci a invitat Alstom să depună ofertă în cadrul procedurii de atribuire a contractului de mentenanță a ramelor de metrou pe o perioadă de un an de zile începând cu 1 ianuarie 2020. Regia de stat estima în octombrie, când și-a manifestat prima oară intenția de a continua contractul cu Alstom și anul viitor că în 2020 va achita pentru întreținerea trenurilor între 179 și 206 milioane lei.

Pe 19 decembrie, Metrorex a recunoscut că are o datorie la Alstom și a anunțat că vrea să negocieze prelungirea actualului contract și în 2020.

"Metrorex a transmis către Alstom Transport S.A., invitația pentru a depune o ofertă în cadrul procedurii de atribuire a prestării serviciilor de mentenanță a materialului rulant aferent transportului cu metroul, pe o perioadă estimată de 1 an (începând cu 01.01.2020 până la finalizarea unei proceduri competitive). Alstom Transport S.A. a răspuns invitației și a depus oferta în termenul solicitat, iar la acest moment sunt în derulare negocieri pe marginea ofertei depuse în vederea stabilirii condițiilor pentru semnarea contractului", se arăta într-un comunicat al Metrorex.

https://www.money.ro/intelegerea-care-salveaza-metrorex/

rota

Metrorex a achitat restanţa de 147 milioane de lei către compania Alstom, care asigură mentenanţa trenurilor de metrou

Ministerul Transporturilor anunţă că Metrorex şi-a achitat restanţa către compania Alstom, care asigură serviciile de mentanţă ale trenurilor de metrou. Suma de 147 de milioane de lei a fost achitată din fondurile alocate odată cu rectificarea bugetară din decembrie 2019, potrivit unui comunicat.

Din fondurile primite la sfârşitul lunii decembrie 2019, în urma rectificării bugetare, Metrorex S.A. a achitat restanţa către AlstomTransport S.A în valoare de 147,3 milioane de lei, diferenţele urmând a fi utilizate pentru acoperirea altor obligaţii de plată restante, inclusiv suma de 63,14 milioane de lei, reprezentând restanţa către Asocierea Astaldi, conform Hotărârii civile nr. 4577/2017.

De asemenea, Metrorex a încheiat cu Alstom, pe 24 decembrie, un nou contract de mentenanţă pentru următoarele 12 luni. Preţul total estimat al contractului, pe baza costurilor unitare şi a kilometrilor estimaţi, este de 191.758.500,00 lei.
zf


v.ghiorghica

Mai are parca la Astaldi de platit..

subway

#139
Daca nu au platit tot ce era de platit inainte de sf Vasile banii realocati se pierd, bugetul 2019 nu se reporteaza in 20-20.
Vedem dupa sf Ion, daca lucrarile se <invioreaza> inseamna ca au platit, daca nu...nu.

danutzu_1069

Si licitatia pentru trenurile de metrou???

subway

S-ar parea ca si pe acolo ar fi ceva contestatii sau cereri de clarificari dar nu am informatii exacte...

NGC

Licitatia e in desfasurare dar sunt contestatii. Mai dureaza.

Ionut

Găsiți toata discutia despre trenul CAF pe thread-ul de incidente și accidente la metrou, acolo unde ii este locul.

Barcelo

Licitația privind achiziția de trenuri pentru Metroul de Drumul Taberei a intrat joi, 19 martie, în etapa de evaluare financiară a ofertelor.

https://www.economica.net/trenuri-pentru-metroul-de-drumul-taberei-metrorex-a-inceput-sa-evalueze-ofertele-financiare_181470.html


florin74

#145
https://clubferoviar.ro/breaking-noile-trenuri-de-metrou-pentru-magistrala-5-vor-fi-livrate-de-alstom/

Alstom se pare ca e desemnat castigator...

Rușii de la Metrowagonmash au fost excluși căci nu au prezentat și oferta tehnică, spaniolii de la CAF și asocierea sino-română CRRC – Astra Vagoane au foste excluși deoarece propunerea lor tehnică depășea sarcina maximă admisă pe osie, cerută de Metrorex, iar coreenii de la Hyundai Rotem au fost, de asemenea, excluși, deoarece au prezentat o ofertă care, la fel, nu corespundea la partea de încărcare a trenului cu călători (ținta finală urmărită de ei fiind tot încadrarea în sarcina maximă pe osie cerută).

Alstom a cerut un pret de 103,24 milioane euro, fără TVA, adică 94,3% din valoarea estimată.

Masa trenului de 6 vagoane ar trebui sa fie de maxim 180 tone, si sarcina pe osie maxim 14tone. Asta era cerinta din caietul de sarcini
Tare rusii, nu au incarcat oferta tehnica.... :lol:

dr4qul4

putem afla si ofertele financiare ale celorlalti?
Cerinta asta de masa maxima pe osie este logica? Adica este o cerinta normala, ce pote fi argumantata, sau o limitare impusa tocmai pentru a elimina restul ofertelor?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Daca sunt descalificati in faza de evaluare tehnica, nu se mai deschide oferta financiara....

Xenos

#148
^
Cel mai probabil, în raport de stadiul actual al lucrurile, caietul de sarcini nu a fost contestat sau s-au respins contestaţiile. La prima vedere pare o cerinţă justificată.

voicul

Deci practic nu o sa mai exista contestatii si deci se va putea semna in urmatoare perioada?