News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Goldmund

Surpriza, surpriza:

"Alstom intervine în disputa de la licitația pentru trenurile de metrou ale Magistralei Drumul Taberei – Iancului
Producătorul francez a depus o cerere de intervenție la CNSC în disputa dintre Metrorex și CRRC – Astra, pe de o parte, și CAF Spania, pe de altă parte, privind achiziția a până la 30 de trenuri de metrou pentru magistrala 5 Drumul Taberei – Iancului...."
..."Alstom nu a depus o cerere de intervenție și în privința contestației CAF la același Consiliu...."


https://clubferoviar.ro/alstom-intervine-in-disputa-de-la-licitatia-pentru-trenurile-de-metrou-ale-magistralei-drumul-taberei-iancului/

TS30

Quote
BREAKING. CNSC respinge contestațiile CRRC – Astra și CAF privind trenurile de metrou

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins luni după-amiază cele două contestații depuse de CRRC – Astra Vagoane și CAF Spania la licitația de achiziție de trenuri de metrou destinate Magistralei 5 Drumul Taberei – Eroilor.

Ceele două firme se vor putea adresa Curții de Apel dacă vor considera în continuare că sunt nedreptățite.

Reamintim că cele două contestații au fost depuse de CAF si CRRC – Astra după ce ofertele tehnice ale acestora au fost refuzate de Metrorex pe motiv că ramele de metrou prezentate depășeșc greutatea maximă admisă pe osie, de 14 tone. Depășirile de greutate au fost infime și au devenit subiect de dispută între Metrorex și cei doi participanți.

În cazul asocierii româno-chineze aceasta a acuzat o calcul eronat al greutăților făcut de Metrorex și o rotunjire nefirească în plus făcută de autoritatea contractantă, în timp ce spaniolii au susținut că depășirea de greutate provine din refuzul autorității contractante de a considera ca normală o abatere în plus de câteva procente, explicabilă din punct de vedere tehnologic.  Compania spaniolă, subiect a unui scandal de corupție acum câțiva ani, la o licitație similară,  a pretins voalat că se intenționează favorizarea unei firme.

https://clubferoviar.ro/breaking-cnsc-respinge-contestatiile-crrc-astra-si-caf-privind-trenurile-de-metrou/

TibiV

Avem "buba" la intretinerea trenurilor de metrou Bombardier...

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3050-omtic27072020dtf-2

Proiectul OMTIC privind aprobarea derogării de la Normele pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate a ramelor electrice de metrou tip BM efectuate la norma de kilometri parcurşi – tabelul 3.1 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 315/2011 privind aprobarea Normativului feroviar "Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate"

Data publicării: 27.07.2020
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 07.08.2020

Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Scurta descriere a reglementării:
Lucrările efectuate în cadrul reviziilor și reparațiilor planificate trebuie să asigure vehiculelor feroviare de transport public cu metroul potențialul tehnic necesar desfășurării serviciului de transport în condiții de siguranță a circulației, confort și securitate a călătorilor, între două revizii sau reparații planificate consecutive și pe toată durata de funcționare a acestora.

Întreținerea în exploatare a ramelor electrice de metrou se efectuează în conformitate cu prevederile Normativului feroviar "Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii și reparații planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurși pentru efectuarea reviziilor și reparațiilor planificate", aprobat  prin Ordinul Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.315/04.05.2011, cu modificările și completările ulterioare. Acest normativ este obligatoriu şi se aplică S.C. Metrorex S.A. în cazul întocmirii planurilor de revizii și reparații planificate ale vehiculelor feroviare și de metrou.

În cadrul contractului privind mentenanța încheiat de S.C. Metrorex S.A cu furnizorul de mentenanță, acesta din urmă are obligația de a aproviziona piesele de schimb necesare pentru efectuarea activităţilor prevăzute în planurile de mentenanță.

În cazul pieselor de schimb care reprezintă componente critice de siguranță, termenele de livrare de la subfurnizorii producători sau reprezentanții acestora sunt foarte mari, circa 10 luni, ceea ce conduce la imposibilitatea desfășurării procesului de mentenanță în totalitate conform Normativului feroviar menționat.

Un factor cu potențial agravant este reprezentat de faptul că unii subfurnizori  de  piese  de  schimb  întâmpină  dificultăți  la  livrare  rezultate  din  închiderea unor capacități de producție pentru a limita riscul de răspândire a coronavirusului SARS-Cov2, precum și evoluția crizei globale de sănătate care, prin măsurile de prevenire suplimentare, poate continua să perturbe activitatea acestora, în cazul în care unitățile de producție sunt localizate în zonele afectate de COVID-19.

În cadrul Normativului feroviar de la care se solicită derogare se prevede în Tabelul 3.1, poziția D, litera b) – "Reviziile ramelor electrice de metrou tip BM (fabricate de Bombardier Transportation) efectuate la norma de kilometri parcurși", efectuarea Reviziei la 1.000.000 km la un interval maxim de 1.050.000 km (+5% din intervalul definit).

Primele trenuri tip BM, puse în exploatare în anul 2002, s-au apropiat ca valoare a numărului de kilometri parcurși de intervalul maxim de efectuare a celei de-a doua revizii la 1.000.000 km.  Astfel, primele două trenuri tip BM sunt scadente la această revizie din luna mai 2020, celelalte trenuri tip BM scadente urmând la intervale foarte mici de timp.

Luând în considerare cele menționate mai sus, între luna mai și luna decembrie 2020 nu există condițiile efectuării reviziilor la 1.000.000 km la trenurile tip BM, datorită imposibilității aprovizionării componentelor critice de schimb, furnizorii feroviari neexistând pe piața românească, iar pentru cei din alte state membre UE fiind condiționată furnizarea acestora de obținerea unor agremente tehnice de utilizare, acest proces fiind de lungă durată. Efectuarea unei revizii la 1.000.000 km durează cca. 1 lună.

Pentru rezolvarea situației expuse mai sus, propunem acordarea unei derogări de la normele pentru efectuarea reviziilor și reparațiilor planificate a ramelor electrice de metrou tip BM efectuate la norma de kilometri parcurși din Tabelul 3.1, poziția D, litera b) – "Reviziile ramelor electrice tip BM efectuate la norma de kilometri parcurși", astfel:

- majorarea parcursului limită la care trebuie finalizată revizia la 1.000.000 km (Nr.crt.21), de la valoarea existentă de 1.000.000 km +5%, adică 1.050.000 km, la valoarea 1.000.000 km +15%, adică 1.150.000 km. Aceasta se aplică numai pentru a doua revizie la 1.000.000 km. Prezenta propunere de derogare va fi aplicabilă doar ramelor a căror scadenţă la acest tip de revizie este până 31 decembrie 2020.

În vederea menținerii unui nivel ridicat de siguranță a circulației și a calității serviciilor de transport călători în condițiile majorării normei de kilometri pentru a doua revizie la 1.000.000 km, la parcul de trenuri tip BM - fabricație Bombardier - se va aplica un proces tehnologic de revizie adaptat situației create, stabilit și aprobat de conducerea S.C. Metrorex S.A. împreună cu operatorul economic furnizor de mentenanță.

La datele scadente celei de-a doua revizii la 1.000.000 km, se va efectua o revizie tehnică intermediară la 1.000.000 km pe baza unei specificații tehnice avizate de Autoritatea Feroviară Română - AFER.

În cadrul acestei revizii tehnice intermediare la 1.000.000 km, toate procesele subsecvente reviziei la 1.000.000 kilometri (la 500.000 km, 400.000 km, 200.000 km, 125.000 km, 100.000 km, 50.000 km, 25.000 km, 20.000 km, 4.000 km) se execută integral, conform procesului tehnologic al fiecărei operații. Ansamblurile la care piesele de schimb au durate mari de livrare, vor fi revizuite complet ulterior dar, obligatoriu, înainte de atingerea distanței parcurse de 1.000.000 km +15%.

Procesul de mentenanță, adoptat pentru fiecare subansamblu, este definit în specificația tehnică pentru revizia tehnică intermediară la 1.000.000 km și va cuprinde în principal procesele tehnologice, în care vor fi incluse examinarea ansamblurilor, verificarea funcțională, înlocuirea la constatare, dar și activități suplimentare față de activitățile de mentenanță, inclusiv monitorizarea funcționării componentelor cu rol important în siguranța circulației, astfel menținându-se în continuare un grad ridicat de siguranță a circulației trenurilor de metrou


Documente supuse consultării:
Instrument de motivare
Text proiect
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduC

Adica derogare pentru neglijenta? Băi, uite ca a venit ca fulgerul scadenta celei de-a doua revizii, pe nepusa masă și nu avem componente, ca in bancul acela cu "dic, cerubu"...
Serios? Se știa despre această revizie de când s-au luat trenurile. Nu există nicio scuză, ce dreaq?

Derogare?! Pentru ce iși iau banii toți de la director de mentenanță în jos?!?!

Dezgustător și pueril

Io

#169
Chiar asa, furnizorii aia de piese de schimb pentru mentenanta apar asa din neant sau sint arhicunoscuti si, important, certificati de producator? Sau se vor fi infiintat intre timp, ce sa spun, c-or fi niste tarabe cu leustean. Risu' curcilor, te pomenesti ca imi fac un Srl si pot deveni furnizor de piese pentru Bombardier pina la sfirsitul saptaminii.
Cum zice Radu, de treaba asta se stia inca de la inceputul contractului, adica acum 1000000 km! Cine mama dracului e responsabil de lautareala asta? Inca: daca Doamne fereste se intimpla vreun accident in perioada derogarii asteia, asta nu e vreun motiv de nesomn pentru citeva persoane cu drept de semnatura?
Ce naiba, mai, pina si cind se apropie revizia la masinile noastre mai toti ne uitam dupa filtre, ulei si ce altceva ne mai trebuie, asta daca nu lasam in seama reprezentantei sau specialistului toata povestea. La Metrou insa nu, taica, o aminam din pix. Ne folosim si de Covid, pretextul e numai bun. Mama voastra  >:(
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

subway

Pandemia nu era prevazuta in contract...

v.ghiorghica

Pe 11 septembrie CAB trebuia sa se pronunte cu privire la constestatia pt trenurile destinate M5 (litigiu privind achiziţiile publice - contestaţie atribuire dec.-nr.1127/c8/1094,1112/06.07.2020)

Dar vad nimic completat...are cineva mai multe informatii?

11.09.2020
Ora estimata: 15:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:   

Xenos

Nu vad nimic completat...se spune...

Verific maine si updatez. Este posibil ca grefierul sa introduca solutia abia maine dimineata.

TS30

15.09.2020
Ora estimata: 12:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:   

11.09.2020
Ora estimata: 15:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la data de 15.09.2020. Pronunţată în şedinţă publică azi, 11.09.2020.
Document: Încheiere - Amânare iniţială a pronunţării    11.09.2020

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1024265] Servicii de mentenanta pentru ramele electrice de metrou si vehiculele feroviare specifice infrastructurii de metrou, pentru o perioadă de 15 ani

Data publicare: 07.09.2020

Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 2.828.901.015,00  si 4.101.906.471,75 lei

Depunere oferta Data limita: 20.10.2020

TS30

litigiu privind achiziţiile publice - contestaţie atribuire dec.-nr.1127/c8/1094,1112/06.07.2020

23.09.2020
Ora estimata: 15:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:   

15.09.2020
Ora estimata: 12:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la 23 septembrie 2020
Document:   

11.09.2020
Ora estimata: 15:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la data de 15.09.2020. Pronunţată în şedinţă publică azi, 11.09.2020.
Document: Încheiere - Amânare iniţială a pronunţării    11.09.2020

TS30

litigiu privind achiziţiile publice - contestaţie atribuire dec.-nr.1127/c8/1094,1112/06.07.2020

30.09.2020
Ora estimata: 15:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:   

23.09.2020
Ora estimata: 15:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la data de 30.09.2020. Pronunţată în şedinţă publică azi, 23.09.2020
Document: Încheiere - Amânare ulterioară a pronunţării    23.09.2020

15.09.2020
Ora estimata: 12:00
Complet: 9-Completul 2 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la 23 septembrie 2020
Document:   

oc7avian

Respingere.

Se poate semna cu Alstom

Earthchild

Dacă este așa, mă bucur. Bombardier sunt cele mai bune rame pe care le are metroul.

myid

acum poate sa ia si partea de mentenanta si sa stam linistiti inca 15 ani, ca macar aici nu am avut probleme...