[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

florin74

Bine ar fi. Posibil sa conteste descalificarea.... Ma gandesc mai ales la ASTRA cu chinezii si CAF. M-am uita tun pic pe istoric, au fost ceva solicitari de renuntare/modificare a cerintei, dar METROREX a respins
Ma uit sa vad daca a fost ceva contestatie in faza asta pe subiectul greutate.

subway

Quote from: dr4qul4 on May 29, 2020, 03:29:04 PM
putem afla si ofertele financiare ale celorlalti?
Cerinta asta de masa maxima pe osie este logica? Adica este o cerinta normala, ce pote fi argumantata, sau o limitare impusa tocmai pentru a elimina restul ofertelor?
Este obligatorie pentru compatibilitatea cu restul retelei, altfel nu vei avea cum sa duci un tren din asta prea greu pana de exemplu in Militari la URMRI pentru reparatii sau in Straulesti in parcare...

carutasul

păi şi cum vine asta? CAF a vândut deja vagoane care se încadrau ( bănuiesc) în cerinţă, pare ciudat ca acum să nu o poată îndeplini...

subway

#153
Daca ceri echipamente suplimentare puse pe tren ai nevoie sa fie imponderabile nu?...ca la vechea oferta erai la limita doar la mustata!
Sau vrei tanc cu aceeasi sarcina pe osie ca la Humvee???
:)
Daca ar fi sa aleg eu as alege Rotem desi nu e UE dar s-ar sparge buba.
Astra chinezeasca no way...e un bluff.
Ultimele dati cand Astra au facut oferte la metrou au fost de rasul curcilor...bairam de habarnam.

carutasul

Doar întrebam. Ce au cerut în plus, radare şi rachete subsol-subsol? Nu mi-aş imagina ce echipament ar putea fi aşa de greu încât să schimbe semnificativ greutatea,  că un vagon de metrou e destul de greu ca 200 de kg de exemplu să fie ceva nesemnificativ  dar...nu te contrazic...  Pe de altă parte  dacă ştiu că produsele mele sunt neconforme de ce mă mai duc la licitaţie?

subway

Asta intreaba-i pe ei, nu pe mine!
Daca tine, tine, daca nu, sanatate si-un praz verde!
:) :) :)

florin74

Avem un raspuns aici

Întrebarea nr. 12:
În documentul CAIET DE SARCINI - 12. Cerinţe tehnice minimale la cap. Parametrii tehnici generali, pct. 3 se precizează că Masa trenului de 6 vagoane ar trebui sa fie de maxim 180 tone.
Solicitare de clarificare:
Întrucât, prin comparație cu prevederile Caietului de Sarcini pentru licitația anterioară, în cadrul căruia s-a solicitat tot o masa maximă de 180 de tone, în cadrul acestei proceduri au fost adăugate echipamente suplimentare (aparate de aer condiționat, etc), astfel încât masa trenului crește. Solicităm modificarea masei maxime aferente trenului prin adăugarea masei echipamentelor adăugate suplimentar "greutatea de 180 tone și sarcina pe osie de 14T".

Raspuns:
Echipamentele de ventilație fortata cu racirea aerului nu reprezinta echipamente suplimentare, instalatiile de ventilatie fortata fiind solicitate si la precedentele licitatii. Singura facilitate supliementara este functia de racire a aerului, care insa nu adauga decat o greutate suplimentara foarte mica fata de o instalatie de aer conditionat veritabila, ceea ce va permite incadrarea in masa maxima in starea de incarcare EL0 de 180 de tone si sarcina pe osie de max.14 tone.

Earthchild

Asta e răspunsul CAF, sau al Alstom?

dr4qul4

 Daca atat a fost si la licitatia anterioara, atunci este o cerinta logica.
Faptul ca trebuie sa puna cateva echipamente in plus nu ar trebui sa influenteze greutatea totala.
Tehnologia evolueaza. Multe componente au devenit mult mai suple cu trecerea timpului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Raspunsul e al Metrorex. Intrebarea a fost pusa de unul din ofertanti.

Goldmund

#160
"CAF s-a încurcat în numărul de aparate A.C. la licitația trenurilor de metrou

Producătorul spaniol CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) acuză Metrorex, în contestația depusă privind licitația de achiziție a 30 de trenuri destinate Magistralei 5, că autoritatea contractantă a procedat discrimiunatoriu la evaluarea ofertei sale, căutându-i nod în papură acesteia și închizând ochii în cazul unei alte oferte....."

https://clubferoviar.ro/caf-s-a-incurcat-in-numarul-de-aparate-a-c-la-licitatia-trenurilor-de-metrou/

PS
Ce-ar fi de remarcat este ca, cu o exceptie(autobuzele Mercedes electrice si Hybrid), tramvaiele, autobuzele si parcul de trenuri metrou se vor toate cumparate din tari NON UE, cu toate ca banii in parte vin(sau ar putea veni) din UE, ca Romania este "parte" a UE si participa la bugetul UE, iar UE acorda(si ar acorda...) Romaniei multi bani  pt. diferite proiecte din tara si din capitala, concluzia fiind ca Romania este UE, nu doar "parte a acesteia". Interesul fiecarui functionar de stat, fiecarui politician roman ar trebui sa fie mereu interesul comun al UE, sau vad eu distorsionat lucrurile? 

Goldmund


v.ghiorghica

CAF-urile sunt niste trenuri foarte proaste...perna de la suspensia secundara sparta, software cu probleme, unui alt tren i s-au rupt niste bielete acum 2 ani....

voicul

Mereu cand merg cu CAF-urile am senzatia ca o sa se rupa (dupa zgomotul pe care il fac).

Goldmund

Cred ca am fost inteles gresit, eu nu sunt un fan al lui CAF(cred ca am scris de cateva ori despre calitatea trenurilor Bombardier in comparatie cu trenurile CAF care inca de la inceput le-am criticat, mai ales ca eu am fost inca de la inceput pentru o firma care sa continue livrarea de rame si nu mereu o alta firma si o alta, fiecare cu "specialistii" ei la reparatii...), insa daca luam in calcul un tren CAF(care poate fi imbunatatit fata de precedenta serie, mai ales ca specialistii romani stiu neajunsurile - f. important!) cu ce a ramas in competitie(fara Bombardier!),
voi ce ati alege?!