[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

punmeister

Trenurile Bombardier BM2/BM21 au fost comandate cu instalatii de ventilatie fortata.

TibiV

Ventilatia este una, aerul conditionat este alta....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Metrorex amână din nou depunerea ofertelor pentru noile trenuri de metrou

Amânarea are loc din cauza cererilor în acest sens formulate de potențialii participanți la licitație și ca urmare a faptului Metrorex a primit numeroase solicitări de clarificare la care autoritatea contractantă spune că trebuie trimise răspunsuri corespunzătoare. Potrivit unei erate publicate la finele săptămânii trecute, noul termen de depunere a ofertelor este 28 iunie 2019 (10 iunie 2019 fiind vechiul termen). În luna martie Metrorex a mai amânat o dată termenul de depunere a ofertelor din 3 mai 2019 în 10 iunie.

Contractul este destinate funizării a 13 trenuri noi de metrou, simulator instruire personal exploatare, set scule speciale (mentenanță trenuri) și serviciile accesorii (transport, asigurare, punerea în funcţiune, asistenţa tehnică în perioada garanţie, instruire personal exploatare, operare trenuri și folosire aplicaţii software într-un termen estimat de 42 luni. Este prevăzută opțiunea de suplimentare (cu maxim 17 trenuri noi), destinate operării pe Magistrala 5 de metrou, tronson Drumul Taberei – Iancului, secțiunea Râul Doamnei – Eroilor.

Termenele de livrare pentru trenurile ce pot fi comandate suplimentar (una/mai multe comenzi pentru maxim 17 trenuri) vor fi similare termenelor ofertate și angajate prin contract. Durata estimată de valabilitate a contractului este de maxim 130 luni. Pentru furnizarea a13 trenuri, simulator, scule speciale sunt prevăzute un maxim de 42 luni.

ClubFeroviar.ro

Ionut

,,Avem achiziţia de trenuri noi pentru Magistrala 5. Dăm în exploatare iniţial magistrala cu trenuri din flota proprie. Luăm în calcul achiziţia a 13 trenuri unde avem un cuantum de 450 milioane lei, bani de la Banca Europeană pentru Investiţii. Achiziţia acestor trenuri se termină în 42 de luni", menţionează directorul companiei. Pentru acest proiect compania şi-a asigurat posibilitatea de a contracta încă 17 trenuri noi pentru secţiunea Eroilor – Iancului.

ZF

cityrunner

Pe 28 iunie se incheie faza de depunere oferte pt trenurile destinate pt M5.
Urmeaza circul dupa aia....speram sa nu mai fie totusi, de data asta

Goldmund

Poate mi-a scapat mie din vedere:
pe M4 circula trenurile vechi IVA. Intrebarea este, cum e posibil ca nimeni nu intreaba cand vor circula si pe acest tronson trenuri noi, moderne? Acest tronson numara 8 statii si masoara aproape 8km lungime. Pana acum eu nu am auzit de planuri pentru achizitia de noi rame si pentru acest tronson( atunci cand M4 va ajunge pana la Gara Progresu, copiii mei vor avea nepoti, deci nu se poate astepta zeci de ani cu Astra IVA...)
Stiu ca aproape toti sunt cu ochii pe licitatiile pentru trenurile de pe M5, dar nu trebuie uitat nici M4 si nici nevoia candva de inlocuirea trenurilor si pentru M2, mai ales in contextul in care "la noi" dureaza enorm de mult achizitia de rame noi.

TibiV

Goldmund,
cu tot respectul, dar ti se pare ca M4 GdN-Progresu "da buzna" peste noi?!...

Mi-ar conveni - copii sau nepotii (inca nenascuti) ar avea statie M la 4 minute de casa de mers pe jos...
Insa nu prea mai cred ca se va intampla nici macar pe timpul vietii viitorilor nepoti... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: Goldmund on June 20, 2019, 02:36:50 PM
pe M4 circula trenurile vechi IVA. Intrebarea este, cum e posibil ca nimeni nu intreaba cand vor circula si pe acest tronson trenuri noi, moderne [..] deci nu se poate astepta zeci de ani cu Astra IVA...

Ramele IVA sunt construite in anii '80. Avem material rulant in Europa semnificativ mai vechi in operare. In Paris avem MP59, cu 20 de ani mai vechi ca cea mai veche IVA si MF67, cu 10 ani mai vechi. In Londra avem 1972- si 1973-stock in operare inclusiv pe linii ultra-traficate (de exemplu pe Picadilly). La fel si in Muenchen (seria A). Nu sunt atat de vechi incat sa nu se mai poata folosi de ele pana la urmatoarea  extensie a M4 - mai au cel putin 10-15 ani de viata, cand vom avea (probabil) si un sistem nou de semnalizare (care chiar sa mearga).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

v.ghiorghica

E simplu motvul, nu s-au dat bani pentru trenuri noi.  :lol:
Au vazut ca merg si astea...asa cum sunt ele carpite de Alstom, pe niste costuri uriase, ce-i drept, dar asta e...

subway

Trenuri noi, signaling nou cand apare M6.

v.ghiorghica

Spunea Veorica mai demult ca vrea sa reduca "democratia" (birocratia) din legea achizitiilor.
S-a produs vreo modificare? Sa nu apara vreo contestatie si procese cum a fost la Siemens-Alstom, ca va dura blocajul ani buni...

Goldmund

#116
@frunzăverde

Avem tramvaie in Japonia vechi de 60 de ani si sunt mai comode decat tramvaiele modernizate(de curand ) din Bucuresti; rezultatele acestor paralele trebuie privite cu multa ingaduinta, standardele sunt total diferite.

v.ghiorghica

Metroul de Drumul Taberei: termenul de depunere a ofertelor la licitaţia pentru trenuri se amână a şasea oară, pentru 19 iulie

Metrorex a prelungit miercuri, a şasea oară, termenul de depunere a ofertelor la licitaţia pentru trenurile de metrou care vor circula în Drumul Taberei. Astfel, noua dată limită este 19 iulie.Ofertele la licitaţia pentru trenurile de metrou care vor circula pe Magistrala 5 sunt aşteptate până pe 19 iulie, conform anunţului tip erată publicat de Metrorex miercuri în platforma de achiziţii publice SICAP. Aceasta este a şasea prelungire consecutivă a termenului de depunere oferte, de la data stabilită iniţial pentru 20 mai. Cel mai probabil, noua amânare este necesară pentru clarificări la solicitări venite din partea celor interesaţi să depună oferte. Metrorex a lansat pe 22 martie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri pentru secţiunea Eroilor – Râul Doamnei, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.
Valoarea estimată a contractului pentru cele 30 de ramei noi este de 1,2 miliarde de lei (255 milioane de euro), adică 8,5 milioane de euro/bucata.
Contractul prevede livrarea a 13 trenuri în trei ani şi jumătate de la semnare şi apoi, în maxim şapte ani de la semnare, Metrorex poate cere încă 17.
Criteriul de atribuire al contractului este cel mai bun raport calitate – preţ, în care componenta financiară are o pondere de 60 %, iar componenta tehnică – 40%.
Achiziţia este finanţată din fonduri de la bugetul de stat şi dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI).
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc estimează că circulaţia pe prima secţiune a Magistralei 5 va fi deschisă la finele anului. Până la sosirea trenurilor noi, Metrorex va opera pe noua linie de metrou cu trenuri redistribuite de pe alte magistrale.

SURSA
https://www.economica.net/metroul-de-drumul-taberei-termenul-de-depunere-a-ofertelor-la-licitatia-pentru-trenuri-se-amana-a-sasea-oara-pentru-19-iulie_170573.html

TibiV

S-a amanat inca o data, pana pe 26.07.2019.
Asta spune in clarificarile Metrorex pe care le-a gasit un electric...

RASPUNS CONSOLIDAT - TRENURI - PARTEA 1.docx
RASPUNS CONSOLIDAT - TRENURI - PARTEA 2.docx

Metrorex NU vrea aer conditionat, vrea ventilatie cu refrigerare....

Quote
Întrebarea nr. 17:
În documentul CAIET DE SARCINI - 3.4.6.1 Performanțele instalației de ventilație cu refrigerare (răcirea aerului) este precizat:
"Valorile de calcul ale temperaturii si umidității in interiorul trenului pentru cazul de încărcare nominala (EL 4) si respectiv de încărcare maxima (EL 6) si in condițiile unui aport de aer proaspăt in conformitate cu EN 14750-1:
- in regim de ventilație pentru cazul unei temperature exterioare de 12°C si
- in regim de răcire in cazul unei temperature exterioare de +30°C si umiditate relativa de 50%.
- Pentru aceleași regimuri si condiții ca mai sus, valorile de calcul ale temperaturii si umidității la mijlocul vagonului si respectiv la extremitatea acestuia in cazul in care unitatea de ventilație a vagonului respectiv este defecta: aceste calcule se vor efectua atat pentru cazul unui vagon de capat (tip remorca) cat si pentru un vagon de mijloc (tip motor)".
Solicitare de clarificare:
Întrucât nu există nicio explicație a paragrafului: "în cazul în care unitatea de ventilație a vagonului respectiv este defectă', vă rugăm să ne precizați dacă această sintagmă se referă la situația când unul dintre sistemele de răcire la un aparat de aer condiționat este defect, atunci celălalt sistem de răcire funcționează în mod normal?
Dacă răspunsul la întrebarea anterioară este negativ, vă rugam să oferiți mai multe detalii astfel încât să putem înțelege la ce se referă paragraful: "în cazul în care unitatea de ventilație a vagonului respectiv este defectă".
Raspuns:
Nu cunoastem care este arhitectura instalatiei de ventilatie fortata a trenului pe care o propuneti, insa subliniem ca nu este solicitata echiparea vagoanelor cu aparate de aer conditionat, asa cum mentionati in intrebarea dv., ci cu instalatii de ventilatie fortata cu refrigerare. Cerinta este in opinia noastra clara: in cazul in care o unitate de ventilatie fortata cu refrigerare a unui vagon este defecta, trebuie prezentate valorile cerute obtinute care pot fi asigurate in acest vagon.

Quote
Întrebarea nr. 2:
Referitor la Caiet de sarcini – Achiziţia trenurilor noi de metrou pentru Magistrala 5, Cap. 3.1.3, Amenajari interioare:
In caietul de sarcini sunt solicitate: ferestre laterale fixe (la partea de jos ) şi rabatabile (la partea de sus) cu sistem de închidere.
Avand in vedere solicitarea privind echiparea trenului cu un sistem de ventilatie fortata refrigerata conform capitolului 3.1.13 , va rugam sa confirmati posibilitatae echiparii trenurilor cu ferestre laterale in intregime fixe.
Răspuns:
Din experienta de exploatare a METROREX SA a rezultat preferinta calatorilor pentru a avea ferestre laterale cu posibilitatea de deschidere, care sa fie utilizate de exemplu in conditiuni de incarcare maxima a trenului, atunci cand unii calatori simt nevoia unui aport de aer suplimentar. Deasemenea, in cazul in care trenul este la incarcare maxima, dar temperatura interioara nu impune pornirea refrigerarii din sistemul de ventilatie fortata. Ca atare, aceasta exigenta a fost inclusa in Caietul de sarcini. Cu atat mai mult cu cat este vorba de un sistem de ventilatie cu refrigerare, fara functia de auto-reglare specifica unui sistem de aer conditionat, influenta unor ferestre deschise asupra functionarii instalatiei de ventilatie este minimizata. Ca atare, METROREX SA nu este de acord cu solutia ferestrelor in intregime fixe.

Clarificari pentru turismul de servciu Metrorex...
Quote
Întrebarea nr. 6:
În articolul 9.7 din Modelul de contract, se solicită:
,,Furnizorul se obligă să asigure, în cadrul prețului produselor furnizate, serviciile accesorii legate de deplasarea delegaților Achizitorului pentru efectuarea testelor, inspecțiilor tehnice si a recepțiilor la locul de fabricație a trenurilor si/sau subansamblurilor.
Ofertantul solicită:
a) includerea unui număr maxim de delegați pe care Autoritatea Contractantă i-ar putea deplasa la fiecare călătorie,
b) numărul maxim de călătorii care ar putea fi făcute astfel încât ofertanții să poată evalua aceste cheltuieli în mod echitabil fără diferențele dintre ipotezele adoptate de unii și alții.
Răspuns:
i)   Numarul maxim de delegati este de 6;
ii)   Deplasarea delegatilor Autorității Contractante se va face pentru inspecțiile tehnice, recepțiile, probele prevăzute la Capitolul 6 din Caietul de sarcini sau, la solicitarea Furnizorului.

De altfel, Caietul de Sarcini a fost plin de balbe, inclusiv despre traseu...  :D
Quote
Întrebarea nr. 18:
În documentul CAIET DE SARCINI - 3.3 Caracteristici specific si energetice se menționează:
"condițiile de simulare sunt următoarele: (...) Rulare pe Magistrala 5, ambele fire de circulație, pentru traseul Râul Doamnei – Eroilor si extensia Romancierilor – Valea Ialomitei";
Solicitare de clarificare:
În paragraful de mai sus: "traseul Râul Doamnei – Eroilor si extensia Romancierilor – Valea Ialomitei", nu corespunde cu traseele descrise în Anexa 1.
În aceste condiții vă rugăm să corelați aceste documente astfel încât să se clarifice ce trasee ar trebui să aibă în vedere ofertantul.
Raspuns :
Traseul este cel descris in Anexa 1 a Caietului de sarcini, după cum urmează :
•   Linia 1 : Râul Doamnei – Brâncuși – Romancierilor – Parc Drumul Taberei – Drumul Taberei 34 – Favorit – Orizont – Academia Militară – Eroilor 2 și Linia 2 :  Eroilor 2 – Academia Militară – Orizont – Favorit – Drumul Taberei 34 – Parc Drumul Taberei – Romancierilor - Brâncuși – Râul Doamnei ;
•   Linia 1 : Valea Ialomiței – Romancierilor și Linia 2 : Romancierilor – Valea Ialomiței


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

Ce tâmpiți sunt, auzi, "preferința călătorilor pentru geamuri deschise". Da amibelor, când pui o ventilație insuficientă care oricum trage aer cald și umed (de multe ori cred că umezeala e problema, și mii de oameni care respiră produc multă umezeală), inclusiv generat de patiseriile (autorizate de aceiași trepăduși) care scot aer umed, cald și urât mirositor direct în stații, oamenii cer o soluție. Deci când practic alternativa e să leșini sau să transpiri ca pe șantier, ce să vezi, ei preferă geamuri deschise, singura soluție oferită!

Dar hai să întrebam călătorii ce preferă: geamuri vraiște prin toată rama de te suflă alizeul cu aer d-ăla poluat cu pilitură de fier, rahat de șobolani descompus, particule fine PM10 mai multe decât în cea mai aglomerată intersecție de la suprafață? Sau preferă ca tot jegul din galerii să fie filtrat de o instalație de aer condiționat care bonus să mai mențină și o umezeală decentă?